JK skrev:
Ikke problemer med å sette opp PC m/dingser? Les trådene til f.eks tkr og OMF ;D
Filter her og filter der, hvilket avspillingsprogram? Hvilket interface? Kompabilitet? Hardisker som krasjer o.s.v...........
Nå har nok jeg og tkr et noe mer avansert oppsett enn det som er nødvendig for menigmann. Og mye av det jeg har styrt med er optimalisering....på samme måte som du og andre dirver med rørbytter, nettkabler, underlag osv - så skifter vi samplefrekvens, avspilleprogram, filterlengder osv. Men la det nå ikke være tvil om ditt hovedpoeng - PC basert avspilling er langt mer avansert enn CD!
Jeg vil likefullt utfordre deg på dette med brukervennligheten...jeg hadde langt på vei samme holdning som deg til å spille CD kontra det å bla i filer på PCen....vel nå er jeg frelst! JEg spiller my mer variert musikk enn før....i gamle dager gikk jeg bort i hyllen og plukket med meg 5-10-15 CDer som ble avspilt....nå setter jeg med nå og "browser" litt i musikken, spiller en låt her og der, finner jeg en ang som fenger meg - så kan jeg søke på sangtittel og finne alternative versjoner, eller jeg kan søke på artist og finne annen musikk av samme artist...
Så - overgangen til PC har for meg både gitt bedre lyd, men langt viktigere er synes jeg vel at det er at jeg spiller mye mer variert musikk....I tillegg er hele musikksamlingen blitt tilgjengelig på SqueezeBox på kjøkkenet og soverommet!
Mvh
OMF