Jeg lever etter kilde først-prinsippet, altså at de beste kablene skal være tidligst og eventuell farging skal skje sent, altså i høyttaler kabler eller høyttalere.
Topping DX-1 og E30 har begge en litt "pågående" topp som trenger en smule avrunding, for meg fungerte WireWorld og Oblivion sine kabler siden de har en liten "sødme" som demper "hissigheten" til ovennevnte DAC.
Når det gjelder E70 Velvet bruker jeg Topping XLR som er nøytrale, de gjør en formidabel jobb som signalkabler.
Jeg tør påstå at Topping signalkabler er bedre enn det meste jeg har prøvd, selv i vesentlig dyre prisklasser.
Dette er en subjektiv mening som ikke skal feiltolkes eller diskuteres, men i mine ører låter Nordost huggorm siden de filtrerer bort feil frekvenser, slik at de oppleves som svært hissige i toppen. Må legge til at jeg ikke har prøvd de aller dyreste Nordost.
En viktig lekse jeg har lært på mine 30 år som entusiast i denne hobbyen, er at det er stor til enorm forskjell fra de rimeligste seriene til toppseriene når det kommer til kabler.
Jeg vet ikke hvilken DAC du har, Kjendis, ei heller noe om resten av ditt oppsett, men hvis Nordost kun er litt feil kan Topping sine kabler være veien å gå. Hvis ikke har Oblivion, WireWorld og Chord veldig gode signalkabler som jeg håper kan fungere i ditt oppsett.
Kjøper du brukt er det minimalt å tape på å teste litt forskjellige kabler.
Lykke til