baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Are there any women here today?
Jeg ga deg en kort forklaring på hvorfor jeg ikke er i denne tråden. Hva du ønsker å vite finner du ved å lese retorikk og til dels filosofi.Det er fullt forståelig at "andre" ikke interesserer seg for den slags , men da kanskje litt rart at "andre" jamrer seg over disse påståtte personangrepene i trådene som dreier seg om helt andre ting.Det kan være at andre ikke synes personangrep er så fryktelig spennende, totte.
Men siden du har meldt din tilstedeværelse: Du har jo hevdet at folk "elsker å bruke herskerteknikker". Hva, helt konkret, er det "folk" elsker å drive med som du holder deg for god til? Det var ditt utspill og nå har vi egen egen tråd til å komme til bunns i den slags. Kom igjen, en koherent redegjørelse i stedet for en klam one-liner nå.
Jeg ga deg en kort forklaring på hvorfor jeg ikke er i denne tråden. Hva du ønsker å vite finner du ved å lese retorikk og til dels filosofi.Det er fullt forståelig at "andre" ikke interesserer seg for den slags , men da kanskje litt rart at "andre" jamrer seg over disse påståtte personangrepene i trådene som dreier seg om helt andre ting.Det kan være at andre ikke synes personangrep er så fryktelig spennende, totte.
Men siden du har meldt din tilstedeværelse: Du har jo hevdet at folk "elsker å bruke herskerteknikker". Hva, helt konkret, er det "folk" elsker å drive med som du holder deg for god til? Det var ditt utspill og nå har vi egen egen tråd til å komme til bunns i den slags. Kom igjen, en koherent redegjørelse i stedet for en klam one-liner nå.
Hvis det er hersketeknikk som dette vi skal henge oss opp i så er det ikke mye som slipper unna. At det også er et dårlig argument hjelper ikke, for dette er for svakt i OT-sammenheng til at det stikker seg noe særlig ut. Ingen her tar seg nær av at en ser ut til å mene han har lest mer om retorikk og filosofi enn andre. Det bare scrolles forbi av de fleste, som det totalt unødvendig hoverende innspillet det er.Jeg ga deg en kort forklaring på hvorfor jeg ikke er i denne tråden. Hva du ønsker å vite finner du ved å lese retorikk og til dels filosofi.Det er fullt forståelig at "andre" ikke interesserer seg for den slags , men da kanskje litt rart at "andre" jamrer seg over disse påståtte personangrepene i trådene som dreier seg om helt andre ting.Det kan være at andre ikke synes personangrep er så fryktelig spennende, totte.
Hersketeknikk.
Nei, nei. Men det er likefullt hersketeknikk av typen: Du har ikke satt deg inn i saken, du er kunnskapsløs, osv. Jeg sier ikke at vi skal henge oss opp i det. Det fungerer jo bare på småunger. Bare å skrolle forbi, selvfølgelig.Hvis det er hersketeknikk som dette vi skal henge oss opp i så er det ikke mye som slipper unna. At det også er et dårlig argument hjelper ikke, for dette er for svakt i OT-sammenheng til at det stikker seg noe særlig ut. Ingen her tar seg nær av at en ser ut til å mene han har lest mer om retorikk og filosofi enn andre. Det bare scrolles forbi av de fleste, som det totalt unødvendig hoverende innspillet det er.Jeg ga deg en kort forklaring på hvorfor jeg ikke er i denne tråden. Hva du ønsker å vite finner du ved å lese retorikk og til dels filosofi.
Hersketeknikk.
Eller det kan være et ærlig forsøk på å fortelle vedkommende hvor han skal lete for å finne svar på sine spørsmål. Hjelp til selvhjelp.Nei, nei. Men det er likefullt hersketeknikk av typen: Du har ikke satt deg inn i saken, du er kunnskapsløs, osv. Jeg sier ikke at vi skal henge oss opp i det. Det fungerer jo bare på småunger. Bare å skrolle forbi, selvfølgelig.Hvis det er hersketeknikk som dette vi skal henge oss opp i så er det ikke mye som slipper unna. At det også er et dårlig argument hjelper ikke, for dette er for svakt i OT-sammenheng til at det stikker seg noe særlig ut. Ingen her tar seg nær av at en ser ut til å mene han har lest mer om retorikk og filosofi enn andre. Det bare scrolles forbi av de fleste, som det totalt unødvendig hoverende innspillet det er.Jeg ga deg en kort forklaring på hvorfor jeg ikke er i denne tråden. Hva du ønsker å vite finner du ved å lese retorikk og til dels filosofi.
Hersketeknikk.
Svaret er alltid å finne der ute, enten det er i filosofien eller det er de retoriske valgene. Hva skal han lese, Jürgen Habermas eller Martin Heidegger? Sålenge du ikke kan vise til konkrete ting han bør lese seg opp på blir det jo et meningsløst råd, og bare en insinuering av at han er for lite belest på generelt grunnlag. Akkurat det tviler jeg på at totte er, såpass lenge har jeg kjent ham her på asylet. Måtte Vårherre straffe meg for å undervurdere ham på den måten hvis det skulle skje.Eller det kan være et ærlig forsøk på å fortelle vedkommende hvor han skal lete for å finne svar på sine spørsmål. Hjelp til selvhjelp.Nei, nei. Men det er likefullt hersketeknikk av typen: Du har ikke satt deg inn i saken, du er kunnskapsløs, osv. Jeg sier ikke at vi skal henge oss opp i det. Det fungerer jo bare på småunger. Bare å skrolle forbi, selvfølgelig.Hvis det er hersketeknikk som dette vi skal henge oss opp i så er det ikke mye som slipper unna. At det også er et dårlig argument hjelper ikke, for dette er for svakt i OT-sammenheng til at det stikker seg noe særlig ut. Ingen her tar seg nær av at en ser ut til å mene han har lest mer om retorikk og filosofi enn andre. Det bare scrolles forbi av de fleste, som det totalt unødvendig hoverende innspillet det er.
Vi får nå se... Mvh ignorerte KR...Han kan lese retorikk som er basiskunnskap for filosofi. Og lære seg hva som er å ta ballen og hva som er å ta personen.
Jeg har ikke ytret et eneste ord om han er belest eller ei. Det er en betydning du legger i mine ord, og dermed noe du må ta på din egen kappe. Over og ut.
Blir det regnet som hersketeknikk å påpeke at det heter hersketeknikk og ikke herskerteknikk? Vis vedlegget 397178
Et svært aktuelt tema i våre dager.Are there any women here today?
Fordi våre norrøne forjævler sa riste når de risset runer med en skarp gjenstand. Vi har tryllet vekk den t'en i dagens norsk, men den beholdes når man viser til helleristninger og runer. Det andre ordet er 'rista'.Hvorfor heter det "helleristninger"? ? ? Er det noen som har ristet i noen heller i sin tid?
Kan noen av dere universaljævlaeksperter forklare hvorfor det IKKE heter hellerissninger?
Og flokkmentalitet.Et svært aktuelt tema i våre dager.Are there any women here today?
En knivskarp analyse av religiøse gærninger av alle retninger.
Harald har svaretHvorfor heter det "helleristninger"? ? ? Er det noen som har ristet i noen heller i sin tid?
Kan noen av dere universaljævlaeksperter forklare hvorfor det IKKE heter hellerissninger?