Høyttaler fra kr 0-300 000:)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    Det nevnes elektrostater her...ja jeg liker en del modeller fra Quad og Martin logan, men jeg synes enkelte parametre som trekker ned går litt igjen etter min smak.

Det blir som man tenker seg ett glass utenpå ett bilde synes jeg, man mister litt av livligheten og konturene og dybden i bildet.
    Det blir litt for glatt og polert.
    Jeg har lenge fundert på dette fenomenet, en BSG akustisk gitar skal da ikke låte glatt og polert,
    eller eksempelvis Leonard Cohen`s dype krispe stemme.
    Mange vil sikker trekke frem mangelen på kabinett resonans som årsaken til opplevelsen av dette fenomenet, men dette synes jeg er en litt unyansert påstand.

Horn nevnes også, jeg har hørt en del Avantgarde oppgjennom årene men har ikke falt helt for prinsippet.
    Selv om den dyreste fra Magico er ytterst spennende og kostbar.

Håper ikke jeg tråkker noen på tærne her, for dette er mine betraktninger:)
    Aller prinsipper har jo både fordeler og ulemper.....

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    Når skal du høre på Respons Grand BR?
    Har dessverre ikke fått lyttet til denne. Ble ikke helt overbevist av Baby grand for noen år siden.
    Men Grand er nok i helt annen klasse vil jeg tro:)

HiFi-Mathias

Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Tad Reference one? En av de bedre høyttalerne jeg har hørt!

Mvh. Mathias

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nå bestemt meg for høyttaler:)
    Men holder førsteplassen litt hemmelig så lenge:)
    Her er min topp 10 liste som jeg har vurdert.....

1.

2.Vivid audio G3

3.Audio Insight

4.Magico S3

5.Audio physic cardeas +

6.B&w 800 Diamond

7.TAD Evolution one

8.Piega 120.2

9.Magico S5

10.Tannoy DC10A

Kommer til å skrive litt om valget etter hvert.
    Takker for alle innspill og tilbakemeldinger:)

Sist redigert:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.439
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Har dessverre ikke fått lyttet til denne. Ble ikke helt overbevist av Baby grand for noen år siden.
    Tror jeg ville hørt på John Harald og kostet på meg å høre Respons Grand BR. Ikke uten grunn at Respons Grand har vært en referanse i lang tid i Fidelity, var det 10 år?
    Respons er høyttaleren jeg endte med (har en eldre modell) etter å ha eid div elektrostater, båndhøytalere og dynamiske varianter.
    Så får du vurdere om mitt eget valg gjør meg inhabil til å gi råd om HT.:p
    Jeg pleier å si: Du kan lede en kamel til brønnen, men ikke tvinge den til å drikke vann.

Final

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Tror jeg ville hørt på John Harald og kostet på meg å høre Respons Grand BR. Ikke uten grunn at Respons Grand har vært en referanse i lang tid i Fidelity, var det 10 år?
    Respons er høyttaleren jeg endte med (har en eldre modell) etter å ha eid div elektrostater, båndhøytalere og dynamiske varianter.
    Så får du vurdere om mitt eget valg gjør meg inhabil til å gi råd om HT.:p
    Jeg pleier å si: Du kan lede en kamel til brønnen, men ikke tvinge den til å drikke vann.

Final
    Hvis han har opplevd de, har han garantert kjøpt de.
    Har han ikke hørt de, er det synd for hans del :)

staker

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.06.2004
    Antall liker
    43
    Jeg har to anbefalinger. Den ene er Adyton imagic 1,5. Spiller godt nedover, og er hurtig som bare det. Den andre er Raidho som dere har nevnt tidligere i lenken. Jeg har selv endt opp med C3 av forskjellige årsaker, men her er det dynamikk så det greier seg. Dypbassen ruller av ved rundt 30 står det, men det føles som den går lavere. Dette kommer kanskje av hurtigheten som er rå. Minus er at resten av komponentene dine må henge med. Er det noe som skurrer et sted, får du det usminket rett i trynet.

U

Utgatt24668

Gjest
    Jeg forstår godt hvordan du tenker - bare med motsatt fortegn. Da jeg vurderte bytte av mine Quader klarte jeg ikke å gå for en dynamisk høyttaler. Jeg måtte bare ha en ny elektrostat. Jeg er oppvokst med ESL og har eid Quader de siste 20 årene selv - og dynamiske høyttalere blir i mine ører aldri helt det samme. Det er som at lyden aldri kommer helt ut av høyttalerne i sammenlikning - selv om de har noen helt klart store fordeler innen dynamikk osv. Jeg liker selv veldig godt Proac som dynamisk høytalere men liker du blondiner går du ikke for brunetter og motsatt.

Et stort unntak er Adyton som ikke høres ut som noe annet - Det er en helt fantastiske "live" høyttaler som slår ut alt annet innen sitt bruksområde - selv om de ikke ble førstevalget i stuen (men de ble sterkt vurdert!). Jeg håper du lytter på disse før du kjøper noe annet.

Jeg likte også meget godt Avant Garde - men etter 1 time musikk har mine ører det vondt. De er krevende å lytte til. Det blir hyttehøytalere når den tid kommer - da de ligger høyt i kurs hos andre på hjemmebane (WAF).

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    Jeg forstår godt hvordan du tenker - bare med motsatt fortegn. Da jeg vurderte bytte av mine Quader klarte jeg ikke å gå for en dynamisk høyttaler. Jeg måtte bare ha en ny elektrostat. Jeg er oppvokst med ESL og har eid Quader de siste 20 årene selv - og dynamiske høyttalere blir i mine ører aldri helt det samme. Det er som at lyden aldri kommer helt ut av høyttalerne i sammenlikning - selv om de har noen helt klart store fordeler innen dynamikk osv. Jeg liker selv veldig godt Proac som dynamisk høytalere men liker du blondiner går du ikke for brunetter og motsatt.

Et stort unntak er Adyton som ikke høres ut som noe annet - Det er en helt fantastiske "live" høyttaler som slår ut alt annet innen sitt bruksområde - selv om de ikke ble førstevalget i stuen (men de ble sterkt vurdert!). Jeg håper du lytter på disse før du kjøper noe annet.

Jeg likte også meget godt Avant Garde - men etter 1 time musikk har mine ører det vondt. De er krevende å lytte til. Det blir hyttehøytalere når den tid kommer - da de ligger høyt i kurs hos andre på hjemmebane (WAF).

Dette med høyttalere skal ikke være enkelt:)
    Egentlig skulle man hatt både i pose & sekk:)
    Jeg får se hvor langt jeg kommer med valget jeg nå har gjort.

Noe jeg ialefall har innsett i jakten på ny høyttaler, er viktigheten av disse punktene:

Oppbygging/konstruksjon/materiell valg/komponenter/Matching.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.439
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4

Forstår at du vurderte ProAc som dynamisk HT. Min opplevelse av ProAc i egen stue var av en meget rentspillende og dynamisk, men ikke homogen HT.

HT som ikke er homogene stikker ut på enkelte områder. Det gjør at akustiske instrumenter ikke får riktig klang. Treblåsere låter metall istedenfor tre for å si det enkelt.
    Homogenitet er elektrostaters styrke. Jeg har selv eid ESL 57 i mange år og ble klar over hvor mye dette har å si for opplevelsen av naturlig klang. Naturlig klang er avhengighetsskapende.

Det finnes imidlertid dynamiske HT som er homogene. Respons med avvik på +- 1 db i mesteparten av det hørbare spekter er en slik HT. Jeg kjenner ikke til andre dynamiske HT som oppnår en så nøyaktig frekvensrespons. I det rette rommet og med det rette utstyret forsvinner de nesten fullstendig i lydbildet. De står ikke tilbake for elektrostater IMO.

En jevn frekvensgang i dynamiske HT er vanskelig å få til i storskala produksjon. Avvikene blir store.

Respons er skreddersøm. Alle delefiltre bygges og måles ut tilpasset den enkelte HT.

Final

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.145
    Sted
    Holmestrand

1.

2.Vivid audio G3

3.Audio Insight

4.Magico S3

5.Audio physic cardeas +

6.B&w 800 Diamond

7.TAD Evolution one

8.Piega 120.2

9.Magico S5

10.Tannoy DC10A

Litt mange nuller for meg, men moro å følge med.
    Artig at en av mine favoritter, Tannoy DC10, blir med på lista blant mange fine og kostbare alternativer.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.405
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei X3, ser du har fått hørt Piega coax 120.2, den skulle jeg likt å hørt selv. Hvordan vurderer du den ift 70.2 som du hørte hos Duet? Fikk du høre 120.2 hos en forhandler?

alghatar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hvor er Infinity Kappa 9.2i? :D Den spiller jo i stykker alt!

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    Hei X3, ser du har fått hørt Piega coax 120.2, den skulle jeg likt å hørt selv. Hvordan vurderer du den ift 70.2 som du hørte hos Duet? Fikk du høre 120.2 hos en forhandler?

Hei. Dessverre så er det 3 høyttalere på den listen som jeg ikke har hørt akkurat den modellen fra, så jeg måtte basere vurderingen på lytting til andre modeller hos samme merke.
    Samt alt som kan krype og gå av diverse tester.

B&W 800Diamond (Basert på erfaring med 801D,802 Diamond og 803D)

TAD Evolution one (Basert på R1)

Piega (Basert på 70.2 og tidligere lytting på Piega.

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.405
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2

Hei. Dessverre så er det 3 høyttalere på den listen som jeg ikke har hørt akkurat den modellen fra, så jeg måtte basere vurderingen på lytting til andre modeller hos samme merke.

OK...grunnen til spørsmålet rundt akkurat Piega 120.2 er at denne har det store C1 coax elementet (som også 90.2 og den nye Classic 80.2 har), mens 70.2 har det langt mindre C2-elementet.

Veldig spent på hva du har valgt og håper du i ettertid formidler hva du opplever som bedring ift Bird, og selvsagt også hvis det er noe du føler du mistet. Gratulerer med bra prosess!

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

Min personlige mening er at man ikke kan basere hvordan en høyttaler passer dine preferanser, basert på lytteinntrykk fra en annen modell. Dette fordi det kan være forskjeller i delefilter, dynamikk, oppløsning, spredning, krav til strømsterk forsterker, krav til romtrørrelse osv.

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2

Min personlige mening er at man ikke kan basere hvordan en høyttaler passer dine preferanser, basert på lytteinntrykk fra en annen modell. Dette fordi det kan være forskjeller i delefilter, dynamikk, oppløsning, spredning, krav til strømsterk forsterker, krav til romtrørrelse osv.

Til en hvis grad kan nok det stemme.
    Men de fleste høyttalere har en signatur som man kjenner igjen innen samme merket.
    Du kjenner eksempelvis igjen litt av lyden i Dali Helicon 400 i en Helicon 800 eller en Dynaudio 3.4 og 5.4.
    Klart man kanskje opplever parametre som dypere bass, større rom og mere detaljer osv, men man kan danne seg ett bilde uansett.
    Liker man ikke moren så liker man ikke datteren heller:)
    Men skjønner hvor du vil:)

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.072
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Når man sammenligner B&W 800 Diamond med 802 Diamond (som for mange er en reell sammenligning, til tross for stort avvik i pris), er det helt tydelig hvorfor enkelte velger å bla opp ekstra for å få 800Diamond. Men den generelle følelsen er veldig lik, den er bare... bedre. Vanskelig å sette ord på dette uten at det blir alt for pompøst og flåsete, men jeg regner med at de fleste forstår konseptet. Det bra blir enda bedre, men fremdeles innenfor samme stil. Så dette høres ut som en trygg vurdering.

Det som har overrasket meg i denne sammenhengen, er hvor absurd bra den langt mindre sagnomsuste Dali Epicon 8 leverer. Jeg har fortalt dette i en annen tråd tidligere, men etter en lang lyttetest hvor jeg direkte sammenlignet 802Diamond og Epicon 8 i flere timer. Jeg har eid og elsket B&W høyttalere i mange år, men resultatet var ganske overraskende i Dalis favør.
    Når det gjelder 800 Diamond blir det selvsagt vanskeligere å kåre en vinner, men her blir det nok mest en smakssak siden de to har svært forskjellig spillestil. Men siden jeg som allerede er godt innarbeidet og svært glad i lyden fra B&W fra før av, plutselig innså at jeg helt klart prefererte Epicon 8 i sammenligningstesten, kan det selvsagt hende at det gjelder flere.
    Dali er jo ikke det folk vanligvis trekker frem når man har opp til 300.000 å bruke på nye kasser, men i dette tilfellet synes jeg de ikke kan undervurderes dersom du allerede har 800 Diamond på lista basert på gode erfaringer med 801/802/803

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    Når man sammenligner B&W 800 Diamond med 802 Diamond (som for mange er en reell sammenligning, til tross for stort avvik i pris), er det helt tydelig hvorfor enkelte velger å bla opp ekstra for å få 800Diamond. Men den generelle følelsen er veldig lik, den er bare... bedre. Vanskelig å sette ord på dette uten at det blir alt for pompøst og flåsete, men jeg regner med at de fleste forstår konseptet. Det bra blir enda bedre, men fremdeles innenfor samme stil. Så dette høres ut som en trygg vurdering.

Det som har overrasket meg i denne sammenhengen, er hvor absurd bra den langt mindre sagnomsuste Dali Epicon 8 leverer. Jeg har fortalt dette i en annen tråd tidligere, men etter en lang lyttetest hvor jeg direkte sammenlignet 802Diamond og Epicon 8 i flere timer. Jeg har eid og elsket B&W høyttalere i mange år, men resultatet var ganske overraskende i Dalis favør.
    Når det gjelder 800 Diamond blir det selvsagt vanskeligere å kåre en vinner, men her blir det nok mest en smakssak siden de to har svært forskjellig spillestil. Men siden jeg som allerede er godt innarbeidet og svært glad i lyden fra B&W fra før av, plutselig innså at jeg helt klart prefererte Epicon 8 i sammenligningstesten, kan det selvsagt hende at det gjelder flere.
    Dali er jo ikke det folk vanligvis trekker frem når man har opp til 300.000 å bruke på nye kasser, men i dette tilfellet synes jeg de ikke kan undervurderes dersom du allerede har 800 Diamond på lista basert på gode erfaringer med 801/802/803

Hei

Litt gøy att du trekker fram Dali epicon 8:)
    Jeg hadde også en sammenligningstest mellom disse to.
    Til litt tyngre musikk som Rock så syntes jeg Epicon var minst like bra/tilgivende som
    802 Diamond, men alround foretrakk jeg 802.
    Jeg er selv musiker så jeg syntes 802 låt mye mere naturlig,
    kanskje litt feil å si att Daliene låt farget, men jeg syntes ikke de fikk frem nyanser og klangen i instrumenter og stemmer som 802.
    Men uansett dette kan ha mye med matching og rom å gjøre også.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Var med en kamerat på Hifi klubben for å høre på B&W 804 Diamond. Og da var Dali Epicon 6 også der. Så da ville vi selvfølgelig høre de også.
    Nå skiller det 14.000 kr på de, men du verden så mye bedre Dali-ene var.

Selgeren har jeg kjent i mange år og mer B&W fan enn han skal du lete lenge etter. Men til og med han synes det var rått parti. Rett etter solgte selgeren sine B&W 804 Diamond til kameraten min og kjøpte Dali Epicon 8.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5

Hei

Til litt tyngre musikk som Rock så syntes jeg Epicon var minst like bra/tilgivende som
    kanskje litt feil å si att Daliene låt farget, men jeg syntes ikke de fikk frem nyanser og klangen i instrumenter og stemmer som 802.
    Er selv tidligere musiker, nå spiller jeg for min og barnas del. Hva spiller du?

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2

Hei

Er selv tidligere musiker, nå spiller jeg for min og barnas del. Hva spiller du?

Hei.

Tidligere mest som vokalist i forskjellige band.
    Men de senere år mest låtskriving, spiller litt bass, gitar,piano og trommer i forbindelse med det da.

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    Ble ikke Wilson nei, selv om jeg hadde veldig lyst til å se nærmere på nye Sasha:)
    Synes Wilson er priset litt høyt i Norge da i forhold til Usa,
    men det gjelder nå flere Amerikanske merker.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7

1.

2.Vivid audio G3

3.Audio Insight

4.Magico S3

5.Audio physic cardeas +

6.B&w 800 Diamond

7.TAD Evolution one

8.Piega 120.2

9.Magico S5

10.Tannoy DC10A

Mye interessant på lista di og liker selv mange av de samme høyttalerne. Hos meg hadde definitivt S5 kommet veldig nær toppen, jeg likte dem feks langt bedre enn S3.

Tyske Stereoplay rangerer blant annet nesten de samme modellene som du nevner med følgende score for klang:
    -69 poeng: Magico Q3,
    -68 poeng: TAD Reference One, Magico S5, Vivid Audio Giya 2
    -66 poeng: B&W 800 Diamond
    -65 poeng: Dali Epicon 8
    -64 poeng: B&W 802 Diamond, Piega Coax 90.2
    -63 poeng: Tannoy DC10A
    man kan selvsagt si at en slik rangering er noe meningsløs, men samtidig har den klare likheter med din egen erfaring/rangering, så det er ikke sikkert at verken du eller Stereoplay er helt på jordet ;)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    @ X3: audio physic Cardeas er en "gammel" h.t. Jeg er neppe habil, da jeg nylig har kjøpt Virgo 25. Siden jeg ville ned i størrelse, ble disse førstevalg. Vurderte B&W 802 Diamond, men lite lytterom avgjorde. Har hatt B&W 803 D. Og burde kanskje ikke ha solgt disse. Virgoene er jo og litt rimeligere enn B&W 802 Diamond. F.ø. er det snart på tide & meddele hva du har kjøpt.

mvh

Viking

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    435
    Torget vurderinger
    4
    De Cardeasene som er på OHFC nå er vel en utgave som kommer nå i høst? Med oppgradert delefilter etc :) Ihvertfall det GT sa til meg når jeg var og lyttet i mai :)
    @ X3: audio physic Cardeas er en "gammel" h.t. Jeg er neppe habil, da jeg nylig har kjøpt Virgo 25. Siden jeg ville ned i størrelse, ble disse førstevalg. Vurderte B&W 802 Diamond, men lite lytterom avgjorde. Har hatt B&W 803 D. Og burde kanskje ikke ha solgt disse. Virgoene er jo og litt rimeligere enn B&W 802 Diamond. F.ø. er det snart på tide & meddele hva du har kjøpt.

mvh

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2

1.

2.Vivid audio G3

3.Audio Insight

4.Magico S3

5.Audio physic cardeas +

6.B&w 800 Diamond

7.TAD Evolution one

8.Piega 120.2

9.Magico S5

10.Tannoy DC10A

Mye interessant på lista di og liker selv mange av de samme høyttalerne. Hos meg hadde definitivt S5 kommet veldig nær toppen, jeg likte dem feks langt bedre enn S3.

Tyske Stereoplay rangerer blant annet nesten de samme modellene som du nevner med følgende score for klang:
    -69 poeng: Magico Q3,
    -68 poeng: TAD Reference One, Magico S5, Vivid Audio Giya 2
    -66 poeng: B&W 800 Diamond
    -65 poeng: Dali Epicon 8
    -64 poeng: B&W 802 Diamond, Piega Coax 90.2
    -63 poeng: Tannoy DC10A
    man kan selvsagt si at en slik rangering er noe meningsløs, men samtidig har den klare likheter med din egen erfaring/rangering, så det er ikke sikkert at verken du eller Stereoplay er helt på jordet ;)
    Hei.

Bra jeg ikke er helt på jordet da:)
    Ang S5 så kom denne litt langt ned på vil ha listen min mye pga av noe høy pris her i Norge,
    samt att jeg faktisk likte mellomtonen bedre på S3, sistnevnte skal faktisk ha enda lavere forvregning enn S5,
    mye pga det nye kammeret som Magico har konstruert, samt ett enda mere lukket kabinett.
    Det skal sies att S3 ikke har helt S5`s potente dypbass & pondus, samt litt mindre lydbilde.

Skulle jeg trekke frem ett lite minus med modellene jeg har hørt fra Magico, er att jeg har opplevd mellomtonen som litt tørr.
    Ved en direkte sammenligning Vivid audio G3 og Magico S1, så opplevde jeg Vivid som mere åpen og livlig.
    Men måtte uansett hatt modellene hjemme for grundig test på kjent utstyr for å komme med noen konklusjon,
    flere som har noen formening rundt dette???
    Q serien skulle jeg gjerne hørt:)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    De Cardeasene som er på OHFC nå er vel en utgave som kommer nå i høst? Med oppgradert delefilter etc :) Ihvertfall det GT sa til meg når jeg var og lyttet i mai :)

mvh
    Dette er ukjent for meg. Skal høre m. skink 1_2_3. /(Øystein Hasnes) v. OHFC. Kanskje de gir en rabbatt under Høstpuls i okt.

mvh

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2

mvh

Så vidt jeg veit begynner Cardeas å bli noen år ja, mens pluss utgaven er ganske ny.
    Jeg skrev også tidligere att oppsettet på OHC med Cardeas+ er noe av det bedre jeg har hørt,
    selv om både kabler & elektronikk var i Rikmannsklassen:)
    Tror det var hovedsakelig delefilter og muligens avstiving kabinett som var forskjellen på pluss utgaven.
    Men Skink veit nok mere om dette ja:)

Personlig synes jeg Virgo virker å gi mye godlyd i sitt segment:)
    Mere info om valgt mitt kommer ja, men muligens ikke før utpakking:)

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    835
    Da er det vel neppe Magico Ultimate som du har kjøpt, for de hadde du sikkert sluppet å pakke ut selv i alle fall:).

• Liker
    Reaksjoner: X3

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    @ X3: Pakk ut8). Begynner å bli nysgjerrig.

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.743
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmm, ingen Marten på listen. Lukter innbytte av Bird, og ny Marten-modell....???

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2

mvh

Må nok sendes fra fabrikk først:)
    Selv om jeg er jævlig så rask til å pakke ut....
    Har hørt rykter om att det kommer en 2-3 karer å hjelper til med bæring og utpakking da.
    Kanskje jeg bare kan sitte i lyttestolen og trykke play når de er ferdig:)

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo

mvh

Må nok sendes fra fabrikk først:)
    Selv om jeg er jævlig så rask til å pakke ut....
    Har hørt rykter om att det kommer en 2-3 karer å hjelper til med bæring og utpakking da.
    Kanskje jeg bare kan sitte i lyttestolen og trykke play når de er ferdig:)
    Det meste av dyrt utstyr må jo bestilles & ventes på i uker & måneder. Aner man Made in USA?

mvh

larkrla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Antall liker
    2.405
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har fulgt tråden og lest hva du mener om de du har prøvd. Muligens har du prøvd noen du ikke har skrevet om også, men i det det skal bedrives gjettekonkurranse tipper jeg Magico Q3.

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Har fulgt tråden og lest hva du mener om de du har prøvd. Muligens har du prøvd noen du ikke har skrevet om også, men i det det skal bedrives gjettekonkurranse tipper jeg Magico Q3.

I så fall er budsjettet sprengt...

X3

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2004
    Antall liker
    264
    Torget vurderinger
    2
    IMG_5966.jpg

Ett lite avskjedsbilde av mine Bird:)
    De har tjent meg vell i flere år.
    Att det ikke har blitt solgt enda flere Bird i Norge er for meg merkverdig.
    Men de plasserer seg muligens i ett litt vanskelig prissegment og trolig i ett segment der de ofte blir matchet med elektronikk som ikke helt står i stil med høyttalernes potensiale.

Forresten noen som har ett forslag til ett billig rack som tåler den lille Plinius Reference nederst til høyre i bildet,
    veier 57kg og må ha bra med luft rundt seg.
    Må også få plass til Mbl noble line rigg, ML 326s og Ps audio premier.

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg slet litt med å finne et selv til en McIntosh på 50,2 kg.
    Vet ikke hvor høy din er,men er vel bare 25 cm høyde på det racket.
    Men det gikk greit. Fikk en slags garanti av Lsound og testet bunnplata alene ved at en kamerat på 110 kg stod på det i 5 min før jeg turde å sette på McIntosh-en.
    NorStone Stabbl AV hos Lsound.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn