Gratulerer med dagen

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hørte programmet du sikter til med Michelet, han behøvde ikke "presses" for det utsagnet, det kom bramfritt som svar på et enkelt spørsmål fra programleder (eller var det en innsender? programmet jeg sikter til var NRK P2 og Radioselskapet, der lytterne kunne sende inn sine spørsmål til Michelet).
Det kan være, men det jeg snakker om kom i et debattprogram på NRKTV, og jeg mener spørsmålsstiller var Olav Versto (VG).
Bramfritt....., absolutt ikke.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Tror du oddgeir, at LO er slik satt sammen at Valla holder tale UTEN at hun har rådført seg med opptil flere i kretsen rundt seg? Tror du at ledelsen av LO er et one-woman-show?
Snakket Valla om noe annet? Hvor mye vekt la hun på de forskjellige sakene? Hva ble det grepet fatt i av pressen? Hvor mye betyr Vallas / LO's syn på at regjeringen bør opprettholde en dialog med en annen demokratisk valgt regjering for LO-medlemmene i grunn?
Sånn ellers har jeg sans for Komponentens innlegg; det er MANGE andre arbeidere i verden også som virkelig sliter. Det blir av og til for mye mas rundt midtdøsten og konfliktene i området.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Tror du oddgeir, at LO er slik satt sammen at Valla holder tale UTEN at hun har rådført seg med opptil flere i kretsen rundt seg?
Nettopp.

Tror du at ledelsen av LO er et one-woman-show?
Honkey
Hun har mye mer makt i LO enn tidligere ledere har hatt.
Dessuten er hun omgitt av ja-folk.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg lar meg stadig imponere over oddgeirs innsyn og kunnskaper om gjøren og laden i maktens korridorer! :)

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.756
Morsomme debatter dette. Dagen blir tydeligvis ikke den samme uten VG, eller Dagbladet og TV2 for den saks skyld.
Dumt ikke Se og Hør har sin egen nettutgave, da hadde vi hatt enda en kilde.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Morsomme debatter dette. Dagen blir tydeligvis ikke den samme uten VG, eller Dagbladet og TV2 for den saks skyld.
Dumt ikke Se og Hør har sin egen nettutgave, da hadde vi hatt enda en kilde.
Tror det er ille nok som det er Pink! :) Stort dummere enn vi er nå trenger vi ikke være! :D

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er klart at Valla har ledelsen med seg i dette, det var jo også tema i andre 1.mai-taler rundt om i landet, som det var det da de fokuserte på Israel-boikott tidligere. Men om hun har flesteparten av medlemmene med seg er jo det som er interessant, og det tror jeg IKKE hun har. Maktmisbruk vil jeg kalle slikt.

A

Affa

Gjest
Valla baner vei. Ikke dum og deilig eller smart og stygg.  Hun viser at man som kvinne fint kan gjøre karriere blant lavt utdannede halvtullinger selv om man er stygg og dum. Er ikke det fint så vet ikke jeg.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg lar meg stadig imponere over oddgeirs innsyn og kunnskaper om gjøren og laden i maktens korridorer! :)

Honkey
Hehe du skulle bare visst.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er klart at Valla har ledelsen med seg i dette, det var jo også tema i andre 1.mai-taler rundt om i landet, som det var det da de fokuserte på Israel-boikott tidligere. Men om hun har flesteparten av medlemmene med seg er jo det som er interessant, og det tror jeg IKKE hun har. Maktmisbruk vil jeg kalle slikt.
Hvorfor maktmiskbruk? Hvem vil det gå ut over? Hun har helt sikkert IKKE majoriteten av mdlemmene med seg dersom din tolkning er at Valla har akseptert Hamas' synspunkter. Det har hun ikke da helller ikke gjort. Hun har sagt at hun mener det er feil å isolere dem, dette kan det være gode grunner for å mene. Men vi er enige i at dette er relativt uinteressant i en arbeidertale 1.mai. Men fra det til å snakke om misbruk, utmelding etc, finner jeg drøyt. Hvor strenge skal vi være? Er ikke det viktigste for evt. medlemmer at arbeidsvilkårene er trygge? Hva ledelsen SIER om utenlandsk politikk er da av mikroskopisk interesse for arbeidsplassen! Nå må man vokte seg for å gå skoa av seg i sin iver etter å markere noe som ikke har med ens egen arbeidsplass å gjøre.
Maktmisbruk på 1.mai synes jeg er betydelig mer tydelig når Stordalen velger å bruke sin tale til å rakke ned på arbeidstakerorganisasjonene og måten de forvalter sitt bo på. Men DET reagerer vi ikke på!n Hva er dette for slags mentalitet?

Honkey

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
(...) Maktmisbruk vil jeg kalle slikt.
Dette er ikke helt uvanlig. Jeg var aktiv i studentpolitikken på lokalt nivå og så mye av det samme i forbindelse med Studentenes Landsforbund (StL). De gikk offentlig ut og sa at StL, med 70.000 medlemmer var mot Ryssdal-utvalget.

Hvordan får de 70.000 medlemmer? Jo, ved at studentene som betaler semesteravgift autmatisk betaler 50kr (el.) til StL. Jeg har ikke undersøkt hvilke spesifikke studiesteder det gjelder, men det er endel. Jeg kunne meldt meg ut, men majoriteten av studentene visste ikke engang at de var medlem. Det er flere grunner til at de ikke meldte seg ut, hovedsaklig "engasjement" tenker jeg.

Sånn er det med mange av de store organisasjonene, folk blir innmeldt som en del av en pakke, og de setter seg ikke inn i hva det innebærer. Dermed kan organisasjonene påberope seg at de snakker på vegne av store medlemsgrupper.

K

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Men DET reagerer vi ikke på!n Hva er dette for slags mentalitet?
Det er selvfølgelig fordi VI er enige :)

Nå skal vi kanskje ikke tro at LO er dummere enn at de faktisk visste hva de fikk når de inviterte denne personen til å tale. Det er jo ofte greit å høre flere personers oppfatning, selv om det skjer på festdagen over alle. Misforstå meg rett, jeg prøver ikke å overtale noen til ikke å tro at LO er dumme :)

Knut

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Valla baner vei. Ikke dum og deilig eller smart og stygg.  Hun viser at man som kvinne fint kan gjøre karriere blant lavt utdannede halvtullinger selv om man er stygg og dum. Er ikke det fint så vet ikke jeg.
;D

Jo, det er jo kanskje et poeng at det er ialle fall ikke utseendet som har fått henne der hun er i dag....

Til Honkey:
Mulig hun ikke støtter Hamas, men hun støtter i alle fall boikott av Israel, for det var jo forrige kampsak, så da vet man vel sånn sett hvor hun står.
Da jeg var ung og gikk på skole hadde jeg en vaskejobb, og i den forbindelse fikk jeg mer i lønn om jeg organiserte meg, så da gjorde jeg det, uten helt å tenke mer på den saken. Men de bladene jeg da fikk tilsendt fra Norsk arbeidsmannsforbund eller hva de nå het, følte jeg at jeg hadde meldt meg inn i Ap.
For meg er det maktmisbruk når store organisasjoner med en masse medlemmer (som ikke engasjerer seg særlig) blir brukt til å kjempe for/imot saker medlemmene aldri er blitt spurt om sitt syn på.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Har også vært medlem av LO i sin tid og fått mye rart i posten. Men den dagen du trenger en organisasjon når abeidsgiveren plutselig tror at han er hevet over alle regler, du verden da kan jeg tilgi mye tullete politikk fra ledelsen. Den form for effektivitet og kunnskap, underbygget av juridisk soliditet er en sann fornøyelse å ha på parti!

Honkey

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Ja det er da du skjønner vitsen med arbeiderbevegelsen. Arbeidsgivere og ledere er som andre mennesker, det så mange slags av de også. Og noen skulle aldri vært der de er - det gjelder for alle grupper i samfunnet.

H

hobby

Gjest
Hva i huleste har LO med utenrikspolitikk å gjøre !!?? (Tror har Gerd Liv har et solid markeringsbehov :eek:)

Ellers markerte jeg dagen med å ARBEIDE !!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
 ;D

Jo, det er jo kanskje et poeng at det er ialle fall ikke utseendet som har fått henne der hun er i dag....

Til Honkey:
Mulig hun ikke støtter Hamas, men hun støtter i alle fall boikott av Israel, for det var jo forrige kampsak, så da vet man vel sånn sett hvor hun står.
Da jeg var ung og gikk på skole hadde jeg en vaskejobb, og i den forbindelse fikk jeg mer i lønn om jeg organiserte meg, så da gjorde jeg det, uten helt å tenke mer på den saken. Men de bladene jeg da fikk tilsendt fra Norsk arbeidsmannsforbund eller hva de nå het, følte jeg at jeg hadde meldt meg inn i Ap.
For meg er det maktmisbruk når store organisasjoner med en masse medlemmer (som ikke engasjerer seg særlig) blir brukt til å kjempe for/imot saker medlemmene aldri er blitt spurt om sitt syn på.
Min heltinne!
Dette er jeg faktisk helt enig i.
Jeg er medlem av en fagforening jeg også, riktignok ikke en del av LO. Men du verden det er ikke mye de prøver å utrette. Folk får sparken og pensjonsordningen bygges ned, og det synes fagforeningen tilsynelatende er helt ok. Man det er jo kjekt å ha en ekstra fradragspost på selvangivelsen. Så ble det i alle fall bare 10k i restskatt.

Når ska vi få en ekstra fridag for oss som ikke er sosialister?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Min heltinne!
Dette er jeg faktisk helt enig i.
Jeg er medlem av en fagforening jeg også, riktignok ikke en del av LO. Men du verden det er ikke mye de prøver å utrette. Folk får sparken og pensjonsordningen bygges ned, og det synes fagforeningen tilsynelatende er helt ok. Man det er jo kjekt å ha en ekstra fradragspost på selvangivelsen. Så ble det i alle fall bare 10k i restskatt.

Når ska vi få en ekstra fridag for oss som ikke er sosialister?
Om du ikke har oppdaget det er 1.mai rød på kalenderen. Og da er den ikke rød soom i politisk rød. Du har faktisk rett til fri du også, om du nå ikke hører med blant dem som jobber turnusordning. Men klart; blått tenkende mennesker (og da ikke blått som i blues) kan selvsagt få sin fridag, og sin vane tro kan de stolt heve sine faner og feire dagen med å jobbe!

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jammen er det kjekt å få være heltinne av og til, nå kan de andre angre på at de var så treige da de hadde tilbudet, kan tross alt ikke påta meg å være heltinnen til særlig mange, det er jo litt slitsomt og da... ;)

Vi feiret dagen med å gå tur i skogen, finne froske-egg, og grille pølser. Etter litt krangling om hvor grillen skulle stå, det blåste endel, men samtidig måte den ikke stå sånn at den satte fyr på noe, og så ville jeg ikke ha all røyken og flammene opp over hele meg, og det var det noen som ikke kunne forstå, så fikk vi nå svid av noen pølser. Puh!
Så ble det en tur på trampolinen, det er faktisk utrolig gøy, og nå kan jeg både kne-hopp- rompe-hopp og kne-til-rompe hopp... Det var en fin dag, jeg forstår ikke de som ikke setter pris på en fridag, om det er søndag eller 1. mai. Jobbe man kan gjøre alle de andre dagene... ;D

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
(...) Men klart; blått tenkende mennesker (og da ikke blått som i blues) kan selvsagt få sin fridag, og sin vane tro kan de stolt heve sine faner og feire dagen med å jobbe!

Honkey
Dette var litt rart, men jeg skal prøve å tolke det. De røde liker å gå i tog og klage, derfor har de fått en egen fridag, 1. mai. I likestillingens navn etterlyses en tilsvarende dag for oss med blå overbevisning, og denne skal vi bruke til å jobbe? Har ikke de blå noen meninger, og vil bare jobbe? Nei. De har selvfølgelig også meninger som fortjener å bli hørt! Jeg ser for meg følgende paroler:

- Slutt å syt
- Nei til borgerlønn
- Ned med Gerd Liv

:)

Knut

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg skjønner ikke helt vitsen med 1. mai når det er LO som styrer landet. Det blir jo litt merkelig å protestere mot seg selv, så da er det jo bare en ting å gjøre, snu nesen mot andre land, hvor konfliktnivået er mye høyere, og finne noen passende terrororganisasjoner å støtte.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette var litt rart, men jeg skal prøve å tolke det. De røde liker å gå i tog og klage, derfor har de fått en egen fridag, 1. mai. I likestillingens navn etterlyses en tilsvarende dag for oss med blå overbevisning, og denne skal vi bruke til å jobbe? Har ikke de blå noen meninger, og vil bare jobbe? Nei. De har selvfølgelig også meninger som fortjener å bli hørt! Jeg ser for meg følgende paroler:

- Slutt å syt
- Nei til borgerlønn
- Ned med Gerd Liv

:)

Knut
Tiltredes.
Det var en god start på arbeidsdagen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Om du ikke har oppdaget det er 1.mai rød på kalenderen. Og da er den ikke rød soom i politisk rød. Du har faktisk rett til fri du også, om du nå ikke hører med blant dem som jobber turnusordning. Men klart; blått tenkende mennesker (og da ikke blått som i blues) kan selvsagt få sin fridag, og sin vane tro kan de stolt heve sine faner og feire dagen med å jobbe!

Honkey
Man må være nasjonalist eller sosialist for å føle behov for å gå i flokk med faner.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Man må være nasjonalist eller sosialist for å føle behov for å gå i flokk med faner.
17.mai er jo en kjekk dag da, flokk og faner til tross?

Ellers må vi jo egentlig være taknemlige både overfor sosialister og de kristne, det hadde ikke blitt mange fridager uten.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Dere som nå tilsynelatende argumenterer mot innholdet av 1.mai, og anser den som en slags fornærmelse mot deres politiske ståsted, tenker dere over at disse raddisjævlene faktisk har vært sterkt delaktige i at vårt arbeidsliv har blitt såpass demokratisk som det faktisk er?
Hvem er det som klager her, da? Vi har det strålende, vi har en fridag (hurra!) og vi har et flott land der folk har lov å si på TV hvem de liker og ikke liker.
Slutt og syt, dette er helt topp! :D

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dere som nå tilsynelatende argumenterer mot innholdet av 1.mai, og anser den som en slags fornærmelse mot deres politiske ståsted, tenker dere over at disse raddisjævlene faktisk har vært sterkt delaktige i at vårt arbeidsliv har blitt såpass demokratisk som det faktisk er?
Hvem er det som klager her, da? Vi har det strålende, vi har en fridag (hurra!) og vi har et flott land der folk har lov å si på TV hvem de liker og ikke liker.
Slutt og syt, dette er helt topp! :D

Honkey

Helt enig, vi har mye å være takknemlig for, vi har fått en masse rettigheter vi ellers ikke ville hatt. Men personlig føler jeg ikke behov for å gå i tog denne dagen b.l.a fordi LO misbruker den med å fokusere på helt andre ting enn det de burde. Og fordi vi nå har det såpass bra at jeg ikke ser noe poeng i å demonstrere bare av gammel vane. Hadde det vært en sak jeg syntes var viktig kunne jeg nok ha stilt opp, men ikke bare fordi det er en tradisjon å demonstrere denne dagen.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
tenker dere over at disse raddisjævlene faktisk har vært sterkt delaktige i at vårt arbeidsliv har blitt såpass demokratisk som det faktisk er?
Raddisjævlene var vel ikke oppfunnet da denne kampen fant sted. Jeg tror ikke den tidens arbeidere var opptatt av å støtte alskens terrororganisasjoner, ei heller selge landet til fremmede totalitære makter.

Raddisjævlene er født og oppvokst i gode kår, med en pappa som betaler studiene, slik at avkommet skal få tid til å protestere og aksjonere. Det er de samme raddisjævlene som senere besitter gode jobber i departementene, og utøver sitt mangelfulle skjønn.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Jeg skjønner ikke helt vitsen med 1. mai når det er LO som styrer landet. Det blir jo litt merkelig å protestere mot seg selv, så da er det jo bare en ting å gjøre, snu nesen mot andre land, hvor konfliktnivået er mye høyere, og finne noen passende terrororganisasjoner å støtte.
Du må ta opp igjen samfunnsfag fra skolen. Det med at LO styrer landet er feil, så feil at du har mye å lære.

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Oddgeir berører et par ting jeg er enig i her, om enn i litt andre ordelag enn jeg ville valgt, selv om han ikke skal skylden for å innføre "raddisjævel" i denne debatten ¨,

De venstreorienterte her i landet har nok ikke samme bakgrunn som de med samme overbevisning fra f.eks "Solheims Sør-amerika". Vi har det bra, alle primærbehov er dekket, dermed må folk finne andre steder å bruke engasjementet sitt.

Lev blått, stem rødt - man har tildels ytterligående sosialistiske idealer, men ikke mer enn at man egentlig trives i dagens samfunn.

K

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Du må ta opp igjen samfunnsfag fra skolen. Det med at LO styrer landet er feil, så feil at du har mye å lære.
Er det nå virkelig så feil?

Knut, Ut av skapet -
(...) Og som det sies i siste link: "-Løftene må innfris! Vi vil ha valuta for innsatsen vår! Det var de første signalene fra LO etter valgseieren."

Hva er innsatsen? Støtte i valgkampen selvfølgelig, også økonomisk! LO liker ikke selv å ordlegge seg slik:

"-Vi kjøper oss ikke innflytelse, sier Gerd-Liv Valla. Vi støtter partier som har de samme verdiene som oss."
(...)
Det er i beste fall et definisjonsspm om LO kjøper seg innflytelse. De forventer hvertfall å bli hørt, som en slags takk?
Det er forøvrig ingen som tror det undervises i denne type spekulasjoner i samfunnsfag??

Knut

A

Affa

Gjest
Jeg flagger 1. mai, men det er fordi min sønn har bursdag den dagen. Dette er naboene selvsagt informert om.

Dagen startet med lang frokost kl 11. Så gikk min kone og jeg og så den koselige storfilmen Lange flate ballær. Jeg var selvsagt uhyre skeptisk, men jeg storkoste meg. God regi gjør at selv enkle skjeler fra Lisleby er fult på høyde med pompøse tullinger med teater utdannelse fra hovedstanden og vestlandet. Etter filmen ble det servert nybakte kanelboller og nymalt kaffe hjemme. Kvelden ble avsluttet med en praktfull Lasagne og en Renato Ratti 97. Anlegget forholdt seg taust.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Boller, ja det glemte jeg helt. Jeg bakte jo boller og, utrolig mye jeg fikk gjort den dagen i grunn. Både med og uten kanel...

A

Affa

Gjest
Boller, ja det glemte jeg helt. Jeg bakte jo boller og, utrolig mye jeg fikk gjort den dagen i grunn. Både med og uten kanel...
Jeg er imponert. Særlig over det med trampolinen. Jeg liker ikke trampoliner, de forurenser visuelt og barn skader seg på dem.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Helt enig, vi har mye å være takknemlig for, vi har fått en masse rettigheter vi ellers ikke ville hatt. Men personlig føler jeg ikke behov for å gå i tog denne dagen b.l.a fordi LO misbruker den med å fokusere på helt andre ting enn det de burde. Og fordi vi nå har det såpass bra at jeg ikke ser noe poeng i å demonstrere bare av gammel vane. Hadde det vært en sak jeg syntes var viktig kunne jeg nok ha stilt opp, men ikke bare fordi det er en tradisjon å demonstrere denne dagen.
Det ER saker av stor nok viktighet. Både 8.mars og 1.mai burde vi/noen gå i tog for de undertrykte kvinnene som gjemmes i det norske samfunnet. Deres tid kommer nok snart nå.
Jeg har vært i en episode der organisasjonen var meget god å ha, da kan jeg love deg at jeg dreit totalt i hva lederen i den klubben mente om midtøsten eller andre deler av verden.
Jeg har heller aldri sett et politisk parti det går an å være enig med hele tiden. Skal vi la være å stemme da? Ta til vettet folkens! Med den holdningen vil fagforeningene risikere døden! Som lederen i LO fremholdt: Dialog er eneste farbare vei. Medlemmene kan faktisk endre LO fra innsiden. Men de dreper LO ved å snu ryggen til. Gjett hvem som sitter igjen med svarteper!

Honkey

A

Affa

Gjest
Jeg minner om Haagensens ord: Gjør din plikt, krev din rett. Faktorenes rekkefølge er IKKE likegyldig her. Dette har LO glemt. Gerd Liv kan vel ikke lese så hun er tilgitt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg er imponert. Særlig over det med trampolinen. Jeg liker ikke trampoliner, de forurenser visuelt og barn skader seg på dem.

Trampoline er kjekt det, man må bare ikke bekymre seg for mye over hva naboene tenker.. ;)
Mulig de ikke er fine å se på, men du aner ikke hvor mange venner ungene dine plutselig får. Har man nett skader de seg ikke så veldig, bør ikke være så mange oppå om gangen da. Farlig å klatre i trær og... eller sykle.... eller krysse veien...

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Jeg har heller aldri sett et politisk parti det går an å være enig med hele tiden. Skal vi la være å stemme da? Ta til vettet folkens! Med den holdningen vil fagforeningene risikere døden! Som lederen i LO fremholdt: Dialog er eneste farbare vei. Medlemmene kan faktisk endre LO fra innsiden. Men de dreper LO ved å snu ryggen til. Gjett hvem som sitter igjen med svarteper!

Honkey
Jeg vil vel heller snu på det. Har LO gjort så mye bra tidligere at de nå kan engasjere seg som de vil? Nei! Ønsker de å være et parti for alle arbeidere, kan de ikke innta så tydelige, irrelevante politiske standpunkt. Aller helst burde de vært partipolitisk uavhengige!

Denne argumentasjonen brukes jo også av venstresiden; Hvor lenge skal vi være takknemlige for Marshall-hjelpen og WWII?

Om LO velger å utspille sin rolle åpner dette bare for nye arbeiderorganisasjoner. Det er nok av de som ønsker å oppnå LOs størrelse og innflytelse.

K

Topp Bunn