Ok, nok en gang var det nok jeg som misforstod deg. Når du skrev dette:For å unngå begrepsforvirring, så regner jeg med at du mener at du skal bruke Minimserver sammen med A&K?Jeg kan gjerne installere Lumin på min Astell & Kern.
Lumin app kan kun installeres på kontrollpunkt (iPad).
Hvis Lumin app skal brukes sammen med A&K slik som du nevner må A&K støtte Open Home, samt at du må ha en plass å legge uPnP serveren.
Jeg regner med at AK240 støtter uPnP. Jeg har bare sett bilder av denne (kul, forresten).
I appen kan man skifte både renderer og server med et fingertrykk, så det er ikke noe problem, men det er ikke sikkert at du kan bruke Lightning sammen med AK, så da får du 2 apper, evt.
Lumin appen kan foreløpig kun brukes sammen med Lumin og Open Home kompatible spillere - inklusive Aries, vel og merke hvis man bruker den på ordinært vis.
Det har blitt noe uklart for meg når det snakkes om uPnP sevver, uPnP streamer, uPnP renderer, uPnP control point, media server, media streamer, media library etc. Det hadde kanskje vært en ide å forholde seg til et sett med begreper? I hvert fall hadde det hjulpet meg.Det er ikke lett å holde alle begrepene fra hverandre.
For å få den konseptuelle forståelsen er det veldig fordelaktig å bruke nettverk og uPnP i en nedstrippet utgave og så oppskalere etterhvert, som nevnt her inne.
Jeg har bannet ganske mye underveis og omtrent den eneste måten å tilegne meg kunnskap på har vært tidkrevende prøving og feiling (the hard way). Dette vil også svare seg i drifting fasen, da du kan gå rett på root cause istedenfor å famle i blinde for ages.
Mvh
Roysen