V
vredensgnag
Gjest
TVn forsvant fra lytterommet. Musikkopplevelsen ble bedre og jeg ser mye mindre fjernsyn. Perfekt.
Ja, det kan jo bli uante konsekvenser av å faktisk bruke kveldene til å være sammen, snakke eller lignende...RoDa skrev:Så skilsmissebefengte som hifinerder er så skal det bli interessant å bivåne hva som skjer når folket begynner å kaste ut tittekassene... ;D ;D ;D
TV ble omsider innkjøpt, men kom i eget rom. Skal man se på tv i tkr Towers, må man aktivt oppsøke den. Svært behagelig.vredensgnag skrev:TVn forsvant fra lytterommet. Musikkopplevelsen ble bedre og jeg ser mye mindre fjernsyn. Perfekt.
Enig. Har også et skammens rom som tv står plassert i. Oppsøkes når det er noe som skal ses, og når det programmet er ferdig så avsluttes bruken av tv.tkr skrev:TV ble omsider innkjøpt, men kom i eget rom. Skal man se på tv i tkr Towers, må man aktivt oppsøke den. Svært behagelig.vredensgnag skrev:TVn forsvant fra lytterommet. Musikkopplevelsen ble bedre og jeg ser mye mindre fjernsyn. Perfekt.
mvh
Høres ikke dumt ut.Thumper skrev:Evt. gjør som meg...
Kast hele TV'n...
Vi har nå vært uten TV siden mai og det er helt topp![]()
Masse tid til overs og anlegget i stua.
Ungene ser på de programmene de vil på pc'ne på rommene sine, ellers så er vi sammen i stua.
Musikk nytes stor sett bestandig når jeg er hjemme. Litt dempet når de andre er hjemme med mindre de vil ha litt volum, og lyttenivå når jeg er alene hjemme.
Vi har dog noen musikkfrie helger innimellom. Da drar vi på hytta og nyter skogens ro. Der har vi hverken TV eller stereo... Kun en Tivoli Pal som fruen hører på av og til...
Nå kan du i hvert fall kose deg med å teste ut rør, ingen liten oppgave det heller!!anekdoten skrev:Jeg har kjøpt, solgt og til slutt kommet hifimessig "hjem". For å gjøre en lang historie kort, så landet jeg på vinyl, rør og horn - og ser meg ALDRI tilbake! Så ja, jeg har blitt kurert. Tror jeg ... Vel, noen små justeringer på det overnevnte kan det dog bli.![]()
Eg trur at ein byttar lite fordi ein har funne eit fornuftig likevektspunkt. Sjølv har eg mitt 4 høgtalarsett. Siste 20 år berre 2, og begge par har eg i dag. Platespelaren har eg hatt sidan 1994, trur eg.Audiophile-Arve skrev:Har du lese/sett Hemulen i Mummitrollet? Han samla på frimerke. Etter ei stund hadde han fått eksemplar av ALLE frimerke. Då vart han djupt deprimert - han var ikkje lenger samlar, men eigar.
Jakting på den perfekte lyd er veldig hyggjeleg, og stimulerande. Når ein føler ein er i mål, roar det heile seg ned. Løven må ete antilopa. Så kvile middag. Til sist vert han svolten igjen.
Eg har eigentleg ikkje skifta høgtalar (på ordentleg) meir enn 12 gongar. Kan ha dei i 10 - 15 år før dei er fordøygde. Og forforsterkaren min har eg hatt sidan 1986....
Men eg høyrer musikk gjennomsnittleg 2 timar pr dag. Og eg har TV i eit anna rom. Heimekino i eit tredje....
Kjenner meg veldig godt igjen.... Fekk "Det hende i Taremareby" og "Barnas plater" av tanta mi kvar jul og fødselsdag ganske lenge....volt skrev:Hei spørs vel kanskje hvor dypt den sitter,for min del begynte den som liten gut husker den dag i dag når eg satt med tantes platespiller og spelte opp att og opp att plater eg likte,det vart mykje ratiti,husker også når eg fikk ny plate med anita hegerland då hadde ikkje denne gutten lyst ut og leke med dei andre,eg opplevde opplever ei svær glede med musikk nesten som ein rus for meg,stax hodetelefoner var kanskje mitt første steg inn i godlydens verden,(noen som vil kjope dei?)Har i dag eit produkt svært glad i abrahamsen v4 oppgradert versjon eit kjempekjøp for den prisen,lurer no på hegel hd20.For meg er nok dette ein livsvarig tilstand nærmest med født.Andre som har det slik?.
Hehe, jeg viste det bildet til samboeren og fikk 'Den var jo fin' i retur... vet ikke om jeg skal være nervøs eller bare klar for innkjøpRoDa skrev:Til de som vil ha kjærringa mer interessert i hobbyen, er det seriøst?? Tenk å skulle krangle med kona om hva som skal inn av hifi!
"Jammen altså jeg vil ha den nye Trafomatic Aries i hvit som mteinum har, har du SETT hvor flott den matcher gardinene??"
Med mindre man er filmnerd også, og vil ha SKIKKELIG lyd via anlegget, HT som er i tven er knapt nok egna til å høre TVlyd igjennomtkr skrev:på nytt:
Hvorfor ikke tenke litt utenfor boksen og kaste idiotkassa ut av stua? Så kan dere begge høre musikk der, og hvis madammen på død og liv vil se på tv, kan hun jo gå inn på furterommet.
mvh
Måtte han, og hans anlegg leve evig, helst sammenpengesluk skrev:Trådstarter var nok enda sykere enn vi trodde - nærmest suicidal - nå har han lagt ut alt sammen for salg! Vi lyser fred over hans audiofile minne!
Jepp 110 % enigUlf-B skrev:Ja - jeg la merke til den annonsen, ja.
Vi får krysse fingre og alt som ellers krysses kan, og håpe at ingen slår til å denne umåtelig fristende pakken før Retep finner tilbake til sitt gamle jeg.
Jepp, "god bedring" retep ;Dlasse5214 skrev:Håper han snart blir frisk, ehhh sjuk igjen.
Grrrr, uansett så blir dette feil. Men dere
skjønner.
Lasse![]()