Om jeg forstod det rett så kobla du til den via coax inngangen? Da forstår jeg at den kan virke litt uengasjerende spesielt om du også brukte den med aktiv volumkontroll? Testa dette selv og fikk da et litt sløvt resultat imo.Liten tvil om at D90 er veldig mye for pengene, kanskje spesielt fordi den er såpass tipasningsdyktig og klar for dagens teknologiske utvikling.
Jeg må igjen poengtere at mine observasjoner og dermed artikkelen jeg skrev, relaterte seg til at D90 måler tilnærmet perfekt, så spørsmålet da ble om den i min subjektive virkelighet dermed låter bedre enn dyrere og myyyyye dyrere DAC'er. Min opplevelse av musikk med D90 koplet opp ved siden av et par DAC'er som måler veldig mye dårligere var klar og absolutt, derav mine konklusjoner.
Jeg står på at D90 er en av de beste DAC-kjøp man kan gjøre, av mange årsaker. Men i min subjektive virkelighet opplever ikke jeg den som "high end".
Denne dacen viser seg fra sin gladaste side om man bypasser volumkontrollen, benytter seg av usb inngangen og gjerne mater den med 768 kHz filer eller DSD. Det er iallefall min opplevelse av den. Tviler heller ikke på at den spiller bra via I2S, men har ikke muligheten til å teste det selv. I dag vil nok merparten av de som kjøper denne bruke den med usb inngangen, så ikke rart om de har lagt ned ekstra mye krutt der. Den benytter seg av nyeste flaggskipet til XMOS.
Edit:
Dette er ikke en dac som skriker på oppmerksomheten din med utprega leading edge kvaliteter med påfølgende hopp i sofaen. Den suger deg heller sakte men sikkert inn i lydlandskapene og gir deg en følelse av å "være der". Så om man tilhører typen som liker lyd med mer leading edge kvaliteter så finns det dacer som har mer av dette. Har selv hatt både Hegel og Wadia som besitter mer av dette.
Sist redigert: