R.E.S. skrev:
For å kommentere selve avstemningen i denne tråden, så har jeg også vanskelig for å se hva den kan bidra til annet enn å holde for- eller mot Roysen-leirene varme.
Det er sannsynligvis kun to personer som kan gi en helhetlig beskrivelse av hendelsesforløpet i denne saken, men da det ikke er tillatt å publisere PMer, så vil man ikke kunne gjøre dette uten en bekreftelse fra motparten på at det er OK, hvis man ikke ønsker å bryte forumreglene.
Jeg har vanskelig for å se for meg at Roysen gir en slik tillatelse til Høvdingen, og det motsatte er nærmest umulig, da Roysen har meldst seg ut selv, og dermed ikke kan legge inn innlegg på HFS lengre.
Likevel virker det på meg som om trådstarter og noen andre mener at Høvdingen må bryte forumets regler for å informere om den "egentlige" grunnen til at Roysen ble utestengt.
For det første mener jeg at Høvdingen har gitt en forklaring på det i "unnskyldningstråden" sin. Om man velger å tro på påstanden om en falsk sinna-mail, er faktisk ikke så interessant i dette tilfelle. Hvis sinna-mailen Høvdingen påstår har kommet er fake, så vil neppe Høvdingen innrømme det. Hvis den ikke er fake, så har jo Høvdingen allerede redegjort og unnskyldt seg. Det betyr at denne avstemningen ikke vil bidra til noe annet resultat enn det som allerede foreligger.
Dessuten; når grunnlaget for utestengelsen (som for øvrig ble opphevet av Høvdingen) ligger i ikke-offentliggjort materiale, så er det eneste riktige svaret på bakgrunn av det lille som har tilflytt offentligheten, at utestengelsen var feil. Nettopp fordi Høvdingen trakk utestengelsen tilbake.
Ergo skulle dette vært noe å diskutere i det hele tatt, burde spørsmålsstillingen ikke vært om utestengelsen var feil, men om å heve utestengelsen var feil. Det andre har Høvdingen allerede gitt oss fasitsvaret på.
Roy