Anonym skrev:Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.Endre Askeland skrev:Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Trives du best i fortiden?
Valentino skrev:EQ kan være helt ok det, men har ikke vært vanlig som default i avspillingsprogrammer. Hva var EQ-kurven Amarra operete med, og er den default i 2.0?
Jeg har ikke oversikt over de ulike versjonen av Amarra. På tilbakemeldingene virket det ganske tydelig at de hadde lagt inn en festkul i frekvenskurven i en versjon. Aner ikke om det finnes 100 % bevis for dette. Tilbakemeldingene virket ganske overbevisende. Synes også EQ er helt ok, men jeg foretrekker å ha styringen på EQ selv og ikke få det tildelt skjult.Endre Askeland skrev:Så du vet altså med sikkerhet at Amarra har brukt EQ? Jeg antar at siden du er så skråsikker så har du hørt mye på den siste 2.0 utgaven av Amarra?
For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.Endre Askeland skrev:Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?
Anonym skrev:Min mening er at dagens audioprodukter er såpass gode at det ikke kommer noe nytt og revolusjonerende på markedet.Endre Askeland skrev:Mitt oppsett er ikke statisk, har aldri vært det, og kommer aldri til å bli det. Jeg er hele tiden på søken etter forbedringer, og oppdager jeg noe nytt som er bedre enn det som jeg har forblir jeg ikke i fortiden.
Hva ville dine høytalere kostet om de f.eks var produsert i USA og skulle selges i Norge? regner med at det også hadde blitt hiend prisKarma skrev:Spørsmålet er vel hvor lenge en typisk "high-end" produsent fortsatt kan leve på det proporsjonale forholdet mellom en typisk audiofils størrelse på lommebok og graden av naivitet og tro på myter.
Den største trussel er om de reelt kunnskapsrike skal vinne frem blant audiofile. Krigen på forumet vil nok fortsette noen år til..![]()
Highend USB-kabel? Jøje meg. Den har ikke jeg fått med meg, til tross for at jeg synes det er fornøyelig å forsøke å følge med i tråder om keiseres nye klær. I hvilken tråd var det snakk om slikt?Anonym skrev:For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel...
orso skrev:Jeg har ikke oversikt over de ulike versjonen av Amarra. På tilbakemeldingene virket det ganske tydelig at de hadde lagt inn en festkul i frekvenskurven i en versjon. Aner ikke om det finnes 100 % bevis for dette. Tilbakemeldingene virket ganske overbevisende. Synes også EQ er helt ok, men jeg foretrekker å ha styringen på EQ selv og ikke få det tildelt skjult.Endre Askeland skrev:Så du vet altså med sikkerhet at Amarra har brukt EQ? Jeg antar at siden du er så skråsikker så har du hørt mye på den siste 2.0 utgaven av Amarra?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50583.0.htmlVidar P skrev:Highend USB-kabel? Jøje meg. Den har ikke jeg fått med meg, til tross for at jeg synes det er fornøyelig å forsøke å følge med i tråder om keiseres nye klær. I hvilken tråd var det snakk om slikt?Anonym skrev:For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel...
Anonym skrev:For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.Endre Askeland skrev:Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Hvis jeg har tolket deg riktig så mener du at det er like greit å forbli i fortiden?
Klart utviklingen går fremover, den går bare ikke så fort som enkelte vil ha det til.
Det kan du sikkert si. vredensgnag skrev at sonictudio som står bak Amarra hadde innrømmet denne festkulen selv. Regner med det stemmer og da burde det være bevis nok. Jeg for min mister tillit til noen som driver på den måten. Reklamerer med at det låter bedre og legger inn skjult EQ. Hvordan den siste versjonen er aner jeg ikke, men dersom det låter annerledes enn programmer som allerede er bitperfect så er det vel ikke utenkelig at de har gjort noe nytt.Endre Askeland skrev:Så dine innspill er altså en oppvisning i synsing i ett tema som du ikke har erfaring med?
Karma skrev:Joda, jeg nevner nok ofte begrepet "kunnskap". Dette fordi det er den selvfølgelige basis for å kunne designe og lage det utstyret vi alle ønsker. I den grad kjøperen også innehar slik kunnskap, kan det være en god buffer mot å både bli lurt av andre og seg selv. God hørsel forutsetter jeg selvsagt at de fleste har som utgangspunkt.musicus skrev:Tull og vas!! kunnskap er ingen garanti for være seg god hørsel eller fasit for andres prioriteringer og ønsker.Karma skrev:Den største trussel er om de reelt kunnskapsrike skal vinne frem blant audiofile.
Du blander denne setningen inn i annenhver setning du skriver Karma, INGEN er redd for den kunnskapen slik du fremsetter det, men det hjelper ikke hvor mye kunnskap man har om man bare bruker den som sitt personlige balltre eller riset bak speilet for å slå andre i endeløse idiotiske diskusjoner om hvem som vet mest og hva som lyder best osv osv, det finnes heldigvis andre aspekter og tilnærminger ved musikk lyttingen også.
Det værste og den største driten jeg har hørt når det kommer til amp/htére står en slik kunnskapsrik person for, jeg ville ikke hatt greiene hjem om jeg fikk det og fikk betalt for det, og enda mindre betalt selv for elendigheten.
Så smaken er delt...
I beste mening fra levra
mvh
Om et utstyr er laget av en person med påstått kunnskap, gir det selvsagt ingen garanti for at hans lydsignatur treffer dine personlige preferanser.(Forresten: Er ikke ditt utstyr laget av kunnskapsrike personer?)
(Personlig angrer jeg ikke på at jeg satset på en person med stor grad av kunnskap og realisme. Det har gitt meg utstyr med store nyvinninger, unike løsninger og et fantastisk forhold mellom kvalitet og kostpris.)
orso skrev:Det kan du sikkert si. vredensgnag skrev at sonictudio som står bak Amarra hadde innrømmet denne festkulen selv. Regner med det stemmer og da burde det være bevis nok. Jeg for min mister tillit til noen som driver på den måten. Reklamerer med at det låter bedre og legger inn skjult EQ. Hvordan den siste versjonen er aner jeg ikke, men dersom det låter annerledes enn programmer som allerede er bitperfect så er det vel ikke utenkelig at de har gjort noe nytt.Endre Askeland skrev:Så dine innspill er altså en oppvisning i synsing i ett tema som du ikke har erfaring med?
Hvorfor ikke heller få satt opp EQ i anlegget ditt som er tilpasset rommet og skreddersydd din smak?
Endre Askeland skrev:Du er veldig flink ;D
Kan du være så snill å hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har brukt ordet "High End" USB kabel, her på sentralen eller forsåvidt andre steder også?
Jeg vil være deg evig takknæmlig hvis du kan hjelpe meg med dette.
Mens vi holder på ;D Kan du også hjelpe meg å finne ut hvor jeg har skrevet at Edge spilleren er verdens beste? Det virker som du har full kontroll over hva jeg har skrevet og ikke skrevet.
Det burde da være en smal sak for deg å vise meg hvor jeg har brukt disse ordene?
Hvis det nå viser seg at du ikke kan påvise hvor jeg har skrevet alt dette som du nå sier at jeg har skrevet, har du da syndet mot reglene her på forumet?
Hva burde da konsekvensen av slike brudd være for deg?
Hva sier f.eks regel nummer 1 her på sentralen?
Anonym skrev:For en tid tilbake mente du at Edge G cd var verdens beste, et godt eksempel på at markedsføring fungerer etter hensikten. Det samme kan sies om din omtale av high end usb kabel.Endre Askeland skrev:Ut fra det du sier så tolker jeg deg ditt hen at det ikke er noe å hente lydmessig på ny teknologi som er kommet etter at CD spilleren kom til verden.
Klart utviklingen går fremover, den går bare ikke så fort som enkelte vil ha det til.
Anonym skrev:Nå har du skrevet en omtale av en usb kabel som har en prislapp som plasserer den i high end segmentet så der regner jeg med å ha mine ord i behold.
Måtte ta et søk her på forumet men det tok ikke lange tiden før jeg finner igjen tråden "Verdens beste cd spiller", http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22173.msg422187.html#msg422187.
Limer inn regel nummer 1:
"1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt."
Mulig det er jeg som mangler selvinnsikt men jeg klarer ikke å se hvor jeg har brutt reglene i denne tråden.
Kan du være så snill å hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har brukt ordet "High End" USB kabel, her på sentralen eller forsåvidt andre steder også?
Mens vi holder på ;D Kan du også hjelpe meg å finne ut hvor jeg har skrevet at Edge spilleren er verdens beste? Det virker som du har full kontroll over hva jeg har skrevet og ikke skrevet.
Det burde da være en smal sak for deg å vise meg hvor jeg har brukt disse ordene?
Hvis det nå viser seg at du ikke kan påvise hvor jeg har skrevet alt dette som du nå sier at jeg har skrevet, har du da syndet mot reglene her på forumet?
Endre Askeland skrev:Du har absolutt ikke ordene dine i behold.
Anonym skrev:Nå har du skrevet en omtale av en usb kabel som har en prislapp som plasserer den i high end segmentet så der regner jeg med å ha mine ord i behold.
Måtte ta et søk her på forumet men det tok ikke lange tiden før jeg finner igjen tråden "Verdens beste cd spiller", http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,22173.msg422187.html#msg422187.
Limer inn regel nummer 1:
"1) Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke, trakassere eller fornærme enkeltindivider, grupperinger eller nasjonaliteter. Vanlig Netikette gjelder med tanke på språkbruk, holdninger og atferd i din omgang med HFS, andre medlemmer og grupper som helhet. Brukere som ser ut til å provosere og/eller kverulere uten å bidra med noe som helst konstruktivt vil bli utestengt."
Mulig det er jeg som mangler selvinnsikt men jeg klarer ikke å se hvor jeg har brutt reglene i denne tråden.
vredensgnag skrev:Sonic Studio har fjernet festkulen i 2.0, og mange mener denne nå spiller likt med PMs seneste versjon.
1.0 hadde en innlagt EQ som var såpass påtagelig at man på CA ble mildt opprørte, og det ble laaange diskusjoner om transparency vs. manipulasjon.
Men det er mye rart man kan bli opprørt over her i verden.
vredensgnag skrev:For mange vil det kreve tilvenning å forstå at internettet er et kjempearkiv.
Kontekst, min kjære Endre. Kontekst.Endre Askeland skrev:Du må hjelpe meg her.
Jeg har problemer med å finne hvor i teksten jeg skriver at Edge spilleren er verdens beste.
vredensgnag skrev:For mange vil det kreve tilvenning å forstå at internettet er et kjempearkiv.
Jeg skrev tidligere at jeg ikke hadde oversikt over de ulike versjonene, men at det hadde kommet frem at Amarra hadde lagt til bass i en versjon. På bakgrunn av det indikerte jeg at Amarra kunne låte forskjellig. Det er ikke vanskeligere enn det.Endre Askeland skrev:Så det betyr at Orso utaler seg om en versjon som hører fortiden til, og ikke dagens 2.0 versjon av Amarra.
vredensgnag skrev:Kontekst, min kjære Espen. Kontekst.Endre Askeland skrev:Du må hjelpe meg her.
Jeg har problemer med å finne hvor i teksten jeg skriver at Edge spilleren er verdens beste.
Du får se å sjekke hva tråden heter.
og dennevredensgnag skrev:For mange vil det kreve tilvenning å forstå at internettet er et kjempearkiv.
knakk meg totalt ! ;DAnonym skrev:Help me, Jebus.
Ok, hva ønsker du at jeg skal gjøre?Endre Askeland skrev:Nå burde jo moderatorene komme inn i tråden og ta afære.
På utsiden av en hermetikk-boks; "Vår hvite tunfisk er den beste tunfisk. Inneholder ikke fargestoffer".Parelius skrev:«I dag var kapteinen edru».
Og du skal få meg til å ha sagt at han er drikkfeldig? Hah, hvor sa jeg det? Jeg sa jo som det står at han var edru i dag; hva han ellers har vært og er har jeg ikke nevnt med et ord. Hvor har jeg sagt at han var drikkfeldig? Vri og vrenge på alt, det skal du.
Utdrag fra boken «Semantiske øvelser for byråkrater».
Høvdingen skrev:Ok, hva ønsker du at jeg skal gjøre?Endre Askeland skrev:Nå burde jo moderatorene komme inn i tråden og ta afære.
Ok, hva er det som er tvilsomt, unøyaktig og og ikke sant?Endre Askeland skrev:Flott hvis du kan påse at usanne, tvilsomme og unøyaktige påstander ikke er noe som aksepteres på sentralen, ref. regel 1 som du har laget.
vredensgnag skrev:Skjønner ikke problemet. Jeg har også sagt rare ting på nettet. Et sted står det at jeg tror Lossless ALAC ikke inneholder all informasjonen i utgangsfilen - det var før jeg satte meg inn i hva ALAC var for noe, og mens jeg led av "mest av så mye som mulig må være best" syken.
La meg si det slik - jeg fikk et temmelig kort og kontant tilsvar. Og lærte noe av det.
Gidder ikke ta opp igjen Edge-diskusjonen nå. Men må tilstå at da jeg lyttet til spilleren i England stusset jeg over fjernkontrollen jeg holdt i hånden, og hva den hadde med en dedikert cd-spiller å gjøre.
Om det har skjedd mye innen cd-spillere? Joda, det er blitt nesten umulig å avspille en cd korrekt, så derfor er verden på vei over til andre formater.
Høvdingen skrev:Ok, hva er det som er tvilsomt, unøyaktig og og ikke sant?Endre Askeland skrev:Flott hvis du kan påse at usanne, tvilsomme og unøyaktige påstander ikke er noe som aksepteres på sentralen, ref. regel 1 som du har laget.
Høvdingen skrev:Jeg gjør faktisk ikke det, og jeg tror jeg må sparke ballen tilbake til deg.