Gratulerer Trondheim

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
med bomringfri by...
:) :) :)

A

Affa

Gjest
Bare vent til hjernetrusten i Sosialistisk Folkeparti får tenkt seg om...

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Bare vent til hjernetrusten i Sosialistisk Folkeparti får tenkt seg om...
Ja nå er de vel mest opptatt av å boikotte Israel, det eneste demokratiet i Mellomøsten, til fordel for alle diktaturene i området.

Men når de har jaget Israel til havs, så blir det vel flere bomringer tenker jeg. 8)

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Ja, merkelig dette, at FrPerne som hyler og bæljer hver gang det skal betales noe ekstraordinært (som f.eks. det nye operahuset) med "skattepengene våre" er fanatisk opptatt av at man ikke skal ha bomring... Er det ikke øremerking som er lovordet på FrP's landsmøter da? ::)

Dere som befinner dere på høyresiden burde selvsagt være fundamentalt for direkteskatter à la bompenger, men på den annen side strider jo dette litt i mot det grunnleggende prinsippet om å bidra så lite som mulig samtidig som man ønsker å få så mye som mulig (jf. "heia helse og eldre").

Men, takk til Trondheim som velger å betale veiene sine med folks innteksskatt fremfor å forurense byen med stygge bommer og veier i alle retninger. ;)

A

Affa

Gjest
Har du fått snø inn i hjernen eller ser du dårlig i tussmørket der oppe hos de kolsrammede sutrebøttene i Nord? Hva har opera og bompenger felles?

A

Affa

Gjest
Slik kan det kanskje fortone seg for vulgære og enkle sosialister.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Har du fått snø inn i hjernen eller ser du dårlig i tussmørket der oppe hos de kolsrammede sutrebøttene i Nord? Hva har opera og bompenger felles?
Ingenting. Og det var poenget mitt. Var det noe mer?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, merkelig dette, at FrPerne som hyler og bæljer hver gang det skal betales noe ekstraordinært (som f.eks. det nye operahuset) med "skattepengene våre" er fanatisk opptatt av at man ikke skal ha bomring... Er det ikke øremerking som er lovordet på FrP's landsmøter da? ::)

Dere som befinner dere på høyresiden burde selvsagt være fundamentalt for direkteskatter à la bompenger, men på den annen side strider jo dette litt i mot det grunnleggende prinsippet om å bidra så lite som mulig samtidig som man ønsker å få så mye som mulig (jf. "heia helse og eldre").

Men, takk til Trondheim som velger å betale veiene sine med folks innteksskatt fremfor å forurense byen med stygge bommer og veier i alle retninger. ;)
Man mener vel at bilistene i dette landet allerede bidrar med mer enn nok i skatter og avgifter, i forhold til det som går til veiutbygging i dette landet.
Ellers er jeg medlem i Operaens venner, men ikke i Frp. Så her er det noe i argumentasjonen som ikke stemmer.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Man mener vel at bilistene i dette landet allerede bidrar med mer enn nok i skatter og avgifter, i forhold til det som går til veiutbygging i dette landet.
Ja, det tror jeg også. Man mener vel egentlig at man stort sett betaler for mye i skatter og avgifter og får for lite tilbake. Og at de som sitter på stortinget putter skatteinntektene i egen lomme selvsagt. Hadde de bare vært mer fornuftige og brukt pengene mer effektivt, burde det ikke være nødvendig med bomringer i det hele tatt...

T

theStig

Gjest
Det er vel ingen som naivt tror at det som dras inn i skatt på bil liksom skal gå tilbake til samme formål? Skulle f.eks det jeg selv betaler i skatt også gå tilbake til MEG? Eller skulle alkoholavgiften brukes til...eh.. tja...?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ja, det tror jeg også. Man mener vel egentlig at man stort sett betaler for mye i skatter og avgifter og får for lite tilbake. Og at de som sitter på stortinget putter skatteinntektene i egen lomme selvsagt. Hadde de bare vært mer fornuftige og brukt pengene mer effektivt, burde det ikke være nødvendig med bomringer i det hele tatt...
Da er man vel enig da....... 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja nå er de vel mest opptatt av å boikotte Israel, det eneste demokratiet i Mellomøsten, til fordel for alle diktaturene i området.

Men når de har jaget Israel til havs, så blir det vel flere bomringer tenker jeg. 8)
Ja dette er jo typisk SV og kompisene, tragisk nok har sør-trøndelag fylkeskommune også hevet seg på dette idiotiet og bestemt seg for å boikotte Israel, forstå det den som kan.
Jeg kjøper Jaffa og annet israelsk hver gang jeg kommer over det, uansett om jeg trenger det eller ei....

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er vel ingen som naivt tror at det som dras inn i skatt på bil liksom skal gå tilbake til samme formål? Skulle f.eks det jeg selv betaler i skatt også gå tilbake til MEG? Eller skulle alkoholavgiften brukes til...eh.. tja...?
Årlig bruk på veier, etc er vel 14 mrd, tror jeg. Årlige skatteinntekter på bil, ca 50 mrd.

Hvorfor skal bilister beskattes så mye hardere enn andre grupper? I grisgrendte Norge er det litt vanskelig å forstå.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Sånn sett i ettertid. Nordre avlastningsveg, som bomringen i Trondheim 1. og fremst skulle finansiere, har vi desverre sett pent lite til. Det eneste vi på Byåsen, som måtte passere bommer om vi skulle ut av byen, inn til byen, til andre bydeler, eller tilbake igjen, har fått er noen nye fartsdumper. Det eneste vi har finansiert er vel bomselskapet...

T

theStig

Gjest
Hvorfor skal bilister beskattes så mye hardere enn andre grupper? I grisgrendte Norge er det litt vanskelig å forstå.
Mnja..? Det er de som bor i byene som kjører mest bil, selv om de også har både bedre og billigere kollektivtilbud enn folk i utkantstrøk. Byfolk betaler også mest for bilbruken, logisk nok.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Da er man vel enig da....... 8)
Hehe. ;D FrP-ånden er lett oppfattelig hvertfall. Mitt forrige innlegg var ikke min personlige mening, men slik jeg oppfatter den norske "jeg vil ha mer"-ånden som brer seg over det ganske land, også ut over FrPs velgermasse. ;) Man diskuterer hifi i 10 tusen- og 100 tusen-kroners klassen, men sutrer likevel over for lite penger i egen lomme...

Nuvel, man blir aldri enige om politiske overbevisninger uansett. Vi kan enes om å være uenige. ;)

Jeg er i hvertfall enig i én ting da: SV-fanatismen mot alt som er amerikansk, vestlig og velstående blir altfor mye, selv for en venstreliberal som meg. Boikotting av Israel er smålatterlig. Disse folka har en lei tendens til å se veldig svart-hvitt på ting, og er barnslig sta når det gjelder evnen til å høre på nye argumenter og å kanskje ta disse til etterretning.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Mnja..? Det er de som bor i byene som kjører mest bil, selv om de også har både bedre og billigere kollektivtilbud enn folk i utkantstrøk. Byfolk betaler også mest for bilbruken, logisk nok.
Utenfor byen er det ingen alternativ til bilen. Man må bruke bil. Ellers er det jo tett med ferger på Vestlandet f.eks. Ikke akkurat billig, når både fergebillett og bompenger for ett eller annet fremtidig veiprosjekt er innbakt i prisen. Uten privatbilen stopper distriktsnorge.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Bra og billig kollektivtilbud? For min del var det billigere å kjøre bil, selv om jeg passerte bom både til og fra jobb, og bruker halvparten så lang tid som med buss.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg er i hvertfall enig i én ting da: SV-fanatismen mot alt som er amerikansk, vestlig og velstående blir altfor mye, selv for en venstreliberal som meg. Boikotting av Israel er smålatterlig. Disse folka har en lei tendens til å se veldig svart-hvitt på ting, og er barnslig sta når det gjelder evnen til å høre på nye argumenter og å kanskje ta disse til etterretning.
Tiltredes ;D

T

theStig

Gjest
Bra og billig kollektivtilbud? For min del var det billigere å kjøre bil, selv om jeg passerte bom både til og fra jobb, og bruker halvparten så lang tid som med buss.
Hvis du tar i betrakning ALLE kostnadene med å ha bil, så blir det fort VELDIG dyrt i kjøre bil. Statens km-sats på 3,20 kr kommer man ikke langt med i hvertfall.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Helt enig! Det virker som om de som er for direktedemokratiet blander kortene litt. Enten må vi ha et skattesystem som omfordeler, eller så må vi avskaffe hele dette systemet og bare betale for alle varer og tjenester fra egen lomme, inkludert helsetjenester, utdanning og mat/husly (dersom man går inn under gruppen av dagens Petterøe's 3-rullende uføretrygdede sytere som klager på at innvandrere snylter på staten).

Men akkurat som at man ikke klarer å velge om man vil betale skatten direkte eller indirekte (for man vil egentlig ikke betale skatt i det hele tatt - man skal bare få ting, samme hvem som betaler kostnadene så lenge det ikke er meg), klarer man heller ikke å si at man vil beholde skattesystemet med omfordeling av goder eller om man vil avskaffe hele greia og innføre "hver mann for seg". Dette trolig fordi man helst vil avskaffe den delen av systemet som handler om å betale inn til felleskassa, men samtidig ønsker å beholde helse-, trygde- og pensjonsordningene.

Men løsningen på denne logiske svikten og uforenelige politikken løses enklest mulig: Det er egentlig politikere og byråkratenes skyld alt sammen. De er så jævla selvopptatte og bare melker "folk flest" for penger med skatter hit og skatter dit, og bruker det på ferieturer til seg selv... Og byråkratene bruker masse tid og ressurser på fullstendig unødvendig papirarbeid, som de egentlig bare gjør for å gjøre livet surt for folk...

Hadde jeg glemt noen av argumentene nå eller? Skyt gjerne inn, jeg vet at det er en drøss av dere der ute!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Helt enig! Det virker som om de som er for direktedemokratiet blander kortene litt. Enten må vi ha et skattesystem som omfordeler, eller så må vi avskaffe hele dette systemet og bare betale for alle varer og tjenester fra egen lomme, inkludert helsetjenester, utdanning og mat/husly (dersom man går inn under gruppen av dagens Petterøe's 3-rullende uføretrygdede sytere som klager på at innvandrere snylter på staten).

Men akkurat som at man ikke klarer å velge om man vil betale skatten direkte eller indirekte (for man vil egentlig ikke betale skatt i det hele tatt - man skal bare få ting, samme hvem som betaler kostnadene så lenge det ikke er meg), klarer man heller ikke å si at man vil beholde skattesystemet med omfordeling av goder eller om man vil avskaffe hele greia og innføre "hver mann for seg". Dette trolig fordi man helst vil avskaffe den delen av systemet som handler om å betale inn til felleskassa, men samtidig ønsker å beholde helse-, trygde- og pensjonsordningene.

Men løsningen på denne logiske svikten og uforenelige politikken løses enklest mulig: Det er egentlig politikere og byråkratenes skyld alt sammen. De er så jævla selvopptatte og bare melker "folk flest" for penger med skatter hit og skatter dit, og bruker det på ferieturer til seg selv... Og byråkratene bruker masse tid og ressurser på fullstendig unødvendig papirarbeid, som de egentlig bare gjør for å gjøre livet surt for folk...

Hadde jeg glemt noen av argumentene nå eller? Skyt gjerne inn, jeg vet at det er en drøss av dere der ute!
Vel jeg snakker fortsatt om bil jeg da.
Vi har den eldste bilparken i Europa, etter Albania.
Det kan ikke være riktig, eller?
Det må være riktig å gjøre terskelen til nye, trafikksikre og miljøvennlige biler lavere.
Skattesystemet som sådan er vel en annen debatt.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Hvis du tar i betrakning ALLE kostnadene med å ha bil, så blir det fort VELDIG dyrt i kjøre bil. Statens km-sats på 3,20 kr kommer man ikke langt med i hvertfall.
Staten soper inn 50 mrd hvert år og det er vel omtrent 2 mill registrerte biler i Norge. Det vil si 25.000 fra nettolønnen til en gjennomsnittlig bilist (som har utbetalt kanskje 17k i måneden, eller 200 i året), rett i statskassen.

I tillegg får man diverse indirekte kostnader. Engangsavgiften som gjør at bilene er dobbelt så dyre i Norge som andre steder fører også til dobbelt så stor forsikringsverdi, og dermed forsikringspremie. Vips, så forsvant ti tusen til. For ikke å snakke om økt avskriving, økt lån....det begynner å bli penger.

Videre er veistandarden så dårlig at vi får 300mill i året i merutgifter på reparasjoner, fordi de hullete krøtterstiene rett og slett rister hjuloppheng og forstilling i filler. Dette var dokumentert bl.a. i siste Motor.

I tillegg bruker man lovverket som innkrevingsinstans ved å bevisst kriminalisere halve befolkningen. Når du i tillegg får nesten tre ganger mer i bot for å kjøre på rødt lys enn for å fylle en varebil med tyvegods, blir det klingende mynt til onkel Skrue.

Avslutningsvis må et hundretalls mennesker hvert år betale med livet, fordi avgiftene gjør bilparken eldre og mer usikker enn den ellers ville vært. Jaja, de pårørende finner sikkert trøst i at de gav sitt liv for fedrelandet.

At bomringen forsvant var en liten trøst, men likefullt, det vil varme å se utysket bli jevnet med jorden.

Kimmern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.12.2003
Antall liker
1
Vel jeg snakker fortsatt om bil jeg da.
Vi har den eldste bilparken i Europa, etter Albania.
Det kan ikke være riktig, eller?
Det må være riktig å gjøre terskelen til nye, trafikksikre og miljøvennlige biler lavere.
Skattesystemet som sådan er vel en annen debatt.
Jepp! Jeg burde ikke male mer på denne...

Egentlig burde debatten handle om bomringer. :)

Jeg er enig mht. bilparken. For å ikke miste skatteinntekter synes jeg dette enklest kan gjøres ved å senke avgiften ved kjøp av ny bil betraktelig og sette opp bensinavgiften. Gamle rustholker som sluker bensin blir dyrere å kjøre rundt i, og disse kan lettere byttes ut med en ny bil. At de som er så opptatt av trafikksikkerhet (ofte SV'ere o.l.) ikke ønsker å sette ned avgift på bil i Norge er en gåte for meg. ??? Nye biler er da både sikrere og mer miljøvennlige. Merkelig...

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
48
Sted
Akershus
Hele midtøsten, Israel inkludert, burde blitt bombet til det var bare glass igjen av hele møkka. Så kunne de solgt glasset til Hadeland glassverk. Bifaller folket virkelig Israel, og hvorfor? Støtter sør-trøndelag i deres boikott mot denne okkupasjonsmakten Israel, som stort sett bare består av sutrende fundementalister som aldri glemmer WW2. Ble forressten ikke russerene i fangeskap gasset i stor skala også?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Jepp, men det koster å ha bil om man tar buss også. ;D

A

Affa

Gjest
Ta bort årsavgift og bompenger, la bensinen koste 15 kr/l. Senk nybilprisen med 50kkr. EU-kontroll hvert år. Ingen P-avgift for beboere i store byer (slik at folk kan la bilen stå).

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Ta bort årsavgift og bompenger, la bensinen koste 5 kr/l og senk nybilprisen med 50% vil jeg heller si.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hele midtøsten, Israel inkludert, burde blitt bombet til det var bare glass igjen av hele møkka. Så kunne de solgt glasset til Hadeland glassverk. Bifaller folket virkelig Israel, og hvorfor? Støtter sør-trøndelag i deres boikott mot denne okkupasjonsmakten Israel, som stort sett bare består av sutrende fundementalister som aldri glemmer WW2. Ble forressten ikke russerene i fangeskap gasset i stor skala også?
Javel, så det synes du...
Hvorfor skal ikke Israel få lov til å leve og forsvare seg som alle andre? Det er faktisk det de gjør. Hadde det ikke vært for "muren" (som stort sett er et gjerde) hadde vi sett reportasjer med sprengte busser og drepte barn og andre sivile hver dag. Dekningen av denne konflikten her i Norge er så tragisk at folk flest dessverre er helt på villspor.

Hvis du støtter boikott så sørg for å gjøre det skikkelig da:
http://www.norskisraelsenter.no/nor/dif/2005-jul.php

Her står bla. dette:
De som har startet denne boikotten kommer selv ikke til å delta i den, noe de vet utmerket godt. For hvordan vil de kunne klare seg i 2005-samfunnet uten all den teknologien som de israelske jødene har velsignet dem med? Kommer Sør-Trøndelag fylkeskommune og RV til å slutte å bruke PC og Microsofts programvare? Kommer de til å slutte å reise med fly bare fordi deler av teknologien er utviklet og produsert av de israelske jødene? Kommer sykehusene i Sør-Trøndelag til å legge bort de mange medisinene og annet utstyr som disse jødene har oppfunnet og som brukes Verden over?

Angående biler og slikt, det hadde vært mye enklere å ta alle penger inn via skatten, det går vel store summer ut til alle disse bomstasjonene, ansatte osv. Urettferdig fordeling er det og. Skal man f.eks. reise fra Bergen til Stavanger blir man loppet før man er framme, flere ferger og flere undersjøiske tunneler er en dyr fornøyelse. Mens andre deler av landet har flotte veier og lite og billige bomstasjoner.

A

Affa

Gjest
Nei, nei, da vil jo hvilken som helst dagdriver få råd til å kjøre rundt i hva som helst hvor som helst. Gud forby.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Nei, nei, da vil jo hvilken som helst dagdriver få råd til å kjøre rundt i hva som helst hvor som helst. Gud forby.
Man kan ha egne veier for dagdrivere og andre (bedre) veier for de oppegående, etter modell fra sørstatene på 50-tallet.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Man kan ha egne veier for dagdrivere og andre (bedre) veier for de oppegående, etter modell fra sørstatene på 50-tallet.
I Moskva under Sovjet-tiden hadde all trafikk rødt lys når en av partipampene var ute å kjørte.

Jeg foreslår forkjørsrett for Renault, alltid, over alt.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Bifaller du Hamas, og Islamsk Hellig Krig? Hvorfor?

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
48
Sted
Akershus
Jeg bifaller IKKE en okkupasjonsmakt, noe som gjør at jeg har ett anstrengt forhold til Israel, USA og andre snyltedyr...

Hvor lenge har Israel okkupert vestbredden?

PS! Egentlig driter jeg i dette, men jeg hadde håpet på en storm av innlegg ;)

Gratulerer med dagen Trondheim, hyggelig at dere slipper bompengeavgiften :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Mens Jordan hadde Vestbredden (1948-1967), var det ikke aktuelt å danne noen palestinsk stat - for palestinere. Selv om bare Storbritannia og Pakistan hadde godkjent at Jordan hadde annektert området, var det ikke snakk om den jordansk-okkuperte vestbredden. Den ble sett på som en del av Jordan, og innbyggerne der var jordanere.

Etter seksdagerskrigen (1967), da hele det tidligere Palestina vest for Jordan var kommet under israelsk styre, begynte PLO å kalle jordanerne på Vestbredden (samt araberne i Israel og i Gaza) for palestinere. Den israelske okkupasjonen førte også til at deres stilling og historie ble en annen enn de øvrige arabernes, og den palestinske nasjonalismen vokste fram. Likesom den arabiske nasjonalismen var en reaksjon på sionismen og den fremtidige jødiske staten, var den palestinske nasjonalismen en reaksjon på staten Israels styre på Vestbredden og Gaza. Dette er den nære historie, som ser ut til å ligge utenfor synsfeltet lærebokforfattere, som har godtatt PLOs tilbakevirkende språkbruk.

Dette skriver NIS, er det noe mer du lurer på finner du det sikkert her: http://www.norskisraelsenter.no/index.php

Kan av og til være nyttig å få info fra andre kilder enn de som SV og deres venner styrer over.

Israel er et demokrati. Hvorfor er det ingen som boikotter diktaturer hvor menneskerettighetene brytes daglig? Er det ikke så farlig bare områder ikke er "okkupert".

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
BT: du har ikke sett noe til nordre avlastningsvei? Det er vel for at den går under ræva di det, tenker jeg.
Trondheimspakken er hovedfinansiert gjennom bompenger!

Jeg savner bomringen allerede jeg (ja, jeg har bil), fasan som trafikken har økt nå som bøndene plutselig har fått skrapt isen av mercedesen og nå endeilg har råd til å kjøre inn i sentrum.

Få bomringen tilbake!

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Ta bort årsavgift og bompenger, la bensinen koste 5 kr/l og senk nybilprisen med 50% vil jeg heller si.
Så kan jeg betale for utgiftene samfunnet har til DIN bilbruk med MINE skattepenger, mener du?

Topp, Løkken.

Heia bomring, la bilistene få betale for seg.

Selv med dagens nivå på skatter og avgifter vedr. bil, er ikke dette i nærheten av å dekke samfunnets kostnader til bil.
-Veier og vedlikehold
-Håndhevelse av trafikkregler
-Helsemessige konsekvenser av forurensning
-Helsemessige konsekvenser av ulykker

Når dere hevder statskassa forsyner seg for grovt, hvor tror dere pengene havner? I et sort hull? Ferie for Stoltenberg?

Jeg blir skremt av hvor mye som havner i lomma på griske næringsdrivende som tar seg dobbelt betalt når staten kjøper.

En mikrofon som jeg betaler 400Kr for (Shure SM57) som privat næringsdrivende, betaler en ungdomsskole som skal lage rockeverksted 1650,-

Mikrofonstativer som jeg betaler 250Kr for betaler skoler det dobbelte for etc.

DER havner skattepengene dine Løkken.

Kondolerer, Trondheim, med dårligere offentlig økonomi.

Noterer forøvrig at dette skjer i en komune og fylkeskomune som er AP/SV/SP styrt, så denne stengningen kan vel neppe krediteres FRP denne gangen.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Javel, så det synes du...
Hvorfor skal ikke Israel få lov til å leve og forsvare seg som alle andre? Det er faktisk det de gjør. Hadde det ikke vært for "muren" (som stort sett er et gjerde) hadde vi sett reportasjer med sprengte busser og drepte barn og andre sivile hver dag. Dekningen av denne konflikten her i Norge er så tragisk at folk flest dessverre er helt på villspor.
Et enkelt spørsmål:

Hva er det mest av?
1/Israelere som dreper palestinere?

2/Palestinere som dreper Israelere?

Riktig svar, uten konkurranse er nr.1

Case Closed.

Topp Bunn