trondav
Hi-Fi entusiast
Det har vi ...... ;-) Kun ett Hegel produkt igjen hos meg nå ...... den gjør jobben sin i loftstua foreløpig.Dette har vi snakket om Trond
mvh
Det har vi ...... ;-) Kun ett Hegel produkt igjen hos meg nå ...... den gjør jobben sin i loftstua foreløpig.Dette har vi snakket om Trond
mvh
D90 MQA skal brukes i stua sammen med Denon PMA-2500NE. Når det gjelder Hegel Röst'en bruker jeg den interne foreløpig. Kanskje jeg ser på en Topping løsning her også om D90'en faller i smak.Når det først nevnes Hegel så passer D90 veldig godt inn med min H90. Vet ikke hvordan det blir med Röst, men den er minst like bra som H90, dog litt mer analytisk har jeg inntrykk av?
Hvordan går det? Har du fått den?D90 MQA skal brukes i stua sammen med Denon PMA-2500NE. Når det gjelder Hegel Röst'en bruker jeg den interne foreløpig. Kanskje jeg ser på en Topping løsning her også om D90'en faller i smak.
Beklager at det har vært ganske så stille fra meg en stund her rundt testing av Topping produkter. Nå gikk jeg for en Topping D90MQA som jeg bestilte her på Hifisentralen. I forkant hadde jeg sjekket med de om det var greit med retur. Det var ikke noe problem i det hele tatt og jeg må si at jeg er imponert over fantastisk imøtekommenhet og service.Hvordan går det? Har du fått den?
Jeg blir bare mer og mer fornøyd med min.
AKM står i deres beste DAC - D90Noen som har testet AKM vs Sabre med Toppingen DACene? Nå er det jo kun de billigere DACene som har AKM da men... Har bestilt en E30 selv
Fordi det er en utrolig stabil, billig, enkel, lite med støy, liten plass, høy oppetid, lite med oppgraderinger ..... osv. løsning. I ett Roon oppsett kan man lett plassere endpoints rundt i huset til en billig penge. Står heller ikke tilbake lydmessig til f.eks en grei billig streamer som Bluesound Node 2i.Hvorfor bruker dere Linux?
Min laptop synes nesten ikke, lokket er konstant nede. Så her er den så og si helt gjemt.Det er ikke alle som vil ha en PC / Mac i stua. Helst noe som kan stå gjemt i bekgrunnen.
Dette problemet med tap av kobling mot Roon har jeg også opplevd, og det medfører en del hodebry i begynnelsen med restart av alt og alle enheter i forskjellig rekkefølge. Men det har som oftest vært når det har vært nye software / firmware på vei inn fra Roon. Når Roonserver og Roon endpoints har blitt oppdatert til siste firmware, så har det vært helt stabilt. Inntil neste firmware / software oppgradering...I mitt tilfelle valgte jeg å returnere D90MQA da det oppstod ett merkelig problem sammen med min Raspberry 4 og Ropieee løsning. Det som skjer er at i løpet av natta når det ikke er trafikk ut på USB porten så "mistes" koblingen opp mot Roon. Roon ser ikke endpointet og det må restartes. Jeg har ingen ide om dette skyldes noe spesielt hos meg eller om det er ett gjengs problem med Linux og D90MQA. For meg ble det ikke til å leve med selv om lyden var helt fenomenal - kjørte den i flere dager over USB med boksen satt i DAC mode. Hørte mye på .MQA filer fra Tidal Masters og alt mulig annet jeg har av .flac filer i alle slags typer oppløsning.
Det har du helt sikkert rett i - jeg liker ikke ustabile løsninger og gikk derfor for Topping D70 som fungerer knirkefritt sammen med Ropieee på en Raspberry 4 B USB ut som Roon Endpoint. Det må kunne styres enkelt for resten av familien også. De tykker på symbolet Apple TV eller Roon Music på Harmony One fjernkontrolen så er de i gang med det de skal. De gir "blanke" i DAC, Innganger, restart osv ..... ;-) Det skal bare virke i god Apple ånd ..... (eller Linux) .... Oppgraderinger er satt til å foregå på nattestid da systemet ikke er i bruk og det skal virke etter oppdatering på lik linje med før - bare bedre .....Dette problemet med tap av kobling mot Roon har jeg også opplevd, og det medfører en del hodebry i begynnelsen med restart av alt og alle enheter i forskjellig rekkefølge. Men det har som oftest vært når det har vært nye software / firmware på vei inn fra Roon. Når Roonserver og Roon endpoints har blitt oppdatert til siste firmware, så har det vært helt stabilt. Inntil neste firmware / software oppgradering...
Skvisa teknologien sin enda et par hakk. Her har de gravd seg enda lenger under kjellergulvet mht støy. Og samlingen av nuller bak komma gjeldende forvrengning er blitt enda større. Det resulterer i SINAD på 124, ser ut til å banke det meste. Samt parret med fornuftig funksjonalitet. Ytelse/kost er "selvfølgelig" også på denne modellen helt oppe under taket. Flott. Skal bli artig å se når den er tilgjengelig på HFS-butikken, rekker neppe fram før barnålene har falt av treet, eller ?Topping Pre 90 er lansert - ser jo ut til å være ett flott tillegg til D90:
https://shenzhenaudio.com/collectio...es-audio-nfca-modules-2-rca-4-xlr-combination
Jeg har skrevet en liten snutt her: https://www.hifisentralen.no/forume...enturet-på-topping.100010/page-4#post-3188511Det er en del snakk om den lave inngangs impedansen til PRE90, og at den kan være en utfordring for eldre utstyr.
@Høvdingen har prøvd å gi rettledning på salgsiden sin, men det kan bli litt spennende å se fremover hvordan dette gir et utslag på både lyd, og interesse for denne enheten.