GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.520
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Her synes jeg det var overraskende mye missunnelse på platebørster, og tilsvarende lite interesse for juleøl med rosa elefanter fra et par av de besøkende i denne høyst seriøse tråden.
    Det er kanskje bildevinklingen som gjør det:confused:
    Du tenker på den jålete flasken på bildet nederst til høyre antar vi.
    Det så ut for å være en slik fjås og sprudlevannsflaske for herrer med knekk i håndleddet.
    Vi har ikke frukt og cocktail bær i juleølet vårt, har vi vel? :rolleyes:
    Om du der nere i hjørnet av landet følger med litt bedre:confused: slipper vi andre drive opplysning om vad som finnes av Julebrygd utenfor Enfold:rolleyes:
    Delirium Christmas Ale | Overgjæret Juleøl, Belgisk Ale, Belgian Strong Ale

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy vil fort merke at slike karer som Jon det vil gamle Norge ha! Da tenker jeg ikke på børster med hår fra en nepalsk geitebukk som har levd 5792 meter over havet, men mere på godt juledrikk fra hoffleverandøren Delirium

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.458
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Uten en slik platebørste blir perspektivet litt uryddig. Det skilles ikke godt nok på Instrumenter. Den klokkeklare MC lyden får et uvelkomment slør. Jula blir rett og slett ikke den samme uten.

God og fredfull jul Grumpy - i trygg forvisning om at de børsteløse ikke finner et minutts fred.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.097
    Her synes jeg det var overraskende mye missunnelse på platebørster, og tilsvarende lite interesse for juleøl med rosa elefanter fra et par av de besøkende i denne høyst seriøse tråden.
    Det er kanskje bildevinklingen som gjør det:confused:
    Du tenker på den jålete flasken på bildet nederst til høyre antar vi.
    Det så ut for å være en slik fjås og sprudlevannsflaske for herrer med knekk i håndleddet.
    Vi har ikke frukt og cocktail bær i juleølet vårt, har vi vel? :rolleyes:
    Om du der nere i hjørnet av landet følger med litt bedre:confused: slipper vi andre drive opplysning om vad som finnes av Julebrygd utenfor Enfold:rolleyes:
    Delirium Christmas Ale | Overgjæret Juleøl, Belgisk Ale, Belgian Strong Ale
    Og det var? Jeg drikker fint lite øl som er brygget i Enfold fylke, og er rett som det er over grensen for å hente inn velassortert øl så lenge det IKKE er svensk. Ikke har jeg tenkt å få Delirium i kveld heller selv om jeg både er nærsynt, trangsynt og fargefjernsynt, tross julebord med OAS.
    Du er velkommen til å smake på Julebokk fra 2016 Cash.
    Slike saker står seg bra på å få stå lenge.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.097
    Neida, det var akkurat passe tid på dagen Grumpy.
    Jeg fikk legemet transportert av selskapet Vent Ytterligere (VY) fra Særp til Tiggerstaden, og rakk akkurat maten mens den var varm.
    Det snodige var at den bestilte lutefisk tallerken hadde forvandlet seg til juletallerken med ribbe/medisterkaker og julepølse???
    Var formann så drivende full lenger nede ved bordet?

Hjertelig takk for medbragt vinyl som ønsket.
    Simon Phillips - Studio Live Sessions er herved innvilget permanent oppholdstillatelse med laud.
    Så da vet du og jeg hva vi må gjøre :rolleyes: Dette var godsaker fra øverste hylle hva lydgjengivelse angår, og ikke bare fra den eminente trommeslageren.

Ellersmessig må dette være tidenes korteste og mest ryddige julebord fra OAS sin side. Ingen snøvlende proklamasjoner eller ambulerende gange!?
    De siste som gikk var Big Lars, Roy og lille meg (jeg kom jo sent da). Så da ble det 22-toget i retur til indre Enfold.
    SKÅL, og god jul ;)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sluket var så elskverdig å overgi meg en eskeny 507 i min yndlingsfinish sort. -Takk. En Dynavector-arm av denne typen skal normalt gi en opplevelse av ørlite boost i mellomtone- og mellombassområdet, sammenlignet med tangentialarmen fra Clearaudio.

Armbordet på Basis-spilleren fikk en runde i søyleboremaskinen (kjøpte ny, så slapp jeg å plage Scrooge) deretter etterfulgt av gjengeverktøy. Jeg er overhodet ingen kløpper på slikt, men med ta-seg-god-tid, trippelkontroll-måling, og mye selvsnakk om at jeg vil, tør og kan - så ble det mer perfekt enn jeg kunne ha håpet på. Armbordet er tungt, bestående av acryl med innlegg av messing, men allikevel en fryd å gjenge for hånd. -Det samme har jeg tidligere erfart med aluminium. Det er myke metaller å jobbe med. Den største risikoen er at gjengetapper i tykkelsen M3 kiler seg fast og brekker av om man forborer for trangt og tar i litt. Det skjedde heldigvis ikke.

Så kan jeg TAKKE nødsvensken CASH for at han hadde et sett "leadwire" til headshellet på lager. -Da ble det lyd raskere enn jeg hadde fortjent.

Neste prosjekt med Dynavector-armen blir å shoppe inn en bunke ekstra headshell til de noen av de pickupene som nå ligger ubrukte i eskene sine.
    -Er det noen som har anbefalinger på headshell - noe dere er fornøyd med, enten det er med eller uten azimuth-justering?

Forresten, er det noen som drar kjensel på hvilken artist platecoveret med fuglemotivet tilhører?

Headshell1.jpg

Sist redigert:

terryboy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Skal du spise en stakkars skadd fulg mens du tester ut Hana ML på din nye svartkledde Dynavector 507? You crazy Flying Norwegians!!!

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Du skulle sagt ifrån igår Grumpy, så hade jag tatt med mig. Har ett par Yamamoto liggandes.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.097
    Se her bedriver man finsløyd på metall oppe ved Alunsjøens bredder slik at man får montert en DV507 på nok en platespiller.
    Hva er`u driver med nå a Solan? Ad anbefaling av "headshell" er jeg speilblank, så da skal jeg ikke breke noe om det.
    Jeg ser at blytunge vinyloholikere har kommet med sine anbefalinger som ganske sikkert bør etterprøves.
    Kos deg videre der oppe i skogbrynet med metall sløyd og mekking.
    Nå må jeg ned å sette på en digital kopi av mitt favoritt skramleorkester Tools siste uendelig etterlengtede 5 album - Fear Inoculum.
    At Simon Phillips er god på trommer (slagverk) hersker der ingen tvil om, men Danny Carey i Tool henger ikke noe etter, dog i en helt annen genre.

Tidligere denne uken mistet vi dessverre et slagverk geni - Neil Peart i RUSH.
    En forferdelig trist nyhet : Så altfor tidlig :( selv om han hadde lagt stikkene mer eller mindre på hylla.
    Rettferdighet er det jo liten vits i å snakke noe om i slike sammenhenger, men jeg synes virkelig at Neil fortjente en bedre utgang av livet gitt at han mistet sin datter i en bilulykke, og sin første kone til kreften. "The grim reaper" er av og til full av faen :p
    Takk for alt du gav av dine lyriske og musikalske evner Neil!
    Det blir stående som en bauta i musikkhistorien.

https://www.youtube.com/watch?v=4HLD5lxrQV4

Sist redigert:

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med godt utført jobb Grumpy. Lekker arm og likte den godt i sort. Akkurat nå tok jeg meg i å tenke at jeg burde vurdert en spiller til der det går å bytte armer.
    Foreløpig leter også jeg etter headshell til Thorens. Og kommer du over noe som ligner dette må du si i fra. Ikke like lett å finne noe som har denne vinkelen.
    4A2E6C63-C465-43C5-96AA-46E35F328CC0.jpeg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Yamamoto har fine headshell i forskjellige materialer.

Yamamoto Headshells – Mockingbird Distribution LLC
    Holder med Sluket- Gå for Yamamoto. HS 1 er også tilpasset PUer med lang kropp.

mvh
    Takk for tips tkr og Sluket. Det var en nyttig lenke. Visste ikke at Yamamoto hadde så mange ulike modeller. Jeg tar sikte på å hanke inn en bunke i ulike vektklasser og materiale. -Derav minst ett i en av trefinishene fra Yamamoto. Jeg fikk også napp på et italiensk custom-laga skjell i såkalt "ekte racing-carbon", hva nå det enn vil bety? -Det spiller nok veldig fort!

Om du husker den esken med single-malt fra Taiwan? Den smakte litt for straight og langt unna min p.t. favoritt fra Lagavulin.

Kavalan_Single_Malt.jpg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du skulle sagt ifrån igår Grumpy, så hade jag tatt med mig. Har ett par Yamamoto liggandes.
    Jaja, men takk for omtanken. Men, jeg må jo skaffe meg et sjøl uansett, så kanskje du kan dele din erfaring dersom én av modellene er å foretrekke fremfor den andre?

Dette har vært min favoritt lenge på 507.
    Da skal jeg høre på deg nlykke og hanke inn et Oyaide. Inntil videre så spiller jeg på disse to. Det originale fra Dynavector og en standardgreie fra "My Sonic".

Headshell.jpg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Se her bedriver man finsløyd på metall oppe ved Alunsjøens bredder slik at man får montert en DV507 på nok en platespiller.
    Hva er`u driver med nå a Solan? Ad anbefaling av "headshell" er jeg speilblank, så da skal jeg ikke breke noe om det.
    Jeg ser at blytunge vinyloholikere har kommet med sine anbefalinger som ganske sikkert bør etterprøves.
    Nå må jeg ned å sette på en digital kopi av mitt favoritt skramleorkester Tools siste uendelig etterlengtede 5 album - Fear Inoculum.
    At Simon Phillips er god på trommer (slagverk) hersker der ingen tvil om, men Danny Carey i Tool henger ikke noe etter, dog i en helt annen genre.

En forferdelig trist nyhet : Så altfor tidlig :( selv om han hadde lagt stikkene mer eller mindre på hylla.
    Rettferdighet er det jo liten vits i å snakke noe om i slike sammenhenger, men jeg synes virkelig at Neil fortjente en bedre utgang av livet gitt at han mistet sin datter i en bilulykke, og sin første kone til kreften. "The grim reaper" er av og til full av faen :p

Jo takk Power. Jeg så at trommisen forsvant og at Rush-tiden er over for hans del. Det er leit og trist hver gang noen forlater oss før gjennomsnittlig levealder!!
    Fattern takket for seg tre dager før Neil, men han var tross alt kommet seg helskinna fram til 86 og forsvant brått uten smerter og annen langvarig pining. Trist nok, men som du sier, er det noen som får gjennomgå ekstra mye lidelser - og gjerne helt uforskyldt.

R.I.Ps til to stjerner på jorden slukkes og to stjerner på himmelen tennes.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med godt utført jobb Grumpy. Lekker arm og likte den godt i sort. Akkurat nå tok jeg meg i å tenke at jeg burde vurdert en spiller til der det går å bytte armer.
    Foreløpig leter også jeg etter headshell til Thorens. Og kommer du over noe som ligner dette må du si i fra. Ikke like lett å finne noe som har denne vinkelen.
    Du må ikke starte å stresse nå Jon. Du må spare litt på konfekten og ikke bli ferdig med alle gleder som platespiller gir med en gang. Tenk hvor lenge jeg har hatt Basis-spilleren før ikke klarte å vente lenger?

Det nærmeste jeg har sett slike skjell er de som passer S-armer. Thorens er nok alene om den vinklingen på armen. Sære greier, men allikevel en pen spiller :)
    Om armen er justerbar på rotering, er det jo fritt fram på andre kompatible skjell.

• Liker
    Reaksjoner: Jon

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Jaja, men takk for omtanken. Men, jeg må jo skaffe meg et sjøl uansett, så kanskje du kan dele din erfaring dersom én av modellene er å foretrekke fremfor den andre?

Dette har vært min favoritt lenge på 507.
    Da skal jeg høre på deg nlykke og hanke inn et Oyaide. Inntil videre så spiller jeg på disse to. Det originale fra Dynavector og en standardgreie fra "My Sonic".

Jag har köpt mina utifrån vikt som enaste kriterie för att fungera med hög- eller lågcompliance pickuper och har tråkigt nog ingen favorit.8) Allt blev gjort för att passa samman teoretiskt.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.097

Jo takk Power. Jeg så at trommisen forsvant og at Rush-tiden er over for hans del. Det er leit og trist hver gang noen forlater oss før gjennomsnittlig levealder!!
    Fattern takket for seg tre dager før Neil, men han var tross alt kommet seg helskinna fram til 86 og forsvant brått uten smerter og annen langvarig pining. Trist nok, men som du sier, er det noen som får gjennomgå ekstra mye lidelser - og gjerne helt uforskyldt.

R.I.Ps til to stjerner på jorden slukkes og to stjerner på himmelen tennes.
    Kondolerer Grumpy, men opp i det triste synes jeg det er en trøst at din far ikke led i langdrag.
    Men trist er det jo, gitt at det er så definitivt.
    Det er snart 9 år siden jeg mistet min far i en ulykke.
    Heldigvis gikk det fort.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.931
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med snasen arm, Grumpy.

Og kondolerer til både deg og Power.

(Min far bikker 80 år, bor alene, røyker mye. Det får en til å tenke....)

Jon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Antall liker
    6.824
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Kondolerer med faren din Grumpy. Det var trist å høre.

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Takk for alle kondolasjoner - livet går videre... :)

Skal du spise en stakkars skadd fulg mens du tester ut Hana ML på din nye svartkledde Dynavector 507? You crazy Flying Norwegians!!!
    Du traff godt Terry og det er et fengende album i norsk målestokk anno 1976 - spesielt med tanke på at Flying Norwegians for det meste bestod av bergensere :)

Jeg hadde kassetten i begynnelsen av '77, men følte at jeg måtte ha den på vinyl nå i senere tid. -Noe jeg overhodet ikke angrer på. Plata er en åpenbaring av en innspilling med et lydbilde som ikke kunne ha vært formidlet noe særlig bedre - Sonet ‎SLP 1429.

Wounded_Bird_cassette.jpg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Audiosilente har noen flotte headshell
    Det har du rett i Leif. Jeg har ett av wood-skjellene til Audiosilente på lista som høyaktuelt. Ser at de også lager til EMT og de halvskeive til Thorens.

• Liker
    Reaksjoner: Jon

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.726
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    14
    Har förresten ett Ortofon LH-9000 som jag är nöjd med grømps. Relativt tungt som jag köpte till Koetsun. Toppkvalitet!

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.742
    Sted
    Hus
    Takk for alle kondolasjoner - livet går videre... :)

Du traff godt Terry og det er et fengende album i norsk målestokk anno 1976 - spesielt med tanke på at Flying Norwegians for det meste bestod av bergensere :)

Jeg hadde kassetten i begynnelsen av '77, men følte at jeg måtte ha den på vinyl nå i senere tid. -Noe jeg overhodet ikke angrer på. Plata er en åpenbaring av en innspilling med et lydbilde som ikke kunne ha vært formidlet noe særlig bedre - Sonet ‎SLP 1429.

Vis vedlegget 567102
    Har LP`n hjemme :)

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.451
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det ante meg Bartiss. Apropos andre norske utgivelser jeg savner i samlinga fra forna dager er; Popol Vuh - Quiche Maya.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn