Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.855
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte en E70 Velvet, som fungerer aldeles utmerket mellom pc og Freya+. Var egentlig fornøyd med E30II, men kom på at jeg hadde en ubrukt balansert inngang på Freya-en. Nei, den "DAC"er ikke for Transporteren, den kjører fortsatt med egen DAC.
    folder1.jpg
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Da var A90D testa, etter 1døgn med innkjøring. Jeg er imponert, kortoggodt. Det låter referansenivå, enkelt og greit. Noen flirer nok, å himmler med øya, men seriøst, dette er jo kanon. Denne blir stående, og det er jeg, som flirer av skeptikerne der ute. Knall greier.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Da var A90D testa, etter 1døgn med innkjøring. Jeg er imponert, kortoggodt. Det låter referansenivå, enkelt og greit. Noen flirer nok, å himmler med øya, men seriøst, dette er jo kanon. Denne blir stående, og det er jeg, som flirer av skeptikerne der ute. Knall greier.
    Velkommen etter.:) Det er fint at flere finner ut hvor mye godlyd en kan få for lite penger.
     

    triodelab

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    109
    Antall liker
    49
    Velkommen til Topping familien. Pre 90 er vel det største kuppet i preamp verdenen.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da var ny (brukt) Topping i anlegget, denne gang en Topping d90le, spiller ganske så flott i samspill med pre 90.
    Så da var det plutselig fire Topping produkter i heimen.
    Topping D90le og pre 90 i anlegget.
    Topping e70 velvet og eha5 til Stax hørlurane.
    Meget fornøyd med alt sammen, både lyd og kvalitetsmessig.
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    A90D, en gigant i liten innpakning. Blir bare mer og mer forbauset hvor bra den spiller. Den krever faktisk lang innspillingstid før hanskene taes av. Blir bare bedre og bedre. Har hatt Doxa 07II, og 2 rørpre fra Cary tidligere og trivdes kanonbra med det, men den "store-lille"Toppingen overgår disse glatt, både i musikalitet, lydbilde, dynamikk og oppløsning. Kan ikke annet enn anbefale denne på det varmeste. Som hodetelefonforsterker er den pinadø farlig, det spille så dynamisk, morro og reint at man fristes til å spille litt vel høyt. Blir bare mer og mer overrasket ettersom dagene går. Eneste ankepunkt er fjernkontrollen, man må befinne seg rett foran, og ganske nært for at den skal funke. Lydmessig, helt der oppe faktisk.
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    407
    Antall liker
    482
    Sted
    Brøttum
    Hva blir denne A90D sammenlignet med? Mtp utsagnene i denne tråden altså.

    Hvis man blåser i hodetelefonbiten, vil den da være et like bra valg eller bedre valg enn pre90?
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har også hatt Audio Research LS17, og prøvd LS27 for en kortere periode. Dynamic Precision CA1, hadde jeg i en god del år også.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    triodelab

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.01.2018
    Innlegg
    109
    Antall liker
    49
    Du hadde vel sett lyset uansett hvilke Topping produkter du hadde valgt. Jeg så lyset jeg også da jeg gikk over til PRE 90. A90D og PRE 90 måler ganske likt så jeg våger å påstå at du må ha gullører de lux for å høre forskjell på de to produktene.😊
     
    Sist redigert:

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    808
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke hørt A90Pre, men har behov for hodetelefonutgang, derfor A90D. Har ikke hørt A90pre. Uansett, er strålende fornøyd, det spiller forrykende godt.
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Den ene er med ICer og den andre med transistorer (diskret )
    -m
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Noen med erfaringer med D70 pro sabre? Virker som den dacen kommer litt i skyggen av eversolo streamer. Hvordan er topping d70 som dac? Lager den et større lydbilde enn e70 velvet?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Ny DX9

    1697542009990.png


    Celebrate 15 years of TOPPING’s audio expertise with the TOPPING DX9 limited edition Flagship DAC/Amp. Equipped with an AK4499EQ DAC chip, the DX9 provides ultra-low distortion of -120dB and a dynamic range of up to 125 dB. Paired with a built-in headphone amplifier capable of driving 1450mW at 32 Ohms, you won't be left yearning for more power. Seamless integration is effortless with Bluetooth 5.0, dual USB inputs, and balanced XLR outputs. In short, the DX9 effortlessly harmonizes top-tier performance with unmatched versatility.

    Product highlights 

    • AK4499EQ DAC with 132dB dynamic range and ultra-low distortion
    • Six-channel discrete NFCA high-performance headphone amplifier
    • Hybrid relay volume control for high-precision adjustment
    • Independent power for DAC and headphone amplifier circuits
    • Aurora UI with dual 2.0-inch full-color screens
    • Wide range of digital inputs and outputs


     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.660
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Veldig flott. Data i særklasse som vanlig og de gjenskapes gjerne hos ASR. Begynner imidlertid å koste noen kroner nå.

     
    Sist redigert av en moderator:

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Har topping noen dac/amp eller dac+amp med innebygget mulighet for eq? (Altså til hodetelefonbruk.)

    Ikke helt fornøyd med eq software på jobbmaskinen (tror det er noen hardware-issues som gjør det) og vil derfor helst ha det i boksen. Alternativet slik jeg ser det er en rme adi-2...
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    424
    Antall liker
    283
    Torget vurderinger
    4
    Har topping noen dac/amp eller dac+amp med innebygget mulighet for eq? (Altså til hodetelefonbruk.)

    Ikke helt fornøyd med eq software på jobbmaskinen (tror det er noen hardware-issues som gjør det) og vil derfor helst ha det i boksen. Alternativet slik jeg ser det er en rme adi-2...
    Så nylig en RME ADI-2 DAC FS til 7500,- på Finn.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Den jeg hadde tenkt å kjøpe. Nå ble jeg et par sekunder for sen.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Vil Topping E70 (ikke velvet) komme på lager i sort? Vurderer en kombinasjon Topping PA7 og E70 på TV rommet.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ville heller prøvd D70 Octo. En tusenlapp rimeligere enn D70pro saabre. Har ikke rørlyd og transistor lyd imitasjonsfunksjon.
    Jeg har lyst til å prøve D70 Octo.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Noen som har sett om Topping har lekt med tanken å lansere en ADC? Enten som enkel boks tilsvarende E1DA, eller som del av en preamp med USB ut? Ikke førstevalg å handle på AliExpress og Topping virker ha stell på hvordan få til noe tilsvarende.

    Ellers viser E1DA et litt intressant fenomen sett i sammenheng med måleresulateter innen digital audio i det øvre sjikte. Den selges i 4 ulike graderinger hvor forskjellen alene er basert på sortering etter sluttkalibrering. Altså viser den hvor stort avvik det kan være i produksjon mellom ulike enheter.
    Grade C 125-126db(A)
    Grade B 126-128db(A)
    Grade A 128-129db(A)
    Grade 0 >129db(A)
    Her kan hovedårsaken være at disse tallene er basert på parallellkobling av ADC inngangene. Hvor produsenten også sier: STEREO mode has 3db worse SNR/DR measured at 32/48.
     

    RS1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.12.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    2
    E1DA er svært god, og prisen er og, hvis du trenget en ADC, kjøp den.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.887
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Topping e2x2 AD / DA med hodetelefon amp.
    @PeriodeLytter så ja det finnes en fra de :)
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Topping e2x2 AD / DA med hodetelefon amp.
    @PeriodeLytter så ja det finnes en fra de :)
    Se der ja. Blodfersk review :)
    1698748328820.png


    Fine data til hyggelig pris. Dessverre når den ikke helt opp til bruksområdet tenkt som er måleinstrument. Fortsatt et stykke igjen til THD+N 0.00007% 123db. Men de har jo vist at de forstår dette og sikter nok allerede mot palleplass på Amirs sin SINAD graf også for ADC :)
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: RS1

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.660
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Som måleinstrument kan Cosmos sin "notch" trygt benyttes (E1da - cosmos apu) i samråd med mer generisk adc/lydkort. (for 1khz og 10khz målinger)

    Jeg har en som fremdeles aldri er testet men dette tilhører egentlig ikke denne tråden.
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Da har jeg hatt drift på D70/A70 pro en stund, og har egentlig vanskelig for å se for meg hvor det skulle kunne forbedres. Kanskje større forskjell på fake rør- og transistorlyd enn uten hadde vært noe?

    Fine dingser som er fullstappet med funksjonalitet og enkle i bruk.

    Benytter også anledningen til å skryte av god kundeservice i nettbutikken til sentralen. Kjapt, enkelt og bra.

    Nå er jeg bare nysgjerrig på å teste noe skikkelig tungdrevet på hodetelefonfronten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn