Det er akkurat slik jeg oppfatter denne plata også.Karma skrev:Vi er alle forskjellige. Personlig synes jeg innspillingen med "Raising Sand" er god. Ikke nødvendigvis objektivt, men subjektivt. Med det mener jeg at de effekter som er valgt, passer meget godt til denne musikken og disse to stemmer. Innspillingsteknikken har dermed, for meg, understreket det kunstneriske budskap i musikken. Det kan vel ikke være så galt?
Enig med begge, har dog bare hørt cd utgaven.rolfozzy skrev:Det er akkurat slik jeg oppfatter denne plata også.Karma skrev:Vi er alle forskjellige. Personlig synes jeg innspillingen med "Raising Sand" er god. Ikke nødvendigvis objektivt, men subjektivt. Med det mener jeg at de effekter som er valgt, passer meget godt til denne musikken og disse to stemmer. Innspillingsteknikken har dermed, for meg, understreket det kunstneriske budskap i musikken. Det kan vel ikke være så galt?
Produksjonen passer musikken. Nå har jeg ikke hørt cdversjonen, bare vinylutgaven.
Helt enig i dette, kan det også være sånn at folk leser om plata's tekniske rariteter og forhånsdømmer(som regel negativt)? Hva om ingen hadde lest noe om innspillingen før de lyttet, hadde de lagt merke til hvordan feks stemmen var fordreid? Jeg tror det kan være mye psykologisk, folk lar seg påvirke av andres meninger.rolfozzy skrev:Det er akkurat slik jeg oppfatter denne plata også.Karma skrev:Vi er alle forskjellige. Personlig synes jeg innspillingen med "Raising Sand" er god. Ikke nødvendigvis objektivt, men subjektivt. Med det mener jeg at de effekter som er valgt, passer meget godt til denne musikken og disse to stemmer. Innspillingsteknikken har dermed, for meg, understreket det kunstneriske budskap i musikken. Det kan vel ikke være så galt?
Produksjonen passer musikken. Nå har jeg ikke hørt cdversjonen, bare vinylutgaven.
Helt enig. Det er ikke nødvendig å lytte spesielt oppmerksomt for å høre at det er ganske mye prosessering og effekter (stereoperspektivet jumper plutselig utenfor høyttalerne på ett av sporene), men det passer riktig godt til innholdet som en helhetlig sak.Karma skrev:Vi er alle forskjellige. Personlig synes jeg innspillingen med "Raising Sand" er god. Ikke nødvendigvis objektivt, men subjektivt. Med det mener jeg at de effekter som er valgt, passer meget godt til denne musikken og disse to stemmer. Innspillingsteknikken har dermed, for meg, understreket det kunstneriske budskap i musikken. Det kan vel ikke være så galt?
Det var det der med kvinner og barn: barnet som forlengelse av kvinnens kropp...Valentino skrev:Ja, vi bruker stereoanleggene våre på de mest forunderlige vis, og hårsåre om det er vi og.
Tja, den er fortsatt ihelkomprimert - i alle fall på CD. Det synest jeg ikke passer musikken særlig bra. Det er top notch musikere som spiller. Jeg tror ingen produsent hadde laget noe dynamikmessig så platt for 30-40 år siden som vel er den sounden de prøver å etterligne. Kompresjon, loudness war og lignende blir fremtstil som verdens lydmessige undergang i andre tilfeller, så jeg synest det er smått pussig at det er helt ok på akkurat denne plata.rolfozzy skrev:Produksjonen passer musikken. Nå har jeg ikke hørt cdversjonen, bare vinylutgaven.
OK, jeg ser den, og det svingte nok mer av bandet i Spektrum, men jeg opplevde lydbildet live som ganske likt det på boks. Sånn låter nå engang det bandet, og stemmen til Plant er ikke lenger hva den var i 1973. Da blir lydbildet rundt gjort flatere i både frekvens og dynamikk for ikke å dra ned buksa på'n offentlig. Det er en grunn til at Led Zeppelin slo fra seg tanken om en gjenforeningsturné her i fjor.nb skrev:Tja, den er fortsatt ihelkomprimert - i alle fall på CD. Det synest jeg ikke passer musikken særlig bra. Det er top notch musikere som spiller. Jeg tror ingen produsent hadde laget noe dynamikmessig så platt for 30-40 år siden som vel er den sounden de prøver å etterligne. Kompresjon, loudness war og lignende blir fremtstil som verdens lydmessige undergang i andre tilfeller, så jeg synest det er smått pussig at det er helt ok på akkurat denne plata.rolfozzy skrev:Produksjonen passer musikken. Nå har jeg ikke hørt cdversjonen, bare vinylutgaven.
Hva skal du da gjøre med hårsårheten?BT skrev:Kan dere ikke snart la oss hårsåre forumsynsere få forumsynse i fred?
Ihjelkomprimering er en vederstyggelighet.nb skrev:Tja, den er fortsatt ihelkomprimert - i alle fall på CD. Det synest jeg ikke passer musikken særlig bra. Det er top notch musikere som spiller. Jeg tror ingen produsent hadde laget noe dynamikmessig så platt for 30-40 år siden som vel er den sounden de prøver å etterligne. Kompresjon, loudness war og lignende blir fremtstil som verdens lydmessige undergang i andre tilfeller, så jeg synest det er smått pussig at det er helt ok på akkurat denne plata.rolfozzy skrev:Produksjonen passer musikken. Nå har jeg ikke hørt cdversjonen, bare vinylutgaven.