Høyttalerkabler som gir dyp detaljert bass?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Tankeeksperimentet med Joar og Roar illustrerer på en fin måte det meningsløse i vanntette skott mellom viten og sansning, synes jeg. Det absurde oppstår hvis isolerte tilnærmingsmåter opptrer utenfor en meningsgivende kontekst.

Olav2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Nå må du slutte å stille så mange kritiske spørsmål her ANM, for hvis ikke kommer Roar, Joar, jeg og et kobbel med orkestermusikere som både er såra og vonbrotne og spiller på sekkepipe og 80talls-rockegitar utenfor soveromsvinduet ditt en uke i strekk. Minst! :)

tokai

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Antall liker
    197
    Nå må du slutte å stille så mange kritiske spørsmål her ANM, for hvis ikke kommer Roar, Joar, jeg og et kobbel med orkestermusikere som både er såra og vonbrotne og spiller på sekkepipe og 80talls-rockegitar utenfor soveromsvinduet ditt en uke i strekk. Minst! :)
    ;););)

Brombrom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    18
    Kan man ikke bare se det slik......

Om man sier at 300 km/t er "preferansen":

En vil kanskje kjøpe en Ferrari for å oppnå "preferansen", en annen bygger om sin Sierra Cosworth fra 80 tallet, mens en tredje gjør det på sin Suzuki Hayabusa, alle oppnår de "preferansen", men vil selve opplevelse av å være "der" være lik ?.... Neppe.
    På tross av at alle oppnår "preferansen" så ville nok mest sannsynligvis​ ikke han med Ferrarien byttet den bort mot noen av de andre to alternativene, det ville nok trolig ikke de andre to ha gjort heller, selv om de visste at "preferansen" var oppnådd hos de andre alternativene også ;) :).

Speedometeret sier at alle har kjørt 300km/t, men den subjektive opplevelsen ( ref. de 3 nevnt over) vil være så forskjellig og farget av følelser, at de mest sannsynlig aldri ville enes om veien til "målet" ☺.

Så har man de som bryr seg fint lite om "preferansen", og som elsker å kjøre rundt​ i sin helt strøkne og originale folkevogn fra 60 tallet ☺.

...Nå er det ikke jeg som har folkevogn altså, bare så det er sagt ;).

Sist redigert:

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.269
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    ;););)
    Og så må du gå til sengs uten kveldsmat! :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.345
    Tankeeksperimentet med Joar og Roar illustrerer på en fin måte det meningsløse i vanntette skott mellom viten og sansning, synes jeg. Det absurde oppstår hvis isolerte tilnærmingsmåter opptrer utenfor en meningsgivende kontekst.
    Men hva hvis resultatet de kom frem til var identisk ned til minste detalj?

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Men hva hvis resultatet de kom frem til var identisk ned til minste detalj?
    Det er ikke utenkelig, men som prinsipp ikke mer attraktivt av den grunn.

Brombrom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    18
    Kan man ikke bare se det slik......
    Om man sier at 300 km/t er "preferansen":
    Mye enklere å forstå hvis Nurburgring Nordschleife er "preferansen"......
    Hehe du forstod det jo ;), og nei, 300km/t er 300km/t, ryddig enkelt å forholde seg til :), Nurburgring har for mange variabler, værforhold, antall hjul, type hjul, øvrig trafikk, ESP, TRC etc etc :)....

SVS Inderøy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hei! Har et par Xindak høyttalerkabler som er veldig gode nettopp på det området. Men ønsker å teste ut andre ting også. Har testet ut mye forskjellig opp gjennom årene men ikke alt. :) Noen som har noen gode tips? Van den Hul er også en god kabel på det området, men passer ikke så godt.
    Og, vil veldig gjerne ha seriøse svar. ;)
    Kablene har lite og si for bass syns jeg.
    Om noe så er det ikke noen uting om de er magnetisk skjermet og eventuelt har gode koblinger.

* Se i retning av det som driver høytaler altså Forsterker / Effektforsterker.
    * Passering og Kalibrering av Høytalere.
    * Demping i/av rom.
    * Demping under høytalere, som spikes, pads osv

Vessel56

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.03.2015
    Antall liker
    65
    Sted
    Sørlandet
    Tja, er mer redd for at enkelte kan miste bassen helt om kona finner ut at de handlet dyre unyttige kabler til anlegget og nektet henne ei ny veske - da blir det balletak og mye diskant.

Fra spøk til revolver, går det virkelig an at man her inne fortsatt driver og roter med slikt vås? Det må nevnes at vi er i år 2017, overtro, heksedoktorer og religion hører ikke hjemme selv i de audiofiles hverdag. Nå må man snart slutte å ta alle disse luftige kvasipseudovitenskapelige påstandene for det de er og ta til fornuft.

Fysikkens lover gjelder også for høyttalerkabler - signalkabler - strømkabler (og alle andre kabler) - selv om noen hevder noe annet.

Samtlige av de som hører forskjell her er nok i gruppen "de som gjerne vil høre forskjell" - dersom en nyfødt baby reiser seg opp og sier "Jeg hører forskjell" skal jeg trekke min kommentar her, men en femtiåring med normal hørsel som hevder at han hører forskjell i en blindtest får meg bare til å gapskratte.

Sist redigert:

OleLyttøye

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Jeg har regnet meg frem til at vi er nær en endelig løsning her nå.
    [...]
    Hm, hva om vi tok billedkunsten og ryddet bort...
    Velskrevet, men tullprat. Jeg vet hva mine ører forteller meg, og jeg begriper egentlig ikke hvorfor det ikke skal tillegges noen vekt bare fordi jeg tilfeldigvis også har lært litt om hvordan dingsene fungerer.

Hvis du bak ironien fortsatt tror på de menneskelige sansenes ufeilbarlighet kan du se litt på denne:

Hørselen er ikke noe mer pålitelig, men er gjenstand for diverse illusjoner. Hele stereoperspektivet fra to høyttalere er en slik kognitiv illusjon. Det er ingen senterhøyttaler som gjengir vokalen, bare en hjerne som forsøker å tolke mønsteret av lydbølger som når frem til ørene. Det mest interessante i denne hobbyen er hvordan de forskjellige illusjonene oppstår og formidles, ikke etterplapring av historiefortellingen fra kabelsjarlataner med egne økonomiske interesser i saken.

Og til trådstarters spørsmål mener jeg fortsatt at han bør forsøke noe med litt tverrsnitt, f eks 4 mm2, og kanskje ikke altfor høy kapasitans, men det er nå meg. +/- 0,1-0,2 dB i diskanten kan ha en subjektivt hørbar virkning i motsatt ende av spektrumet selv om det er bagatellmessige utslag sammenlignet med nesten alt annet i anlegget. RKUB eller vanlig høyttalerkabel på snelle bør treffe kriteriene fra åpningsinnlegget ganske bra.
    Jeg tok til meg dette rådet, om simpelthen å øke tverrsnittet, anything kopper would do. Kjøpte 6mm kobber på Clas Ohlsson, kosta jo ingenting å prøve.

Har ikke sett meg tilbake. Stor forskjell, i bassen også. Kanskje særlig der.

Van den Hul-kablene skal jeg selge en vakker dag. Kan godt hende eksotiske materialer er fine greier, men i mellomtiden, mens vi venter på å arve, kan man få et kjempeløft i kvalitet for lommepenger bare ved å kjøpe tjukk kabel.

Arnold Duck

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    0
    JA, ved hjelp av psykoakustikk.

Du hører med andre ord det du TROR du hører...

Visste du forresten at hørselen "bryter" ørlite granne med kausalitet :) Lyder ETTER en lyd du har hørt påvirker din umiddelbare oppfatning av den første lyden... bevisstheten henger med andre ord ikke med i signalbehandlingen.

Går det an å få dyp og detaljert bass bare ved å bytte høyttalerkabler ?
    Helt klart. Hos meg blir forskjellen stor mellom div. kabler. Særlig da høyttalerkabler, der merker jeg størst forskjell i mitt anlegg. Med en dypere og mer detaljert bass får en også større lydbilde.

Den dype og detaljerte bassen ligger vel latent i anlegget. Kablene hjelper bare til å få det fram. :)

Distinctive

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Antall liker
    3.595
    Sted
    Stavanger
    Visste du forresten at hørselen "bryter" ørlite granne med kausalitet :) Lyder ETTER en lyd du har hørt påvirker din umiddelbare oppfatning av den første lyden... bevisstheten henger med andre ord ikke med i signalbehandlingen.
    Ikke bare ‘umiddelbart’. Dette er også et problem med måling vs lytting.
    I en AB test vil et måleinstrument ikke ha noen kobling til A når man måler på B, mens inntrykk fra A vil farge inntrykket av B under en lyttetest. Altså vil B alene skape et annet inntrykk enn hvis A spilles før B.

Arnold Duck

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    0
    Ikke bare ‘umiddelbart’. Dette er også et problem med måling vs lytting.
    I en AB test vil et måleinstrument ikke ha noen kobling til A når man måler på B, mens inntrykkene fra A vil farge inntrykket av B under en lyttetest. Altså vil B alene skape et annet inntrykk enn hvis A spilles før B.
    Jeg uttrykket meg tydeligvis ikke klart, men la oss se på ditt eksempel først.
    Det du snakker om her er artig.

Det ville ikke være mulig i en blindtest å skille A og B fra hverandre, men om en fast kjørte A først og B etterpå så er det helt sikkert mange som ville høre forskjell.
    Høyst sannsynlig ville alle høre forskjell, men det ville i alle tilfellene være et hørselsbedrag da det ikke er noen forskjell.
    Det er irrelevant om det er kabel A eller B først og om en i det hele tatt bytter kabler. Lyttetestene vil fortsatt vise nøyaktig samme resultat. Det er alle de andre faktorene som spiller inn, altså psykoakustikken :)

I mitt dårlig forklarte eksempel prøver jeg å fortelle om at hørselen lurer en til å tro at en bestemt lyd på et bestemt volum er :
    høyere om den umiddelbart etterfølges av vesentlig lavere lydnivå
    lavere om den umiddelbart etterfølges av vesentlig høyere lydnivå

Det har neppe noen stor praktisk betydning, men det er alltid kjekt med observasjoner av sansenes iboende upålitelighet.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.109
    Sted
    Holmestrand
    Helt klart. Hos meg blir forskjellen stor mellom div. kabler. Særlig da høyttalerkabler, der merker jeg størst forskjell i mitt anlegg. Med en dypere og mer detaljert bass får en også større lydbilde.

Den dype og detaljerte bassen ligger vel latent i anlegget. Kablene hjelper bare til å få det fram. :)
    slettet....

Sist redigert:

Arnold Duck

Medlem
    Ble medlem
    22.04.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    0
    Hehe :)

Psykoakustikk...
    Ligner en del på placebo...
    Det artige med placebo og forsåvidt psykoakustikk er at det fungerer superbra og har stort sett ingen bivirkninger annet enn tynnere lommebok.

Jeg foreslår at en reiser seg opp minst en gang i timen for å "lufte ørene i marginalt lavere lufttrykk" eller drikker tilstrekkelig med vann for å hente frem de siste detaljene. Ikke fordi det er gratis, men fordi det i utgangspunktet fungerer i motsetning til kabelbytte som er 100% avhengig av placebo.

Det er kanskje dårlig gjort å rakke ned på andres velfungerende placebo, men ville det ikke være fint da om en faktisk klarte å oppnå virkelig mye bedre lyd. Det er i de fleste tilfeller fullt mulig. Det første som trengs er ... audiolense eller tilsvarende og noe så mystisk som en kalibrert målemikrofon.

Jeg burde vite bedre, men hvordan i himmelens navn kan du få "dypere og mer detaljert bass" ved å bytte kabler?
    Det må da bety at de første kablene filtrerte bort lave frekvenser?
    I så fall er det ikke dårlige ledninger, men ledninger med svært spesielle elektriske egenskaper. Nærmest som et delefilter å regne.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.890
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    JA, ved hjelp av psykoakustikk.

Du hører med andre ord det du TROR du hører...
    Nei, det er ren psykologi, spesifikt en form for forventningsbias. Psykoakustikken er faget om hvordan fysisk lyd oppleves, eksempelvis at øret er mer følsomt rundt 2-4 kHz enn i dypbassen, at høyereordens forvrengning låter verre enn lavereordens, eller hvordan vi skaper en illusjon av en vokalist som står midt mellom de to høyttalerne som produserer lyden.

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Lurer på, hvordan klarer i at holde Masken:D

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Transparent cable!, åe ja foresten:

Vis der er Andre av dere indeher, som av vanvare ligger inde med disse i audio øyemed ubrukelige kabler, skal jeg gjerne påtage mig rollen som den barmhjertelige Samurietan, og hjelpe dere av med problemet.

Det er bare at sende disse til undertegnede, porto og frakt omkostningene dekker jeg ;)

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Betleri på gong?
    Nope, business.
    Have you seen the return price on Copper and Silver, ect.

Det ser være ut for the Bullet Plug, Plastik er ikke i så høj kurs for tiden, selv om man kan læse on at Amerikanerne har invisteret 1500 milliarder i nye produktions enheder.

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.817
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er imponert over LFD kabler. Kontrollert og kjellerdypt, uten imponatoreffekt.

M

svartkeiko

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12

Vis der er Andre av dere indeher, som av vanvare ligger inde med disse i audio øyemed ubrukelige kabler, skal jeg gjerne påtage mig rollen som den barmhjertelige Samurietan, og hjelpe dere av med problemet.

Det er bare at sende disse til undertegnede, porto og frakt omkostningene dekker jeg ;)
    Det er vel å trekke det altfor langt å si at Transparent Reference er ubrukelige audio kabler.Jeg opplevde betydelig forskjell ved skifte til disse kablene.Det blei en adskillig bedre balanse og dette er nok med på å gjøre bass dypere og mer detaljert.Den barmhjertige samaritan er nok en rolle som du ikke etter min mening besitter, men jeg skal ikke gå dypere inn på dette.Det kan bli oppfattet som om jeg på en ufin måte kupper en ellers fin Tråd.
    Mvh Kenneth

U

utgatt25555

Gjest
    Vertere...er vel blandt de kablene etter egen erfaring gjør minst skade på signalet, både på ic og ht siden. Finns det bass på/i innspillingen så får man det relativt!...ostörd med Vertere ....

mvh

Sist redigert av en moderator:

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

Det er vel å trekke det altfor langt å si at Transparent Reference er ubrukelige audio kabler.Jeg opplevde betydelig forskjell ved skifte til disse kablene.Det blei en adskillig bedre balanse og dette er nok med på å gjøre bass dypere og mer detaljert.Den barmhjertige samaritan er nok en rolle som du ikke etter min mening besitter, men jeg skal ikke gå dypere inn på dette.Det kan bli oppfattet som om jeg på en ufin måte kupper en ellers fin Tråd.
    Mvh Kenneth
    Skal beklage at her var rom for misforståelser.

Inleget mit var en respons på at nogen indeher, var lykkelige over endelig at ha kommet av med et set Transparent Strøm kabler til ret pris, Modtageren betalte frakten. Hvilke efter selgers oppfatning var ret Pris.

Personlig er jeg en stor fan av disse kabler, har Transparent kabler hele veien fra sikrings skab til Høytaler.

;)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    16.847
    Sted
    Langesund
    Det er vel det som står etter kabelen som bestemmer mest av sluttresultatet. Bassen og rommet former 85 % av sluttresultatet og så gir jeg 13% til forsterker og 2% til kilden....... og da ble det dessverre ingen utdeling til kablene.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    38.890
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Inleget mit var en respons på at nogen indeher, var lykkelige over endelig at ha kommet av med et set Transparent Strøm kabler til ret pris, Modtageren betalte frakten. Hvilke efter selgers oppfatning var ret Pris.

Personlig er jeg en stor fan av disse kabler, har Transparent kabler hele veien fra sikrings skab til Høytaler.
    Jaja, det får nå være ditt problem. Jeg mener fortsatt det var en nokså riktig pris. Jeg hadde sprettet opp den magiske boksen og tittet inni, og da forsvant all magien også for min del. Kladaser med smeltelim koster ikke stort. Har heldigvis ikke mer av sorten, så du får spørre noen andre.

svartkeiko

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12

Mvh Kenneth
    Skal beklage at her var rom for misforståelser.

;)
    Ok.Jeg begynte nesten å lure.Har Transparent fra Pre. til monoblokker.Men jeg syns jeg fikk aller størst utbytte av høyttalerkablene.Det blei mer av alt.Men dette er nok ikke de aller beste.Jeg er klar over at det finns ennå grommere saker der ute men de har jeg ikke prøvd.
    Mvh Kenneth

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4

Jaja, det får nå være ditt problem. Jeg mener fortsatt det var en nokså riktig pris. Jeg hadde sprettet opp den magiske boksen og tittet inni, og da forsvant all magien også for min del. Kladaser med smeltelim koster ikke stort. Har heldigvis ikke mer av sorten, så du får spørre noen andre.
    Hei, ja jeg ved du ikke helt har sansen for Transparent kablerne, og når ret, skal være ret, ved jeg ikke om, a selv er så stor fan av deres strøm kabler.

Mine strømkabler er lavet av Transparent instalations kabel, som er benyttet fra sikrings skabet, og mont med kvalitets stik, Ikke helt billig det heller, men lad det være.

Du ved at jeg liker høytaler kablerne deres, og nu hvor vi er ved det,-skal du ha tak for råd og vejlening da jeg vurderte at lave nogen Diy kopi,er selv.

Jeg ved at Ultra lederne i mm2 serien, består av 2 stk 8 kvadrat ledere av Rope typen, og at referense serien bestod av 2 ledere og i hver av lederne er der 3 separerte ledere spunnet ala Monster kablerne, hvor hver av disse ligger i en form for fiber vibrations dempe middel. Og med hensyn til hva der er i boksen og i enden av kablet, har vi jo takket være andre forums brugere fået et vis insigt i, og en vis forståelse av hvordan dette filter. Virker.

Vedrøende Diy projecter, kom jeg så langt at finde fiber for vibrations dempning, kabler, strømper, stik, lim :)komponenter til filter, på nettet, samt lavet tegningene for bokserne for produktion i aluminium.

Men da der blev regnet lidt på inkøb kosten, av råvarer og ikke minst behov for arbejdstid, blev hele projectet skrinlagt, da der dukket et set MM2 kabler op på brugt marked.

Vil også medgi at disse kabler set med mine øjne er svindyre i inkøb som ny, med det er fra tid til anden mulig at finde et set brukt som er noget Rimeligere.

Hva der er i boksene til deres signal kabler ved undertegne ikke, men Epoksy inngår helt sikker.

Hva der er faktum er at mange av de moderne forsterkere, høytalere, og ikke mindst det digitale medie i sig selv er lidt vel lys, og kold klingende i de morderne innretninger som disse benyttes i, og her kan Transparant kablerne være guld værd, da disse filer de skarpe kanter lidt, samtidig som fundamentet , detalje oppløsningen, og det store lydbilde med god dybde,bevares.

Ja de kabler er dyre, og man kan diskutere teknikken, og om det er det hvert.

Men fakta er, at mange der har hørt på disse kabler, liker det de gør med Lydgengivelsen Og da bli det jo op til den enkelte om vedkommende vil betale det det koster at ta disse med hjem.

Ved Asbjørn vil foretrekke at man benyttede en equalizer, men da skal man også vide hva man gør for ikke at Rode sig bort.

Mvh

Johnny

Sist redigert:

svartkeiko

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Det er vel det som står etter kabelen som bestemmer mest av sluttresultatet. Bassen og rommet former 85 % av sluttresultatet og så gir jeg 13% til forsterker og 2% til kilden....... og da ble det dessverre ingen utdeling til kablene.
    Det er nok det du har før siste komponenten/høyttalerne som bestemmer det meste i et stereoanlegg.Rommet er nok også en svært undervurdert faktor men for å få lyden til å blomstre er det nok stereoanlegget og tilhørende kabler som er avgjørende.13% til forsterker og 2% til kilden?Hvilken kalkulator eller kuleramme bruker man for å få det regnestykket?Stakkars den HiFi butikk som har dette å stri med.Det går utmerket å gå seg vill i denne diskusjonen men dette med disse prosenter har jeg ikke hørt maken til.
    Mvh Kenneth

Hi-rex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Kilden vil altid være den mest viktige komponent i et hvert anleg.

SHIT IN = SHIT UT

ER DEN MAGISKE FORMEL

Med referense til grundlæggeren av Linn.

Medlem-

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Antall liker
    827
    Sted
    Bergen
    Det er nok det du har før siste komponenten/høyttalerne som bestemmer det meste i et stereoanlegg.Rommet er nok også en svært undervurdert faktor men for å få lyden til å blomstre er det nok stereoanlegget og tilhørende kabler som er avgjørende.13% til forsterker og 2% til kilden?Hvilken kalkulator eller kuleramme bruker man for å få det regnestykket?Stakkars den HiFi butikk som har dette å stri med.Det går utmerket å gå seg vill i denne diskusjonen men dette med disse prosenter har jeg ikke hørt maken til.
    Mvh Kenneth
    Anlegget er Bilen.Rommet er veien.;D

Sist redigert:

svartkeiko

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Mvh Kenneth
    Anlegget er Bilen.Rommet er veien.;D
    Det må da være grusomt med en trasig bil som kjører på trasig vei.
    Samspill er nødvendig både når det gjelder komponentene og kablene i et stereoanlegg.Om ikke dette "sitter" får man ikke den gode følelse av å nyte det man hører.Dette vet vi HiFi'ere og bytter komponenter og kabler som aldri før.Dette var mye enklere før i tiden.Da hadde man ikke så mye penger å legge i et stereoanlegg.I den tiden er det fortsatt de som ønsker å være.Vi andre som har utvidet universet med kabler som er kostbare må også kunne gledes av våre investeringer.Og meg vitende er det ikke en som angrer når man tar i betraktning det man hører.Dette er det å drive HiFi-hobby.Det kan gjøres kostbart eller billig.
    Mvh Kenneth

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn