Helt rett :-XBrasse skrev:HIFI-sjuka har ingenting med musikk å gjere:-X
mvh
Helt rett :-XBrasse skrev:HIFI-sjuka har ingenting med musikk å gjere:-X
Nei, musikk er jo bare et nødvendig onde for å få testet anleggene våre..Brasse skrev:HIFI-sjuka har ingenting med musikk å gjere:-X
Det er jaggu meg ikke alltid, utrolig hva noen setter på for å demonstrere anlegget...Brasse skrev:Ja, nettopp. Det låter bare litt bedre enn sinustoner.
Audiofile er ikke særlig glade i musikk, men de like lyden den lager!bia skrev:Det er jaggu meg ikke alltid, utrolig hva noen setter på for å demonstrere anlegget...Brasse skrev:Ja, nettopp. Det låter bare litt bedre enn sinustoner.
Det taper seg ikkje i verdi av å stå "ubrukt" når det allerede er bruktRetep skrev:Jeg får se hva jeg gjør. Om ikke lysten til lytting kommer tilbake så kan det vere at dette havner på brukten. Jeg har i vertfall ikke tenkt å ha dette oppsettet til kun tv lyd. Det er bortkasta penger..
Det er jo sant, noe tap pga høyere alder å man kanskje regne med... Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Takker for den.Brasse skrev:Det taper seg ikkje i verdi av å stå "ubrukt" når det allerede er bruktRetep skrev:Jeg får se hva jeg gjør. Om ikke lysten til lytting kommer tilbake så kan det vere at dette havner på brukten. Jeg har i vertfall ikke tenkt å ha dette oppsettet til kun tv lyd. Det er bortkasta penger..![]()
Jo, du kan få sagt det. Er nesten ferdig med loftet på tegnebrettet. Så jeg gleder meg til det blir varmere i lufta igjen.pengesluk skrev:Retep, ikke gjør noe overilet. Bare vent til "loftet" ditt blir ferdig så kommer gløden tilbake med fornyet kraft. Husk at jeg har sagt det! Musikk er viktig, musikk er bra, og opplevelsen blir enda bedre når lokaliteter og anlegg er av en viss kvalitet.
100 + hydr, hydr ;D ;DValentino skrev:Audiofile er ikke særlig glade i musikk, men de like lyden den lager!bia skrev:Det er jaggu meg ikke alltid, utrolig hva noen setter på for å demonstrere anlegget...Brasse skrev:Ja, nettopp. Det låter bare litt bedre enn sinustoner.![]()
Supert, klokt valgRetep skrev:Jo, du kan få sagt det. Er nesten ferdig med loftet på tegnebrettet. Så jeg gleder meg til det blir varmere i lufta igjen.pengesluk skrev:Retep, ikke gjør noe overilet. Bare vent til "loftet" ditt blir ferdig så kommer gløden tilbake med fornyet kraft. Husk at jeg har sagt det! Musikk er viktig, musikk er bra, og opplevelsen blir enda bedre når lokaliteter og anlegg er av en viss kvalitet.
Nei jeg får la dette stå til pynt en stund til.....
+1Ulf-B skrev:Du må for all del ikke finne på å nedgradere.
Jeg kjenner ingen som har klart det. Det går tilsynelatende bra en stund - og så savner man det man hadde. En dyr måte å gjøre det på.
Kjøp heller noen gode hodetelefoner.
Ugh, en klok beslutning er fattet. Og sitatet er helt klart å anbefale...Retep skrev:Kanskje jeg skulle brukt mere tid på å reise rundt å høre på andre sine oppsett. Kanskje det vil gi gnisten energi til å bli en flamme..
Det er nok veldig lurt. Men pass deg, det kan bli dyrtRetep skrev:Kanskje jeg skulle brukt mere tid på å reise rundt å høre på andre sine oppsett. Kanskje det vil gi gnisten energi til å bli en flamme..
Retep skrev:Fant ikke på noen annen overskrift siden mange kaller oss hifi folk for syke mennesker.... ;D
Uansett.
I de siste par ukene så har jeg ikke hatt noe behov eller lyst til å lytte på musikk. Og slik har det egentlig vert lenge. Har oppgradert ganske mye de siste 6mnd og har idag et oppsett som spiller meget godt. Alikevel så har jeg ingen lysst til å sette meg framfor anlegget.
Jeg har mere lysst til å gjøre andre ting. Som f.eks lese bøker, spille ps3, gjøre ting sammen med dama. Kino, besøke venner ol. Har ikke mange timer med fritid hver dag, men den tiden jeg har blir altså prioritert til andre ting enn hifi-en. Jeg hører på musikk men da som bakgrunnstøy når jeg gjør husarbeid eller lignende.
mange av kveldene sp sitter også frøkena mi og ser på tv, da det er mange serier som hun liker å følge med på. Dagens oppsett er for stort fysisk til å stå på noen andre rom enn i stua. Anlegget bir altså brukt til lyd fra tv.
Jeg har altså tv lyd til nypris på over 150k. Der er i vertfall snakk om overkill.
Jeg sitter her med tanker om å bare selge hele sulamitten og kjøpe et mye mindre oppsett med feks klipsch og rør. Kanskje en 10k eller noe slikt.
Det kan jeg plassere på andre rom og la de overskytende kronene ligge på konto til senere. På den måten så har jeg mulighet til bruk av anlegget på en helt annen måte. Og kan høre på musikk når hun ser på seriene sine.
Jeg legger ut denne tråden da jeg undrer på om noen andre har gjort dette og har hatt samme følelsen. Ingen intr for lyd og med et stort og flott oppsett som bare samler støv. Hvordan gjorde dere dette. Og har hifi intr kommet tilbake?
Mvh Peter
Kanskje musikken aldri har stått i sentrum? ..altså at interessen primært har bestått av utstyret og det evige jaget etter å søke etter bedre utstyr som gir enda bedre (eller annerledes) lyd?Retep skrev:Fant ikke på noen annen overskrift siden mange kaller oss hifi folk for syke mennesker.... ;D
Uansett.
I de siste par ukene så har jeg ikke hatt noe behov eller lyst til å lytte på musikk. Og slik har det egentlig vert lenge. Har oppgradert ganske mye de siste 6mnd og har idag et oppsett som spiller meget godt. Alikevel så har jeg ingen lysst til å sette meg framfor anlegget.
Jeg har mere lysst til å gjøre andre ting. Som f.eks lese bøker, spille ps3, gjøre ting sammen med dama. Kino, besøke venner ol. Har ikke mange timer med fritid hver dag, men den tiden jeg har blir altså prioritert til andre ting enn hifi-en. Jeg hører på musikk men da som bakgrunnstøy når jeg gjør husarbeid eller lignende.
mange av kveldene sp sitter også frøkena mi og ser på tv, da det er mange serier som hun liker å følge med på. Dagens oppsett er for stort fysisk til å stå på noen andre rom enn i stua. Anlegget bir altså brukt til lyd fra tv.
Jeg har altså tv lyd til nypris på over 150k. Der er i vertfall snakk om overkill.
Jeg sitter her med tanker om å bare selge hele sulamitten og kjøpe et mye mindre oppsett med feks klipsch og rør. Kanskje en 10k eller noe slikt.
Det kan jeg plassere på andre rom og la de overskytende kronene ligge på konto til senere. På den måten så har jeg mulighet til bruk av anlegget på en helt annen måte. Og kan høre på musikk når hun ser på seriene sine.
Jeg legger ut denne tråden da jeg undrer på om noen andre har gjort dette og har hatt samme følelsen. Ingen intr for lyd og med et stort og flott oppsett som bare samler støv. Hvordan gjorde dere dette. Og har hifi intr kommet tilbake?
Mvh Peter
Hehe...tkr skrev:på nytt:
Hvorfor ikke tenke litt utenfor boksen og kaste idiotkassa ut av stua? Så kan dere begge høre musikk der, og hvis madammen på død og liv vil se på tv, kan hun jo gå inn på furterommet.
mvh