Gunnar´s greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    s-l1600.jpg

    Denne utgaven har gått meg hus forbi, ble streamet fra Tidal her i går. Dvs. det jeg spilte var bonus plata. Det er et liveopptak fra Hammersmith i London i 1975. Dette må etter min menig ha vært den best tiden å oppleve Supertramp live på. Jeg var selv i Drammen og så de rundt 1979 / 80. Ikke værst da heller.
    Anbefales. Fant den også på dobbel cd på ebay (bestilt).
    Vh GunnarS
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer! Flott riaa.

    Kan du velge kapasitanse også på MC, eller er det kapasitans kun på MM og impedanse kun på MC?

    Nydelig oppsett!
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Takk André, - nei jeg har ikke forstått det slik. Hvis jeg velger MC, lyser det kun på impedanslampene, og omvendt om jeg velger MM lyser det kun på kapasitans.
    Vh GunnarS
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Snoker litt etter ny topplate på ebay. Lexanplata stjeler litt justeringsmuligheter(er litt for tykk).
    Vh GunnarS
    Fullt mulig å lage fra scratch da;)
    Og - om man ikke selv har muligheten, vil jeg tro at eks.vis EB kunne ordnet det til en overkommelig pris.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Det ble en slik fra Tyskland til drøyt 300 kr. Håper den kler spilleren.
    s-l1600.jpg

    Vh GunnarS
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    «Han er seriøs!» sier fruen når hun ser bildet.

    Ble veldig fint dette!
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    20190327_203644.jpg


    Da var ny tonearm fra Thomas Schick på plass.
    Befriende enkel konstruksjon og lett å montere.

    20190327_203550.jpg


    Fikk flott bilde av min kjære. Passet bra over platespillerne.

    Vh GunnarS
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Hei, veldig fint oppsett :)
    Ser du har maken Luxman som meg, hvordan klarer den seg i dette selskapet synes du ?
    Mvh.
    Rolf


    Hei Rolf!
    Luxman greier seg aldeles utmerket den. Alle spillerne har jo forskjellige armer og pickuper, så jeg synes det er vanskelig å sette de opp mot hverandre.
    Min PD-350 kjøpte jeg brukt med powersupply uten vacum. Har siden kjøpt et ps med vacum, men dette virker ikke.
    Vh GunnarS
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hei, veldig fint oppsett :)
    Ser du har maken Luxman som meg, hvordan klarer den seg i dette selskapet synes du ?
    Mvh.
    Rolf


    Hei Rolf!
    Luxman greier seg aldeles utmerket den. Alle spillerne har jo forskjellige armer og pickuper, så jeg synes det er vanskelig å sette de opp mot hverandre.
    Min PD-350 kjøpte jeg brukt med powersupply uten vacum. Har siden kjøpt et ps med vacum, men dette virker ikke.
    Vh GunnarS
    Hyggelig å høre, det er jo et ganske celebert selskap:) Jeg har faktisk 2 stk. VS300 her ingen av dem gir ordentlig vacuum lenger.....
    Har en plan om å reparere dem når jeg får tid, har servicemanual så det må gå an å finne ut av, elektronikken virker så det er nok noe som lekker i selve pumpen
    Hvordan er symptomene på din VS ?

    Mvh.
    Rolf
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Rolf!
    Det er en god stund siden jeg prøvde nå, men mener å huske at den startet opp å suge og så tror jeg det lakk slik at plata løsnet igjen. Hvis jeg får ånden over meg får jeg feilsøke på nytt. Tror nok det kanskje kunne vært en fordel å byttet alt av vacumslanger (på spilleren også). Er veldig takknemmelig for tips om noen skulle ha gode tips om overhaling av slikt.
    Vh GunnarS
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    615
    Antall liker
    573
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    I selve spilleren er det kun en slange, den var totalt morken på min(steinhard og sprø), den er byttet men det hjalp ikke. Inne i pumpen er det en skog av slanger men disse er i silikon og fremdeles myke og fine på mine pumper. Jeg mistenker enten membranen i selve pumpen og/eller undertrykksensorene, pumpen sterter og stopper som den skal ved manuel betjening av undertrykksensor, men pumpen "klarer" ikke å dra sensorene inn tilstrekkelig. Har fått tak i pumpemembran fra en micro seiki pumpe NOS som ligner såpass at jeg skal gjøre et forsøk på transplantasjon. Skal gi tilbakemelding på hvordan det går.

    Mvh.
    Rolf
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    20190329_181543.jpg


    Helgen er reddet.
    Ca 350 meget pent behandlede klassiske plater. Nesten bare flotte inspillinger fra Decca, DG, EMI, Bis osv.
    Noen dubletter blir det sikkert, men en ny plate hver eneste dag i et år hvis jeg står på:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    God påske Gunnar! Håper du nyter sol og skiføre. Ser vidunderlig ut.

    Litt av en samling klassisk du har skaffet deg.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    En fantastisk påske går mot slutten og koser meg med min faste følgesvenn gjennom 30 år en Pink Triangle fra 1976. Kjøpt brukt hos Boahs Hifi på Grunerløkka på slutten av 80-tallet.
    20190422_182732.jpg


    Tysk musikk
    20190422_184115.jpg

    og tysk øl
    20190422_183029.jpg


    Vh GunnarS
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Det er en Wilson Benesch platespiller og arm. Det var den første modellen de kom med (ca.1990), og den har et meget lett subchassis i caronfiber. Armen er fra samme firma (WB Act two).
    Vh GunnarS
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Alltid morsomt med noe (gammelt) nytt.
    Pakke på posten fra Bergen i dag.

    20190426_153820.jpg


    20190426_154320.jpg


    20190426_154229.jpg


    20190426_173743.jpg


    Fungerer meget bra. Den skal visstnok trenge lang oppvarmingstid, så det er bare å sitte å glede seg til fortsettelsen.
    Vh GunnarS
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer så mye med flott pre :) Ha en flott helg og det er jeg sikker på at du får

    mvh
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Takk for det tkr. Stemmer det, CT-6
    Vh GunnarS
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Når man får et nytt produkt inn i avspillingskjeden, blir det ofte til at man skjerper sansene og får mer ut av lytteseansen enn en har gjort på en tid. Nå i kveld er akkurat en slik opplevelse. Den "nye" Conrad Johnson CT6 leverer den gode opplevelsen.
    Denne boksen med komplette kvartetter er veldig bra.
    20190427_221740.jpg

    Vh GunnarS
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.596
    Antall liker
    11.123
    Gratulerer med nydelig forforsterker! Har ingen erfaring med CJ selv men har bestandig hatt på følelsen av at disse produktene fungerer spesielt godt på klassisk musikk. Morsomt og høre hva du mener skjer med den i systemet nå!
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Takk nlykke og ragwo.
    Jeg har nå et par kvelder med denne, og ja, uten at jeg har tenkt over det, har det blitt mest klassisk (som vanlig). Den spiller lettflytende og ørevennlig. Muligens har den en anelse varm glød i mellomtonen som gir meg ro til å nyte musikken. Strykere, gitarer og stemmer får en naturlig varme som er veldig lett å like. Selv om andre forforsterkere kanskje kan gi enda et hakk mer krisphet og detaljer, synes jeg denne også klarer seg bra på dette området.
    Spilte en Hans Thessink lp også, og det synes jeg den kom seg veldig godt ut av.
    I kveld håper jeg å få spilt et par jazz-skiver. Tror det kan bli bra også.

    Før Conrad kom i hus, leste jeg en del tester av CJ generelt og denne spesielt. Når jeg nå lytter til denne er det lett å ha forutintatte meninger om hvordan det vil låte. Vet ikke i hvor stor grad jeg lar meg lure, men jeg synes testene jeg har lest stemmer godt.

    Den virker å være en god partner med min gamle VAC pa80/80. Nå melder trangen seg til å få inn et rør-riaatrinn også.

    Vh GunnarS
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med klokt kjøp, GunnarS. CT6 har jeg bare hørt i butikk, men hadde ingen problemer med å kjenne igjen klangbalansen fra CJ-produkter jeg har eller har hatt. Forforsterkere fra CJ er i praksis svært anvendelige og omgjengelige, de er stabile og gir fine musikkopplevelser over tid.

    For meg kombinerer CJ rytme, flow og klang på en vanedannende måte. Like ypperlig til Led Zeppelin som hva det skal være av klassisk. Aldri på kanten av tynt og kvast (med mindre andre komponenter pluss rom skaper for mye avvik ), men likevel flust med konturer, overtoner, differensiering og dynamikk. Mer enn nok nyanser i gjengivelsen av en strykekvartett, for eksempel, til å fore sansene med inntrykk av musikk, instrumenter og tolkning. Her er CJ Premier 14 en av mine all time favoritter.

    Rør-RIAA gir mer av samme sorten. Jeg bruker CJ Premier 15 (vintage-produkt og halvbror til Premier 14): Ikke den ideelle RIAA for tilpasning av impedans og gain (kun 53 db), men med riktig pickup lyder det ofte forrykende bra i mine ører og i mitt rom og lydsystem. Et alternativ her er den lille EAR-boksen 834P som under riktige betingelser får musikken til å leve og blomstre helt forbausende bra. Litt mindre widescreen og technicolor enn Premier 15, men det er like mye smak og behag, systemsynergi og estetikk som absolutt lydkvalitet, tror jeg. Hull igjennom, the real thing eller hva en vil kalle det, er mulig med den lille tassen. Jeg har, med all verdens forbehold, ikke fått til samme livaktighet, nerve og engasjement med noen transistor-RIAA i tilsvarende prisklasse. Overtoner, utklinging og flyt (continousness, som Harry P sa) er stikkord, men dette er vanskelighet å sette ord på.

    Det finnes mange alternativer, og de aller fleste har ikke jeg peiling på eller erfaring med. Men du tente en gnist med det fine innlegget ditt om ny preamp, der jeg synes du treffer noe jeg kjenner meg igjen i. Jeg er mer opptatt av å kjøpe musikk enn hi-fi, gjerne ofte og mye klassisk på vinyl. Hvis skribleriene skulle ha noen verdi, er det mest i det perspektivet.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    5.701
    Torget vurderinger
    14
    Takk for et meget interessant inlegg og gode tips awe. Jeg holder utkikk etter en rør-riaa, men har ikke noe veldig hast.
    Vh GunnarS
     
    • Liker
    Reaksjoner: awe

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet du er godt forspent, særlig etter at Nu-Vista kom i hus. Dessuten er god tid og lave skuldre absolutt å foretrekke hvis en vil ta vare på gledene ved denne livsstilen. Og med din grammofon-stall kan en jo ikke akkurat si at du mangler muligheter!
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.987
    Antall liker
    2.912
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Her skjer det ting ser jeg ;D
    Gratulerer så mye med en klassikerpre.
    Mye nytt nå siden jeg var hos deg sist.
    Tror jeg snart må sykle en liten tur til sølvbyen for å sjekke ståa.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.679
    Antall liker
    58.571
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fin tråd, med mye fint utstyr.
    Også interessant med fokus på klassisk musikk. ikke så mye av det her inne.
    Gratulerer med CJ.:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn