;D ;DGrumpy skrev:Takk Gismo, gwikse, SannaX, 56fwb, Elmer og ssm. Rådene deres sammenfaller med egne tanker, ja.
Oppgradering til "reference" har jo ligget i planen min fra dag én. Da kan jeg like gjerne samtidig
overalte risikoen for feil-borring og andre mulige monteringsavvik til fabrikken i Tyskland.
![]()
Det er helt korrekt ssm, men nå skal jeg aldri mer klage på treverket ditt ..hehe.
Sant nok er Reed-armen langt mer "tight og skrudd" enn jeg hadde turd å håpe på. Teknisk- og konstruksjonsmessig fremstår armen helt på topp. Metalldelene er frest ut på høypresisjons CNC-maskin med avvik på mindre enn 0,0030 mm. Forøvrig var det bare et tidsspørsmål før du Elmer ville fordømme og ansvarliggjøre meg for regnskogens forfall ;D - Jeg har få motargumenter å komme med, men jeg nekter å påta meg mer enn en kvist-andel av skylda ..hehe.
Hei kaap; oppgraderingen består i hovedsak av ny underdel til armbordet og nye mellomleggsringer i alu mellom dekaap skrev:Tør jeg spørre hva reference oppgraderinga består av? i grove trekk...
Både VTA og azimuth-justering er enkelt å utføre med Reed-armen.ssm skrev:Den ser utrolig spennede ut , det sitter en type skrue på headshellet , er denne til å justere headshellets vinkel med ? Eller justeres pu en i sporene , og skruen funker for å ev bytte ut headshell til andre ? Kan du bytte headshell og samtidig justere VTA enkelt , vil det jo åpne seg for bruk av flwere pu er på samme arm( teste mot hverandre) , skjønt dette blir selvsagt ett gedigent luksusproblem i alle fulle fall.
Igjen grattis med flott arm , kom vel på tett oppimot min tanninnvestering..... ;D
Mvh Espen
Ren "guess" Fosse: Trans Rotor Orion har to tårn foran og ett bak. Tårnene er avstivet med "plint" og armbord.Fosse skrev:Har du noen idé om hvorfor armene ikke er montert direkte i "tårnene" Grumpy? Jeg kjenner ikke designfilosofien bak spilleren, men sånn umiddelbart virker det å være en enkel måte å nå god stabilitet på.
Blir moro å høre hvordan Reed låter sammenlignet med SME. Skulle jeg tippe så er det kanskje mer åpent og lett, men muligens litt mindre kontrollert.
En utrolig flott låt av en meget habil gitarist GrumpyGrumpy skrev:Edit: Koser meg i øyblikkets stund med kun én avstressende Kopparbergs Special Brew og
intet annet enn tre skiver Snowy White, herunder:
Ordnung muss sein, aber klar!Grumpy skrev:Det blir nok en liten tysk dialog med fabrikken der nede tenker jeg.
Grumpy skrev:Feel free Gismo til å intrudere tråden med hva du vil du. Nå i vårløsningen har jeg allerede forlatt Snowy White og gått over til mimring med heavy funk fra 70's og utover. -Fra dengang vi rula dansegulvet på Hawk Club (med Sven Erik Thorud som DJ) og enda hadde sjans på jentene. Husker godt at jeg hadde med meg to forskjellige jenter (en hver uke) og begge fikk så jævlig knesjælv av paraplydrinkene at returlevering av døtre ble i overkant belastende når vi måtte ringe på døra og si til foreldrene; "Takk for lånet av Deres datter, men jeg tror hun er litt sliten". Deretter sluttet vi med medbrakte ladies og gikk over til lokale berter med lang paraplydrink-erfaring....hmmm, det var tider det. Bajasso husker jeg også med vage, men hinsides gode minner.... Minner som sitter, men tiden er desverre blitt borte.
La oss dra i gang en disco-revival, da..... P-sluk Allstars, Grandmaster Bling (Grumpy) alt. Blingmaster Flash, forslag til øvrige sendes Grumpy eller nærmeste politikammer!cash 63 skrev:Pengesluk: jag stiller med iværtfall 1200mkll og (Play that funky music) så får du være dJ Grandmaster. Grumpy får ta hand om danse gulvet ;D