Gratulerer med dagen

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Kæm e det som lægg ned krainsa og taler med fine ord
og høster heile æra av det som arbeidslaga gjor;

partipampan i LO og DNA
LO og DNA
LO og DNA

(fritt etter Vømmøl Spellemannslag)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det ER saker av stor nok viktighet. Både 8.mars og 1.mai burde vi/noen gå i tog for de undertrykte kvinnene som gjemmes i det norske samfunnet. Deres tid kommer nok snart nå.
Jeg har vært i en episode der organisasjonen var meget god å ha, da kan jeg love deg at jeg dreit totalt i hva lederen i den klubben mente om midtøsten eller andre deler av verden.
Jeg har heller aldri sett et politisk parti det går an å være enig med hele tiden. Skal vi la være å stemme da? Ta til vettet folkens! Med den holdningen vil fagforeningene risikere døden! Som lederen i LO fremholdt: Dialog er eneste farbare vei. Medlemmene kan faktisk endre LO fra innsiden. Men de dreper LO ved å snu ryggen til. Gjett hvem som sitter igjen med svarteper!

Honkey

Angående disse kvinnene burde det vært de som fikk fokuset i år ja, i stedenfor støtte til terrororganiasjoner (som faktisk undertrykker kvinner og vil innføre sharia), så får håpe deres tid snart kommer ja, både på 8.mars og 1.mai og resten av året og.
Når det gjelder det andre må man jo kunne spørre seg om det er LO som er der for oss, eller vi som er der for de. Minner litt om datafolkene på jobben som blir sure når man spør om hjelp. Tror ofte de og glemmer at de er der for oss, og ikke omvendt...
Holder LO seg til saken mister de ikke medlemmer heller, de har kun seg selv å takke om det går dårlig. Tror med fordel de kunne fått seg en ny leder.

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Er det nå virkelig så feil?

Knut, Ut av skapet -
Det er forøvrig ingen som tror det undervises i denne type spekulasjoner i samfunnsfag??

Knut
Det er forskjell på å kreve innflytelse over noen spørsmål og det å ha styring i et samfunn. Ingen har fullkommen styring i dette landet, og av de som har det så er ikke LO størst. Les f.eks en av maktutredningene.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Dere som nå tilsynelatende argumenterer mot innholdet av 1.mai, og anser den som en slags fornærmelse mot deres politiske ståsted, tenker dere over at disse raddisjævlene faktisk har vært sterkt delaktige i at vårt arbeidsliv har blitt såpass demokratisk som det faktisk er?
Hvem er det som klager her, da? Vi har det strålende, vi har en fridag (hurra!) og vi har et flott land der folk har lov å si på TV hvem de liker og ikke liker.
Slutt og syt, dette er helt topp! :D

Honkey
Man kan si hva man vil i dette landet, man blir riktignok stemplet som usolidarisk, egoistisk og en som syter og klager hvis man hever en kritisk røst, men...

Demokrati i arbeidslivet applauderer jeg. Men at landets demokrati undergraves ved at ledelsen i en organisasjon misbruker sin makt til å styre landets politikk i en retning som det ikke er flertall for i egen organisasjon en gang, det er jeg en smule kritisk til.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg er enig i dette BT. Men jeg synes du trekker det hemningsløst langt ved å snakke om å "undergrave demokratiet". Jeg tror nok det ville være på sin plass med et aldri så lite medlemsopprør i LO (og enkelte andre) organisasjoner. Men jeg ser ikke at de motarbeider sine medlemmers interesser ved å snakke om utenrikspolitikk. De bare trekker strikken unødvendig langt.
Jeg synes en hver organisasjon bør.. eller MÅ være uavhengig av partipolitikk, og fokusere KUN på arbeiderpolitikk. Men å vende ryggen til LO er å vende ryggen til sine egne rettigheter.
Elllers enig med Affa/Haagensen: Gjør din plikt, krev din rett.

Honkey

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Lo vil ha kontakt mellom Hamas og vår regjering. Dette føyer seg inn i satsingen på internasjonal solidaritet som LO har hatt i mange tiår. Denne satsingen finner vi også i utenlandsk fagbevegelse, og saken er demokratisk behandlet flere ganger i LO. Noen LO-medlemmer er ikke enige i dette, og de har lov til å bruke demokratiet i LO for å fremme sine synspunkter. Vi som står utenfor kan vel ikke klage på hva en demokratisk organisasjon gjør, om vi er uenige.

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Antall liker
0
Det er forskjell på å kreve innflytelse over noen spørsmål og det å ha styring i et samfunn. Ingen har fullkommen styring i dette landet, og av de som har det så er ikke LO størst. Les f.eks en av maktutredningene.
Jeg tolker BT sitt opprinnelige utsagn dithen at LO har stor makt over det som skjer i regjeringen. Jeg tolker det ikke så bokstavelig at jeg tror LO har kontrollen på alle ministerpostene og i realiteten styrer landet. Det er en ganske rar tolkning og ganske uinteressant å debattere ettersom de fleste nok enes om at dette ikke er realiteten.

Maktutredningene? Gudmund Hernes sine skriv f.eks? :) Nei, du tenker vel på Makt- og demokratiutredningen 98-03. Da satt Bondevik 1/2 avbrutt av halvannet år med Jagland. At ikke LO hadde samme innflytelse da som nå er nok en trygg antagelse. Men er det noe spesielt du henviser til i denne utredningen? "Fra folkebevegelser til øyeblikksorganisering" eller "Rettsorganene overtar politikken" f.eks?

K

Topp Bunn