Flotte bilder. Der har jeg fisket flere ganger!Endelig noen rolige dager med pent vær. Ypperlig til å bedrive litt utendørsaktivitet! God påske
Vis vedlegget 710477 Vis vedlegget 710478
Nei, desverre. Har formidlet ønske til Bx om å åpne opp for muligheten som H.R trenger for å kunne gjøre dette. Så lenge jeg bruker roon som digitalkilde, kjører denne egen prosess i AL-convolver slik at den kjøres i tillegg til prosess for de kildene som routes via inngangene i lydkortet (det har du sikkert kontroll på allerede) I praksis ser man da to konvolver ikoner, en for hver av disse prosessene. Kan jo kjøre to forskjellige filtre for disse to prosessene, men skulle gjerne hatt mulighet for å kunne kjøre flere.Switcher den filter i AL-convolveren?
Det stemmer. Riaa filter må byttes når jeg spiller tape. Håper det kan fikses på sikt.Ja, da må du vel switche til et filter uten riaa når du skal spille tape?
Er denne remoten spesielt tilpasset lydkortet du og HR bruker, eller kan det muligens brukes med mitt fra Merging?
Aner ikke hva RP enhet er, det er H.R som kan dette. Jeg bare beta-tester, men til ditt andre og tredje spm tror jeg at jeg kan svare ja.Det er vel en RP enhet som konverterer microsoft Surface Dial input mot MOTU sine "web app" funksjoner?
Bruker dere volumkontrollen i Motu'en?
Det står litt om det her:Auk. Ser frem til å høre hva du eller andre erfarer og om dette kan være systemavhengig. Har ikke spurt @Bx hva enhanced gjør vs. standard kurver, men han kan kanskje utdype hvis han er pålogget?
Ja. Men har lydkortet et eget api så burde det være mulig å kontrollere andre kort og programmer. Det å sende parametere er ikke så vanskelig mot feks Roon. De har både Java og c# biblioteket. Jeg bruker c# da det er fet jeg er vant til. Kan lydkortet for eksempel ta json kommandoer så kunne det vært interessant å lage mot flere kort for økt fleksibilitet.Definitivt et system som står høyt på ønskelisten.
Vi får se hvilke bilturer fremtiden bringer.
Et spørsmål ifm den preamp løsningen, fungere den kun på Motu lydkort?
Den virker som det mange av oss AL folka med flere kilder i gang trenger.
Ja. Men har lydkortet et eget api så burde det være mulig å kontrollere andre kort og programmer. Det å sende parametere er ikke så vanskelig mot feks Roon. De har både Java og c# biblioteket. Jeg bruker c# da det er fet jeg er vant til. Kan lydkortet for eksempel ta json kommandoer så kunne det vært interessant å lage mot flere kort for økt fleksibilitet
ikke så farlig. Alle gode produkter har et api. Det er rett og slett en måte å ta informasjon utenfra og inn. Man sier til et program for eksempel mute, så sendes en kommando og gjør dette. Api er den måten man får programmer til å snakke sammen. For oss som er en snever gruppe mennesker er ikke utviklere særlig interessert i at ting snakker sammen, med unntak at alle ønsker å være Roon ready. Men når man driver med digital deling og har en platespiller så holder det ikke helt med løsningen om å kjøre platespilleren inn i Roon som en radio. Joa det går, men det er 7 sekunders forsinkelse på alt.Nå snakker du stammespråk som jeg ikke beherskermen ikke så farlig. Vi er et lite knippe AL brukere som bruker RME som jeg er sikker på at hadde vært interesserte i å ta denne diskusjonen videre. Det virker uansett slik at gitt visse forutsetninger kan den tilpasses andre kort.
Vi återkommer.
Hei og takk for hyggelig besøk. Veldig kjekt at lyden falt i smak Den nederste bassen har ikke prioritet av flere grunner. Hovedgrunnen er at skulle jeg hatt samme bass-kvalitet som jeg nå har helt ned, måtte jeg gått for SLOBS. Angrer litt på at jeg ikke gikk for SLOBS før driverprisene til GPA gikk bananas. Vel, jeg har greit output til ca 25 Hz med -3dB på ca 20 med litt eq’ing i Audiolense. Det foregår ikke så mye helt der nede under 30 Hz i musikk likevel så det er ikke noe jeg tenker noe på til daglig.Noen ord her også.
Takker først og fremst for en meget hyggelig sammenkomst i en flott bolig som ligger meget heldig plassert, hehe Fikk en spasertur på morgenen og fikk oppleve en perle av et sted. Et perfekt sted for "ro i sinnet"..... hvis det skulle trenges.
Lyden får +++++ og en liten - for den siste oktaven nedover. Eier påpekte tydelig at den hadde lav prioritering.
Lyden oppleves utrolig transparent og klangrik, og jeg måtte tilbake til H.R sitt besøk der det var litt fokus på PC samarbeide med lydkort og lignende.
Bruker du JRiver ennå, eller er du over på Roon ?
Deilig med besøk som gir hodebry av denne sorten.
Ser det åpnes for gjentagelse og jeg er ikke sen om å be, og det å kjøre noen få mil for å utvide horisonten ser jeg på som godt anvend tid.
Ser det er andre som sliter mer med å utfordre fordommene sine, dem om det
Tor
TakkerUtrolig spennende og estetisk flott oppsett. Gøy å bla bakover i tråden
Håper ikke det er meg du hinter, Tor. Jeg har ingen fordommer. Jeg uttaler meg bare ifra mine egne lytte erfaringer som folk flest. Har gut_man fått til horn er jeg bare glad jeg.Hei og takk for hyggelig besøk. Veldig kjekt at lyden falt i smak Den nederste bassen har ikke prioritet av flere grunner. Hovedgrunnen er at skulle jeg hatt samme bass-kvalitet som jeg nå har helt ned, måtte jeg gått for SLOBS. Angrer litt på at jeg ikke gikk for SLOBS før driverprisene til GPA gikk bananas. Vel, jeg har greit output til ca 25 Hz med -3dB på ca 20 med litt eq’ing i Audiolense. Det foregår ikke så mye helt der nede under 30 Hz i musikk likevel så det er ikke noe jeg tenker noe på til daglig.
Jeg kvittet meg med Jriver så fort convolveren ble tilgjengelig. Bruker ROON rett til convolver og det funker knirkefritt. Ble aldri fortrolig med Jriver. Alt for mye dilldall fof å få lyd, og jeg slet dessuten med buffer problemer. H.R har hjulpet meg mye med å få optimalisert pc og integrasjon mot lydkort. Den digitale preampener også hans verk som nevnt tidligere.
Dere er hjertelig velkomne på gjenvisitt ved anledning. Er ikke vanskelig å be hvis andre også skulle ha lyst på en demo.
Det bildet passer ikke med opplevelsen hos gut_man. Der ble det spilt kun behagelig høyt. Kanskje litt mer på et trommekutt, men fortsatt behagelig.Håper ikke det er meg du hinter, Tor. Jeg har ingen fordommer. Jeg uttaler meg bare ifra mine egne lytte erfaringer som folk flest. Har gut_man fått til horn er jeg bare glad jeg.
Har 3 unger, skole og firma som tar tiden min, ellers hadde jeg kastet meg i bilen for en lytt hos gut.
Du har tydeligvis et godt gehør gut, så er du i Tønsberg området er jeg glad for kritisk lytting med tilbakemeldinger. Det som gir resultater!
Gikk litt over streken i går med å skrive diy ræl. Selvsagt kan en få det bra, men poenget var at veldig mange får det ikke til, og ofte blir det kostbart uansett om en ønsker det ultimate.
Håper ikke dette blir oppfattet som negativt. Tenkte på deg Tor hos gut_man når dette bilde dukket opp på forum idag. Er det en beskrivelse av brutaliteten?
Vis vedlegget 747062
Gikk vel en kule varmt i den tråden ja No hard feelings, vi hornfolk er rimelig tykkhudede og blir ikke så lett krenket. Tar gjerne turen innom dersom jeg ramler innom Tønsberg. Blir ikke Horten tur på meg i år. Er på jobbreise. Ellers kunne det fort blitt en anledning til å stikke innom for en lytt. Gir lyd ved neste anledning.Håper ikke det er meg du hinter, Tor. Jeg har ingen fordommer. Jeg uttaler meg bare ifra mine egne lytte erfaringer som folk flest. Har gut_man fått til horn er jeg bare glad jeg.
Har 3 unger, skole og firma som tar tiden min, ellers hadde jeg kastet meg i bilen for en lytt hos gut.
Du har tydeligvis et godt gehør gut, så er du i Tønsberg området er jeg glad for kritisk lytting med tilbakemeldinger. Det som gir resultater!
Gikk litt over streken i går med å skrive diy ræl. Selvsagt kan en få det bra, men poenget var at veldig mange får det ikke til, og ofte blir det kostbart uansett om en ønsker det ultimate.
De er de som mener Kina diy er optimalt og alt annet er bare bortkastet penger som provoserte til kommentaren.
Håper ikke dette blir oppfattet som negativt. Tenkte på deg Tor hos gut_man når dette bilde dukket opp på forum idag. Er det en beskrivelse av brutaliteten?
Vis vedlegget 747062
Det må da snart la seg gjøre @Bx Vi har gjort et par forsøk som har blitt torpedert av Covid. Sender deg noen forslag på pm.Håper vi kan finne et tidspunkt for besøk, gutman. Har lyst til å høre på riggen din. Høsten er lang…
Godt å høre!Gikk vel en kule varmt i den tråden ja No hard feelings, vi hornfolk er rimelig tykkhudede og blir ikke så lett krenket. Tar gjerne turen innom dersom jeg ramler innom Tønsberg. Blir ikke Horten tur på meg i år. Er på jobbreise. Ellers kunne det fort blitt en anledning til å stikke innom for en lytt. Gir lyd ved neste anledning.