Gratulerer Trondheim

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Et enkelt spørsmål:

Hva er det mest av?
1/Israelere som dreper palestinere?

2/Palestinere som dreper Israelere?

Riktig svar, uten konkurranse er nr.1

Case Closed.
Trøste og bære. Har du noen tall å underbygge dette med?

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Også skal vi snakke om hvorfor vi alle som lyd entusiaster hadde fått et bedre liv hvis Israelske varer ble boikottet:

I plesent fol yu:

Waves L2, det stykket utstyr/software som blir brukt til å presse livsskiten ut av 99,9% av all musikk som blir utgitt.
En kan se i eksemplet her at 11,7 dB av transienter og generell dynamikk blir drept av israelere :eek:

Waves Audio Ltd.
Azrieli Center 3
The Triangle Tower, 32nd Floor
Tel-Aviv 67023, Israel
tel: 972-3-608-4000
fax: 972-3-608-4056

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
:-X :-X :-X :-X
S P O O K Y

I det Jeg trykket "legg inn" for overstående, poppet følgende vindu opp.

"1 new message recieved from "Waves""

Det var heldigvis bare info om et nytt produkt ;D

Men jeg skvatt som F....

Kommer jeg til å kjøpe?
Nei, jeg boikotter nemlig israelske varer.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Ja det skal jeg klare å finne.

Det er ingen tvil, så vidt jeg husker er forholdet noen sånn omtrent 10:1 eller ihvertfall 5:1

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Selv med dagens nivå på skatter og avgifter vedr. bil, er ikke dette i nærheten av å dekke samfunnets kostnader til bil.
-Veier og vedlikehold
-Håndhevelse av trafikkregler
-Helsemessige konsekvenser av forurensning
-Helsemessige konsekvenser av ulykker
"Samfunnets kostnader"...et langstrakt land som Norge kunne ikke fungert uten bilen, uten persontransport og varetransport går hele samfunnet i stå. Norge tjener på bilismen, de facto hadde vi ikke overlevd uten. Så dette med "samfunnskostnader" er bare vrøvl, jeg kjører med gullende ren samvittighet.

Når dere hevder statskassa forsyner seg for grovt, hvor tror dere pengene havner? I et sort hull? Ferie for Stoltenberg?
Det går til drift og velikehold av en offentlig administrasjon og et offentlig embetsverk jeg mener er alt for omfattende og, i likhet med avgiftene, kunne blitt kuttet ned kraftig.

Et enkelt spørsmål:

Hva er det mest av?
1/Israelere som dreper palestinere?

2/Palestinere som dreper Israelere?

Riktig svar, uten konkurranse er nr.1
Når Hamas, en organisasjon som har Israels utslettelse som programfestet mål, ligger an til å vinne valgene i selvstyreområdene er det nå ikke viljen det står på. Hvor mange israelere hadde araberne drept hvis de kunne, dersom de besatte regionens militærmakt? Når det er sagt, har jeg lite til overs for bosettinger og religiøs jødisk fanatisme. Verstigene der er nesten like ille som de muslimske fundamentalistene. Pragmatisk sett tjener Israel først om fremst sin nytte som vestens regionale fort, et militært og demografisk beskyttelsesbuffer. Følgelig betrakter jeg det som i vår interesse at Israel består som regionens militære stormakt, men de kan godt miste Gaza for min del. Vestbredden er litt mer kritisk av geografiske hensyn.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
OK,
Tallene er hentet fra en pro israelsk side som siterer Jerusalem Post, som igjen referer til en offisiell Isrelsk Granskning. Den referer til oppblussingen i konflikten aka "intifadaen" som startet i 2000 og de påløpende 1000 dager.

Så jeg vil anslå at dette er et særdeles pro-israelsk og konservativt anslag, som blant annet ikke inkluderer lidelser og sykdommer blant palestinske flyktninger under svært reduserte leveforhold.

Jerusalem Post wrote:
1,000 days of conflict: 810 dead in Palestinian attacks

After 1,000 days of terror and violence, 810 Israelis and people from other countries have been killed in Palestinian terror attacks, an IDF official said today. Some 5,600 have been injured.

Of that total number of fatalities, 567 were civilians, while 243 were soldiers, the IDF told the Knesset Foreign Affairs and Defense Committee.

The IDF official said an estimated 2,330 Palestinians have been killed, and 14,000 injured, the official said.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Det går til drift og velikehold av en offentlig administrasjon og et offentlig embetsverk jeg mener er alt for omfattende og, i likhet med avgiftene, kunne blitt kuttet ned kraftig.
Er enig med deg i at offentlig papirmølle og endel administrasjon kunne vært kraftig omorganisert og effektivisert. Bedre delegering av fullmakter til å ta beslutninger, med et større juridisk ansvar, kombinert med effektivitetskrav for hver enkelt offentlige ansatte hadde hjulpet på.

Papirmølla er rett og slett helt jævlig for små bedrifter.

Avgifter derimot har jeg ingen problemer med. Selv om jeg gjerne skulle sett momsen kraftig redusert på tjenester.
Jeg er stor takk skyldig for alt samfunnet har gitt meg, og den tryggheten det er å bo i et land hvor man faktisk blir tatt vare på om man mister kontrollen over livet sitt.

Det er viktig å skille mellom å være mot/for en sterk politisk styrt offentlig sektor(dvs. styrt av oss alle i felleskap, som håndhevere av våre felles verdier som demokrati) eller om man er for/mot måten det offentlige fungerer på i øyeblikket.

Hvordan det fungerer hvis man slipper alles private interresser fritt løs har vi da fått grundig og blodig dokumentert opp igjenom historien.
Hvorfor ikke prøve noe nytt? Et sosialdemokrati er en svært moderne og progressiv tanke, som vi bare har sett starten på. Etter min mening en svært lovende start som kombinerer det beste fra ulikt tankegods.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
OK,
Tallene er hentet fra en pro israelsk side som siterer Jerusalem Post, som igjen referer til en offisiell Isrelsk Granskning. Den referer til oppblussingen i konflikten aka "intifadaen" som startet i 2000 og de påløpende 1000 dager.

Så jeg vil anslå at dette er et særdeles pro-israelsk og konservativt anslag, som blant annet ikke inkluderer lidelser og sykdommer blant palestinske flyktninger under svært reduserte leveforhold.
Akkurat. Sikkert riktige tall. Men, hvem er disse palestinerne som blir drept her?
Er det mødre og barn, som IDF dreper av ren nytelse, eller kan det være islamister som angriper israelske soldater fra sykehus, privathus, skoler, etc.

Husk at mens IDF prøver å unngå sivile tap, så er de fleste israelske tap sivile. Ofre for blind terror.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Akkurat. Sikkert riktige tall. Men, hvem er disse palestinerne som blir drept her?
Er det mødre og barn, som IDF dreper av ren nytelse, eller kan det være islamister som angriper israelske soldater fra sykehus, privathus, skoler, etc.

Husk at mens IDF prøver å unngå sivile tap, så er de fleste israelske tap sivile. Ofre for blind terror.
Menneskeliv er menneskeliv!

Spørsmålet om hvor mange som er hva vet jeg i grunnen ikke, og når det gjelder nytelse/blodtørst så får man da inderlig håpe at de iallefall TROR de har en god grunn for å drepe.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
I tilfelle noen synes dette er off-topic, så vil jeg hevde at forskjellen mellom BOMRING og BOMBING jo ikke er spesielt stor på papiret ;D

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Det er viktig å skille mellom å være mot/for en sterk politisk styrt offentlig sektor(dvs. styrt av oss alle i felleskap, som håndhevere av våre felles verdier som demokrati) eller om man er for/mot måten det offentlige fungerer på i øyeblikket.
Jeg er prinsipielt mot en sterk offentlig sektor i den betydning at forvaltning og drift besørges av det offentlige. Dette begrunnet jeg i en tidligere debatt, siterer begrunnelsen under.

På den annen side er jeg for et sterkt offentlig lovverk som beskytter våre interesser og vår sikkerhet, mot spekulanter såvel som andre trusler.

(Sitat) "Offentligheten er ikke strukturelt egnet til å drive organisasjoner og forretningsvirksomhet. Offentlig embetsverk styres av politikere, politikere styres av ideologi. Drift av bedrifter og institusjoner bør skje på et pragmatisk og ikke et ideologisk grunnlag. Enda verre er det når ideologien og løsningene kan skifte fra valg til valg. Dette gir åpenbart ikke gode driftsvilkår. God drift forutsetter kompetente beslutningstakere som agerer på et pragmatisk beslutningsgrunnlag, det får man ikke når politiske organer skal drive. Politikk og forretninger burde i mine øyne holdes adskilt så langt det er mulig. Videre er den strukturelle oppbygning og ansvarforhold i en så stor entitet som staten alt for uklar til å kunne bedrive effektiv detaljstyring. Gode avgjørelser forutsetter nærhet og direkte dialog mellom ansvarshavende beslutningstager og berørt enhet. Det har man ikke i staten.

Summarum: Staten er strukturelt uegnet og agerer på et ideologisk/politisk og ikke et pragmatisk beslutningsgrunnlag, derfor vil offentlig drift nesten uten unntak bli dyrere og mer ineffektivt enn privat ditto."

Hvordan det fungerer hvis man slipper alles private interresser fritt løs har vi da fått grundig og blodig dokumentert opp igjenom historien.
Jasså? De fleste historiske stormakter, fra romerriket til Sovjet har vel om noe vært preget av en ubikvitær statsmakt og mangel på beskyttelse av private interesser. Østblokkene er et kroneksempel, likeså var det neppe i det tyske folks interesse at den liberale Weimarrepublikken ble veltet av nasjonalsosialistene. Samfunn med beskyttelse av private interesser har man stort sett kun sett i det moderne vesten og jeg vil påstå at om enn langt fra perfekt, så har den vestlige sivilisasjon vist seg som mer velfungerende og human enn noen alternativ vi hittil har sett.

Et sosialdemokrati er en svært moderne og progressiv tanke, som vi bare har sett starten på. Etter min mening en svært lovende start som kombinerer det beste fra ulikt tankegods.
Isolert sett er det ikke noe galt med sosialdemokratiet, men jeg er overbevist om at det vil møte store problemer i en globalisert verden. I Europa tvinges de til massiv omstrukturering for å forbli konkurransedyktige. Oljen gir oss beskyttelse, selv om valutaen er utsatt, men skal vi dermed bruke den som sovepute? Min spådom er at sosialdemokratiet slik vi kjenner det, toppen kan bestå i 50 år til.

J

jekri

Gjest
Min spådom er at sosialdemokratiet slik vi kjenner det, toppen kan bestå i 50 år til.
Jeg er litt redd du har rett. Slik det ser ut nå er "meg selv, og kun meg selv"ismen som har mest fremgang.
De vyene du beskriver er greit i et tenkt samfunn, men slik er ikke virkeligheten.
For at noen skal kunne nyte sin vellykkethet må andre tørke opp skitten.
Tilbake til (nesten) tema, jeg betaler min skatt med glede, fordi jeg ser hva jeg får igjen. Og det er tjenester ingen konkuranseutsatte private hadde kunnet gi

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Merkelig at så mange lever med forestillingen om at alt som ikke er sosialisme er egoisme.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Menneskeliv er menneskeliv!

