Så var det dette med streaming. Selv om vinyl er pri 1, så streamer jeg en god del. I fra Tidal og Bandcamp.
Mitt hjem er og har alltid vært Mac-centric, så AirPlay er det som gjelder. Streamer fra MacBook, iPad og iPhone til Apple-TV> Rega DAC> Line Magnetic 218. Har alltid fungert godt nok. Fint å kunne sitte en gjeng og skifte på å streame fra iPhone - og gjette hva som blir spilt.
I det siste har jeg slitt med dropouts, men er usikker på om dette skyldes Tidal, netthastighet, forstyrrelser eller det faktum at det er en gammel Apple-TV. Den nye Apple-TV 4 står ved TV'n, så det er er en smal sak å finne ut om det er her problemet ligger. Skal sjekke ut dette.
Jeg lurer på om jeg skal «oppgradere» på streamingfronten, uavhengig av hva jeg finner ut om denne dropout'en. Har ikke fulgt med på den fronten og føler meg litt lost. Har lest tråder her inne og samlet noe kunnskap, men skulle gjerne hatt noen kvalifiserte råd.
- Bår ha Tidal innebygd
- Må ha en god iOS app
- Hvis innebygd DAC i streamer, bør denne være på høyde med - eller bedre enn Rega DAC. Gidder ikke ha mange bokser.
- Bør støtte flere formater, hires og MQA
Kunne ha erstattet den gamle Apple-TV med en ny, eller like gjerne en Airport Express. Eller ditche Apple og kjøpe en streamer?
Her er noen kandidater i rangert rekkefølge:
- Bluesound NODE2
4 998,-
- Yamaha NP-S303
kr 3495,-
- AURALIC ARIES MINI
5990,-
- Onkyo NS-6170
6990,-
- Pioneer N-70AE
13995,-
Noen som kan hjelpe meg videre på veien?