emokid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 6.659
Alt er jo relativt. "Trenger" bare en halv watt, men gjør seg godt med atten!
Jeg har lange xlr kabler av grei kvalitet, dvs emo har den ene da den ene pluggen ble mistenkt for å være inkontinent ;DDFM skrev:OK, blitt mye lytting idag, tildels høytt også. Trøtte ører nå.
BAT'en forvirrer meg litt: noen ganger høres det ut som om noen har trykt inn "wide stereo" knappen, andre ganger er lydbildet 25,4mm i høyden. Det virker som om det nedre mellomtoneområdet er rotet til mens det øvre er åpent og fint... Noen som vet om BAT snur fasen på utgangen???
Det ble rapportert noen uhumskheter ang BAT'en før jeg fikk den, men så langt har det ikke vært noenting her; ingen susing eller andre ulyder. Kanskje jordingsproblemer hos Emo, hvem vet.
Oh well, får høre mer i morgen. Har så langt bare fått hørt single ended - mangler kabler, så hvis noen har noen 1 til 1.5 m lange balanserte liggende av nogenlunde kvalitet som jeg kunne lånt, så si ifra...
Den lekker ikke lengre... fant en liten kordell som stakk ut fra skjermen, så det kan vel vært den...hifiguru skrev:Jeg har lange xlr kabler av grei kvalitet, dvs emo har den ene da den ene pluggen ble mistenkt for å være inkontinent ;DDFM skrev:OK, blitt mye lytting idag, tildels høytt også. Trøtte ører nå.
BAT'en forvirrer meg litt: noen ganger høres det ut som om noen har trykt inn "wide stereo" knappen, andre ganger er lydbildet 25,4mm i høyden. Det virker som om det nedre mellomtoneområdet er rotet til mens det øvre er åpent og fint... Noen som vet om BAT snur fasen på utgangen???
Det ble rapportert noen uhumskheter ang BAT'en før jeg fikk den, men så langt har det ikke vært noenting her; ingen susing eller andre ulyder. Kanskje jordingsproblemer hos Emo, hvem vet.
Oh well, får høre mer i morgen. Har så langt bare fått hørt single ended - mangler kabler, så hvis noen har noen 1 til 1.5 m lange balanserte liggende av nogenlunde kvalitet som jeg kunne lånt, så si ifra...
Hehe det var da litt av en tittel å få Joda har vel loddet inn noen etterhvert.DFM skrev:Klart vi kan kikke på det - og kanskje sette på noen ordentlige RCA og XLR bøssinger i samme slengen . Ellers er det nå Brianh some er op-amp kongen ...hifiguru skrev:Per, nå som Naim cdx'n snart skal i gang igjen, kan du ta en titt under huven på den og se om det er noen opamper som kan erstattes med noe bedre? Leser litt på engelske forum at det er endel å hente her......jeg vet ikke hvordan de ser ut engang, og langt mindre hvor jeg får kjøpt nye.... ;D
ok det hjalp ikke stort - ingen match med BAT'en og SF'en må bli konklusjonen her. Litt snedig det der, med hva som matcher og ei... Hver for seg spiller begge veldig bra, og impedansforhold og slikt burde ikke være noen hindring, men nei, det vil bare ikke.DFM skrev:Brianh kommer innom med noen balanserte litt seinere, så da får vi se om ikke vi kan få BAT'en til å svinge med SF'en også.
Oki kan det hvere et håp for Baten da kansje jeg slipper å kjøre til Kongsberg DFM hadde ikke gjort noe detDFM skrev:ok det hjalp ikke stort - ingen match med BAT'en og SF'en må bli konklusjonen her. Litt snedig det der, med hva som matcher og ei... Hver for seg spiller begge veldig bra, og impedansforhold og slikt burde ikke være noen hindring, men nei, det vil bare ikke.DFM skrev:Brianh kommer innom med noen balanserte litt seinere, så da får vi se om ikke vi kan få BAT'en til å svinge med SF'en også.
Tviler ikke på det. Ifølge Per så var det veldig bra Match mellom Sugden og SF også...Nettopp derfor dette med matching er inntressant. Litt snedig at to så gode komponenter som SF og Bat ikke funker liksom. Sugden og X250 fungerte jo overhodet ikke igjen...emokid skrev:Prøv X250s Rowland-pre og SF'en, det er en stjernemix.
Det er ikke uvanlig at man ikke hører så stor forskjelldrajnyrb skrev:Hei igjen!
Da har jeg testet ht kablene til Guru. Med hånda på hjertet kan jeg ikke si at jeg klarte å høre den helt store forskjellen. Det SÅ fantastisk ut, men som sagt, skilnaden var ikke til å ta og føle på. Klarte sjakktrekket å nevne prisen for fruen, og da lukket døren seg ettertrykkelig
Oppsettet mitt gjør også at jeg må ha lenger enn tre meter med kabler, så det fungerte kun til lyttetesting og ikke til vanlig bruk.
Trist, men likefullt var det en kul opplevelse
Har oppdatert "hjelp jeg skal komponere mitt første anlegg" tråden på hifigenerelt forumet med bilder for de som skulle være interessert i å se hvordan komponentene ser ut i stua.
GOd natt
B
Horn??emokid skrev:One o' four.
Det hvar kult jeg slapp å kjøre til Kongsberg Baten spilte kjempe bra ;DX-250 skrev:Oki kan det hvere et håp for Baten da kansje jeg slipper å kjøre til Kongsberg DFM hadde ikke gjort noe detDFM skrev:ok det hjalp ikke stort - ingen match med BAT'en og SF'en må bli konklusjonen her. Litt snedig det der, med hva som matcher og ei... Hver for seg spiller begge veldig bra, og impedansforhold og slikt burde ikke være noen hindring, men nei, det vil bare ikke.DFM skrev:Brianh kommer innom med noen balanserte litt seinere, så da får vi se om ikke vi kan få BAT'en til å svinge med SF'en også.
Det der er et mysterium for min del. Du kjørte den balansert, DFM?X-250 skrev:Det hvar kult jeg slapp å kjøre til Kongsberg Baten spilte kjempe bra ;DX-250 skrev:Oki kan det hvere et håp for Baten da kansje jeg slipper å kjøre til Kongsberg DFM hadde ikke gjort noe detDFM skrev:ok det hjalp ikke stort - ingen match med BAT'en og SF'en må bli konklusjonen her. Litt snedig det der, med hva som matcher og ei... Hver for seg spiller begge veldig bra, og impedansforhold og slikt burde ikke være noen hindring, men nei, det vil bare ikke.DFM skrev:Brianh kommer innom med noen balanserte litt seinere, så da får vi se om ikke vi kan få BAT'en til å svinge med SF'en også.
Oh yes. Sjekk forøvrig http://www.balanced.com/ of FAQ'en der:emokid skrev:Det der er et mysterium for min del. Du kjørte den balansert, DFM?X-250 skrev:Det hvar kult jeg slapp å kjøre til Kongsberg Baten spilte kjempe bra ;DX-250 skrev:Oki kan det hvere et håp for Baten da kansje jeg slipper å kjøre til Kongsberg DFM hadde ikke gjort noe detDFM skrev:ok det hjalp ikke stort - ingen match med BAT'en og SF'en må bli konklusjonen her. Litt snedig det der, med hva som matcher og ei... Hver for seg spiller begge veldig bra, og impedansforhold og slikt burde ikke være noen hindring, men nei, det vil bare ikke.DFM skrev:Brianh kommer innom med noen balanserte litt seinere, så da får vi se om ikke vi kan få BAT'en til å svinge med SF'en også.
Is the requirement for minimum input resistance dictated by the output resistance of your preamps?
No. However, this is a popular misconception. It is common to apply some old rules-of -thumb to things like preamplifier to power amplifier interfaces and state that there should be some magic ratio between the output resistance of the preamp and the input resistance of its load. People commonly mention numbers in the 10:1 or 20:1 area, some as high as 100:1. Unfortunately, there is no truth to such claims. As many of us know, one can perfectly transmit a signal in a system where the load impedance is equal or even lower than the source impedance (witness any cable TV system). The unusual design of Balanced Audio Technology's preamplifiers allows their gain stages to drive loads with resistance much below what their specified output resistance ratings would imply. For example, the VK-50SE preamplifier can supply a load with 65mA peak current - an amount well beyond that of the great majority of preamplifiers on the market today. However, it is also important to understand the role of the output coupling capacitor, present at the output of BAT preamplifiers. It is the size of this capacitor that will dictate the minimum power amplifier input impedance, not the output resistance of the preamp.
En bra kilde og et par brukbare ht, så har du en killer ;Dhifiguru skrev:Ja det er virkelig en kruttpake den Sonic'en, kan brukes i mange kombinasjoner ser det ut til!
Tusen takk for målejobben Tor Arne dette var gøy ;D8x12_TOM skrev:Fikk muligheten til å være med på å rigge burmesteroppsettet til EspenL i ny og bedre stue i helgen og da med en 911 til, altså en brokoblet 911 til hver høyttaler.
Dette ble en del bedre enn i gamlestuen ja, bedre bass , samme luftighet oppover i frekven , og når vi kommer til mellomtonen som jeg har påpekt før som meget bra ble jeg nesten litt satt ut. Spiller meget homogent gjennom hele frekvens området med en mellomtone jeg aldri har hørt bedre noen steder. og jeg som er en liten målemann måtte jo ta en måling av dette. Ingen store avvik fra en perfekt kurve, men litt opp og ned i bassen var det (småpirk) men tilbake til mellomtonen, som mange mener er viktigste når det kommer til musikalitet, så målte dette innenfor pluss/minus 0.5 db fra 400hz til 2000 hz i sweet spot, sykt bra!!! hva som er den største årsaken til denne forbedringen fra den gamle stuen kan jo diskuteres. Jeg mener rommet står for den største oppgraderingen her
Dette er topp Espen - Stå på
Det var heavy greier; hva er det???SAL skrev:2x70 kg, kom med mer info takk!
Mvh.
SAL
Er kassene dine eller emokid sine?hifiguru skrev:Hoppla, da var hifiguru's midnightexpressflytteservice ferdig med siste oppdrag, to stk kjøleskapstørrelse esker på 70kg hver båret inn i et hus i andre enden av "myrane" 8)
Bare hyggelig - og dette ble jo det tredje oppsettet jeg har hvert innom og tatt noen enkle målinger av i gerndland lydlaug.X-250 skrev:Tusen takk for målejobben Tor Arne dette var gøy ;D