Forsterkere Høyttalere bestemt - Trenger hjelp til forsterker+DAC

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Primare i22 DAC er uslåelig, når det kommer til pris ytelse. Lydmessig er den ikke langt unna komboen Primare I30 og CD31 til 38000kr! Den er kraftigere enn Hegel H80, så den vil gi mindre forvregning ved tøft volum (viktig). Det eneste minuset er at den er på samme frekvens som Get sin Hdbox, noe som ikke er heldig om du bruker GET. Hvis ikke, så er I22 en killer og nobrainer :cool:

Angående I22 så hadde jeg en slik som jeg solgte igjen pga jeg syns den låt utrolig flatt og kjedelig så viss jeg skulle valgt i dag ville jeg definitivt valgt en H80 da jeg syns Hegel er mer livlig rett og slett.
Takk for innspill :)

Vil bli spilt mest musikk i følgende sjangre (banner vel i kjerka):
90-2000 tallets dance, club og trance
Lett metal ala Evanescence, Within Temptation og Tarja
Div listesanger fra 80 og frem til idag

Noe roligere musikk ala Melissa Horn, Katie Melua, Norah Jones og Enya en gang i ny og ne

Ellers vil det være mye tv-lyd og film


Så har vel kanskje ikke en musikksmak som krever alt for High-End utstyr..
En liten avsporing: Ser at jeg spiller alt av det du nevner her..viktig å ha musikk for ethvert bruk! :)
Sjekk denne "sjeldenheten"..kanskje du liker: (Ps: opp med volum)

sand - Nathan Lanier - YouTube
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.937
Antall liker
4.488
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
veldig rart de 685 s2-ene kameraten min ikke målte 165mm i dia da :) for han kjøpte konsekvent 685 s2 og ikke 686 s2 , sto også 685 s2 bakpå på det orginale oblatet, ihvertfall når jeg utifra mine målinger målte fra membran kanten på både mine scan speak og kameraten min sine 685 s2 og utifra når jeg målte på denne måten sa var scan speak 165mm og b&w ca 150mm, så b&w har nok målt utenifra fra festet og inn , men av denne måten jeg målte så vil jeg jo si at det var scan speak som kom ut som ekte 6,5 tommer i følge specs da :)

men får jo mene hva de vil de som vil :)
alle har sine oppfatninger og meninger

ha en fortsatt fin dag alle mann :)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.404
Antall liker
9.288
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
veldig rart de 685 s2-ene kameraten min ikke målte 165mm i dia da :) for han kjøpte konsekvent 685 s2 og ikke 686 s2 , sto også 685 s2 bakpå på det orginale oblatet, ihvertfall når jeg utifra mine målinger målte fra membran kanten på både mine scan speak og kameraten min sine 685 s2 og utifra når jeg målte på denne måten sa var scan speak 165mm og b&w ca 150mm, så b&w har nok målt utenifra fra festet og inn , men av denne måten jeg målte så vil jeg jo si at det var scan speak som kom ut som ekte 6,5 tommer i følge specs da :)

men får jo mene hva de vil de som vil :)
alle har sine oppfatninger og meninger

ha en fortsatt fin dag alle mann :)
Neida, det er nok ikke så merkelig.. vet B&W tidligere har målt element på merkelige måte så alt er mulig.. men vis du målte den til litt under 6,5" så må du nok ta med hele elementet fra kant på kurv til kant på kurv.. ikke bare gummi oppheng. :)

uansett så gjør nok 685s2 jobben hakke bedre enn sin forgjenger da dem tross alt er en oppgradering og forbedring(i allefall i produsentens egen mening, og dem burde vel tross alt vite) så får folk som lytter avgjøre selv ut ifra hva egene ører presterer å like.. :)
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.985
Antall liker
8.836
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Takker for alle gode innspill.

Var innom klubben en lynrask tur idag, men rakk bare å få kikket med øynene da det var mye folk i butikken.
Uansett var turen spontan og hadde ikke med meg noe eget demomateriale.

Fysisk ser jo 685 "voksne nok ut", og liker veldig godt den metallgrillen over diskanten, da er man helt sikret om uhellet skulle være ute med nysgjerrige barnefingre. Men vil uansett bruke høyttalerne med fronttrekkene på.

Musikken som stod på sang ut fra et par Dali Mentor Menuet, ganske imponerende utifra størrelsen, forholdsvis stort lydbilde selv med plassering på rekke på noen vegghyller. Ble litt nysgjerrige på B&W CM1 s2 også, da jeg ved et par anledninger tidligere har blitt imponert over demo av den forrige utgaven.

Tror jeg skal få booket en demo av både 685 og CM1 med sub til for å sammenligne litt :)
Vet ikke hvor mye tapt basstrykk har å si hvis jeg har sub ved siden av uansett, og hvis lydkvaliteten er enda et hakk hvassere er jo det positivt og!
 

johsgj3rde

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2006
Innlegg
116
Antall liker
3
Sted
Averøya
Takker for alle gode innspill.

Var innom klubben en lynrask tur idag, men rakk bare å få kikket med øynene da det var mye folk i butikken.
Uansett var turen spontan og hadde ikke med meg noe eget demomateriale.

Fysisk ser jo 685 "voksne nok ut", og liker veldig godt den metallgrillen over diskanten, da er man helt sikret om uhellet skulle være ute med nysgjerrige barnefingre. Men vil uansett bruke høyttalerne med fronttrekkene på.

Musikken som stod på sang ut fra et par Dali Mentor Menuet, ganske imponerende utifra størrelsen, forholdsvis stort lydbilde selv med plassering på rekke på noen vegghyller. Ble litt nysgjerrige på B&W CM1 s2 også, da jeg ved et par anledninger tidligere har blitt imponert over demo av den forrige utgaven.

Tror jeg skal få booket en demo av både 685 og CM1 med sub til for å sammenligne litt :)
Vet ikke hvor mye tapt basstrykk har å si hvis jeg har sub ved siden av uansett, og hvis lydkvaliteten er enda et hakk hvassere er jo det positivt og!
Krix Equinox. Hørt om den?
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.985
Antall liker
8.836
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Takker for alle gode innspill.

Var innom klubben en lynrask tur idag, men rakk bare å få kikket med øynene da det var mye folk i butikken.
Uansett var turen spontan og hadde ikke med meg noe eget demomateriale.

Fysisk ser jo 685 "voksne nok ut", og liker veldig godt den metallgrillen over diskanten, da er man helt sikret om uhellet skulle være ute med nysgjerrige barnefingre. Men vil uansett bruke høyttalerne med fronttrekkene på.

Musikken som stod på sang ut fra et par Dali Mentor Menuet, ganske imponerende utifra størrelsen, forholdsvis stort lydbilde selv med plassering på rekke på noen vegghyller. Ble litt nysgjerrige på B&W CM1 s2 også, da jeg ved et par anledninger tidligere har blitt imponert over demo av den forrige utgaven.

Tror jeg skal få booket en demo av både 685 og CM1 med sub til for å sammenligne litt :)
Vet ikke hvor mye tapt basstrykk har å si hvis jeg har sub ved siden av uansett, og hvis lydkvaliteten er enda et hakk hvassere er jo det positivt og!
Krix Equinox. Hørt om den?
Nei aldri hørt om de faktisk, hvem forhandler disse?
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.985
Antall liker
8.836
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Du tok rett der.
Men ser at den ikke er å få i hvit, så da blir den dessverre uaktuell.

Takker uansett for tips =)
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.985
Antall liker
8.836
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Da er mine gamle høyttalere solgt/hentet, så da får jeg få fart på sakene her :)
 

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Innlegg
5.985
Antall liker
8.836
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Da er følgende stativ på vei fra Lsound :)
Norstone Stylum 2
 
Topp Bunn