gut_man oppgraderer!
Psychonaut skrev:
Det var no ein salig gave til kona då. Imponerende, tror ikkje alle hadde gjort som deg der, å kjøpe annlegg til kona istedenfor å oppgradere sjølv.....
Men må si det er eit imponerende oppsett du har her, elsker venyl riggen din, rååå
Elektronikken din må jo vere ein drømm for øre (og synet)!! Skulle likt å høre dette ein gong!!!
Venylriggen din, korleis er den nye riggen i forhold til den gamle opera riggen?? Er det stor forskjell lyd messig, eller bare i pris??? hehe...
Vill tro du koser deg stort med dette oppsettet..
Jeg er en snill mann ser du
Hovedanlegget mitt er jeg svært godt fornøyd med. Ny Pre/riaa er på vei, og da blir det enda bedre ;D Oppgraderingen av vinylriggen var et kjempeløft. Komboen TNT/Airtangent/Dynavector XV-1s spiller så nydelig, at det må høres. TNT/Airtangent har av andre på internasjonale forum vært betegnet som en kombo i verdensklasse. Det spiller utvilsomt på et meget høyt nivå!
Fant frem kameraet da jeg kom fra nattevakt i morges. Tok noen litt bedre bilder av stueanlegget;
Lyden har jeg fremdeles et meget godt inntrykk av. Svigermor var her for å passe unger i går ettermiddag/kveld, så jeg fikk ikke spilt så mye. En ting er sikkert, at høyttaleren rett ut av esken lyder myyye bedre enn det jeg fikk inntrykk av på demoen hos Resonans. Mistenker demorommet der for å ha alvorlige akustikkproblemer. I samme rom, i samme anlegg stod et sett Gallo reference høyttalere til innspilling da jeg kom inn. Jeg hørte et par sanger på disse først, og var egentlig veldig skuffet. Jeg hadde forventet mye mer av disse høyttalerne, som jeg har lest masse lovord om. Jeg syntes faktisk av Mobius'ene spilte bedre enn Gallo. Og Mobious hadde bare 5 minutter med musikk i følge G-H som jeg snakket med dagen før. Har lest en sammenligningstest av Gallo Ref og Mobius på 6moons. Der var anmelderen klar på sin konklusjon om at Galloene var mye mer detaljerte og hadde et bedre fokus. Jeg ble gjort oppmerksom på at Galloene trengte en hel del innspilling før de presterte. Når jeg ser elementkonstruksjonen i denne, kontra Mobius, tror jeg nok at det kan være riktig. Skulle gjerne hørt Gallo innspilt i et godt matchet anlegg. Dog, hørte jeg en kaffe invitasjon? Disse to konstruksjonene oppleves såpass forskjellig, at jeg tror en sammenligning blir litt som å sammenligne epler og pærer. Dette er nok to meget habile konstruksjoner av vidt forskjellig prinsipper. Tilbake til mine opplevelser med Mobius; Da jeg skrudde på anlegget her i morges, og spilte musikk, var det et bunndrag i Mobius'ene som jeg ikke hørte på demoen. Lydbildet er stort og har ikke det samme fokus som jeg er vant med. Det oppleves likevel ikke problematisk. Lyden presenteres behagelig og ikke påtrengende på noe vis. Nå spiller jeg Evanecence the open door på høyt lyttenivå. Ingenting er ubehagelig, og punchet i bassen imponerer meg! Jeg sammenligner med de trofastePatos Lyric 401 som også har 8" basser og som har tjenestegjort i anlegget siden i fjor sommer. Jeg opplever diskanten som litt tilbaketrukket foreløpig, men dette kan meget godt endre seg etter innspilling. Dette var ferske lytteinntrykk fra en helt fersk og uinnspilt høyttaler. Jeg er imidlertid såpass overrasket over prestasjonene at jeg følte behov for å formidle disse. Artistic Audio Mobius anbefales på det varmeste, men jeg ville lyttet til den først pga. det noe sære lydbildet og spredningen denne høyttaleren har.
Har forøvrig bare lovord å si om gutta på Resonans og måten jeg ble møtt på! Takk for glitrende service, god kaffe og en hyggelig prat gutter
Jeg håper virkelig dere lykkes med det ambisiøse prosjektet som Resonans er. Akkurat nå sitter jeg her og koser meg skikkelig med stueanlegget til kona. Hun har fått lyd på et meget høyt nivå! Nå håper jeg at audiofili frøet er sådd, og at behovet for high end lyd øker
Har jo selvfølgelig et par prosjekter jeg skulle ha realisert i hovedanlegget ;D