|
Hvor kjøpte du den og kroner evt. inkl mva? Leveringstid?Har lurt på om jeg skal skrive noe her eller ikke... Men det er på en måte på plass å gjøre det
Jeg har gjennom årenes løp hatt noen forskjellige DAC'er i begge ender av prisskalaen.
Etter noen dager med Gustard X16 skjønner jeg ikke lenger hvorfor jeg har rotet meg bort i de i det øvre prissjiktet. Det er ikke at måleperfekt er det jeg nødvendigvis vil ha, for hadde jo Topping D90 MQA noen dager før den gikk i retur, uten at jeg kan direkte påpeke at den gjør noen feil, det låt bare litt kjedelig.
Nå måler jo X16 ennå mer perfekt, men den synes jeg derimot ikke låter kjedelig
Siste DAC jeg hadde var en Auralic Vega G2 (ja, jeg hadde også LEO klokka) Så da er vi oppe i den nette sum av drøye 180 000 samlet
Så hvis ikke dette er ett godt kjøp vet ikke jeg hva som er godt kjøpFor jeg liker lyden bedre nå enn noen gang før.
Det spiller forsåvidt på ett anlegg bestående av:
MBL 116F (Høyttalere)
Accuphase E-800 + 2 stk NAD C298 (Accuphase på mellombass og opp, NAD brokoblet på bass)
Gustard X16 (DAC)
Volumio Primo (streamer med USB til DAC)
Micromega CD 3.1(Drivverk)
Panasonic UB-9000 (BluRay)
Jeg kjøpte den fra https://shenzhenaudio.com og det tok sånn ca. 60 timer fra bestilling til den var på døraHvor kjøpte du den og kroner evt. inkl mva? Leveringstid?
Kan du si litt mer hva du lydmessig liker med X16?
Leste om X26 Pro: denne ser jo ut til å ha det meste, bl.a. super klokking og diskrete kretser, litt av et beist dette.[QUOTE="ThomasN, post: 3262587, member: 31482"
Må si jeg ble så fornøyd at jeg er spent på hva X26 Pro leverer, så bestilte den nå av nysgjerrighet på hva den kan levere. Er den bedre eller ikke![]()
Jeg gjorde fint lite, jeg bestilte sånn ca. kl 22.30 på kvelden... så når jeg sto opp dagen etterpå tenkte jeg bare høre med dem hva som var forventet leveringstid og da sa han at den var sendt og jeg fikk sporingsnummer. Så en meget positiv opplevelse det der. 2 dager etterpå var den fremme. De sendte ed DHL express uten at jeg hadde valgt noe som helst. Gratis frakt.Si i fra når X26 dukker opp, og skriv litt om hva du hører.
Forsendelse på 60 timer? Hvordan satte du opp det? DHL?
Spent på å høre dine lytteinntrykk, og hvordan du opplever eventuelle forskjeller i forhold til X16 (og Topping D90 for den saks skyld).Da er den mottatt og spiller... Rett ut av esken låter den jo helt fabelaktig. Så skal la den få noen dager før jeg konkluderer med noe.
Men leveringstid er ikke noe å klage på![]()
Av alle gode ting så byttet jeg høyttalere nå også, så jeg har hatt veldig kort tid hvor jeg har direkte sammenlignet i ett likt oppsett.Spent på å høre dine lytteinntrykk, og hvordan du opplever eventuelle forskjeller i forhold til X16 (og Topping D90 for den saks skyld).
Hva ble mva/toll utlegget for X26 Pro?
Har du kommet til nokon konklusjon?Da er den mottatt og spiller... Rett ut av esken låter den jo helt fabelaktig. Så skal la den få noen dager før jeg konkluderer med noe.
Men leveringstid er ikke noe å klage på![]()
Ikke annet enn at den låter så bra at jeg ikke savner noe.Har du kommet til nokon konklusjon?
Mvh Arild![]()
Har ingen erfaring med de, men jeg har nå min tredje bestilling på vei fra shenzhenaudio.com og det har gått som smurt hver gang. Leveringstid ca 4 dager på lagervarer.Hei. Ser at Sandu Vitalie i Soundnews er veldig begeistra for X26 Pro. Synes han gjøre mange gode tester. Ellers lurte jeg på om noen her har erfaring med å bestille fra Audiophonics i Frankrike - https://www.audiophonics.fr/en/
Ser at X26 Pro ligger på 1399 euro. Har aldri handla fra utlandet. Trekkes avgifter som mva ol fra vertslandet og legges det til norske ved fortolling? Mvh Jarl
Fire dager fra Kina. Helt utrolig. Betaler du med kort? Hva må en regne med å betale av avgifter mtp fortolling ol i Norge? Takk for svar. Mvh JarlHar ingen erfaring med de, men jeg har nå min tredje bestilling på vei fra shenzhenaudio.com og det har gått som smurt hver gang. Leveringstid ca 4 dager på lagervarer.
De har sendt gratis med DHL express, og toll kom på 511,- på X26 Pro. mener jeg det var.Fire dager fra Kina. Helt utrolig. Betaler du med kort? Hva må en regne med å betale av avgifter mtp fortolling ol i Norge? Takk for svar. Mvh Jarl
Bare ikke ha måleperfekt som ett parameter som gjør at du tror det blir god lyd av den grunnen.Nå har vel Høvdingen og Hifi sentralen fått agentur på Topping, men det er rart at det ikke finnes flere Chi-Fi merker tilgjengelig i gamlelandet - særlig mtp hvor bra disse produktene er...
Jeg synes i hvertfall X26 Pro låter bedre enn hva min Auralic Vega G2 gjorde og G2 synes jeg var en meget god DACNår en snakker om måling..
Så har dette merket ingenting å skamme seg over.
Det ligger i toppen.
Lurer på om den spiller bedre enn min dac, BMC
![]()
Review and Measurements of Gustard DAC-X26
This is a review and detailed measurements of the Gustard DAC-X26 stereo audio dac. It is was kindly sent to me by Shenzhen Audio for testing. The DAC-X26 normally costs USD $1,299 but seems to be on sale at Shenzhen Audio for $1,169 as of this writing. Note that I have no relationship with...www.audiosciencereview.com
Grattis med super dac! Mvh JarlHiver meg på her:
Blitt venn av Gustard rett og slett og synes den fortjente litt ros her.
Gustard x26 spiller rett og slett knallbra!!![]()
![]()
Blir jo mildt sagt nysgjerrig på X26Pro. Både din erfaring, og den grundige testen det linkes til i tråden her tyder på at man kan få digital high-end til veldig hyggelig priser etter hvert.Jeg synes i hvertfall X26 Pro låter bedre enn hva min Auralic Vega G2 gjorde og G2 synes jeg var en meget god DAC![]()