Pengvim skrev:
hmm, hva med Living Voice?
Living Voice Auditorium krever sinnsykt med effekt.!
Med sine 94db så skulle man tro at det var mat for rør, men 6ohm nominell tilsvarer vel noe slikt som under 4ohm der det kreves mest av forsterkeren.?
Med KT-88 så var det slettes ikke det drivet og atakket jeg hadde forventet meg, det spilte mer pent og pyntelig..
Samme amp på et par høyttalere med 2x8" og diskant med 8ohm og 92db var så slagkraftig at du ville ikke trodd meg, noe du sikkert ikke gjør likevel, for dette var som natt og dag.!
At du ikke liker Klipsch respekterer jeg, men å komme her å si at de er skarpe i toppen, så sitter du med Focal selv.?
Om det er noe som er skarpt i toppen på transistor, så er jaggu Focal en av de aller verste jeg har hørt i klassen.!
Er nesten fristet til å si at Klipsch er den rake motsettingen til Focal, men det finnes mange andre som heller mye mer i den rettningen..
Om du skal ha så mange baller i luften, at du vurderer amp og høyttalere på en gang, så BØR du prøve dette sammen i egen stue, om du velger høyttalere eller amp først spiller ingen rolle, du binder deg uansett til et eller annet, om det er slik at samspill og de musikalske egenskapene er viktig for deg.?
Er du en av de som lytter på musikk, eller er du en av de som hører på musikk.?
Det er veldig store forskjeller der, noe kan sitte å høre på musikken, da spiller holografi, innsyn i musikken, detaljer osv mye mindre rolle, de bare koser seg med musikken..
Om du er en som lytter, så vet du hva du holder på med og du vet hva poenget mitt er