Tenk at jeg var så GAMMALdags og lite innovativ at jeg aldri turde å kaste meg på når vår fremste tusenkunstner i OVK laget disse utsøkte ultralydvaskerne. Når jeg endelig var klar oppi nøtta, så var det heller ingen fler å få tak i. Men, sjebnen ville det annerledes. Jeg visste at #40 - en "ekslusiv utgave" hadde gått til Sclalars som har bistått Scrooge med bl.a. acrylarbeidet. -Da var det bare en igjen - #41 - som var i Scrooge sitt eie. Jeg nevnte i fjor at skulle han komme på tanken om å avhende, så vil jeg mer enn gjerne overta...!!!!
I går kom telefonen!!! Det tok meget kort tid før jeg stod med glassklare, blåvassne øyne og knakka på døra til Scrooge. Endelig fikk jeg også noen ord med Gro, kona til Scrooge. Takk for hyggelig samvær!
Vel hjemme bar det rett inn i kjellern og boden. Jeg bruker samme taktikk som Reptilen, og nevner ingen ting før det har gått en uke! Hele vinyl-samlinga med norsk humor har aldri vært vasket. Nær innpå tredve plater med Lystad, Mjøen, Stutum, Wesenlund, Falsk, Mathisen, Kirkvaag, "Viggo & Reidar", Heide Steen jr. og Johansen skal forbli prøveobjektene.
Men, aller først så måtte den høytidelige ankerdrammen svelges i sin helhet før jeg kastet platene uti. En perle av en eksklusiv Cognac som få av dere har smakt ...ædda-bædda! Jeg ble dessverre påprakket en flaske på kjøpet. Den smakte som balsam for hals og sjel. Cognacen er fra "Jensen", en L'Epiphanie Hors d'Age, er en Grande Champagne basert på Ugni Blanc og Folle Blanche. Cognacen er dessverre utgått og neppe å få tak i lenger, om ikke du har endel tusenlapper til-overs og kommer over noe fra en auksjon eller lignende. Scrooge vet allikevel råd - "
Jensen" er nemlig en gammel venn og bekjent av SCROOGE - vær lovpriset!
Scrooge's limiterte #41 har både sentrifugaltørker (derav den lange o-ringen), egen tømmeslange, high/low-effekt og utvidet plass til 11 skiver ettersom karet er noe bredere.
Resultatet er utsøkt og vel så det. Allikevel - og til tross for sentrifugaltørkeren - så ser jeg stor fordel av å kjøre platene en runde i sugern på VPI 16.5 - akkurat lik det Bartesam har kommet frem til. For er man piss nøye, så får platene som har stått i ytterkant i karet, en "hvit kant" med belegg fra badet. Sånn er det bare
STOOR TAKK TIL DEG SCROOGE som ringte! Ultralydvaskeren er bare SÅ FORSEGGJORT at jeg gir meg enda over.
(Et tips til dere som fremdeles har VPI 16.5 - bytt "sugerøret" til karbonversjonen. Den gir bare så mye bedre sluttresultat (av en eller annen årsak) og har lenger levetid enn plastrøret)).
Det er nesten sånn at det ikke er fortjent engang at JEG skulle sitte her med Scrooge's baby - FAKTA JULING!