kommer luntans jeg ;D prøve å holde ut litt lenger en i fjord kansjehifiguru skrev:Jeg har sendt ut invitasjon til julebord, les mail og gi beskjed! Uansett, ja eller nei, gi beskjed.
kommer luntans jeg ;D prøve å holde ut litt lenger en i fjord kansjehifiguru skrev:Jeg har sendt ut invitasjon til julebord, les mail og gi beskjed! Uansett, ja eller nei, gi beskjed.
Ring å si det er grodd ut svineører på deg da for du sikkert fri ;DGriffenfeldt skrev:Det er min jobbehelg. Har desverre brukt opp all ferie.
Takk for hyggelig tilbakemelding jabbaJabba_Jabba skrev:Var på besøk hos X-250 i går. Når vi spilte Kleive og Reiersrud sin Nåde over nåde så ble jeg imponert. Så klart som kirkerommet trådde frem har jeg vel ikke vært borte i de gangene som jeg har tatt den frem. Hos meg er det så vidt man legger merke til det.
Her har både Emokid og Hifiguru vært på besøk. Et forslag de kom med var om å bytte om på høyre høyttaler og racket mitt for å forhåpentligvis få litt mere romfølelse/større lydbilde. Etter besøket hos Baard er den flyttesjauen kommet nærmere, men 100 kg+ med høyttaler og rack er det ikke en jobb som jeg gleder meg til.
For å få samme klasse må jeg nok ta noen tunge materielle grep.
Tusen takk Hifiguru for skryten, noen ganger er det en fordel å komme utenifra og se ting med nye øyne. Disse nachspielene som vi to har hatt sammen er veldig hyggelige, men sliter noe fælt på kroppen for en som ikke er vant til det. Helgen går liksom så fort :
Var innom Strandberg på lynvisitt i dag, det har dukket opp en artig totempel der....SAL skrev:Jeg var på besøk hos Snorre fra Strandberg i går(har glemt nicket)! Electrocompaniet har måttet vike for produkter fra Ayre og må si at dette har vært ett meget bra løft! Har aldri hørt Patos Symphonic 4 låte så åpent og uanstrengt, toppen er meget oppløst og fin, mellomtonen deilig og naturlig, full kontroll i bunn med herlige nyanser. Dette anlegget spiller naturlig og engasjerende med meget fin balanse! Cd-spillen tar også SACD og det var markant bedre en vanlig CD! Snorre har også kompletert men en Ayre riaa, Zappa låt bare helt rått, her var det presisjon og driv!
Takk for invitasjon Snorre, dette var meget hyggelig og moro, for å ikke snakke om en oppgradering som virkelig er vellykket!
Mvh
SAL
PS. Nå må du og 2m komme på en liten lytt før jeg sender APL`n på en liten oppgraderings tur!
Lurer på hvordan man hadde opplevd forbedringen ved å invistere de 25k i bedre høyttalereJabba_Jabba skrev:Helt enig i det. En svært interessang kabeldemostrasjon. Et anlegg med høyttalere til 6 000 kr og forsterker + Cd-spiller til 10 000 kr hver. Startet med billigeste nordost kabler og demonstrerte strømkabler på forsterkeren. Den store forandringen kom med Valhalla til kr 25 000.
Haha, seriøst? Når det var "meningen" eller når det "var" bedre?Morsomt show der han "danset" når det var meningen at dette var bra og stod stille når den billigere varianten ble brukt.
[/quote]emokid skrev:Lurer på hvordan man hadde opplevd forbedringen ved å invistere de 25k i bedre høyttalereJabba_Jabba skrev:Helt enig i det. En svært interessang kabeldemostrasjon. Et anlegg med høyttalere til 6 000 kr og forsterker + Cd-spiller til 10 000 kr hver. Startet med billigeste nordost kabler og demonstrerte strømkabler på forsterkeren. Den store forandringen kom med Valhalla til kr 25 000.
Haha, seriøst? Når det var "meningen" eller når det "var" bedre?Morsomt show der han "danset" når det var meningen at dette var bra og stod stille når den billigere varianten ble brukt.
Sure oppgulp fra skogen i Drangedal
Ja nå er jobben gjort og det låter svært så bra. Fikk hjelp av faren min med å flytte på anlegget og etterpå så spilte vi litt. Ikke minst så ser det mere luftig ut og ikke så kompakt.Jabba_Jabba skrev:Her har både Emokid og Hifiguru vært på besøk. Et forslag de kom med var om å bytte om på høyre høyttaler og racket mitt for å forhåpentligvis få litt mere romfølelse/større lydbilde. Etter besøket hos Baard er den flyttesjauen kommet nærmere, men 100 kg+ med høyttaler og rack er det ikke en jobb som jeg gleder meg til.
Når Hifi Guru vår ærede leder ser inlegget ditt så tar han nok kontakt med deg slik at du blir innlemmet i det gode selskap. Velkommen skal du være .drajnyrb skrev:Hei Grenland Lydlaug!
Kleivgutt søker om audiens i det gode selskap.
Absolutt helt i oppstarten av et liv i godlyd og er spent og nysjerrig på det meste. Må inrømme at det er en smule avskrekkende å se bilder og høre om utstyr og innsikt i en liga som jeg aldri noen sinne kommer til å ende opp i, men det er jo heltene som gir den vanlige mann inspirert til å strekke seg litt lenger.
Har satt sammen med god hjelp av en innefra oslo og en kar på Hamar pluss egen tråd på sentralen mitt første budsjett hifi/highend anlegg. Vet ikke om det er bra nok til å bruke uttrykket high end, men når alle komponentene kommer i hus så håper jeg at det i allefall holder for mitt nåværende nivå av lyttekapasitet. Hadde jeg bare visst at det fantes et lydlaug så hadde jeg kanskje sluppet å bruke posten til å sende halvparten av tingene. Kom gjerne med råd og vink, gudene skal vite at jeg trenger det.
Har vært på hifisentralen en liten stund, men har da bare famlet meg frem med vintage ting, noe som bare genererte plassproblemer. Nå håper jeg på å kunne nyte musikken først og fremst!
Utstyret som er på vei inn er som følger:
- Consonance A100plus (Effekt)
- Consonance T99 (Preamp, rør)
- Totem Mite m/dynaudio stativer
- Kabler fra hifi-guiden som jeg ikke har sett enda
- Cambridge 640P RIAA-trinn
- Kenwood KD500/sme3009-3/ortofon 305
- Sony DVP-NS905V
hadde det bare vært så vel! Født og oppvokst på kleiva, bratsberggt, men fruen var utenfra og forstod ikke prioriteringene. Havnet i skyggenes dal. Strømdal. Men vi ser i allefall stadionGriffenfeldt skrev:Kleiva ja. Det er noen av oss i lauget som bor i den fasjonable delen av byen