Har Roysen blitt rettferdig behandlet?

Hva merer dere om utestengelsen!

• Helt greit

Stemmer: 0 0.0%
  • Uenig

• Vet ikke

• Kan ikke ta noen standpunkt

• Reglene er blitt fulgt

• Totalt antall stemmer
    0
Status
Stengt for ytterligere svar.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Tråden er ryddet for en del usakligheter og eventuelle personangrep, jfr. Hifisentralens regel 1. Hold dere på matta og vær høflige mot hverandre.

bjornh, moderator

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.056
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Må skyte inn. Tråden var også i "karantene" en liten stund for en kort gjennomgang. Føler at den nå kan se dagens lys, men det er ikke så mye som skal til før den stenges eller fjernes desverre. Er mye arbeid å holde slike tråder "i tømme". So back to topic.

Bambadoo, moderator

Innlegget er redigert av bjornh.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
er ikke dette emnet bare en gjentagelse av de siste 16 sidene i kompottråden? Om og om igjen med det samme gnålet. Et slags forumbrudd på regel 4. det har moderatorene ansvar for

P

Parelius

Gjest
Hva er topic i en slik hjernedød tråd? Selv melankolske kynikere må nå innse at de her er blitt tumfet av noe hinsides normal fatteevne. Om nå bare totte kunne bibelisere oss litt og muntre våre sjeler før vi alle havner der fodera er…

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.924
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
Hva er topic i en slik hjernedød tråd? Selv melankolske kynikere må nå innse at de her er blitt tumfet av noe hinsides normal fatteevne. Om nå bare totte kunne bibelisere oss litt og muntre våre sjeler før vi alle havner der fodera er…
;D

Hvor er forresten fodera?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.318
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Fodera is an American manufacturer of electric bass guitars. Fodera Basses are made in the Fodera Shop in Brooklyn, New York.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Fedon.............bare husk å kaste brødet ;)

KW

V

vredensgnag

Gjest
Er Roysen blitt rettferdig behandlet?

Med utgangspunkt i følgende kan vi diskutere om det burde stått "Er Roysen blitt rettferdig behandlet?" i tittellinjen.

Etter å ha lest følgende skjønner vi at andre har langt større problemer enn dem vi sliter med her inne:

Det viser seg også at nøyaktig de verbene som tillater slik ne-realisering, også tar hjelpeverbet essere' «være» i italiensk. Intransitive verb som ikke tillater nerealisering, tar hjelpeverbet avere «ha».

Vi har altså følgende situasjon: Intransitive verb som tar hjelpeverb være har argumenter (i norsk og italiensk) som tilsvarer objekter av relaterte verb, og som ellers også oppfører seg som om de var objekter (ne realisering). Verb som tar hjelpeverb ha, derimot, har ett argument som ikke er relatert til, eller på andre måter oppfører seg som, et objekt. Intransitive verb som har objekt-relatrete argumenter kalles altså for ergative eller uakkusative verb, mens intransitive verb som ikke har objektaktige argumenter kalles for uergative verb.[8]

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Tråden er gjennomsyret av Off-topic. Tråden stenges.

bjornh, moderator

V

vredensgnag

Gjest
Burde tråden eksistere, i det hele tatt? Har vi ikke hatt nok slikt tull nå?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er jo soleklart at Høvdingen har vist et storsinn uten like. Det har vel ingen nektet for, og ser nå også hvordan denne tråden sklir sakte men sikkert ut, tror nesten det blir en konjakk her også ;)

V

vredensgnag

Gjest
Beklager om jeg ikke viser tilstrekkelig alvor her. Jeg har uttrykt hva jeg mente om forholdet i den opprinnelige tråden, og jeg syns det er synd om Roysen blir helt borte. Men jeg har selv avsluttet nick her inne, for så å finne veien tilbake ... det er rart med det.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Det er bare å stenge tråden Bjørnh!!!!!!!!!!!!

Dette blir ingen saklig debatt allikevel :'(

P

Parelius

Gjest
f skrev:
Det er bare å stenge tråden Bjørnh!!!!!!!!!!!!

Dette blir ingen saklig debatt allikevel :'(
Alltid vanskelig å være saklig i en samtale uten sak! Du skulle ha begynt drikkingen på et tidligere tidspunkt. Men nå begynner jo ting å ta seg litt opp, tross alt…

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Tråden var Off-topic. Tråden ble stengt til slutt. Også moderatorer blir slitne og har "human errors".

bjornh, moderator

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.277
Torget vurderinger
2
lars_erik skrev:
BT skrev:
R.E.S. skrev:
BT skrev:
Jeg trodde han ble tatt inn i varmen igjen, men at han forlot oss fordi han ikke trodde på høvdingens forklaring.
Hvis jeg fikk med meg essensen, så er det slik jeg også oppfattet det.

Høvdingen la seg flat da han oppdaget at mailen som utløste utestengningen ikke var fra Roysen likevel. Roysen aksepterte først unnskyldningen, og var inne i varmen, men så har det visstnok skjedd noe i ettertid som har fått Roysen til å se rødt, og dermed meldte han seg selv ut.

Roy
Roysen ville jo ha kloa i den mailen for å forfølge saken. Jeg leste mellom linjene at høvdingen ikke gikk med på det, og dermed mente Roysen at den var diktet opp, eller noe i den retning.
Virker som et sannsynlig scenario,ja.
Bullseye!

Jeg mottok en email som jeg trodde var fra Roysen, og jeg innså senere at det ikke var tilfelle. Jeg legger ikke skjul på at jeg allerede satt med fingeren på utstengelses-knappen, men dette fikk meg til å vippe helt av pinnen. Lang historie kort - jeg tor jeg vet hvem som står bak, og vedkommende prøvde nok bare å være morsom ved å leke Roysen. Jeg burde skjønt at det ikke var Roysen som stod bak, og jeg la meg også nokså langflat i forhold til det, og jeg kom også med en beklagelse ovenfor Roysen her på forumet i egen tråd.

Roysen ønsket derimot å forfølge saken videre, men i den mailen jeg mottok så er det ingenting som faktisk kan lovlig forfølges (uten at jeg gidder å forklare det her), og jeg kan ikke utlevere en person velvitende om at vedkommende kan risikere konsekvenser langt utenfor min kontroll. Jeg serverte derfor en bullshit-historie til Roysen om hvordan jeg fant ut av det og hvem det kunne være, og det skjønte han selvfølgelig. Jeg er nok ingen god løgner, og når Roysen kalte meg for "diktatorisk lystløgner" (i et innlegg som ble fjernet), så er det vel bare "lyst" som kan tas bort, og resten er vel da nokså korrekt, ihvertfall i denne saken.

Mvh
Høvdingen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn