Først og fremst takk for en kjempehyggelig kveld. Hadde det ikke vært arbeidsdag idag, ville jeg hatt problemer med å løsrive meg. Rammen rundt denne seansen, Petters lofts bule med Petter inkludert, er perfekt for en tildragelse som dette. Så er det jo trivelig å treffe folk man skravler med på nett irl. Jeg satte virkelig stor pris på det.
Jeg ble imponert over oppsettet til Petter. Det er gjennomarbeidet og det låter fantastisk bra.Det spilte ( med Petters blokker) uanstrengt og med en behagelig ro over presentasjonen. For en platespiller novise som meg ( har flere hundre plater fra oppvekst/ungdomsår/studietid, som ser ut som skøyteisen på Frogner en søndagskveld, og en dårlig og godt bortgjemt spiller...), var det spennende å bli litt kjent med en seriøs tilnærming. Det var fascinerende både visuelt og for ørene. Spesielt vekslingen mellom ulike armer og pickuper i raskt tempo: Rakk ikke å glemme lyden fra en kombinasjon før en annen var på luften.
Skal heller ikke underslå at det var grådig moro at det hjemmesnekrede leketøyet ikke gjorde seg bort. Jeg tror ikke det hadde vært en ulempe om gm-70 blokkene hadde hatt større kapasitet, det er mulig at det de gjorde bra ( bedre klang bedre detaljering ) kom i forgrunnen og at lengre tids lytting til musikk som er krevende nedover ville favorisere Petters utmerkede kraftverk. Jeg tenkte et par gange iløpet av kvelden at det hadde vært artig å prøve en biamping. Det ville muligens nyansere bildet.
Å bygge en amp med så høy spenning er jo ikke en leke øvelse man morer seg med på kjøkkenbenken, skjønt Fosse bemerket at det kunne være en fin måte å håndtere plagsomme klåfingrede barn på...
Det aller meste i et slikt bygge som dette : chassis topplater, hardware etc tror jeg er overkommelig om en ikke er "trehendt".
Ikke tenk mer på det knuste røret Fosse. Det var da virkelig bare et hendelig uhell at bunnen i esken forlot topplokket: Det heter shit happens, alle har opplevd det, alle kommer til å oppleve det flere ganger... og mer er det ikke å si om det.
Jeg tror i utgangspunktet at kapasiteten blir snau for så tungdrevne høyttalere som dine (om det er en trøst), men som vi snakket om: det er hyggelig å utforske ved en passende anledning.
Nok en gang tusen takk for meg, og for hyggelig samvære og tilbakemeldinger!