HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Spent på rapporten fra Asbjørn. Står de høyttalerne så tett inntil bakvegg som det ser ut som på bildet? Re subene: Hvis begrepet "rumperister" skulle ha noen mening, så ma det da være her!

Mvh

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg skriver litt fra besøket til Asbjørn på pc så kommer det bilder her etterpå :). Måtte bare våkne etter besøket natt til i dag av final og trompetn, veldig trivelig. Men mer om det senere.

Først vil jeg få takk Asbjørn for at jeg fikk komme hjem til han. Asbjørn bor i et staselig hus bygd av en skipskaptein på 1920 tallet i et lite tettsted i Akershus. Plasseringen av huset er møysommelig utvalg pga lokasjon, noe jeg skjønner at har gledet Asbjørns kone som er arkitekt. Selv sitter han i konsern ledelsen i et av Norges største selskaper, men det hadde jeg ikke trodd om jeg ikke hadde fått lirket det ut av han :). Nesten beskjeden, men med et glimt i øyet, det var mitt første inntrykk av Asbjørn. Forståelsen detaljer er fremtredende trekk også hos han, ikke bare hans kone. Med vakker kunst på veggene og en over to tonn kakkel ovn så var stilen i huset satt. Plassbygde hyller fulle av musikk og bøker som var lagde for å matche kakkelovn.. Ble bare en liten tass min Dovre kleber da ja.. :)

Tilbake til det jeg kom dit for. Høre hva denne mannen, som standhaftig har drevet, med "voksenopplæring" her inne i flere år , har av idealer for god lyd. Det meste er selvbygd i heimen, Asbjørn har utstyr i kjelleren til metallsløyd, ikke bare kappsag. De tingene der nede må jeg få se neste gang Asbjørn.. Platespiller finnes og, en Gyrodeck, men den ble det ikke spilt på. Transporter og DEQX. To stk av DEQX, men kun en i drift. Hver høyttaler hadde egne forsterkere, UCD og NCORE. Ja, jeg tok og bilde av kablene til Asbjørn...:). Lite eksotiske kan en trygt si, men vekltlagt soliditet og fleksibilitet. Bla ved mye bruk av Supra stømkabler.. De er myke.

Høyttalerne var rett og slett lekre. Lagd av Asbjørn, fra topp til bunn. De står på hjul og kunne skyves med en finger frem og tilbake..Og dette på tross av en vekt på ca 85 kg hver. Slikt liker iallefall jeg, har liksom bært endel kilo...:). Og ja, de står så nære bakvegg tkr. Det er Beyma elementer i konstruksjonen , tre elementer foran pluss en bånd diskant ala Heil, og en på toppen på baksiden for å skape ambience. Og så er det, helt korrekt en liten sub i "kassa" i midten..Veldig diskre, men det må til i et ellers klassisk interiør.

Nå kom vist Dragen og fortalte at det var lunch så da blir det inntrykk av "lyden" etterpå... Ett ord før jeg sier noe mer...Konsistent ..:)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Litt bilder mens jeg gumler salat her..

1566739568921.jpg

Inn til venstre vegg. Platespiller og egen bygd riaa før deqx.

1566739651001.jpg

De boksene der skjønner jeg ikke så mye av.. :). Men jeg er litt misunnelig på de som kan å bruke de..

1566739783784.jpg

Lekre høyttalere, rett og slett. Jeg er imponert over Asbjørn sine selvbygg. Ikke mange selvbygg i Norge som er så fine. Og gjennomførte..

1566739688455.jpg

Lite rør-glød og tuberolling her... Men headroom så det monner, det har disse temmelig nette forsterkerene. Og snart kommer Bitfrost og..

1566739753531.jpg

Aldri sett så ryddig salat bak noe anlegg. De fleste ser ut som kråkereir, mitt eget inkludert ;D

1566739722259.jpg

Proff-kontakter... Ikke noe ull-i-tull, 20 kvadrat - "denne kabelen var en sjøkabel", eller kabler som bare en heismontør kan lage.. Med andre ord, no nonsense..

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Da er enda et nytt besøk avlagt på nesten Gjøvik. TrompetN sørget for utmerket, hyggelig og miljøvennlig transport t/r.

Vel fremme hos HCS ble vi møtt av hans flotte hustru og traktert med aldeles utsøkt mat og drikke. Stemningen var høy fra start, og selv HCS imponerende American Akita virket svært positiv til besøket. Nesten ikke boffing denne gangen. Den firbente var også minst like stolt over lekedyrene sine som en HIFI nerd er over siste duppeditt.

Hos HCS er det alltid nye musikalske og lydmessige opplevelser å hente. Det begynner å bli noen forskjellige oppsett jeg har lyttet til i HCS’ hule. Ingen muskeltransistorer og horn denne gang, men en kul retro rørforsterker og fulltoner denne gang. Rør i DAC og RIAA var det også, så bare rør altså :rolleyes: Hvordan låt det så?

Det korte svaret er at det låter musikk, rett og slett. Med fulltoner mister man egentlig interessen for å vurdere enkeltparametre opp mot det som er HIFI korrekt og blir bare sittende å høre på musikken som sprudler ut av høyttalerne. Montro om den egenskapen har med fravær av delefilter å gjøre? Ikke vet jeg, men moro var det virkelig.

Jeg vil få si tusen takk for en svært hyggelig aften, hils så meget til din kjære HC.

34C83C5E-AC60-466D-B159-AFD3AC02AB39.jpg
    131D46A3-E867-4A88-AA2F-4C38F8B7765E.jpg

TrompeteN

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.678
    Torget vurderinger
    0
    Da ble det jammen en tur til Biri på besøk igjen. Siste besøk hos deg for omtrent et år siden ble av det dyre slaget. Nye høyttalere på meg. Derfor var det bare å stålsette seg når høyttalerene jeg smeltet for sist er blitt oppgradert. :D

Det er fascinerende hvor fort tiden går hver gang. Man må være aktiv for å få ordet og samtaletemaene spenner seg bredt. Så bredt at man rett og slett burde sette av litt mer tid.

Gårsdagens viltgryte hadde verten lagt ned skikkelig innsats i og smakte veldig for to sultne langveisfarende.

HCS lydrom lever. Det er ikke noe som tyder på stagnering der i gården. Mellom hver gang jeg er der er det satt opp noen nye akustikktiltak og hyllene med CD-er blir flere og tettere. Er fascinerende å tenke på hvordan slike ting «gror» seg til over tid.

575C5944-5352-4F94-B770-E7AA099F0A31.jpg

Fulltoner er noe jeg har sansen for. Har opplevd fler av arten relativt nylig og inntrykket om at mye blir riktig relativt uten å måtte gjøre de store krumspringene står seg. HCS sine er de mest ambisiøse fulltonene av de jeg har lyttet på hittil og jeg må si de ikke skuffet. Fulltonene er paret med bassystemet som står der klare for å redde enhver høyttaler med angst for store utsving i området 20/30 pr sekund. Skjønt disse fulltonene har ikke sånn angst. Her var det kapasitet som matchet skiltet som står med store bokstaver midt i mot lytteposisjon.

761F85DA-A2F3-423E-B0BF-5548717178CA.jpg

Vi spilte ikke skrekkelig høyt, men nok til at jeg fremkalte følelsen av å høre live lyd.

Jeg tror jeg begynner å få taket på hva HCS er på jakt etter i lydloftet sitt. For mange er uttrykket «det skal spille musikk» en oppbrukt klisje. Hva er det som ligger i det og hvordan kommer man dit. Det som er litt fascinerende er at de fleste av ringrevene i dette gamet nettopp har anlegg som passer til denne slitte klisjeen. Det har aldri spilt så mye musikk som hos HCS i mine ører som nå. Etter min forstand er det vanskelig å få i pose og sekk i denne hobbyen og skal du ha noe til å spille «mer musikk» enn det som ligger på platene må man gi avkall på noe. Det skjer også her, men hva gjør egentlig det hvis det nettopp er det som er målet?

Vi spilte mye vinyl og jeg storkoste meg med alt vi hørte på. Høydepunktet var både Final og jeg ganske enige om.

BFA951EB-3482-4DE5-A31B-3CE242681C5C.jpg

Veldig moro å høre hvordan tilnærminger gror i ulike retninger i denne hobbyen og morsomt å høre at HC jobber seg mot signaturen han vil ha. Er nok enig at fulltoner var et steg i riktig retning fra mine nye høyttalere.

Det er rart med det at ti timer med Final og 6 timer med HC i går føltes altfor kort. Tusen takk for invitasjonen og for en veldig hyggelig dag begge to! :)

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her var det skjedd ting ja.. Ble sittende å se på NRK2 og en Wagner konsert med Bryn Terfel... En artist jeg holder høyt. Men nok om det, må avslutte mine særs subjektive inntrykk av det jeg hørte hos Asbjørn, et besøk jeg hadde gledet meg til lenge.

Asbjørn har hatt bla to fokusområder, det er perspektiv og kontroll på bass. Begge disipliner som krever mye jobb, kunnskap og tålmodighet. At rommet en sitter i har en takhøyde på over 285 cm, samt at bassen har to stuer å rulle gjennom hjelper noe, men det er sjelden en free lunch alene.. DEQX kombinert med massiv kapasitet headroom gir muligheter, muligheter til å lykkes med det Asbjørn har prøvd å få til.

Litt innledende lyd prøver som viser at ting er i rett kanal og fase. En sitter i en likesidet trekant, temmelig nære. Tipper det ikke var mer enn 2,7-30 m til høyttalerne. Det er et karnapp på venstre side, noe som KAN føre til en skjevhet i lydbilde. Men kanskje kan litt forsiktig demping på motsatt side ved hjelp av et par puter kompensere for forskjellen? Vi begynte å høre på ulike artister, men "gullørene" mine mente at det dro seg litt imot høyre.. :). Putene ble fjernet , og stolen flyttet 20 cm til venstre. Og da satt det, dønn i senter. Vi spilte ikke høyt, kanskje opp i 85 db, høyt nok til at anleggets egenart og energi var tydelig. Mye forskjellig be spilt, alt ifra americana, jazz, opera til rock og 1812 overtûren som smalt ut på slutten.. Som jeg nevnte i mitt forrige anlegg, dette anlegget er KONSISTENT. Og en kan spille alt, kanskje det har med graden av forvrenging, eller mangel på sådan? Hos meg skiller de dårlige opptakene seg mer ut i negativ retning. Her bare funket alt innenfor måten anlegget gjenga musikk på.

Ja, voldsom kapasitet, her kan en sikkert rive den staselige bygningen ved fullt pådrag. Ned til 16Hz er ikke noe problem, og det tror jeg på. Hva har en så å bemerke ifht egne preferanser? For det er preferanser og valg løsninger som skiller oss her inne. Jeg savnet litt mer attack, mer "levd liv" til tider. Kan det være at jeg er mer vant til gjengitt rufs , og savner det litt ? Asbjørn kunne fortelle at dette med attack var noe han ville jobbe med når han fikk flere kanaler med den nye forsterkeren. Og at diskant var noe han hadde tenkt på.. Kontroll er helt fint, men enkelte ganger er jeg for litt mer "frislipp"..:). Men det er mine preferanser , og ingen fasit på noe.

Da tiden kom da jeg måtte dra kjente jeg at tiden ble bare så altfor kort. Foran anlegget til Asbjørn kunne jeg sittet lenge, hørt ulike musikk typer , og hørt musikken bre seg utover..For lydebilde her kan være SVÆRT, langt utenfor sidene på høyttalerne.. Og nesten uvant.. For det er på mange måter et kompakt anlegg med svære muskler. Muskler som ikke avsløres umiddelbart.

Når Asbjørn får satt opp den nye forsterkeren vil jeg gjerne komme igjen. Høre forandring, forskjell, nyte god kaffe og kjenne på gleden over det klassiske interiøret. Men mest, bli mer kjent med denne mannen som bruker timer av sin tid her inne for å kunne gi et alternativ og kunnskap . Et alternativ til tidvis kreative løsninger, noen endog brannfarlige.. Og så hadde vi samfallende syn på det norske forsvar..Eller mangel på dette..Men det er en annen historie ..Takk for meg, og takk for at jeg fikk komme. På gjensyn Asbjørn :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk trompetn og final, takk for dere er så fine fyrer. At dere kjører lange turer for å gi råd, latter, historier og glede til en innlandsboms. Neste gang blir det hos deg trompetn :). Setter stor pris på deres formening om ulike løsninger og lyd. Og det er særs nyttig å ha ører som en stoler på til å komme med råd og vink.

Det ble spilt endel vinyl For meg en liten oppvåkning, når jeg innså hvor bra det kunne funke. Samt at jeg må få satt opp Kuzma vaskeren min..Var ikke pene noen av de platene jeg fant.. :mad:.. Intr å høre samme opptak vinyl opp i mot cd. Vanskelig å nivåmatche , men lærerikt.. Jeg har noen ideer videre, noe vil koste litt, andre muligens ikke. Tror jeg høyttalerne får bli, forsterker er jeg litt usikker på. Og dac ble solgt i dag... Fikk en ide.. I mellomtiden kan jeg gjerne få tips om EC EMP UP hvis noen har en slik de vil bli kvitt.

Takk igjen for at dere ville komme. Og artig å eksponere dere for musikk UTEN filter..Ihvertfall i høyttaleren. Og det er annerledes. Uten at det behøver være det beste. Uansett, har kjøpt noen flere plater i dag..Regner med at du har skaffet deg "Folkefrelsar" trompetn? :). Ja , boffen på 52 kg kjente dere igjen, og Dragen var happy med å ha dere her. Det er disse stundene sammen slik og musikk i sentrum som gjør hobbyen levende.. :)...

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lampizator og jeg kom ikke helt i mål. Så da fikk Zulu overta, noe jeg foreløpig ikke er helt sikker på at smart av meg. Zulu er fornøyd, og det er bra.

Men da må en teste andre dac. LM, som har en god dac, er på vei. Først inn ble alikevel den under

1567173970342.jpg

https://www.audiostream.com/content/aqua-hifi-la-scala-mkii-optologic-dac

Aqua La Scala 2. Foreløpig er jeg imponert, men jeg må høre mer. Blitt mye vinyl i det siste, en helt annen lyd kontra cd. Lyst på en spiller til.. :). Ble sittende å høre musikk i åtte timer i natt, da er en vel litt hekta? :cool:

FB_IMG_1567167536204.jpg

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.688
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Fine de Aqua-dacene. Modulbaserte som de er kan de lett oppgraderes når nye moduler er tilgjengelige fra fabrikk.

Kunne fort blitt en Aqua dac på meg også. Men jeg fikk tilbud om å kjøpe din Lampi før jeg fikk svar fra en Aqua selger i Sverige. :)

Kan bli interessant å høre hvordan Aqua og LM stiller seg sammenlignet med min Lampi :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine de Aqua-dacene. Modulbaserte som de er kan de lett oppgraderes når nye moduler er tilgjengelige fra fabrikk.

Kunne fort blitt en Aqua dac på meg også. Men jeg fikk tilbud om å kjøpe din Lampi før jeg fikk svar fra en Aqua selger i Sverige. :)

Kan bli interessant å høre hvordan Aqua og LM stiller seg sammenlignet med min Lampi :)
    Fikk lyst til å teste den LM forsterker du hadde hos deg. Justerbar tilnakekobling liker vi. Litt mer usikker på "skogen" av ulike rør.. :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.641
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Blir moro å høre hva du synes om LM dacen HC :) testet den forrige modellen men imponerte lite

mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir moro å høre hva du synes om LM dacen HC :) testet den forrige modellen men imponerte lite

mvh
    Ja, jeg er og spent. Den har noe å måle seg mot.. En fyr, som jeg har tiltro til ørene på, har foreslått DCS... Aldri hørt merket i eget oppsett, men teknologisk langt fremme. Vi er heldige som har mulighet til å prøve ut ting, takk til flinke bransjeaktører som gjør det mulig :)

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.161
    det du trenger er høyttalere med diskanter og et riktig delefilter. vil gjøre et hav av forskjell uansett dac :rolleyes:

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.688
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Fikk lyst til å teste den LM forsterker du hadde hos deg. Justerbar tilnakekobling liker vi. Litt mer usikker på "skogen" av ulike rør.. :)
    Er en vellydende rakker det :) Er ganske hørbart når man justerer tilbakekoblingen. Får se om jeg ender opp med en sllk en eller en annen SET kreasjon etter at jeg får prøvd en haug med transistorforsterkere :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er en vellydende rakker det :) Er ganske hørbart når man justerer tilbakekoblingen. Får se om jeg ender opp med en sllk en eller en annen SET kreasjon etter at jeg får prøvd en haug med transistorforsterkere :)
    Får indikasjon på at det ikke er veien å gå ifra en som har hørt begge. En kan fort gå seg vill i bytter, blir fort sideveis forflyttning.. Been there, done that :)

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    23
    Aqua dac'en står øverst på lista mi over hva jeg er hypp på å prøve. Det er optologic versjon du har HCS?
    Kjøpt eller lånt?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Aqua dac'en står øverst på lista mi over hva jeg er hypp på å prøve. Det er optologic versjon du har HCS?
    Kjøpt eller lånt?
    Jepp, Optologic. Tester den nå, men den er lett å like. Alan som låner ut. Kan evt sende den rett til deg utpå sletta hvor du bor? :). Foreløpig fastholder jeg at jeg er imponert.

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    525
    Torget vurderinger
    23
    Er det OK for Alan, sier jeg absolutt ikke nei. Da kan jo jeg sjekke ut min opplevelse av din venn med troverdige ører sin dSC anbefaling, da jeg jo har en slik rigg i heimen.

• Liker

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har trua på den dacen fra LM, men det skulle vel også bare mangle prisen tatt i betraktning. Lillebroren 502 fikk iaf veldig god mottagelse.
    Når får du den inn?

• Liker

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Antall liker
    4.743
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    er vel hovedsaklig usb modulen/delen som har fått størst oppdatering på nye Lm dac-en? ellers er dem vel ganske like, om den vil falle i smak vil jo vises om den blir kompis med resten av riggen :) men den er lett å like etter de jeg har hørt med oppgraderte rør, følte alikevel at den ikke nådde helt frem/hadde noe spesielt men den gjorde jobben :)
    blir spennende å høre what it will be morro at du får lånt mye nytt om dagen :) spent på hva som skal overgå Lampien du hadde den var vel av relativt solid kaliber den og :) men its often quirky up at the top of the hill hehe
    Mvh Krazy

• Liker

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så LM har lagt på 15k kr for en oppgradering av USB-delen? Ellers ganske like?
    Høres underlig ut ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har trua på den dacen fra LM, men det skulle vel også bare mangle prisen tatt i betraktning. Lillebroren 502 fikk iaf veldig god mottagelse.
    Når får du den inn?

Kom i går, stått på i natt. Det skal sies, tror neppe dette blir en ren walkover,Aqua er faderlig god. Standard rør i begge, tror det er lurt.

Er neppe så topp of the hill her Krazy, mer down in the valley. Kombinert med masse nyskjerrig attitude. Kilden har mye å si tror jeg, og forskjeller på dac er det. Selv om det forfektes at det ikke skal legges til eller trekkes fra så har jeg til gode å høre en dac som ikke gjør noe i et oppsett. De som bruker dsp har nok flere muligheter, om de lykkes.. Ser endel frustrasjon her inne.. :)

1567592540935.jpg

Selv om jeg sikkert er litt old school tror jeg på utvikling.. Selv om en kan lure til tider.. :cool:

FB_IMG_1567490644607.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mens en pusler med dac lytting forbedres dagens middag. Her er det innført fårikål-onsdag :). Alternativet med taco-fredag er ikke det samme.

1567598682937.jpg

Etter sterk omtale av blues fikk jeg lyst på ny børste.. Ikke er den dyr, og ser smukk ut. Gull og greier :). Sikkert ikke noe forskjell fra de to jeg har, men ekorn som jeg er måtte det til.. ;D

1567598711347.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

osc

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Antall liker
    396
    ^Tenkte kanskje på mengden. Fårikål er litt som lutefisk, det kan aldri bli for mye. Når du ser det anbefales 0,5 kg lutefisk pr person er det egentlig det vi kaller en "starter".

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^Tenkte kanskje på mengden. Fårikål er litt som lutefisk, det kan aldri bli for mye. Når du ser det anbefales 0,5 kg lutefisk pr person er det egentlig det vi kaller en "starter".
    Godt poeng det osc. Det rare er at jeg aldri orker fårikål to dager på rad, enda det visstnok smaker bedre andre dagen.. Samme med reker, en dag holder. :)

Da er LM dac og Aqua dac testet. Fikk inn et par ører til, lyttende blindt. Dvs vi dekket de til og så byttet jeg. Og så skrev de litt om hva de syntes. Så fikk jeg høre uten å se. Tilslutt samholdt vi notater. Var enstemmig, og temmelig like inntrykk.

Vil fremholde Sveinung og Alan som lar en teste ut i eget oppsett, egne ører, og egen tid. Takknemlig.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt poeng det osc. Det rare er at jeg aldri orker fårikål to dager på rad, enda det visstnok smaker bedre andre dagen.
    Da venter du helt enkelt med å spise kun andre dagen:cool:
    Helt rett :)

mvh
    Hmm.. Ikke tenkt tanken, men det skal testes førstkommende onsdag... Godt å få noen tips ;). Uansett temmelig tom i hue etter to timer med intens konsentrasjon på skytebanen. Aktiv skyting med håndvåpen er ren terapi :).

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg tror de oppleves som forskjellige. :)

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28