Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Fin konsert og ett hyggelig treff. Trodde faktisk at det ville komme flere fra GL, men det er jo som kjent ikke kvantiteten, men kvaliteten som gjelder..... ;)
    Vi måtte gå tidlig dessverre, da sjefen skulle tidlig på jobb i dag. Vel, nok om det.

Ble litt overraska over besetningen på konserten i går. Bengt Egil Hansen på tangenter, Helge Andreas Norbakken på perkusjon og Kari Bremnes. Disse har jo vært med på flere Kari Bremnes plater og er dyktige musikere og det hørtes. Denne "nedstrippede" besetninga (i forhold til platene) gjorde nok sitt til at de hadde omarrangert låtene en del i forhold til platene. Liker personlig selv at konserter ikke nødvendigvis må speile platene. Tidligere konserter jeg har vært på med Kari Bremnes har gjerne vært i forbindelse med plateslipp og da har besetninga vært (tilnærmet) lik den på plata. Ikke noe negativt ment med med dette da disse konsertene også har vært eget bra. KB spilte låter fra de fleste platene (har ikke alle selv så her er jeg ikke helt sikker...). Lyden var grei nok, men hififreaks hadde nok en del å sette fingern på.... KB er ganske pretensiøs og det er nok noen som ikke har sansen for henne av den grunn, men har man sans for musikken hennes gir hun som regel gode konserter og det også igår. Hun hadde en liten pause mellom vær melodi hvor hun kom med en del kommentarer relatert til neste låt. Selv syntes jeg hun kunne stramme inn litt her og levert flere låter sammenhengende og holdt "trøkket" mer oppe. Til slutt krediterte KB lydmann og lysmann (husker desverre ikke navnene). Synd salen kun var halvfull igår.

Fin måte og gå ut på, med konsert og et par øl etterpå på pub'en.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Konserten fik terningkast 5 i TA, der er det også opplyst om at det var ca 300 stk i salen

K

kiwi

Gjest
    Synes det var en kjempefin konsert hun har en stemme som svært få andre har etter min mening. Fint at hun også varierte låtmateriale fra nesten alle skivene hun har gitt ut :) noen av oss gikk ned på dubliner etterpå og tok noen øl sammen dette var kjempehyggelig ;) noen av oss hadde fortsatt ikke fått nok så da ble det en tur hjem til swans med god cocnac og musikk :) beklager at jeg nesten tømte flasken din swans men sån er det når man er i godt selskap :)
    Mvh: Espen

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    god cognac skal bare nytes i godt selskap :D
    god konsert med flinke til fantastiske utøvere.
    fy i ansiktet til lydtekikkerne som hadde mikset det slik at det låt best bak stolrekkene. men men...nå er det jo opplevelsen som teller, ikke lyden av tilfeldige pa-høytalere.
    opplevelsen etterpå var imidlertid i referanseklasse. vi burde hvert flere, skikkelig moro. mer mer..
    å nå min lille beklagelse...(skylderl litt på promillen ;D)
    artig med litt lyd på natten.....men beklager at jeg skremte,spilte alle ut av kjelleren på den siste låta. +120 db er sikkert ikke bra..piiip..
    det er bare artig at systemet svelger dette med god margin, og hadde vi hørt det, faktisk med suveren lyd også.
    takker alle for en hyggelig kveld.

jblfan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Antall liker
    0
    Vi (fruen og jeg) er godt fornøyd med konserten, men det burde vært et bassinstument i tillegg syntes jeg, for å holde drivet oppe. Den stakkars tromme (ikke lomme) mannen gjorde en fantastisk jobb der, men ... At han nå må hvile sine armer en stund er jeg sikker på.

jblfan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Antall liker
    0
    I går (tirsdag) hadde vi (fruen voven og jeg) hyggelig besøk av 2m. Vi pratet og lyttet til musikk i omtrent 3 timer.

Fikk til og med notert meg en CD jeg må kjøpe. Det er noe jeg tror mange av oss trenger, nemlig å høre noe "nytt", og utvide horisonten.

Velkommen tilbake 2m. Det gjelder selvfølgelig også resten av lauget.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei igjen Jblfan, og takk for igår. Hyggelig vertskap og mye spennende utstyr å se.  :) Ikke hver dag man ser slike ht som du har. Interessant å snakke med noen som har mye mer erfaring enn en selv. Kommer gjerne tilbake igjen (med mer etno musikk)  :D
    Skulle du ha lyst til å ta deg en tur er det bare å komme (gjelder selvfølgelig andre også som måtte finne på å forville seg ut på "landet")

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Var med x250 en liten tur til Skotfoss i aften, det er bare en ting å si, neste klubbkveld blir trivelig, de som ikke har hørt Proac Respons 3,8 foret med kvalitetesrør kan glede seg!!!!

SAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    10
    Er det ikke første tirs. i mars?

K

kiwi

Gjest
    Heisann
    Kristin Asbjørnsen skal ha konsert på kafe k til lørdagen, vi er noen fra Lauget som regner med og reise på den konserten :) Hadde vært hyggelig om flere fra Lauget ble med på konserten, for de av dere som ikke har hørt noe særlig på henne så kan jeg si at det er en dame med en kjempe stemme. Vi tar selfølgelig noen pils på kafe k etter konserten også.

T

Thomas1

Gjest
    Jeg har brukt opp mine bilett penger jeg...har ikke råd..hehe
    De forsvant forrige Fredag.

swans

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Antall liker
    2
    nå har du skrytt så mye av denne dama espen, at jeg håper jeg kan prioritere dette. må man bestille plass eller biletter ?
    Heisann
    Kristin Asbjørnsen skal ha konsert på kafe k til lørdagen, vi er noen fra Lauget som regner med og reise på den konserten :) Hadde vært hyggelig om flere fra Lauget ble med på konserten, for de av dere som ikke har hørt noe særlig på henne så kan jeg si at det er en dame med en kjempe stemme. Vi tar selfølgelig noen pils på kafe k etter konserten også.

K

kiwi

Gjest
    Hei Swans
    Her kan det nok lønne seg og reise ut dit og kjøpe biletter på forhånd, kjempehyggelig om du og fruen blir med. Både jeg og sal skal ha med den bedre halvdel
    nå har du skrytt så mye av denne dama espen, at jeg håper jeg kan prioritere dette. må man bestille plass eller biletter ?

K

kiwi

Gjest
    Ja det er det x-250, men du kan ta det helt med ro hun synger ikke med beina ;) blir du med på konserten x-250 eller må du være hjemme og holde fruen i lanken ;D ;D
    Er det hu som synger barbeint bestandig  ;D

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, skulle gjerne vært med, men "sjefen" har planer om å ta seg en tur ut, så da nok jeg sitte hjemme å passe barn :-[

S

Stover

Gjest
    Noen som har tips om hvor i Grenland (Skien- Porsgrunn) man får reparert utgang på en NAD forsterker?

Var noe ved Lundetangen den gang jeg bodde i byen.

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    3
    Noen som har tips om hvor i Grenland (Skien- Porsgrunn) man får reparert utgang på en NAD forsterker?

Var noe ved Lundetangen den gang jeg bodde i byen.
    De holder til der enda de men de driver mest med bil anlegg. Ville prøvd service huset på borgestad de kan helt sikker hjelpe deg.

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    3
    Det er ikke meningen jeg skal få meg drivverk.
    For tre uker siden handla jeg et micromega driv
    da det dukket opp i en sterkt medtatt eske var
    det godt i stykker under transport.
    Posten dekket tapet.
    For en uke siden kjøpte jeg et teac drivverk pakken
    kom i dag da jeg åpnet den var det en forsterker der.
    Selgeren hadde solgt både forsterker å divverk posten hadde greid å bytte lappene på eskene.
    Han som kjøpte forsterker fikk driv å jeg fikk forsterker.
    Faen ta posten

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, det var da svært så uheldig du er da Pendragon. Regner med at han som fikk driverket ikke bor i nærheten eller?

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    En kompis av meg (enda en 2m :)) har knerta en utgang på en Doxa 70SE, hvor leverer han denne for billigst mulig rep.?

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    En kompis av meg (enda en 2m :)) har knerta en utgang på en Doxa 70SE, hvor leverer han denne for billigst mulig rep.?
    Har en kammerat som sikkert kan fikse den , ring meg i morgen

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    3
    Hei, det var da svært så uheldig du er da Pendragon. Regner med at han som fikk driverket ikke bor i nærheten eller?
    Hei 2m han bor i lillehammer så det er en uke til med posten det.
    Håper uflaksen min er brukt opp men den tar vel fyr
    når jeg setter den på. ;D

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Hei 2m han bor i lillehammer så det er en uke til med posten det.
    Håper uflaksen min er brukt opp men den tar vel fyr
    når jeg setter den på. ;D
    ja skulle ikke forundre meg pendragon pass på at du ikke sklir på trappa å mister den når du skal bære den inn . fort gjort det vet du  ::)

Rune_pedersen

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Antall liker
    3
    Ja et eller annet trøbbel blir det må ikke gå innom jan m
    på vei hjem fra posten.
    Da sklir jeg helt sikkert på trappa. ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    HEHE, hjelpe meg for en uflaks, skal ut å sende rørpre og power til hver sin kjøper på mandag, tydeligvis at jeg må være våken.......heldigvis slipper jeg å hente noe på posten, fant mitt "nye" utstyr i Porsgrunn!

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.494
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hifiguru: hva har du kjøpt nå da? Snakka ikke du om noe "Ice greier"?

K

kiwi

Gjest
    hva er det du har gått til inkjøp av da hifiguru :eek:
    HEHE, hjelpe meg for en uflaks, skal ut å sende rørpre og power til hver sin kjøper på mandag, tydeligvis at jeg må være våken.......heldigvis slipper jeg å hente noe på posten, fant mitt "nye" utstyr i Porsgrunn!

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    transistor igjen, stort tungt og asiatisk, har ikke kommet inn døra enda, bilder kommer til uka......

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    HIHI, det ble bare slik i denne omgang, hadde "nesten" en deal med et sett rørblokker med 211 rør men de gikk foran nesa mi. Da hadde jeg jo allerede solgt alt jeg hadde og i og med jeg har planer om noe tyngre drevne høyttalere om en stund var det greit å dra til med mer power.

K

kiwi

Gjest
    Hvilken Høytaller er det du har i kikkerten da hifiguru?
    HIHI, det ble bare slik i denne omgang, hadde "nesten" en deal med et sett rørblokker med 211 rør men de gikk foran nesa mi. Da hadde jeg jo allerede solgt alt jeg hadde og i og med jeg har planer om noe tyngre drevne høyttalere om en stund var det greit å dra til med mer power.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn