Har Norsk HifiCenter gått konkurs?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jøgga skrev:
baluba skrev:
................ Personlig ville jeg aldri handlet Sugden eller Spendor igjen hvis importøren løper fra sitt moralske ansvar ved å skifte foretaksnummer. Det er ikke en sympatisk oppførsel imo.
Enig.
Maxwell var importør av begge disse merkene før, og Norsk HifiCenter prøvde nylig å båberope seg importørstatus for Harbeth også, noe som ikke stemte, så det hele blir litt uklart syns jeg. Som Sugden-eier vil jeg vite dette, så jeg kontakter Maxwell evt. Sugden direkte for å få klarhet.
Det tror jeg er veldig lurt, og det bør ikke koste for mange kalorier heller. Gi tilbakemelding.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.489
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
baluba skrev:
Jøgga skrev:
baluba skrev:
................ Personlig ville jeg aldri handlet Sugden eller Spendor igjen hvis importøren løper fra sitt moralske ansvar ved å skifte foretaksnummer. Det er ikke en sympatisk oppførsel imo.
Enig.
Maxwell var importør av begge disse merkene før, og Norsk HifiCenter prøvde nylig å båberope seg importørstatus for Harbeth også, noe som ikke stemte, så det hele blir litt uklart syns jeg. Som Sugden-eier vil jeg vite dette, så jeg kontakter Maxwell evt. Sugden direkte for å få klarhet.
Det tror jeg er veldig lurt, og det bør ikke koste for mange kalorier heller. Gi tilbakemelding.
Maxwell er ikke importør og distributør for Sugden, det bekreftes av Trond Seland hos Maxwell Kristiansand. Sugden produkter som er solgt av Norsk HifiCenter er da selvfølgelig ikke Maxwell sitt ansvar, og Maxwell håndterer bare garanti og reklamasjon på Sugden-produkter de selv har solgt.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
817
Ser at hjemmesidene til Norsk HifiCenter fortsatt lever. Der heter det nå "Audio Art avd. Norsk Hi-Fi Center". Kanskje Audio Art har tatt over som importør?

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Antall liker
4.058
Torget vurderinger
4
Jeg sitter her med både sugden og spendor jeg kjøpt nylig :( Håper det ordner seg på ett vis. Ellers får jeg satse på så god kvalitet at service ikke er nødvendig på 5+ år :) Noe jeg tror det er gode muligheter for.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
11.489
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
kasol skrev:
Jeg sitter her med både sugden og spendor jeg kjøpt nylig :( Håper det ordner seg på ett vis. Ellers får jeg satse på så god kvalitet at service ikke er nødvendig på 5+ år :) Noe jeg tror det er gode muligheter for.
Normalt skal det ikke være så mye å bekymre seg for, dette er solide produkter, men Audio Art kan vel svare på spørsmål om eventuell service. Ellers kjøper jeg gjerne Sugden igjen, jeg, om nødvendig fra utlandet.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
digiman skrev:
nb skrev:
digiman skrev:
Ser den ja. I mitt tilfelle var det betal og hent neste dag da han ikke hadde betalingsterminal. 20k i kontanter i 2010 krever jo bankbesøk. Bank filialer er man jo knapt velkommen i lenger. Når jeg tenker meg om har jeg heller ingen bank å gå til lenger. Alt er jo bare nettbasert nå. Helt offtopic, men hadde vært kjekt med minibanker som gir deg mere en 9900,- :)
Kontantbetaling av 20k i 2010 bør også få det til å skurre litt, med mindre det er privatperson man kjøper av da...
Enig! Å drive butikk uten betalingsterminal i 2010 er jo også helt bak mål.
Det koster selvfølgelig noe å ha betalingsterminal, samt at bankene skal ha sitt. Men det er uansett småpenger i forhold til mye annet.
Antar at denne typen butikker sitter inne med såkalte "hyllevarmere" ;) som binder opp kapital. En butikk med lav omløpshastighet på varer og "lav" fortjeneste har ikke å gode fremtidsutsikter.

Har ikke en butikk betalingsterminal, bør det ringe en bjelle. Det kan f.eks. skyldes at eier/innehaver av selskapet er på en svarteliste hos finansselskapene/bankene slik at butikken ikke får betalingsterminal.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8
Eg har en cd spiller som eg måtte diskutere/krangle om på rep. Norsk hifi senter er jev.. go å preike om kvifor han gikk konkurs.
Kortversjon, han samarbeidet med Maxwell. Uten og komme innpå hva som skjedde nøyaktig, måtte Maxwell reise til drammen å tømme butikken, da dei ikke fikk betaling på sine produkter i følge maxwell.
Ingen av dei ville reparere gratis, så måtte sende mail til Music Hall med serie nr, og fikk da kopi av mail til Maxwell om at dei sku ta seg av denne kunden. Spilleren er nå hos rep hos Maxwell og tiden går..hmm.. tar lang tid dette, men vi får se..

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
817
Ja, ja, det var da bra at Music Hall gadd å bry seg i alle fall. Får håpe at spilleren blir reparert til slutt.
Det at det tar lang tid å få reparert noe er neppe noen sensasjon i hifi-verdenen. Dessverre!

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8
torem skrev:
Ja, ja, det var da bra at Music Hall gadd å bry seg i alle fall. Får håpe at spilleren blir reparert til slutt.
Det at det tar lang tid å få reparert noe er neppe noen sensasjon i hifi-verdenen. Dessverre!
Jaja..vi får berre vente å se.. Ja det var seriøst av Music Hall, fikk kopi av mail først fra USA, him self, og så fra Europa til Maxwell.
Dei skrev ganske ordrett: ta deg av denne kunden. :)

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
383
En kommentar til betaling av varer og tjenester:

En butikk belastes kun når et kjøp gjennomføres - altså, hver gang butikken tjener penger går en liten andel av salgssummen til leverandøren som står bak betalingstjenesten. Denne leverandøren skal jo ha noe å leve av de også :) Avgiften, eller gebyrer butikken betaler bør forøvrig allerede være kalkulert inn i butikkens avanse hvis man driver fornuftig forretning.

Jeg betaler alltid med et internasjonalt betalingskort når jeg kjøper hifi-utstyr. Dette har ikke med min kontantbeholdning å gjøre :) Men rett og slett fordi man i Norge både har kredittkjøpslovens §8, og de globale reklamasjonsreglene til Visa og MasterCard (gjelder ikke BankAxept). Dett gir deg som forbruker fullgode reklamasjonsmuligheter dersom en vare, eller tjeneste ikke leveres pga konkurs, eller hvis det f.eks. er en mangel ved det du kjøper.

Betaler du kontant så har du vel norsk kjøpslov i bakhånd, men jeg tror veien for reklamasjon blir mye lenger.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
817
Godt tips pcnr. Det har jeg faktisk ikke tenkt på.
Mvh.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
15.738
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Har undersøkt litt hos Sugden:

"Dear Sir

Contact details for our distributor in Norway

Hallvar M. Rostad
Sales Manager
Audio art avd. Norsk Hi-Fi Center, lager"

Så da er det klarlagt i alle fall. :)

R

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8
Fikk igjen cd spilleren av maxwell men måtte betale rep selv, en pris når dei ikke fant noe gale. Cd skuffen gikk nesten aldrig helt ut eller inn.. og dei fant ikke noe gale?
Over 1000 kr med frakt.
CD spilleren er nå blitt fikset uten tvil, den fungerer 100%

Så får folk ha sine meninger.

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.934
Torget vurderinger
8
lovemusikk skrev:
Fikk igjen cd spilleren av maxwell men måtte betale rep selv, en pris når dei ikke fant noe gale. Cd skuffen gikk nesten aldrig helt ut eller inn.. og dei fant ikke noe gale?
Over 1000 kr med frakt.
CD spilleren er nå blitt fikset uten tvil, den fungerer 100%

Så får folk ha sine meninger.
Og den dag i dag vet jeg IKKE hvem så løy av dei to butikkene.
Kjøpte anlegg av Norsk hifi senter en gang og super service og mannen har peiling på hva som låter bra. Følte meg ikke snytt i det hele basert på hva jeg fikk av godlyd.
Så nei vet ikke. Kan lett kjøpe av dei igjen eg. ;D

Topp Bunn