Jeg slet litt med å finne et selv til en McIntosh på 50,2 kg.
Vet ikke hvor høy din er,men er vel bare 25 cm høyde på det racket.
Men det gikk greit. Fikk en slags garanti av Lsound og testet bunnplata alene ved at en kamerat på 110 kg stod på det i 5 min før jeg turde å sette på McIntosh-en.
NorStone Stabbl AV hos Lsound.[/QUOTE
Takk for forslaget.
Sa Reference trenger en del lufting over pga delvis klasse A drift da.
Jeg får ta noen mål, hadde jeg hatt eget lytterom ville den nok stått foran racket jeg har nå.
Det er lov å prøveAi, ai!
Greier du holde tett i halvannen måned?
Hva valgte du? Hvordan tenkte du da du valgte akkurat disse høyttalerne?Da er estimert leveringsdato på 2 trekasser med noe inni 15november
Da er det vell bare å tvinne fingre, telle dager timer og sekunder for min del
Hva valgte du? Hvordan tenkte du da du valgte akkurat disse høyttalerne?Da er estimert leveringsdato på 2 trekasser med noe inni 15november
Kan du i det aller minste dele noe av suksesskriteriene dine for valg av nye høyttalere?Hva valgte du? Hvordan tenkte du da du valgte akkurat disse høyttalerne?Da er estimert leveringsdato på 2 trekasser med noe inni 15november
Skal prøve å komme med mest mulig info når høyttalererene er på plass
Og slipper katta ut av sekken når de pakkes ut
Kan du i det aller minste dele noe av suksesskriteriene dine for valg av nye høyttalere?Hva valgte du? Hvordan tenkte du da du valgte akkurat disse høyttalerne?Da er estimert leveringsdato på 2 trekasser med noe inni 15november
Skal prøve å komme med mest mulig info når høyttalererene er på plass
Takk for ingentingKan du i det aller minste dele noe av suksesskriteriene dine for valg av nye høyttalere?Skal prøve å komme med mest mulig info når høyttalererene er på plass
Hei
Dette er noen av begrunnelsene for valget:
Bra kabinett/ konstruksjon.
En av de beste ht uansett pris.
Bra omtale.
fullrange.
Bra dynamikk/punch
Overgå mine Marten Bird på størrelse av lydbildet, punktplassering og dybde.
Passer bra størrelsesmessig i mellomstore rom.
Levelig prismessig.
Marten Coltrane Soprano ser faktisk ut som en apekiste, virkelig. Men, pent utseende var heller ikke et kriterie, men god konstruksjon. Det er uansett helt sikkert fantastiske høyttalere.Takk for ingentingKan du i det aller minste dele noe av suksesskriteriene dine for valg av nye høyttalere?Skal prøve å komme med mest mulig info når høyttalererene er på plass
Hei
Bra omtale.
fullrange.
Bra dynamikk/punch
Levelig prismessig.
Jeg holder meg fremdeles til tipset om Marten....Coltrane Soprano......så får vi se om halvannen måned ???
Jeg har hatt denne i eie i flere år, men den er nå solgt. Definitivt en meget god all rounder. I bassen er "smekk og punch" prioritert foran "sub-bass". Den er i så måte en "restricted LF" høyttaler på samme måte som Feks JBL K2 9900 og Everest 66 000. De har også smekk og punch som prioritering foran "flatt ned to 20hz" gjengivelse. Ikke alltid godt å si hva som er best. Man må fremdeles gjøre prioritering i prisklassen under 300k, hvis man ikke snakker om DIY da.Jeg mener å huske at Kef Reference 207 ble årets high-end høytaler i lyd og bilde, så det kan ikke ha vært mye de hadde å utsette på den. Ellers er jeg forøvrig enig i dine observasjoner.
Mvh
Jeg mener å huske at Kef Reference 207 ble årets high-end høytaler i lyd og bilde, så det kan ikke ha vært mye de hadde å utsette på den. Ellers er jeg forøvrig enig i dine observasjoner.
Mvh
Tør jeg spørre om du har hørt den eksakte modellen i Norge, privat eller i butikk?Kan du i det aller minste dele noe av suksesskriteriene dine for valg av nye høyttalere?Skal prøve å komme med mest mulig info når høyttalererene er på plass
Hei
Bra omtale.
fullrange.
Bra dynamikk/punch
Levelig prismessig.
Tør jeg spørre om du har hørt den eksakte modellen i Norge, privat eller i butikk?Kan du i det aller minste dele noe av suksesskriteriene dine for valg av nye høyttalere?Skal prøve å komme med mest mulig info når høyttalererene er på plass
Hei
Bra omtale.
fullrange.
Bra dynamikk/punch
Levelig prismessig.
Snakker vi apekister, panel eller horn? Jeg regner med at vi snakker boks med tanke på listen din?
Hmm, når du nevner opp til 600k kr... og tidligere skrev du at du gikk over budsjettet, hvor mye tro?Snakker vi apekister, panel eller horn? Jeg regner med at vi snakker boks med tanke på listen din?
Er nok hverken apekiste,låvedør eller horn nei så det ligger vell an til det siste
Vurderer å legge ut en liste av de beste høyttalerene jeg har hørt fra kr 5000- 600 000kr, skal se litt på det i helgen.
4uker og 6 dager til estimert høyttaler ankomst nå
Og det ene ordet du nevner nå er viktig, og noe som gjør denne interessen/lidenskapen spennende, vi velger alle forskjellig utstyr og kombinasjoner, hvorfor? Personlige preferanser og assosiasjonerI denne prisklassen har jeg selv valgt Adyton 2.0TC med DIY subber. Skulle jeg kjøpt noe annet så hadde valget blitt Magico S5. Personlig liker jeg disse bedre enn de nevnte TAD høyttalerene, B&W 800, Kef Blade, SF og alt annet jeg har hørt til 300k.
Er nok ikke Legacy neiLegacy??
@ X3: B&W 802 Dia. & audio physic Virgo 25 +, er blant noen av de beste i prisklassen. Har hørt begge, eier de sistnevnte.
mvh