Hagens hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Stilig bilde.
    En dag igjen her også før det stilles inn på feriemodus :cool:
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Du har et nydelig oppsett, men det er ikke pent det du har gjort nå. At du betror limte trefliser vekten av de kostbare platespillerene er en ting, men at du finner ro estetisk er en annen. Dette er bare et innspill. Når alt er så fett som hos deg håper jeg det er innafor å mene dette.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    Du har et nydelig oppsett, men det er ikke pent det du har gjort nå. At du betror limte trefliser vekten av de kostbare platespillerene er en ting, men at du finner ro estetisk er en annen. Dette er bare et innspill. Når alt er så fett som hos deg håper jeg det er innafor å mene dette.
    Absolutt! Jeg tar det som en selvfølge at andre kan ha en annen estetisk oppfatning av mine snekkerier. Noe annet ville være svært merkelig. ;)
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det er utkrager-konstruksjonen jeg ikke liker. Den er lite robust og den vil vibrere. Å bekjempe utkragerens nedbøyning og svingemoder er en kamp mot vindmøller. Også ser den ikke bra ut. Som et steampunk fly fra 40 tallshælvete på vei mot vulkanen.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    Interresant! Jeg skal få tak i en vibrasjonsmåler. Kan du anbefale en?
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Nei! Men, se på statikken. Hadde selvsagt ikke kommentert dette under normale omstendigheter. Det ville være lite elegant. Grunnen er bare den at det er meget pent der oppe. Nå er det mindre pent (enn før). Etter min mening. Sotdumpa takker for seg! Ref Sluket.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    Takk for innspill. Jeg skal se på statikken og sette meg inn i det. Dette med vibrasjoner er viktig. Den estetiske delen lever jeg meget godt med.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    Spiller ikke vibbene på lag på den nye designen din👍er kanskje USM løsningen🙄
    Spiller ikke vibbene på lag på den nye designen din👍er kanskje USM løsningen🙄
    Jeg har ikke merket noe til noen vibrasjoner sånn med det første. Men jeg er åpen for innspill og innvendinger, derfor vil jeg måle dette. Uansett kan det jo være lurt og understøtte platen på hver side. Jeg har allerede tenkt på hvordan dette skal gjøres ut i fra det utgangspunktet jeg nå har. Overhodet ikke vanskelig. Der er det to alternativer.

    USM er ikke vurdert her.
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    God påske nlykke

    Eller Bassocontinuo:love: Det blir finere og finere jo mer jeg savner sverigehuset.
    Ha en super påske nlykke. Blir litt tid med platene her også.
    Vis vedlegget 708717
    Nydelig og sikkert en meget god investering! På sikt er det ikke umulig at noe slikt kommer inn på lytterloftet, men inntil videre morer jeg meg med og drive med diy versjoner og ser hvor langt jeg kan komme med det. God påske Jon!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig og sikkert en meget god investering! På sikt er det ikke umulig at noe slikt kommer inn på lytterloftet, men inntil videre morer jeg meg med og drive med diy versjoner og ser hvor langt jeg kan komme med det. God påske Jon!
    Synes utvidelsen av hyllen ser bra ut jeg. Har tro på de avstiverne du nevnte. Tror det vil se bra ut og forhindre evt vibrasjoner.
    Måtte bare mimre litt. Har jo fylt opp med noen av platene som savnes, og skaffet nesten samme riaa her hjemme. Platespilleren i Sverige er det ikke så farlig med, men Gatoen har jeg faktisk lurt på å flytte hjem etterhvert. Og Rubberband med Miles er jeg litt irritert for at er i karantene.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.903
    Antall liker
    26.781
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg har ikke merket noe til noen vibrasjoner sånn med det første. Men jeg er åpen for innspill og innvendinger, derfor vil jeg måle dette. Uansett kan det jo være lurt og understøtte platen på hver side. Jeg har allerede tenkt på hvordan dette skal gjøres ut i fra det utgangspunktet jeg nå har. Overhodet ikke vanskelig. Der er det to alternativer.

    USM er ikke vurdert her.
    Her var jeg nok utydlig! synes du gjort noen fine tilpassninger her:)
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    En liten oppgradering av racket igjen. Knakketesten på flankene er nå langt bedre enn senter plate, og det skulle jo tyde på en god nok avstivning.


    tempImageUM1dLc.png



    tempImageDQ2a8y.png



    Nå skal det testes motstands-alternativer på sekundærsiden av trafoer på Allnic. Det kan jo hende det lyder bedre med en annen verdi nå. Mye forandringer er gjort siden sist.
    Ha en fin mandags formiddag!
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    Ihärdig jobbing ger resultat! (y)

    På tal om leking. Kom över läsing av denna idag.

    Veldig spennende. Aurorasound har i det hele tatt mye fint i sortimentet! Det lcr trinnet deres er også interresant.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    6.728
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det så mye bedre ut også:)
    Og nå mistenker jeg faktisk at du plutselig har plass til en platespiller til 😅
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.329
    Antall liker
    13.431
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Veldig spennende. Aurorasound har i det hele tatt mye fint i sortimentet! Det lcr trinnet deres er også interresant.
    Ja, Vida har stått på min short-list helt sedan i fjor. (Går tregt med RIAA-jakten på Svartskog). Vida supreme ser ändå mer spännande ut, men för dyr..
     

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    I går tilbrakte jeg dagen med et kjent og kjært anlegg, min fetters. Her har det skjedd forandringer. Vi har ikke sett hverandre på en stund og tillot oss selv et unntak siden vi er i familie.
    Han har gått over til fienden. Han har kjøpt transistor monoblokker. Jeg vet ikke om jeg har tilgitt han ennå, men dessverre må jeg meddele at det låt svært så godt . . . :cautious:


    tempImageQd6Ci0.png



    tempImage6vT1l4.png



    tempImageuklk39.png



    Dette var så gjennomsiktig, dynamisk og lettflytende at det var en fryd! Matchingen her er meget vellykket!
    Men det skulle vise seg og være rom for ytterligere forbedringer. Ved skifte av strømkabler framstod anlegget med mer autoritet og basisinformasjon. Derfra og ut ble det rett og slett en av de bedre besøkende jeg har vært på . . .

    I dag er kvelden viet til søk av uspilte klassiske perler. De er det fortsatt en del av. Skatten fra Grumpy er ennå ikke endevendt. Åh, jeg elsker påskeferien!


    tempImageBwOlws.png



    tempImagedfT6g2.png


    Skål!
     

    Nemlonif

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    358
    Sted
    Oslo
    Stor stas i Bjartsalen i går kveld. Det er alltid like (lite) forbausende hvor stor virkning strømkabler har. Vi fokuserte på strøm til mine nyrestaurerte Trigon TRE 50 monoblokker. Kombinasjonen vi endte opp med var DH Labs Red Wave fra vegg til fordeler, og Transparent Reference fra fordeler til hver sin blokk. Det gav en storslagen naturlighet i gjengivelsen, hvor liksom alt stemte. Det er som pokker at man ikke får kabelstønad på blå resept. :unsure:
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Herlige bilder og din fetter fortjener applaus. Racket ditt miner om stillaset som ble montert ved oppføringen av Nidarosdomen. Svært solid, men revet av estetiske hensyn. Herren er nå i ett med nirvana og har forkastetet det vi kaller øyenlyst på fint. Det oppleves nå utelukkende via svelg og ørebrusk på vestkanten i Oslo tydeligvis . Dette forklarer MDG og nasjonalmuseet.
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Uenigheten rundt dramatisk overdimensjonerte skråsverter og meningsløse utkragere er pinlig og krevende i mindre opplyste deler av riket. Dette da det minner sterkt om tante Renates veggmonterte bokhylle med bibel, værdue og brudebilde i knubbeskuret ved Rokkeveien.
     
    Sist redigert:

    nlykke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2008
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    11.232
    Ser at anlegget harfått terningkast 5 gjentatte ganger..... :cool: :cool:

    Vis vedlegget 710185
    Finn koser seg med og lage akustikk remedier. Denne gangen ble det terningkast 5 repetert om og om og om igjen. Egentlig noe av det penere han har laget. Når han holdt til i kjelleren var store deler av veggpartiene dekket med noen puppelignene saker. De er jo vakre i natura, men Finn sin variant kan man ikke si dét om . . .
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.614
    Antall liker
    103.162
    Torget vurderinger
    23
    Finn koser seg med og lage akustikk remedier. Denne gangen ble det terningkast 5 repetert om og om og om igjen. Egentlig noe av det penere han har laget. Når han holdt til i kjelleren var store deler av veggpartiene dekket med noen puppelignene saker. De er jo vakre i natura, men Finn sin variant kan man ikke si dét om . . .
    Husker jeg så bilde derfra ja. Lå kvalm i tre dager etterpå... 😖 😖
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn