vredensgnag skrev:
Mener du Krauss/Plant skiva der Burnett har kjørt multiband-kompresjon og har laget en merkelig og kunstig "sprett-feit" bass? Og der det er brukt Melodyne på Plants stemme? Skjønner jo hvorfor, han er jo blitt noen år.
Kanskje man skulle bruke følgende YouTube-klipp som en test for folk som synser her inne? Om man syns det låter OK er det i orden, men da behøver jeg ikke bry meg om hva annet vedkommende syns om musikk. (Fra 00:30 ...)
Til og med båndsus på Raising Sand, de gjorde det de kunne for å komme seg førti år tilbake i tid. Dette er ei plate som er laget for folk som syns alt var bedre før - ganske bevisst manipulering.
(Billy Joel brukte AutoTune, og den skar seg, så stemmen hans stakk i alle retninger mens han sang. Melodyne er enda mer avansert, og leverer også polyfonisk prosessering.
http://en.wikipedia.org/wiki/Autotune )
Uansett låter jo faktisk CD'en meget bra, til og med når jeg nå sitter å hører den over
PC-høyttalerne.
Og jeg unner jo også andre en liknende opplevelse.
Betyr ditt innlegg at du heller ikke får til denne CD'en på ditt anlegg ?
Det ville i så fall overraske meg, da jeg har fått forståelse av at du spiller på Beolab 5,
og de skal jo være "Up to task" !
Vredens ?
"Og der det er brukt Melodyne på Plants stemme?"
Antagelse, eller dokumenterbart ?
Kanskje sjekke her ?
http://www.robertplant.com/contact/
T-Bone Burnett er vel ikke helt på jordet som produsent ?
Closing one door clearly opened numerous others, as T Bone's time away from recording and performing paved the way for one of music's most multi-faceted and successful careers. His multitude of musical identities include: Grammy-winning producer (the "O Brother, Where Art Thou?" soundtrack; the Tony Bennett and k.d. lang album, A Wonderful World); Oscar-nominated songwriter ("The Scarlet Tide" from Cold Mountain); indie record label founder (DMZ Records); soundtrack composer/Executive Music Producer (Walk The Line, The Big Lebowski) and versatile studio wizard (Elvis Costello, Roy Orbison, Tony Bennett, k.d. lang, Alison Krauss, Counting Crows, the Wallflowers, Sam Phillips, Gillian Welch, and Ralph Stanley).
+
http://mixonline.com/mix_foundation/videos/tec_awards_tbone_burnett/
PS
Har selv hørt på Beolab 5 flere ganger, men da under mindre ideelle forhold.
Hadde vært moro å fått anledning til å høre de under mer rettferdige forhold.
Hvis jeg ikke har feiltolket "clues" i noen av dine tidligere innlegg, har jeg forstått at
du bor i Sandefjord ?
Skien til Sandefjord er jo ikke langt !
Mener å ha oppfattet at du også har et annet produkt jeg faktisk har vært meget
nysgjerrig på, nemlig "Grace M-902" ?
Hvis mulig, send PM
Snickers !
"de fleste innspillinger er så dårlige at de låter dritt på ens eget anlegg fordi det er så forbasket avslørende."
Forstod at du mente det som ironi, men samtidig en mye brukt forklaring på hvor gode
egenskaper noen produkter har "som er så forbasket avslørende".
Personlig synes jeg heller "at de har bommet på mål " ;D