Hato`s Mancave

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• D

DL

Gjest
    Ser bare en feil med de bildene der Hato.
    Hvor er kjøleskapet til øl?

:)

DL

hato

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Ser bare en feil med de bildene der Hato.
    Hvor er kjøleskapet til øl?DL
    :)
    Har hatt noe slikt i tankene:

Men kjøleskap støyer, har under 30 dB støygulv i rommet (ikke målbart med mitt apparat).

C

Cyber

Gjest
    Ville tilstander, vil tippe det spiller utrolig flott med et visst overskudd nedover. Gratulerer!

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.674
    Takker alle for mye skryt. Må selv skryte litt av sjefstegner Emo. Har fått mye hjelp fra den kanten. Til og med midt på natten for teknisk justering av deler.
    Vis vedlegget 209907
    Takk, en glede å være med på noe slikt, ikke minst når man ser og hører sluttresultatet :)

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    236
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ser veldig bra ut !

Aner ikke hvordan noe slikt spiller, men tviler på at tivoliradio er riktig i denne sammenheng!
    Gratulerer :)

Mvh

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Uansett, melder meg til husbesøk når jeg er på de bredde grader, har så-inni-hampen-lyst til å høre på et sånt oppsett :)

Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.460
    Torget vurderinger
    5
    Ser utrolig kult ut! Og med tanke på løsning, deler, ekspertise involvert etc er jeg overbevist om at det låter tilsvarende. Gratulerer.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Takk hato for en rå lytteopplevelse i går dette låt helt fantastisk et kjempe lydbilde med luft å rom ,skikkelig konsertsal følelse .Super 3 d å en helv.. dynamikk dette var gøy å attpåtil ikke ferdig tuna hm gleder meg til å høre det neste gang alt:cool:

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer så masse med megarått oppsett. :cool:
    Tar det som en selvfølge at vi fra Vestbredden får oss en lytt snarest. :D

ganilsen

Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer hato, dette så utrolig tøft ut!

Håper en lytt er mulig etterhvert. :D

Geir Arne

hato

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Har hatt mange kvelder med mye god musikk. Koser meg stort om dagen. Det gjenstår en del justering, men det gjelder å nyte hvert steg på veien.
    Fagprat.gif

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.260
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Takk for lytten i dag, for min del ble dette en herlig opplevelse med deilig dynamikk som virkelig får kebabmagen til å romle samt disse nydelige ALE-tingene som gjør ting så utrolig riktig. Vanskelig å uttrykke men boksehansker i silke ligger nærved. Finishen på systemet er bare fantastisk, emo og sluket har virkelig jobbet frem detaljer som står til toppkarakter. Likte lyden slik den var nå men det er visst mer i vente......

8

8x12_TOM

Gjest
    Takker for lytten her om dagen.
    Dette er et system for menn med hår på brystet og som har tørka opp på bak øra. Dette har en enorm kapasitet og slipper alt igjennom uten noen form for brems eller sikkerhetsline, så her må det tunes med omhu. Dette spiller allerede nå med en lekenhet og naturlighet sammtidig med en brutalitet som gjør musikken levende. Kunne nok ønsket noe mindre nivå i hele basspanelets virkeområdet i forhold til mellomtone og diskantdriver, noe som selvfølgelig bare er min mening. Noen akustiske utfordringer er det også i rommet, men når alt flasker seg til etter hvert vil nok dette systeme bli et av de som vil gi meg svar på om jeg må konvertere til den andre siden ;)
    Håper det blir flere muligheter for å høre dette

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    ALEatollah (Sluket) applauderer 8x12 med gode ører! Konvertering er vanligere enn du tror...

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.674
    Det var en god session med HØYT lyttenivå det der. Takk for innspill også hos meg, 8x :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    - hadde du ikke noen store smileys da?

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Sluket det er funnet stor bombe på Høybråten........mistet noe idet siste?:cool:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    det står "Sogsti Plantesenter" på den...

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    neppe!:

Under graving av en grav i dag morges kom arbeiderne på Høybråten over en stor metallgjenstand. Det skulle vise seg å trolig være en bombe eller stor granat fra annen verdenskrig.

vær forsiktig når du skal rive opp piletreet ditt!:cool:

mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    Det var nok bare den kassa med WE 300B og annet rørskrammel jeg grov ned en tid tilbake!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    For helsike - trodde du kødda! 1,5 m. lang... det er en anseelig jævel; dersom den skulle gå av kommer nok samtlige "leieboere" i de andre graven til å få seg en sistereis opp til Vårherre, enten de er troende eller ei!
    Så kan de sitte der og drite kruttslam og diskutere reisa!

Bombegruppe på vei til kirkegård etter mulig granatfunn - VG Nett

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.613
    Torget vurderinger
    23
    Forsåvidt ikke uventet med bomber; sikkert et interntoppgjør mellom ulike trosoppfatninger til de som ligger på den separate muslimske delen der...

hato

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Hyggelig med besøk av 8x12_TOM og emokid. Det begynner å flaske seg nå. Har en del småjusteringer igjen. Er godt fornøyd nede i bula.

Regner med at Sluket og LMC er har sjekka hagen for bomber og granater før anlegga fyres opp:eek:.

Heimdall

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.12.2009
    Antall liker
    565
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    15
    Hvordan spiller det i 2014?
    Hvis det spiller like bra som det ser ut så vinner du!

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.674
    Takk for lytten i går Hato, jeg fikk meg en real støkk nå. Jeg vet ikke hva som har skjedd siden sist, du har jo gjort litt småjusteringer, men fy satan for et engasjerende anlegg. Hires-filer gjennom APL'en ut gjennom ALE var skummelt nært, rockefoten gikk av seg selv og musikkopplevelsen total.
    Dette er sykt bra, og ikke 100% ferdig engang...gleder meg til enden :)

gooner4ever

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.02.2008
    Antall liker
    830
    Sted
    Mysen
    Torget vurderinger
    1
    Lyttebesøk hos hato og emokid

Etter å ha sett bilder og hva som har vært skrevet her på sentralen over lengre tid sendte jeg forsiktig over en forespørsel om mulighet for en lytt på disse anleggene. Etter noen dager kom det hyggelig tilbakemelding fra emokid at det burde la seg ordne. På mandag gikk derfor turen til grenlandsområdet, på besøk til hato og emokid.

Jeg må innrømme at jeg ikke visste hva jeg gikk til da jeg ikke har hørt horn og rene dipolbasser tidligere. Det som møtte meg hos hato var et fantastisk lytterom og et anlegg som må være av det råeste jeg har sett. Hos emokid var det også et flott lytterom. Eller egentlig en stor loftstue som så ut til å ha flere bruksområder. Der var det satt sammen et anlegg av pappesker, sponkasser og en bunke rå elementer og elektronikk :cool: Utfra de fantastiske CAD-tegningene er det dog ikke vanskelig å se for seg hvor heftig dette kommer til å bli. Det så forøvrig ikke ut som lyden tok seg nær av papp og spon, da det spilte fantastisk bra.

Det å beskrive lyd synes jeg er veldig vanskelig. Ikke har jeg spesielt god erfaring heller. Jeg vil spesielt trekke frem to elementer og de gikk igjen i begge systemer. Det var størrelse på lydbilde og dynamikk. Jeg kommer ikke over den dynamikken disse elementene ga. Er sikker på at hato og emokid så en skremt kar i lytteposisjon på de heftigste passasjene. Jeg trodde egentlig den viktigste dynamikken var et stykke nede i bassen, men i disse systemene var den en smekk i mellomtonen som er vanskelig å glemme. Synes nok at det var tightere hos hato enn hos emokid, men begge systemene spilte fantastisk bra.

Vil igjen takke for at jeg fikk muligheten til å komme, og kommer gjerne i retur når emokid har realisert CAD-tegningene sine.

Juvelene:
    hato
    hato.jpg

emokid
    emokid.jpg

-gooner

gut_man

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Antall liker
    3.183
    Torget vurderinger
    6
    Takk for kaffe og lytteseanse hato! Veldig lærerikt å høre ditt og emokids system. Fikk et godt inntrykk av hva drivere og aktiv vs. passiv deling gjør og ikke gjør. En sjelsettende opplevelse av de skjeldne :cool: Som jeg skrev i emo sin tråd, oppleves ALE å operere i en helt egen liga i forhold til alt annet jeg har hørt før. Man glemmer typiske hifitermer som oppløsning, holografi o.l For alle de tingene er så til de grader på plass og musikken presenteres på en så delikat måte at man bare lener seg tilbake og lar inntrykkene strømme på. Parret med et bass system av dette kaliberet blir det hele rett og slett overveldende bra! Ut fra egen erfaring med det samme bass systemet kan det hentes ut en del smekk og morro til ved å gå aktivt, det snakket vi en del om. Tar gjerne turen innom igjen hvis anledningen byr seg og håper vi ses i Horten!

januscp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    369
    Torget vurderinger
    10
    Takk for lyttesesjonen sist onsdag Håkon, hyggelig å treffe Magnus der også. Gleder meg til å få høre hans system nå.... Bare for å ha sagt det, dette låt stort og flott, og hvilken ufattelig dynamikk. Det er ikke mye som vitner om heimelaga i dette oppsettet. Det er sjelden man får en slik "som å være tilstede på live forestilling" opplevelse, men her har du fått til noe slikt. Grattis, og lykke til med videreutviklingen av systemet, det blir spennende å se hva aktiv deling vil gjøre.

hato

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.04.2005
    Antall liker
    288
    Torget vurderinger
    8
    Takker for besøk og god tilbakemelding. Jeg håper at neste steg av prosjektet er på plass før jul. Så får vi se hvilken retning det går etter det:)

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.614
    Sted
    Skien
    Lenge stille i denne tråden ?

Hvordan ligger det an hato? Du holt jo på med diverse ting sist jeg var hos deg :)

Mvh: Espen L

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.614
    Sted
    Skien
    Litt dårlig vær om dagen men hva gjør vel det når man har hyggelige hifi venner som gjerne åpner døren for en Kaffe og godlyd.
    En tur i dag og hørte på systemet til hato.
    Et flott anlegg som virkelig gir godlyd i rommet, bestandig gøy og lytte til systemet til hato :)

Litt mobilbilder

IMG_1857.jpg

IMG_1852.jpg

IMG_1855.jpg

Mvh: Espen L

D

Dåbbel J

Gjest
    Hinsides bra gjennomført det anlegget. ..
    Et vell av detaljer over hele linja.. og da snakker jeg om hardware.
    Her er nok aluminium til og øke global prisindeks 8)
    Og så sprenger det jo en annens DIY budsjett totalt.
    Men det er lækkert... håper på en lytt når anledningen byr seg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn