HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.449
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flotte reisebilder, HC :)

Angående folkemordet så vet du like godt som meg at realpolitikk i liten grad preges av høyverdig moral. En småstat kan selvfølgelig «do the right thing», men selvfølgelig ikke uten omkostninger. Forandrer selvfølgelig ikke på det faktum at du har rett.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er to folkemord som har blitt forbigått i stillhet av mange. Det ene er det i Armenia, våre allierte i Tyrkia må jo ikke fornærmes for mye. Og så til noe minst like grovt, vår allierte i Sørøst-Asia Indonesia som henrettet store deler av Øst-Timors befolkning så sent som i 1975. :(

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Flotte reisebilder, HC :)

Angående folkemordet så vet du like godt som meg at realpolitikk i liten grad preges av høyverdig moral. En småstat kan selvfølgelig «do the right thing», men selvfølgelig ikke uten omkostninger. Forandrer selvfølgelig ikke på det faktum at du har rett.
    Da Bongo Jagland var i Armenia, under 100 års markeringen for folkemordet, unnlot han å nevne det med et år. Alltid synes han er en tufs, noe denne incidenten ytterligere bekreftet. At Tyskland bla har anerkjent det skjønner ikke denne inkompetente grå politikeren fra Lier noe av.. :mad::)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vegnettet er begredelig, men stork kan en også se.. ;D

Vis vedlegget 488134
    Trodde nesten du var på vei opp til meg jeg nå.;)

Flotte biler. Spennende å følge med.

Vi må vel få fikset på noen ting i anlegget ditt når du kommer tilbake? Når ankommer du?
    Kom i går. Skal vi satse på neste helg? Hadde vært trivelig. Og alltid fint å møtes.

At du kjører den bilen du har på veiene oppi hos deg vitner om guts.. ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er to folkemord som har blitt forbigått i stillhet av mange. Det ene er det i Armenia, våre allierte i Tyrkia må jo ikke fornærmes for mye. Og så til noe minst like grovt, vår allierte i Sørøst-Asia Indonesia som henrettet store deler av Øst-Timors befolkning så sent som i 1975. :(
    Gode poeng der baluba. Begrepet Holocaust har jødene forsøkt å ta patent på. Men må innrømme at etter dagens situasjon har jeg mer sympati med fattige armere enn jødiske skarpskyttere som skyter palestinerne som demonstrerer...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    FB_IMG_1522488418361.jpg

Da er en hjemme. Full av minner, men godt å være hjemme. Fyre i gang anlegg og høre litt musikk. Heldigvis gjorde moderne hjelpemidler at turen gikk greit. Fly via Moskva. Ingen ørkenvandring, selv om hus og folk er grå i Russland. Og smilets land kan Russland neppe kalles.. ;). Fly-maten var heller ikke noen høynare, men bedre enn Kjos som omtrent skal ha betalt om en pisse i et av hans fly på turen..
    :p

20180331_155258.jpg

Noe musikk fikk jeg kjøpt meg. Fått hørt litt. Variert, utfordrende og vakkert. Så da er det audiofile alibi ivaretatt.. ;)

20180401_000940.jpg

Landet er variert for sure. Og anbefalinger får det ;)

received_10157181005544186.jpg

20180331_103829.jpg

Og da blir det mer kjedelig haifai stoff. Skal kjøpe meg et par hifi blader og komme med litt musikk anbefalinger..? ;). Nei, neste sak blir å finne en pu som dynavector 505 kan trives med, fortrinnsvis MC. Kanskje noen har gode forslag? :)

received_10157182437989186.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Velkommen hjem HCs,ser ut som du har hatt en kjempe tur i påsken :)
    Takk for at vi fikk lov å følge deg på reisen.

mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Velkommen hjem HCs,ser ut som du har hatt en kjempe tur i påsken :)
    Takk for at vi fikk lov å følge deg på reisen.

mvh
    Takk for at du likte det F. Synes det er litt vel personal å legge ut her, men samtidig er det artig å vise frem no annet enn bare bokser og musikk. Selv om det er det viktigste her inne :).

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    At en ikke lærer. Komme hjem og ikke ha bunkret opp. Har nå levd to dager på vann og gammelt brød, nesten. Nå gleder jeg meg til å begynne å jobbe igjen, blir lett gretten av for mye fri sier Dragen.. :cool:. I strålende sol og plussgrader har jeg heldigvis fått tilbragt dagen stort sett inne. Bare lufting av ulven ødela rutinen.. :mad::). Sittende på sofaen inne med et par bøker. Lyttende til musikk kjøpt i utlandet. Cd plata under var kul, fusion jazz med innslag av melankoli. Og masse dynamikk. Men sikkert ikke lett å få tak i, strømmes kanskje best via gamle KGB sitt interne nett.. :cool:

20180402_153347.jpg

Grubler litt på om jeg skal kjøpe meg et reserve drev til cd avspilling?? Et eldre Sony kanskje? Mye fint der ute. BOW ZZ8 har jeg alltid likt. Kanskje Consonance Droplet? Begge er sære, men det er hva jeg liker.. ;)

Bow først... Lekker synes jeg..

581cc4aa77d59_BowZZ-8(catalogue).jpg.9a20f581630fed5128d5ac0549158455.jpg

Droplet er stygg, men derfor liker jeg den... Her må det vurderes.. :rolleyes:

opera_cdp5.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Den Bowen var lekker synes jeg :) aldri hørt om den før men enig at Dropleten er stygg men sikkert veldig bra.
    Kos deg på påskens siste dag :)

By the way, hvor kan en få tak i en Bow? ingen ting på bayen å finne

mvh

Sist redigert:
    • Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den Bowen var lekker synes jeg :) aldri hørt om den før men enig at Dropleten er stygg men sikkert veldig bra.
    Kos deg på påskens siste dag :)

By the way, hvor kan en få tak i en Bow? ingen ting på bayen å finne

mvh
    BOW skal en nok lete lenge etter... Danske som lagde de...Og formgiving kan de jo, danskene. Hadde makan til spiller under. Bytta den til en dusinvare fra Yamaha ifra en fyr her inne. Angrer litt på det, men spist er spist.. Eneste i kongeriket som besitter en BOW såvidt jeg vet er kwil her inne, det er en ZZ8. Lett modda, men sikkert meget bra. Litt lesestoff https://bowtechnologiesblog.wordpress.com/bo-activities/

wizard_gallery_04_b.jpg

Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser at han har en finger med i spillet til Primare,da holder jeg meg unna.
    Men det var et flott drev :)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser at han har en finger med i spillet til Primare,da holder jeg meg unna.
    Men det var et flott drev :)

mvh
    Stemmer det..Hva han gjorde i Primare er jeg litt usikker på. Mest konstruktør. Primare kan uansett ikke sammenlignes med BOW da Primare er helt greie ting, mens BOW var statement som skulle konkurrere imot det beste. Enig at BOW er sobert, pent. Og med de beste Philips drev som var å oppdrive. Drevet under er ikke så pent, men har sikkert minst like god lyd... ;). Chord.

chord.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Sett den Chord greia før men må jo si at det ser helt jæ... ut men som sikker er et meget bra drev(spiller.
    Er det et rent drev eller integrert spiller?
    Litt rart da Chord lager mye flotte produkter :)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Sett den Chord greia før men må jo si at det ser helt jæ... ut men som sikker er et meget bra drev(spiller.

mvh
    Tror det er en integrert sak. Chord kan digital, og det er greit at de ser slike ut. Finnes så mange kjedelige bokser som ser het like ut. Men så har en de boksene som er så stil-rene at de ikke stikker seg ut, der alt bare er riktig. Uten å ty til vulgære rariteter... Under verdens vakreste "kjøkkenmaskin fra Kenwood".. Også kalt Accuphase.. :). Utrolig lekker , synes jeg.

dp-900.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Tror det er en integrert sak. Chord kan digital, og det er greit at de ser slike ut. Finnes så mange kjedelige bokser som ser het like ut. Men så har en de boksene som er så stil-rene at de ikke stikker seg ut, der alt bare er riktig. Uten å ty til vulgære rariteter... Under verdens vakreste "kjøkkenmaskin fra Kenwood".. Også kalt Accuphase.. :). Utrolig lekker , synes jeg.

Vis vedlegget 488600
    Ja helt enig HCs, vakrere en dette blir det ikke :) synd prislappen er så høy ,ellers hadde det stått en slik en her hjemme :)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Franske Metronome lager en som gjerne kunne stått her.. Kalista.. Ja takk... :)

METRONOME.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ja den hadde faktisk fått innpass her hjemme :cool: rett og slett nydelig

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    For oss " gamlinger" er det uansett greit å se displayet.. Ihvertfall gjelder det meg.. Hadde + 0,25 før ..Nå er jeg snart oppe på + 0,50.. Praktisk talt blind.. ;).. Og med tanke på at Metronome koster over 350000 NOK :p bør det se vanvittig ut.. Med andre ord , ikke så aktuelt.. Driver å planlegger tur til høsten... Muligens Afrika... 3-4 land.. Heldig jeg som har Dragen som drar en satt, innfeit gubbe som meg med på tur.. 8)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    For oss " gamlinger" er det uansett greit å se displayet.. Ihvertfall gjelder det meg.. Hadde + 0,25 før ..Nå er jeg snart oppe på + 0,50.. Praktisk talt blind.. ;).. Og med tanke på at Metronome koster over 350000 NOK :p bør det se vanvittig ut.. Med andre ord , ikke så aktuelt.. Driver å planlegger tur til høsten... Muligens Afrika... 3-4 land.. Heldig jeg som har Dragen som drar en satt, innfeit gubbe som meg med på tur.. 8)
    Hørtes ut som en god plan :) jeg er heldigvis ganske bereist i noen deler av verden men kunne godt reist mer men økonomi og helse stopper det dessverre.

Får kose meg med lyd og musikk i stedet for,selv om det koster det og :)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enkelte ganger er de de lengste reisene en gjør i sitt eget hode... :). Og det bare ved å sitte på ræven , som karmana ville sagt det.. Forøvrig. Roksan har et drev som visstnok er meget bra..Finnes et i Sverige... Men pent, det er jeg usikker på om det er ..Roksan Dp1.

rok-dp1.JPG

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Enkelte ganger er de de lengste reisene en gjør i sitt eget hode... :). Og det bare ved å sitte på ræven , som karmana ville sagt det.. Forøvrig. Roksan har et drev som visstnok er meget bra..Finnes et i Sverige... Men pent, det er jeg usikker på om det er ..Roksan Dp1.

Vis vedlegget 488608
    Så ganske pent ut ja,bare synd at alt må være i sort finish. Tror jeg har allergi mot sorte produkter.
    Så mye finere med sølv/shamp imo

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får ta den en tur over fjellene å komme på besøk. Her er åpent hus,evo og TT og mange fler vil sikkert ha et besøk.. Her er det mahogny og rødt..Og sort .. Farger er mindre viktig sålenge det spiller ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Du får ta den en tur over fjellene å komme på besøk. Her er åpent hus,evo og TT og mange fler vil sikkert ha et besøk.. Her er det mahogny og rødt..Og sort .. Farger er mindre viktig sålenge det spiller ;)
    Ja det hadde vært moro å treffe dere :) ser om det kan bli en kjøre tur i løpet av sommeren.
    Det hadde faktisk vært som en liten ferie :)

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja det hadde vært moro å treffe dere :) ser om det kan bli en kjøre tur i løpet av sommeren.

mvh
    Jeg er i området i hele sommer så hjertelig velkommen skal du være. Gjesteseng, litt å bite i og litt musikk kan muligens ordnes.. Det er det beste med hobbyen, det å kunne dele den.. Og det er mye trivelige folk der ute, selvom det her inne ikke alltid virker slik.. ;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

mvh
    Jeg er i området i hele sommer så hjertelig velkommen skal du være. Gjesteseng, litt å bite i og litt musikk kan muligens ordnes.. Det er det beste med hobbyen, det å kunne dele den.. Og det er mye trivelige folk der ute, selvom det her inne ikke alltid virker slik.. ;)
    Det høres bra ut HCs og tusen takk for tilbudet :) jaja nå er i alle fall påsken over for i år og håper det kan bli en bra uke med litt snask med posten.
    Venter 2 forsendelser med rør og 2 med vinyl, så kanskje jeg er heldig at de finner veien i løpet av uken,hater å vente på pakker ;)

mvh

• Liker
    M

MarkusH

Gjest
    Det er riktig det med fargene, men helsort eller helsølv ser kanskje best ut. Selv burde jeg kalle «racket» mitt for sjakkbrettet, på grunn av sort og sølv om hverandre.
    Hvis du tar i mot yngre medlemmer også, så er det alltid morro å høre forskjellige oppsett. :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er riktig det med fargene, men helsort eller helsølv ser kanskje best ut. Selv burde jeg kalle «racket» mitt for sjakkbrettet, på grunn av sort og sølv om hverandre.
    Hvis du tar i mot yngre medlemmer også, så er det alltid morro å høre forskjellige oppsett. :)
    Du er hjertelig velkommen vet du. Du kjører vel forbi her når du er på tur opp eller nedover? Blir trivelig uansett fargekombinasjoner :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.449
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser du har begynt å ønske forslag til PU for DV 505. Den er enkel! Av de DV 505 jeg har hørt kler den best en Ortofon Rohmann.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser du har begynt å ønske forslag til PU for DV 505. Den er enkel! Av de DV 505 jeg har hørt kler den best en Ortofon Rohmann.
    Takk for tipset. Tviler ikke. Mange sier Dynavector sine egne pu skal være gode I denne armen. Din pu er vel og temmelig sjelden?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.449
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for tipset. Tviler ikke. Mange sier Dynavector sine egne pu skal være gode I denne armen. Din pu er vel og temmelig sjelden?
    Var ment som spøk :) Min DV 505 er den eneste jeg har hørt av armen. Har ikke hørt den med Rohmann PUen min (enda), men ser nå fin ut :D Rohmann er jo noe gamle greier, så det er nok bedre å lete andre steder. Flere som spiller med Denon DL 103R. Den er jo mulig å få i all slags blodmodda utgaver. Da blir den jo «special for you», akkurat slik du liker det :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.762
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Var ment som spøk :) Min DV 505 er den eneste jeg har hørt av armen. Har ikke hørt den med Rohmann PUen min (enda), men ser nå fin ut :D Rohmann er jo noe gamle greier, så det er nok bedre å lete andre steder. Flere som spiller med Denon DL 103R. Den er jo mulig å få i all slags blodmodda utgaver. Da blir den jo «special for you», akkurat slik du liker det :)
    En fornuftig tanke karmana :) tror ikke du blir skuffa

mvh

• Liker

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.572
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vellkommen hjem,HC :)

O
    Takk for det evo og gratulerer med ny jobb. Kan ikke annet enn tro at arbeidsgiver har gjort et scoop der du skal jobbe. Bortimot overkvalfisert du, vil jeg mene.

Det beste med å jobbe? Følelsen av helg.. :)
    Det er noe av det jeg savner ja,og fredagspils :)

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.271
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Bortimot overkvalfisert du, vil jeg mene.
    Det blir vel verst for de stakkars kundene som i utgangspunktet kommer innom for å kjøpe en sånn bærbar med hank på til å putte pad´n i - og ender opp med full hi-fi pakke inkludert platespiller:cool:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn