A
Affa
Gjest
Kjære deg. Det bor jo ingen der. Anvendte kroner pr innbyger der borte er langt høyere enn her i sivilisasjonens vugge.
Han trenger infrastruktur, så la ham betale? Vel, i så fall kan vel en fyr som trenger hjerteoperasjon betale for seg selv også. Han påfører samfunnet store kostnader, da er det bare å bla opp.Da hadde eieren tydeligvis bruk for broen. Er det noe værre med bompenger enn fastavgift og tellerskritt på telefon?EN lastebil alene betalt over 1000000 i bompenger.
Å? Er sokkelen en del av vestlandet??Neppe. Det kalles ikke OFF shore for ingenting vet du. Dere skrur sammen verdens styggeste møbler og driver oppdrett av fisk som ingen vil ha. Hva annet bortsett fra annekteringen av NRK har dere å skilte med???Kjære deg, det er her verdiskapningen skjer i dette landet. Godt gjort med tanke på at det ikke bor noen her...
Virkelig ingen som reagerer over denne påstanden? Sett at en bompassering koster 100,-. Sett at vedkommende passerer 10 ganger HVER DAG, 365 DAGER I ÅRET. Da må han holde på i over 27 år på denne måten. La oss si at brua er 3 km lang (det må den minst være, om passeringen koster 100 kroner), i løpet av disse 27 årene har vedkommmende da kjørt 30 000 km bare på den brua! Not bad.På en bro på Vestlandet hadde 1 - EN lastebil alene betalt over 1000000 i bompenger. Hvis noen synes dette ikke er urettferdig eller skjevt om du vil ja da vet ikke jeg. Denne lastebileieren burde jo ha fått eierandel i broa!
Det har seg nok slik at en del av de praktiske innretningene man trenger for å få opp verdiene fra sokkelen er laget i Stavanger, Haugesund og Egersund.Å? Er sokkelen en del av vestlandet??Neppe. Det kalles ikke OFF shore for ingenting vet du. Dere skrur sammen verdens styggeste møbler og driver oppdrett av fisk som ingen vil ha. Hva annet bortsett fra annekteringen av NRK har dere å skilte med???
Jeg reagerer ikke over den omtalte påstanden, men jeg reagerer på regnestykket ditt.Virkelig ingen som reagerer over denne påstanden? Sett at en bompassering koster 100,-. Sett at vedkommende passerer 10 ganger HVER DAG, 365 DAGER I ÅRET. Da må han holde på i over 27 år på denne måten. La oss si at brua er 3 km lang (det må den minst være, om passeringen koster 100 kroner), i løpet av disse 27 årene har vedkommmende da kjørt 30 000 km bare på den brua! Not bad.
Jeg går ut fra at vedkommmende lastebil (for jeg ser at det var bilen som betalte, ikke føreren) er ansatt i bruselskapet for å teste holdbarheten. Det kan ikke være andre årsaker til slike handlingsmønstre!
(I løpet av disse 27 årene har sikkert også noen andre passert ovedr den brua noen ganger... hvor mye kosta faenskapet, i grunn...?)
Honkey!
Det har seg nok slik at en del av de praktiske innretningene man trenger for å få opp verdiene fra sokkelen er laget i Stavanger, Haugesund og Egersund.
Men ingeniørarbeidet er gjort på Lysaker og Skøyen.
Forøvrig har jeg vært på møbelmesse i Paris....
Har mistet kontakten med bransjen så jeg er vel ikke helt skråsikker, alle de gamle Statfjordene og Trollene og opp til Åsgard er vel stort sett tegna på Østlandet , men hva er det som gjøres i Bergen ? Finnes det flinke folk i Bergen ? ( ;D )Godt poeng, men ingeniørarbeidet gjøres da vel også i Bergen, Stord , Haugesund, Stavanger osv.
Ellers, de fleste komponenter bor da vel mer eller mindre på en plattform... eller hylle kan det vel og kalles...
Her eller som Affa sier der, er hvor veiene er dårlige og verdiene skapes...
Lurer ellers mest på hvor gjøken bor jeg, den har jo ikke reir en gang...
Hmmm, selv jeg, som ikke er trønder en gang, skjønte at dette utsagnet ikke stemmer:Tilfeldigvis var det bare én av bystyremedlemmene her i byen som bodde i de bompengebefengte bydelene.
Dagens bystyre, ja. Men da bomringen ble innført for mange år siden husker jeg Adressa hadde et kart over byen hvor bommene og bystyremedlemmenes boligadresse var plottet inn. Den var en smule avslørende.Hmmm, selv jeg, som ikke er trønder en gang, skjønte at dette utsagnet ikke stemmer:
Byens Ordfører bor f.eks på byåsen, i likhet med ihvertfall 5 andre bare fra arbeiderpartiet, avslørte en rask sjekk på:
http://www.trondheim.kommune.no/content.ap?thisId=972907635
Det er mulig, det var jo på den tiden folk stemte høyre, det.Dagens bystyre, ja. Men da bomringen ble innført for mange år siden husker jeg Adressa hadde et kart over byen hvor bommene og bystyremedlemmenes boligadresse var plottet inn. Den var en smule avslørende.
Overdrive? Jeg? Aaaaaldri i livet.Det er mulig, det var jo på den tiden folk stemte høyre, det.
Du tror ikke likevel at du kanskje overdrev,,,,,,litt?
Gode politiske argumenter det der, ja. ;DDør Trikken, Dør Trondheim, Dør Vi.
Hørt den før? Den er stuck i hodet fra et eller annet besøk.
He he... Jaja... tok og en sånn IQ-test på internett en gang jeg og, det viste seg da at jeg hadde 159 i IQ, tror ikke vi skal stole for mye på disse testene...Hm. Faen. Også jeg som stolte på den IQ-testen jeg tok forleden. Der må noe ha gått alvorlig galt!
Rød Honkey....
Hei, hei........hvor mange fotobokser har dere fått isteden.....!med bomringfri by...
Fotobokser bestemmer du selv om du skal bli "nærmere kjent med". Det gjelder ikke bomringer...Hei, hei........hvor mange fotobokser har dere fått isteden.....!
Naivitet.......heh....