Spørsmålet om hvor mange som er hva vet jeg i grunnen ikke, og når det gjelder nytelse/blodtørst så får man da inderlig håpe at de iallefall TROR de har en god grunn for å drepe.
Det er forskjell på å drepe terrorister i selvforsvar og å drepe småbarn og deres mødre. Hadde palestinerne ønsket fred, hadde det vært fred. Så lenge de har som mål å utslette staten Israel og drepe alle jøder fortsetter dessverre galskapen. Hadde ikke Isreal vært i stand til å forsvare seg, hadde det ikke vært noe Israel. Men det synes vel ikke du hadde gjort noe...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Lurer på om de har bomring rundt Jerusalem.
Eller nordre avlastningsveg langs vestbredden...

A

Affa

Gjest
Neppe, med det konstante  dårlige humøret de har der nede i dag kan du jo tenke deg hvordan det hadde blitt hvis man fikk bomring. På den andre siden ville en bomring raskt stoppe selvmordsbombere uten gyldig skillemynt. Hvis ikke bomring så kanskje en bombering?

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er forskjell på å drepe terrorister i selvforsvar og å drepe småbarn og deres mødre. Hadde palestinerne ønsket fred, hadde det vært fred. Så lenge de har som mål å utslette staten Israel og drepe alle jøder fortsetter dessverre galskapen. Hadde ikke Isreal vært i stand til å forsvare seg, hadde det ikke vært noe Israel. Men det synes vel ikke du hadde gjort noe...
Det har du jaggu rett i, Komponenten! Wow! At ingen har tenkt denne revolusjonerende tanken før! Sånn kunne vi jo fått lynrask fred i Norge også, for 55 år siden. Hadde vi bare ønsket fred, så hadde det blitt fred. Hva betyr vel en liten okkupasjon, sånn i bunn og grunn...?
Ups. Rart hva en sånn bomring i Trondheim kan igangsette av globalt engasjement...!

Honkey!

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.386
Torget vurderinger
2
Lurer på om de har bomring rundt Jerusalem.
Eller nordre avlastningsveg langs vestbredden...

de driver litt med bomringer der nede også , prinsippet er litt anderledes og det gjelder ikke bare biler...

Jeg synes det er litt trist å se ellers oppegående mennesker velge side og uttale seg kategorisk om en konflikt som har vart i nesten 60 år , og hvor begge sider åpenbart har store synder på samvittigheten.

Noen av oss har som ideal å se forbi hva egodyrkende, æreorienterte menn driver med, og se på folket, kvinner og barn, hvem er undertrykkket ? I øyeblikket er det åpenbart at det Palestinske folket ligger på minussida. At de har korrupte, voldelige, og inkompetente ledere som også undertrykker, får så være. De har min sympati allikevel.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er ikke alltid den svakeste parten som har rett, superhkm...
Kan man ikke være oppegående hvis man ikke er på din side?

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.386
Torget vurderinger
2
Det er ikke alltid den svakeste parten som har rett, superhkm...
Kan man ikke være oppegående hvis man ikke er på din side?
"ellers oppegående "   ;) jeg mener jeg ikke velger side, men har sympati med de svakeste, det er ikke lederne i Hamas, men barna deres, eller snarere barna til naboen deres.. I en krig som denne kan jeg ikke se at noen har rett, det var det som provoserte meg til å skrive i utgangspunktet, at vi kan sitte her oppe i Gnore og dømme levende og døde der nede.

Hva er rett og galt for et menneske som er tredjegenerasjons innbygger av en flyktningeleir ?

Hva er rett og galt for et menneske som fikk hele familien sin gasset ihjel av nazister og deretter skjenket en jordlapp i midtøsten som det må et militært organisert samfunn til for å beskytte ?  ( noen her kalte Israel for det eneste demokratiet i midtøsten- en sannhet med modifikasjoner )

Jeg snakker om min sympati, ikke rett og galt.

edit: korrektur

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Joda, de har nok bomring i Jerusalem. De kaller den visstnok for klagemuren. Her er det en som drar køfribrikken...

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
De aller fleste døsfallene er palestinske sivile drept av israelsk millitært personell på palestinske områder.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
. Hvis ikke bomring så kanskje en bombering?
Affa, nå må du følge med i tråden, jeg gjorde oppmerksom på dette ordspillet øverst på denne siden.
Godt å se at right wing maniacs som deg har like dårlig humor ;D

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
. Hvis ikke bomring så kanskje en bombering?
Affa, nå må du følge med i tråden, jeg gjorde oppmerksom på dette ordspillet øverst på denne siden.
Godt å se at right wing maniacs som deg har like dårlig humor ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel superhkm, får bare beklage at jeg ikke er oppegående i dag... Virkelig ufint av meg...

Men som du sikkert vet er norske media, både de store avisene og TV, dominert av journalister på venstresiden i norsk politikk. Dette virker ikke minst inn på dekningen av midtøsten-konflikten. Vi blir servert løgner og halvsannheter, som blir sett på som politisk korrekte og derfor hiver folk seg på og tror at dette er hva man må mene. Man får høre at steinkastende unger blir skutt av israelske soldater. Man får ikke høre at bak de steinkastende ungdommene står det palestinere med gevær og skyter på israelerne med ungene som skjold.
Som et eksempel.
Det er selvsagt alltid tragisk at unger må lide. Men synes du ikke at det er like ille at israelske unger blir sprengt til pieces, ene og alene fordi de er jøder?
Helt siden staten Israel ble opprettet har dets naboland gjort det de kunne for å utslette landet. Mot alle odds har Israel klart seg. Det har også alltid bodd jøder her, i likhet med de som nå kaller seg palestinere. Jødenes hellige by er Jerusalem, der restene av tempelet er.
Og hele landet er på størrelse med Hedmark fylke, er det så rart at det er vanskelig å gi fra seg land?
Israel er villig til å gi fra seg land i bytte mot en fredsavtale, det viste de da de ga Sinai til Egypt. Noen fredsavtale med palestinerne har ikke vært mulig å få til, selv om palestinerne fikk gjennom 95 % av sine krav, ville ikke Arafat underskrive avtalen.
Jødehat er grunnen til at det ikke blir fred her. Og det er jødene som har min sympati.

Dette stod ellers å lese på magazinet i dag:

Vedtaket plasserer Sør-Trøndelag i et ganske interessant politisk fellesskap. Handelsboikott av Israel har som kjent lange tradisjoner i den arabiske og muslimske verden. Boikott-organisasjonen (OAB) ble stiftet av Den arabiske liga i 1951 og har i dag sitt hovedsete i Syrias hovedstad Damaskus.

Opprinnelig var alle araberligaens 20 medlemsland med på den konsekvente boikottlinjen av all handel med Israel. Men i takt med at stadig flere av disse nasjonen har ønsket å pynte litt på sine frynsede internasjonale rykter har de fleste landene avsagt seg i hvert fall deler av denne boikottlinjen.

Til og med erkemuslimske Saudi-Arabia gikk i september til det skritt å offisielt oppheve sin handelsboikott av Israel. Nå er det bare de aller mest hardcore Israel-haterne som står igjen med fullstendige boikottvedtak rettet mot den jødiske staten. Det gjelder de fem landene Iran, Irak, Syria, Libanon og Libya - og altså Sør-Trøndelag fylkeskommune.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
De aller fleste døsfallene er palestinske sivile drept av israelsk millitært personell på palestinske områder.
De aller fleste drepte er sivile islamister. De har som kjent ikke uniform, men skjuler seg blant sivile, og beskyter israelske soldater, med små barn foran seg.
Det er så motbydelig at jeg finner ikke ord.
Jeg vil oppfordre alle til å sette seg bedre inn i denne konflikten, og ikke bare stole på norske venstrevridde journalister. Les utenlandsk presse, så ser dere hva norske journalister driver med.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
De aller fleste drepte er sivile islamister. De har som kjent ikke uniform, men skjuler seg blant sivile, og beskyter israelske soldater, med små barn foran seg.
Finn EN pålitelig kilde for dette, Oddgeir. EN!

Minner om en retorikk som jødene selv ble utsatt for på 30-tallet.

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Antall liker
0
Og hele landet er på størrelse med Hedmark fylke, er det så rart at det er vanskelig å gi fra seg land?
Glemmer du ikke nå at palestinerne faktisk har blitt fratatt sitt land. Av Israelerne.

Slutt å snakk om jøder og muslimer. Dette dreier seg om overgrep mot et folk som har blitt fratatt sitt land.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Glemmer du ikke nå at palestinerne faktisk har blitt fratatt sitt land. Av Israelerne.

Slutt å snakk om jøder og muslimer. Dette dreier seg om overgrep mot et folk som har blitt fratatt sitt land.
Hvorfor skal jeg slutte å snakke om det når det er hovedgrunnen til problemet?
Har det eksistert en palestinsk stat i dette området?
Det området som ble satt av til å danne en palestinsk stat ble okupert av Jordan frem til 1967. Ingen snakket om å danne noen palestinsk stat da.

Grace

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
33
Torget vurderinger
7
Dette er så polarisert at man har lite igjen for noen rasjonell argumentasjon;- hvorfor da i det hele henge seg på tråden,- ikke for annet en å gi et håndslag til de av dere som tar palestinernes parti,- stå på!

JOhan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
0
Artig utvikling av en diskusjon om bomringen i Trondheim.

Fint at noen også har tatt seg bryderiet med å legge inn bilder av den:

Huff - denne var ikke pen. Skal bli godt å bli kvitt den.

Siste betalende kunde gjennom ringen? Han ser ikke blid ut...

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Bare vent til hjernetrusten i Sosialistisk Folkeparti får tenkt seg om...
Hei!
Lenge siden det var noe parti som het dette ;)
SV kanskje? (Sosialistisk Venstreparti), men det er vel samme dritten for deg ::)

Mvh.KW

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.767
Sted
Holmestrand
Ja nå er de vel mest opptatt av å boikotte Israel, det eneste demokratiet i Mellomøsten, til fordel for alle diktaturene i området.

Men når de har jaget Israel til havs, så blir det vel flere bomringer tenker jeg. 8)
Israel er et demokrati, ja. Men de opptrer som en hvilken som helst annen undertrykker.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
7.767
Sted
Holmestrand
Heia bomring, la bilistene få betale for seg.
Til din informasjon betaler allerede bilistene for seg.
- Hvem er det som ikke er avhengig av bil forresten?

På en bro på Vestlandet hadde 1 - EN lastebil alene betalt over 1000000 i bompenger. Hvis noen synes dette ikke er urettferdig eller skjevt om du vil ja da vet ikke jeg. Denne lastebileieren burde jo ha fått eierandel i broa!
Det dette koker ned til er at kostnadsnivået vårt blir svært høyt, at alle varer og tjenester blir dyrere som igjen fører til at vi blir mer avhengig av olje og får dårligere konkuranseforhold mot utlandet.

J

jekri

Gjest
På en bro på Vestlandet hadde 1 - EN lastebil alene betalt over 1000000 i bompenger. Hvis noen synes dette ikke er urettferdig eller skjevt om du vil ja da vet ikke jeg.
Da hadde eieren tydeligvis bruk for broen. Er det noe værre med bompenger enn fastavgift og tellerskritt på telefon? Nettleie og kw. pris på strøm? Eller vannmåler for å beregne vann og kloakkavgift?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Da hadde eieren tydeligvis bruk for broen. Er det noe værre med bompenger enn fastavgift og tellerskritt på telefon? Nettleie og kw. pris på strøm? Eller vannmåler for å beregne vann og kloakkavgift?
Muligens ikke, men det blir veldig urettferdig når noen veier har bompenger og andre ikke.
Og noen broer/tunneler koster nesten 100 kr. pr. tur. De gangene jeg kjører på Østlandet kjører jeg stort sett gratis på flotte veier. Ta en tur langs Vestlandskysten, så skal du få se både smale, dårlige veier og høye bomavgifter.

Topp Bunn