FZ skrev:
Jeg styrer langt unna elektronikk med slike innkapslete kretser. Da er du i lomma til fabrikanten om de svikter og må ut med dustepriser for disse modulene som ofte innholder komponenter for noen tiere.
Er apparatene gamle nok får du kanskje ikke kjøpt dem en gang fordi fabrikanten ikke fører lager på dem eller rett og slett har forsvunnet fra markedet.
Hadde en Jeff Rowland model 8 som hadde 2 store innkapslede greier.
En ble defekt og jeg fikk mail fra Jeff Rowland himself etter at jeg hadde spurt. "We send you a new one - free of charge of course"..
From your description it sounds like the plug-in amplifier module is intermittently failing. If you can remove the old one we can send you a replacement and you can install it yourself. The module is a black box about 100mm by 140mm square, located on each right and left channels. The modules are held on by a bar and 2 silver thumbscrews. Remove the screws and bar, and then pull the module away from the circuit board. You will notice 6 sets of pins on the underside of the module after it is removed. Make sure that the pins are correctly aligned when re-installing the new module.
Who did the previous work on the amplifier? Was the invoice for the work from us or some other company?
Please give us your shipping address so we can send you a new amplifier module. We will send it to you at no cost.
Best regards,
Jeff Rowland
Jeg fikk tilsendt 2 stk. Det er bra oppfølging.
Til historien hører at forrige eier også hadde samme problemet noen år tidligere. Da ble den ene byttet for 9500 11000 kr hos forhandler/reparatør.
Kan jo forklare det med antivibrasjoner etc.
Men det er klart at slike innkapslede greier er der for å skape litt "ultrahemmelig" stempel på saker og ting. Sofistikerte kretsløp etc. (Vi husker godt Transparent kabler når boksen ble åpnet). "Meget avansert og hemmelig kretsløp" ble det sagt av en norsk skribent. 1 motstand og en liten kondis var svaret.
Fordomsfull og forutinntatt gjelder begge veier forøvrig. Et viss kritisk blikk bør de fleste ha.