Off topic er selvfølgelig greit i mine tråder
. Det er alltid litt stell og vedlikehold med rørforsterkere så det er vel å betrakte som en hobby seg selv. Du skulle hatt en rørtester så du kunne sjekke at rørene er i orden ....... Nei f...., det har du jo
Siden "bumping" er et poeng, og OT akseptert, kan jeg meddele at det igjen spiller musikk i heimen, Jippiiiiiii! Synderen var en elktrolytt i strømforsyningen til driverdelen i forsterkeren. Faktisk akkurat den samme som har tatt kvelden tidligere i den andre monoblokka. Den gang måtte jeg (i mangel av akutt tilgang på noe bedre) parallellkoble et par kondiser plukket fra noen ødelagte sparepærer( da snakker vi skikkelig "audiograde"
). Gjett hva som sitter der fortsatt OG hva som ble den akutte løsningen i dag?
Tok sin tid å finne synderen, da skjema oppgir at spenningene fra strømforsyningen skal måles uten rørene i (ubelastet), DA målte jo alt såre vel....., først når jeg (etter mye annen leting/hodekløing med den trege tankegangen) fant på å måle spenningen fra poweret med rørene isatt at det åpenbarte seg ca 50% spenningsfall, derfra gikk det som smurt......
Må altså få ut den berømte fingeren- se å få bestilt ei røys passelige kondiser, alle her skal byttes- det er sikkert...........
Nok OT herfra i denne omgang......