hælj

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Helg igjen ja. Arbeider med histologi og eksamensforberedelsar. Seinvakt ikveld og tidlegvakt imorgon. Skal legge inn ei godmelding her den 16.des. Da er alle eksamenar unnagjort og eg er innlosjert på eit 5 stjerners hotell i warsawa :) Det vil vere verdt alt strevet.
God helg!

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Best du sier fra til
Vinmonopolet, for de har tydeligvis ikke fått med seg at Absinth er forbudt...
Polets absint er ikke den originale. Den må være 70% og inneholde disse 5 ingrediensene: Artemisia absinthia, anis, fennikel, koriander og malurt.

DA har du ekte absint!

K.

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Artemisia Absinthia er det latinske navn på malurt, så da mangler vi bare alkoholprosenten... Den sterkeste hos Vinmonopolet har 60%.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dagen er tilbrakt med bokhyllesnekring. Kl 1800 drar vi til en kompis på lutfisk og aquavit. Blant gjestene er det flere som spiller hardingfele, så det blir garantert livat i kveld. ;D

P

Parelius

Gjest
Smakte den ekte varen (absint) borte i Brasil. Ikke noe savn at den ikke er på polet, egentlig. Liksom ikke noe å hive innpå utover kvelden - jeg var ikke meg selv etter to glass...

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.229
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Har en kompis som var på tørk sammen med bl.a. en farmasøyt. Han hadde selvsagt oppskriften på ekte absint. Ble framstillt i brukbare mengder på slutten av 1980'årene husker jeg... snadder.

For den som synes absint er pyton; Var på Island en gang også på 1980'tallet og fikk smake "svartadaudir" [svartedøden]. Det ble servert direkte fra fryser og holdte lett -15grader og smakte som svært dårlig heimbrent. DET var pyton det!

O

om.s

Gjest
...begynner nå, kom akkurat hjem fra jobb og starter den med Gammel Dansk og Pils....

mvh

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
hælj rimer på ælj.
dere vet, sånne man jakter på med bilen.
natta folkens.
Jeg var på tur i skauen i dag òg med bikkjene.........men så ikke no ælj i dag, nesten mot normalt. :)
God hælj... ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det drar seg mot helg igjen.
Lørdag blir den store gaveshoppedagen visstnok.
HJELP.
Kvelden skal tilbringes i hjemmet, den første helgen hjemme på flere uker, og det blir indisk og fransk på bordet. Tjohei.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.297
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
For den som synes absint er pyton; Var på Island en gang også på 1980'tallet og fikk smake "svartadaudir" [svartedøden]. Det ble servert direkte fra fryser og holdte lett -15grader og smakte som svært dårlig heimbrent. DET var pyton det!
Islendingene må ha noe sånt for å greie å kvele smaken av råtten hai og sylta værpung som de spiser når de har Thorrablot....

Johan-Kr

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Islendingene må ha noe sånt for å greie å kvele smaken av råtten hai og sylta værpung som de spiser når de har Thorrablot....

Johan-Kr
I forbindelse med en skipsovertagelse på slutten av 80-tallet, hadde de islandske eierne med seg værpung (veraballar), som de rundhåndet delte ut til alle som måtte befinne seg i nærheten.
Jeg var dum nok til å smake!
Det er noe av det jævligste jeg har puttet i munnen noen gang, og jeg endte opp på toalettet, mens jeg ropte på elgen, til islendingenes store fornøyelse.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.905
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikveld er det julebord. Føler jeg ligger litt tynt an og må muligens holde en tale. Enten damenes eller takk for maten...

A

Affa

Gjest
Jeg skal til Oslo. Tar toget. Ta en tur til Alf Lie, House of Norway og L’Escalier. Vandre på Sagene og Løkka på lørdag. Frogner på søndag. Drikke.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.640
Hælj...da er det bare til å komme seg på jobb igjen...

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.905
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
For å sikre meg , snekret jeg ihop både damenes tale og takk-for-maten. Skal være forberedt da---- håper jeg.

Affa - Har bodd både på Sagene og Grunerløkka. Trivdes veldig bra på Sagene.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.760
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
leverte årets siste utgave av filmmagasinet til trykk på onsdag.

vanvittig bra julebord igår, 6-retters, uhorvelig mengde alko, russetid for voksne, hjem fra nachspiel kl. 10 i formiddag.
sullet noen timer ved pc'en, spiste, drakk vann, kjempet mot trangen til å spy.
sovet tre timer, sto opp nettopp.

reiser hjem til bergen i kveld.
bruker resten av helgen til å slappe av med familien. kjøpe julegaver.

pakke. forberede flytting til oslo, nettopp kjøpt leilighet, skal selge i bergen.

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Pinnekjøtt og kålrabi, øl og akevitt. Ah det skal bli herlig med en liten forsmak på jula :)

T

Thomas1

Gjest
Denne helgen står i hifiens navn.

Bestillte meg nye høytalere i dag. nam nam. :D

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
174
Torget vurderinger
12
hva bestillte du? ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.760
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
takk, wpoppy.
nå har jeg igrunnen bodd i oslo et par år allerede - har hatt en pendlerkåk på grunerløkka og leilighet i bergen.
er imidlertid møkklei pendlertilværelsen og siden dama mi endelig har funnet en jobb i oslo som hun er sånn tålelig fornøyd med, så flytter vi.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
648
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Denne helga består av overtid for meg. i dag, i morgen og til søndag. Nydelig :p? Hater varmekabler og dekker som skal støpes på mandag morgen.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Laget marsipan i går, skal lage figurer i dag sammen med noen venner.

Ellers blir det julebord, skrive julekort, lage pepperkakedeig og prøve å komme på hva i alle dager man skal kjøpe i julegave til de som gjenstår...og de er det en del av.. :-/

T

Thomas1

Gjest
Reise på jobb, kaste opp, få feber, reise hjem...fin helg!

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Akkurat ferdig med ex. phil. Nå er det soving, for så å sprette en Guinness eller 8. ;D Ferie for denne studenten!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
332
Sted
Oslo Vest
Lutefiskorgie idag med mye forskjellig drikke til.
Blir nok festrøyking også.

S

slowmotion

Gjest
Er det lørdag i dag, ja...

Har akkurat skrudd opp ny taklampe i stua.
Og sjekka at den virker... og det ble lys...

Hva mer?

Har akkurat vært ute og gossa meg fordi det er +5 grader og ikkeno' snø i desember 8)

Enkel middag og stille og rolig i kveld, kanskje høre på litt musikk?

;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.760
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
je, endelig hælj.