"Harry" hifi-produkter

K

kbwh

Gjest
Er trefronter harry eller ikke? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg..
Har tidligere hatt et fullt "tre-oppsett" (men ALDRI igjen).
Disse funker for meg, selvfølgelig:

Ellers er gullknotter og trefronter/tresider fysj, men Sf er Sf, hehe.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.785
Sted
Østfold
Selve oppskriften på harry produkter er vel blant annet:
Kunstige materialer.
Vulgær formgiving.
Tilfeldige fargekontraster.
Inkonsekvent bruk av buer, kanter og linjer.
Inkonsekvent materialkombinasjon.
Overdreven bruk av ulike materialer. (gull og sølv i kombinasjon for eksempel)
Overdreven form-følger-funksjon faktor. (ekstra store kjøleribber, basselementer, føtter, knapper osv)
Overdreven bruk at lys og lyseffekter.

Flest mulig av ovenstående elementer gir et rimelig lite tiltalende resultat.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sikkert veldig bra men..

Denne også

Men det er noe styggpent over dem.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.861
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har nettopp kommet hjem fra en fest...
Det var på klubb lokalet til en MC klubb. Dette ga begrepet "harry" en totalt ny betydning for meg, og det hadde det sikkert gjort for 90% av dere her på HFS også.
Om ikke harry hifi pridukter så harry produkter på 2 bein.
Felles for dem alle var et "de har det bra".
Jeg må gå inn i min egen selvhøytidlighet å sjekke om jeg skal gjøre noe med meg selv.
Nesten alle hadde det usannsynlig morsomt, men det var en som var tidlig hjemme. :-/

Anlegget det spilte på der var et par "KARVIN VEGA" med en horn diskant og 2 stk 12" eller 15". Dette var koblet til en pa forsterker som igjen var koblet til en laptop via lydkortet der. MP3 ble spilt og dette ga begrepet "lyd fra helvete" en helt ny betydning.
Men folka så ut som om de koste seg.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Kjetil Rollnæs uttaler følgende:
"FRA FØRSTE STUND fungerte harrybegrepet som skillemerke i den sosiale geografien. Vestkantungdom i femtiårenes Oslo snakket nedsettende om østkantgutters «harrysleik» (fyldig og fett), «harryslips» (gult), «harrysko» (type traktor) og «harryjakker» (sort lær). Navnevalget skyldtes rett og slett at Harry og andre engelsk-klingende navn (Ronny, Tommy, Kent, osv.) var populære i deler av arbeiderklassen. Harryen avslørte seg gjennom klærne, språket, oppførselen og interessene. Begrepet vant gjenklang samtidig som kriteriene for sosial status forskjøv seg fra produksjonssfæren til forbrukssfæren. Varer og vaner ble fremste tegn på rang. Harryen kunne ha god råd, men fikk aldri anerkjennelse for sin smak. Selv Rolex og BMW kan i dag ha harrystempel, fordi tilegnelsen bare krever penger."

Man kan av dette muligens slå fast at et produkt i seg selv ikke er harry. Det er den som benytter det som får stempelet.
Der gikk lufta ut av tråden tenker jeg!

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Her er en uhøytidelig test hvor de som føler seg i faresonen kan få be-/avkreftet sine mistanker.

Fikk selv beskjed om at jeg var harry når jeg trodde ingen så meg. ???

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Re: "Harry&am

Dette er den værste volumkontrollrattet jeg noensinne har sett!

Noen bedre (værre)?
Synes du den ser like harry ut nå?​

Til vanlig er faktisk lyset på volumrattet avskrudd - sci-fi looket på øverste bildet var KUN for å oppnå en viss effekt på foto'et!

Mvh
Kjetil

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Her er en uhøytidelig test hvor de som føler seg i faresonen kan få be-/avkreftet sine mistanker.

Fikk selv beskjed om at jeg var harry når jeg trodde ingen så meg. ???
"Joda. Du er harry, men helst når du tror folk ikke ser deg. Av og til klarer du imidlertid ikke å styre deg."
- Bare tull denne testen, svarte til og med mer u-harry enn jeg vanligvis hadde gjort :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
390
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
"Joda. Du er harry, men helst når du tror folk ikke ser deg. Av og til klarer du imidlertid ikke å styre deg."
- Bare tull denne testen, svarte til og med mer u-harry enn jeg vanligvis hadde gjort :)

Hei!
Helt enig ;D Jeg fikk 26 av 71.
Visst f... er det harry å drikke kaffe (jeg drikker ikke ;D)
Tåpelig test der er vi enig.
Mvh.KW

Topp Bunn