Ikke stress med bilder og å røpe modell/merke. Kos deg med musikk nå og ta det heller neste årDa er installasjonen ferdig
Skal legge ut bilde iløpet av kvelden, masse tunge løft men det er vell verdt det
Gratulerer! Flotte høyttalere som jeg har hørt hos SOA ved flere anledninger. Har noen begrensninger i bassen til å være i denne prisklassen, men er flotte høyttalere som har andre sterke sider.Den første som kommer med merke & modell blir invitert til demo med noe flytende til Vis vedlegget 292007
Var dårlig formulert den der, det jeg mente var at G2 ruller av ganske høyt i bassen kontra andre høyttalere i denne klassen, også kontra Sasha som du hadde tidligere. Kvaliteten er nok der i fullt monn!Grattis, så ikke den komme, men støtter ditt valg fullt ut Meget lekre i Pearl også må jeg si...
JK: Begrensniger i bassen Rens ørene og ta deg en ny tur utover
mvh
Var dårlig formulert den der, det jeg mente var at G2 ruller av ganske høyt i bassen kontra andre høyttalere i denne klassen, også kontra Sasha som du hadde tidligere. Kvaliteten er nok der i fullt monn!Grattis, så ikke den komme, men støtter ditt valg fullt ut Meget lekre i Pearl også må jeg si...
mvh
På tide jeg får revva ut av sofaen ja, og nå når forsterkeren er kommet på plass tenker jeg det spiller godt igjen?
Oppgitt spec. G2 :Var dårlig formulert den der, det jeg mente var at G2 ruller av ganske høyt i bassen kontra andre høyttalere i denne klassen, også kontra Sasha som du hadde tidligere. Kvaliteten er nok der i fullt monn!Grattis, så ikke den komme, men støtter ditt valg fullt ut Meget lekre i Pearl også må jeg si...
mvh
På tide jeg får revva ut av sofaen ja, og nå når forsterkeren er kommet på plass tenker jeg det spiller godt igjen?
Kanskje Sasha ha litt mere output rundt 20hz men hvilken andre høyttalere i pris klassen tenkte du på???
G2 er kjent for sin ekstreme dypbass.
Soa kan vell best forklare bassen kontra Sasha da, som kjenner begge godt.
Nesten ingen høyttalere av Magico (Unntatt Q7/Ultimate), TAD, Burmester, Audiophysic, Rockport , B&W , Tannoy, Kef, går dypere i bassen ialefall.
Oppgitt spec. G2 :Var dårlig formulert den der, det jeg mente var at G2 ruller av ganske høyt i bassen kontra andre høyttalere i denne klassen, også kontra Sasha som du hadde tidligere. Kvaliteten er nok der i fullt monn!Grattis, så ikke den komme, men støtter ditt valg fullt ut Meget lekre i Pearl også må jeg si...
mvh
Kanskje Sasha ha litt mere output rundt 20hz men hvilken andre høyttalere i pris klassen tenkte du på???
Nesten ingen høyttalere av Magico (Unntatt Q7/Ultimate), TAD, Burmester, Audiophysic, Rockport , B&W , Tannoy, Kef, går dypere i bassen ialefall.
Frequency range - 6 dB points: 29 - 36,000 Hz
Frequency response (Hz): 33 – 33,000 +/- 2 dB on Reference
Dette skulle tilsi at den ruller av tidlig, men vi har forskjellige preferanser hva som trengs av energi i nedre bassområde. Min egen erfaring med høyttalere jeg har hatt, er at for å få "fullrange" og "tyngde" i lydbildet, er det en fordel at en må ned på rundt 25hz ved +/- 3db. Men for all del, dette er meget kompetente høyttalere som er i samsvar med det som er trenden for høyttalere for tiden.
Gratulerer med tøft valg, håper du blir veldig fornøyd!Oppgitt spec. G2 :Kanskje Sasha ha litt mere output rundt 20hz men hvilken andre høyttalere i pris klassen tenkte du på???
Frequency range - 6 dB points: 29 - 36,000 Hz
Frequency response (Hz): 33 – 33,000 +/- 2 dB on Reference
Dette skulle tilsi at den ruller av tidlig, men vi har forskjellige preferanser hva som trengs av energi i nedre bassområde. Min egen erfaring med høyttalere jeg har hatt, er at for å få "fullrange" og "tyngde" i lydbildet, er det en fordel at en må ned på rundt 25hz ved +/- 3db. Men for all del, dette er meget kompetente høyttalere som er i samsvar med det som er trenden for høyttalere for tiden.
Man må ikke se for mye på målingene av Giya serien.
Magico Q5 er oppgitt ned til 18hz. Men står i Stereophile magasin under Restricted LF.
Vivid audio Giya 1 står i kategorien over, men den er oppgitt ned til 29hz.
Div samme som G2.
Mine gamle Bird gikk på papiret en anelse dypere enn Giya, men er ikke i nærheten av G2 når det gjelder dypbass.
B&W 800D har også litt halvdårlige målinger på papiret i dypbassen.
Men disse er også oppgitt som fullfrekvent ht i Stereophile, div output på 20hz.
Nå skal jeg ikke sitte her og prøve å overbevise deg
Men trekker fram min erfaring med Giya serien samt målinger i internasjonale hifiblader,
og tilbakemeldinger på div forumer.
Gratulerer med spennende høyttalere, X3
Håper det byr seg en anledning for lytt. Kjører forbi husveggen din fast et par ganger i uken.....
Hei X3 - og Gratulerer med nye Høyttalere !Gratulerer med spennende høyttalere, X3
Håper det byr seg en anledning for lytt. Kjører forbi husveggen din fast et par ganger i uken.....
Hei.
Takk takk.
Vi får ordne en demo etter hvert veit du
Gleder meg som en unge til de får spilt en del timer og jeg får gjort noen småjusteringer vedr plassering.
Men uansett jeg har aldri opplevd før att en høyttaler som er vilkårlig plassert spiller bra fra bunn til topp,
så det er et godt tegn
Hei X3 - og Gratulerer med nye Høyttalere !Gratulerer med spennende høyttalere, X3
Hei.
Takk takk.
Vi får ordne en demo etter hvert veit du
Gleder meg som en unge til de får spilt en del timer og jeg får gjort noen småjusteringer vedr plassering.
Men uansett jeg har aldri opplevd før att en høyttaler som er vilkårlig plassert spiller bra fra bunn til topp,
så det er et godt tegn
- et Stort tips om et lite "nål-øye" !? Bruce Springsteen har en sang som heter "Philadelphia" med 7 forskjellige skikkelig plasserings-vennlige Dyp-Bass-Slag i starten av sangen ?.......- kanskje DEN BESTE kontrollsjekken på phaseriktige LYDBILDER ?
Mvh. Lyden av Opplevelser av u-komprimert Lydbilde...