Hei.
Tenkte bare å komme med en anbefaling av en rimlig og veldig god ht-kabel som jeg selv bruker på mine m30.
Den ble valgt etter anbefaling fra Alan Shaw, og jeg mener dette er veeeeeeeldig mye for penga������
https://www.amazon.co.uk/Van-Damme-Professional-Twin-Axial-268-545-060/dp/B0034K9SG0
Gratulerer med flotte og vellydende høyttalere!
Jeg følte at min stue ble for stor for M30.1 da jeg hadde de, og den er 45 kvm, 9 x 5 meter. Fikk dessverre ikke prøvd shl5 i samme stue da de ble solgt rett før vi flyttet inn, men jeg mistenker at den vil fungere bedre.Er på vei inn i ny og større stue på nyåret. Det blir 45 m2 rektangulært rom
For stort for M30.1?
Og har noen sammenlignet Shl5 kontra M30.1?
I know, har det i mine i følge Allan. Glemte å nevne det������Hei.
Tenkte bare å komme med en anbefaling av en rimlig og veldig god ht-kabel som jeg selv bruker på mine m30.
Den ble valgt etter anbefaling fra Alan Shaw, og jeg mener dette er veeeeeeeldig mye for penga������
https://www.amazon.co.uk/Van-Damme-Professional-Twin-Axial-268-545-060/dp/B0034K9SG0
Kabler i samme serie er faktisk benyttet som internkabling i endel Harbeth modeller.
Vis vedlegget 412515
mvh
Flotte høyttalere som gir masse musikk glede.Harbeth C7ES-3 er kommet i hus. Svært godt førsteinntrykk, både visuelt og lydmessig. Litt lyst treverk mot det jeg har vært vant til, men venner seg sikkert til det etter hvert. Hvis ikke, så får jeg vel lakkere de i en mørkere farge, slik at det bli en MX- versjon Beklager dårlig mobilbilde.
Forstår godt at det var vemodig å sende så fine høyttalere i fra seg, men de er kommet til et "godt hjem"-så ingenting å bekymre seg for. Takk for en flott handelFlotte høyttalere som gir masse musikk glede.Harbeth C7ES-3 er kommet i hus. Svært godt førsteinntrykk, både visuelt og lydmessig. Litt lyst treverk mot det jeg har vært vant til, men venner seg sikkert til det etter hvert. Hvis ikke, så får jeg vel lakkere de i en mørkere farge, slik at det bli en MX- versjon Beklager dårlig mobilbilde.
Litt vemodig og sende dem avgårde, men ser de gikk til et godt hjem
PS. disse har ikke sett sol lys, så de mørkner nok litt.
Det er nydelige klassikere. Kan knapt se for meg noe finere. Og lyden kjenner jegHenger meg på å gratulerer med flotte høyttalere.
Selv har jeg for ikke altfor lenge skaffet meg et par Shl5 i Tiger Ebony
Mange takk og korrekt, Harbeth shl5 på Skylan stativer. Strøkne eksemplarer som ble kjøpt av et forummedlem tidligere i vinter og som har stått å spilt hos min bror siden. I julen fraktet han dem motvillig til vår hytte hvor spenningsnivået var høyt da jeg ikke hadde hørt SHL5 i kombinasjon med Mcintosh siden jeg besøkte KJ West One i London. Hos meg så spiller dem stort, elegant og flott når dem ble plassert noenlunde riktig. Gang på gang tok jeg meg i å spille høyere en noengang tidligere uten noen form for ubehag eller utoner. Foten trampet takten, høyrehånden løftet glasset og hadde det ikke vært for ørene så hadde smilet gått rundt. Endelig har jeg Harbeth og eiergleden er enorm!well done Beetlebug Gratulerer med flotte høyttalere som virkelig spiller Mmmusikk som få andre
er det shl5 du har skaffet deg ?
det jeg har hørt av shl5 er veldig bra ihvertfall
mvh
Takk for inspirasjonen Liotheles! Tanken min er å prøve Oddvar og hvis det viser seg at lyden endrer seg i en retning jeg setter pris på så vurderer jeg å kjøpe eller sveise noen Open Frame stativer som er mer skreddersøm til min Harbeth.Dette så kjent ut ja BB
Gratulerer med kule hjemmelagede stativer i budsjettklassen !
Ser du modifiserte litt for å få de stivere men de fungerte absolutt brukbart i original versjon også, men syns din mod gjør seg bedre visuelt.
Oddvar passer jo utrolig bra i målene til SHL5 og høyden er også bra, husk det er den vanlig diskanten som skal være i ørehøyde når du lytter og ikke superdiskanten øverst.
Jeg brukte de med noen gummierte puter mot gulvet og Holfi dempeputer mot HT, testet ikke med spikes.
Syns det lydmessig fungerte bra, men ville ha noe som så litt lekrere ut derfor endte jeg på Foundation stativene.
Jeg tilhører den skolen som mener at de litt større Harbeth modellene (og andre tynnveggende konstruksjoner) bør stå på Open Frame stativer, men jeg har aldri testet dette i praksis selv. Har f.eks aldri hørt Skylan som mange skryter av. Men logikken synes jeg tilsier Open Frame
Tonträger er pent, men jeg syns prisen er altfor stiv for 12 utfreste trebiter som er limt sammen........
Veldig pent oppsett Carter. Jeg hørte diverse Harbeth modeller med Devialet i London. Der sverget dem til Harbeth i kombinasjon med enten Mcintosh eller Devialet. Jeg har plenty med firkantrør i garasjen og det er enkel sak å sveise dem sammen men det blir straks mer kostbart når dem skal blåses og pulverlakkes. Foundation sine er (var) Kina produksjon. Koster 5 frimerker og 2 klistermerker å produsere der borte. Dessverre gidder ikke gutta i Canada å ta inn flere.Koster ikke all verden å få en smed til å sveise en kopi av nå nedlagte Foundation Stands, heller, om man liker den looken. Det gjør jeg, fornøyd med mine.
Her med mål: Kimber Kable, Harbeth high-end produkter f�r hem och studio
Takk for tips! Dåpen for mine trestativ blir til helgen og jeg har pakket ned stæsj for å teste ut. Kan nevne;Ref spørsmålet:
"Ulempen med lette stativer er den at jeg flytter høyttalerne frem når jeg skal lytte noe mer aktivt for så å sette dem tilbake. Dette blir en noe mer delikat balanseøvelse med Open Frame uten noen for Blue "
Jeg har laget egne trehøyttalerstativer til mine Harbets. Bruker filtknotter under stativene så de kan flyttes enkelt, og gummiknotter opp mot høyttaler (noe som fulgte med et møbel en gang) som fungerer som filt men som har friksjon mot høyttaler. Stabilt og fleksibelt