U
Jeg har en amp der jeg kun har koblet til triggere, og ingenting annet.
Enda godt videoen ble publisert 1. april, ellers hadde nevrosene begynt å jobbe mot en oppgraderingVis vedlegget 1014334
- This equipment has a trigger. It's clearly not the best.
Forforsterkeren min jo! Trigger 1200 W klasse D-forsterkeri gjør den også. Uha!
prøv ferritt kjerne. rull ledning mellom så mange ganger du kanMorsom aprilspøk, men kan være overraskende nyttig. Jeg sliter med jordloop i anlegget, og kom plutselig på at 5 av forsterkerne er forbundet med 12V trigger. Mulig at en slik isolator kan avhjelpe:
Vis vedlegget 1014355
Nerding på høyeste nivå. Fascinerende og tankevekkende på så mange måter!For de som er teknisk interessert kan denne videoen være av interesse.
Det er egentlig ganske fascinerende at det i det heletatt ble produsert og solgt «triggere» av denne typen
Tja. Komme hjem fra jobb på en fredag og tenke nå vil jeg høre Riff Raff for det er så jævla helg og slå på anlegget med Spotify Connect fra mobilen i samme momang som jeg jekker den første øllen?Hva er Poenget med trigger?
For å være kjedelig og seriøs.Morsom aprilspøk, men kan være overraskende nyttig. Jeg sliter med jordloop i anlegget, og kom plutselig på at 5 av forsterkerne er forbundet med 12V trigger. Mulig at en slik isolator kan avhjelpe:
Vis vedlegget 1014355
Nettopp. Samt med apparater plassert i rack, med on/off bryteren bortgjemt på baksiden. Feks tennes og slukkes mine VA P400/1000 effekttrinn via preampens trigger.Veeeldig kjekt med trigger med aktive høyttalere med ekstern elektronikk og mange effektforsterkere. Spesielt i hjemmekinoen med enda flere aktive høyttalere!
Så du skal bare ha en sak du plugger i veggen som gir 12V DC ?Jeg skjønner ikke poenget. Kan du ikke bare skru på forsterkerne i stedet for å skru på triggeren?Jeg har monoblokker som liker noen timer med oppvarming før kritisk lytting. Mitt problem er at jeg nå har forsøkt 3 ulike leverandører av 12v DC trafoer i prisklassen 99 til 300kr som triggere og alle gir egenstøy i form av høyfrekvent lyd når de er påslått. Dette er jo baksiden med billig switchdim trafoer. Nå er jeg på jakt etter en god gammel jernkjerne trafo, men litt skummelt det også..... Er det noen som kan anbefaler en 12V trafo til trigger-bruk som er helt tyst??
12V trafo står i ett Nedis Smartlife støpsel som gjør at jeg kan slå på monoblokkene fra hvor som helst, når som helst med app. Blokkene har trigger daisy-chain så jeg trenger kun en trafo i så tilfelle for begge blokkene.Så du skal bare ha en sak du plugger i veggen som gir 12V DC ?Jeg skjønner ikke poenget. Kan du ikke bare skru på forsterkerne i stedet for å skru på triggeren?
Det finnes masse greier som lager 12V uten å lage støy.
F.eks denne:
HIFI 15VA LT1085 Linear Power supply DC5V/6V/9V/12V/15V/18V/24V | eBay
Use rectifier MIC FR207 Fast Recovery series, with PHI CBB, suppress high-frequency noise filter capacitor using a Japanese chemical electrolytic capacitors, capacity up 4700UF, can provide a steady stream of power.www.ebay.com
TakkerFor ordens skyld - en trafo gir vekselspenning, så det du skal ha er en strømforsyning, veggvorte etc etc som gir 12V DC... De fleste slike er idag switch mode, og noen av disse kan nok lage litt støy.... du kan forsøke å google 'lineær strømforsyning' eller batterieliminator....
Her er noen..... https://www.mascot.no/products?catalog=24&category=1320