HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vennlige folk, billig øl og grei mat... Og følelsen av 1001 natt.. Men damene her har mer bart enn meg, noen tilogmed monobryn.. Liker jeg meg, ja.. ;)

1569817445828.jpg

Både jeg og du er ikke så store Gunner. Men vi greier oss slett ikke værst. Og stereo-benken er også forsåvidt grei :)

FB_IMG_1569781466748.jpg

Nå bærer det tilbake til hovedstaden :)

1569817350126.jpg

Mye mat er bra, samt enda mer øl..

FB_IMG_1569647865255.jpg

1569783786437.jpg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Forlater gull og glitter og kommet meg hjem. Kunne sikkert postet flere sider med opplevelser og bilder, men det for holde for denne gang :).

1570047476527.jpg

Tilbake til regn, høst og gråvær. Men godt det og. På innsiden av garasjen stod det litt og ventet.. Da får en ta helga til hjelp :)

1570047330077.jpg

Spent på om jeg vil like kombinasjon. Men skal nok uansett få satt ord på det.. :rolleyes:

FB_IMG_1569530972264.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.293
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vakkert!

Blir spennende å se hva du nå har fått i hus :)

God tur hjem fra Langtbortistan!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Vennlige folk, billig øl og grei mat... Og følelsen av 1001 natt.. Men damene her har mer bart enn meg, noen tilogmed monobryn.. Liker jeg meg, ja.. ;

Vis vedlegget 555253
    Samarkand er et sted jeg drømmer om å reise til pga arkitekturen.
    Snodig den arabiske verden/kultur/religion hvor det ikke er lov til og avbilde levende vesener i utsmykningen av bygninger :confused:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vennlige folk, billig øl og grei mat... Og følelsen av 1001 natt.. Men damene her har mer bart enn meg, noen tilogmed monobryn.. Liker jeg meg, ja.. ;

Vis vedlegget 555253
    Snodig den arabiske verden/kultur/religion hvor det ikke er lov til og avbilde levende vesener i utsmykningen av bygninger :confused:
    Mye er snodig Power. Ihvertfall når det har med religion å gjøre. Vurderer å handle et sett Quad for å teste litt, men kan jo ikke spille høyt med de.. :).

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vært rolig her i tråden. Mye å gjøre etter å ha vært på ferie. Og så er det godt med litt pause herfra, blir gjerne litt repetetivt det hele... :).

1570981213141.jpg

Slik ser det ut etter å ha bært opp. Hvordan funker ASR, med en høy dempefaktor, på Closer fulltoner? Overraskende, krystallklart. En kan savne litt glød, men foreløpig leverer de to meget bra. Når sant skal sies tror jeg det skyldes og en tredje boks.. CEC er ute, solgt. Inn på prøve kommer Oppo 205 "Big Swifty edition". En spiller med meget gode målinger ytterligere moddet opp så meritterte ører sier at den står seg glatt imot dac til over 100k.

Det er uansett mine ører som hører. Oppo 205 er habil maskin, skal teste litt mer før dommen er endelig.

Kjøpt litt plater og cd skiver. Fryder meg litt over på lytte til plata under. Men det er bra groove, funk og soul. Musikk som gjør en glad. Er litt lei pretensiøs musikk som handler mer om navn på artist enn gleder enkelte ganger.. :). At et par kompiser spiller på plata under gjør også gleden større..

1570981236573.jpg

Og når det nevnes emulere rørlyd så er det like DUMT, i mine øyne, som bildet under.. :)

FB_IMG_1570961855136.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.661
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Ser bra ut HC :) spennende å følge deg den seneste tiden da det har vært mye innom.

mvh

• Liker

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005

Vis vedlegget 555253
    Mye er snodig Power. Ihvertfall når det har med religion å gjøre. Vurderer å handle et sett Quad for å teste litt, men kan jo ikke spille høyt med de.. :).
    Nei, skal du blåse ut ørevoksen på +100 db, så kan du glemme Quad ESL-63, men 2905 spiller mer enn høyt nok for meg :rolleyes:

Og der var ringen sluttet ved ASR Emitter II atter kom inn i anlegget ser jeg :rolleyes:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Vis vedlegget 555253
    Nei, skal du blåse ut ørevoksen på +100 db, så kan du glemme Quad ESL-63, men 2905 spiller mer enn høyt nok for meg :rolleyes:

Og der var ringen sluttet ved ASR Emitter II atter kom inn i anlegget ser jeg :rolleyes:
    Hva er egentlig forskjellen på de to største Quad Power? Uansett, tenker ESL 63,pga en meget god mellomtone. Skynder meg langsomt, det er den største gleden.
    motoren plass ihvertfall til en snurre til.. Litt lyst på Kuzma.. Vi får se :)

Har og meldt på kurs, lære et instrument. Har glimpret litt gitar før, samt piano. Blir sikkert en jævel på blokkfløyte.. :). Er ikke mye som skal til visstnok for å lage "musikk" nå for tiden.. 8)

FB_IMG_1570715163046.jpg

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.146
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Her er anlegg i stadig utskifting ser jeg, ny ASR i oppsettet. At ASR for en runde nummer 2 i oppsettet synes jeg er på sin plass:)

Mulig jeg skal forbi deg i slutten av neste uke, mulig jeg tar en tur innom om det passer:rolleyes:

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Her er anlegg i stadig utskifting ser jeg, ny ASR i oppsettet. At ASR for en runde nummer 2 i oppsettet synes jeg er på sin plass:)

Mulig jeg skal forbi deg i slutten av neste uke, mulig jeg tar en tur innom om det passer:rolleyes:
    ASR Round two... Bør ikke klage på det.. Tilvenning til så lite "forvrengning".. 8). Alt kan uansett fikses..

FB_IMG_1570610071480.jpg

Og hjertelig velkommen skal du være roeng.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har grublet litt på kilde en stund. Hadde noen sagt at en multispiller skulle ta over for drivverk og en rør dac for noen mnd siden, hadde jeg ledd av påstanden. Men etter å ha brukt noen dager er jeg mektig imponert. For en som sikkert av flere kalles en subjektivist her inne, er det litt artig med et produkt som dette ( https://www.audiosciencereview.com/...measurements-of-oppo-udp-205-uhd-player.3660/). I tillegg er den blodmodda av Corvis slik at den visstnok kan måle seg med dac til tresifret beløp.. :). So what's not to like? Litt treg, vil at ting skal starte umiddelbart. Uansett, det er en minor detail i der store og hele. Har den synergi med ASR EMITTER? Det vil jeg påstå. Så jeg tror den bare må bli, glad Big Swifty ga meg muligheten til å teste, skikkelig.

1571167718302.jpg

Dessverre kjøpte jeg en skive av Kari Bremnes. Noe så kjedelig. De gamle hennes er langt mer nyanserte, synes jeg. Både på tekst, og på arrangement. Det gode var at det fulgte med cd. Sånn kan jeg teste melodi imot melodi. Smak og behag, men det er ingen walkover for vinyl. Ble litt usikker på om Nottingham går ørlite grann for sakte.. Hvordan får en evt målt det? Må kanskje ha en motor-styring til Nottingham, men usikker på hvilke som anbefales. Fint å ha litt å gruble på.. :)

1571167758983.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes en app som heter RPM som du laster ned på mobilen. Åpne appen, legg mobilen på platetallerkenen, så får du både hastighet og hastighetsavvik målt i prosent.

Mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det finnes en app som heter RPM som du laster ned på mobilen. Åpne appen, legg mobilen på platetallerkenen, så får du både hastighet og hastighetsavvik målt i prosent.

Mvh
    Takk, det skal jeg teste ut. Litt skummelt om en finner store avvik.. Trodde Nottingham var temmelig stabile..

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Mvh
    Takk, det skal jeg teste ut. Litt skummelt om en finner store avvik.. Trodde Nottingham var temmelig stabile..
    Litt usikker på om jeg kan legge tlf på når deg dytter i gang tallerken. Men det er vel bare en måte å finne ut av det på..

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.794
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det trodde jeg om Verdier også. Det viste seg at den var avhengig av at drivtråden var nøyaktig riktig strammet.

Mvh

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det trodde jeg om Verdier også. Det viste seg at den var avhengig av at drivtråden var nøyaktig riktig strammet.

Mvh
    Takk tkr, sånne råd er gull for en novise som meg. Når jeg blir stor skal jeg ha en slik spiller som deg.. Rett og slett drømmen, synes jeg.

• Liker
    Reaksjoner: tkr

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    legg telefonen forsiktig på når snurra er oppe i stabil fart.
    har du matte av kork, filt, gummi. semsket skinn, e.l. så blir ikke telefonen kastet av.
    (og lykkeligvis for oss vinylfreaks veier en mobiltlf ca det samme som ei skive).

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    har du matte av kork, filt, gummi. semsket skinn, e.l. så blir ikke telefonen kastet av.
    Feil! :mad:
    Smør på tallerkenen med symaskinsolje, kjør opp i overfart, sleng så mobilen på. Gjenta øvelsen helt til mobilen slenges av slik den treffer nålen på PU'en. kan du avlese hastigheten :D

WayAhead

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Smør på tallerkenen med symaskinsolje, kjør opp i overfart, sleng så mobilen på. Gjenta øvelsen helt til mobilen slenges av slik den treffer nålen på PU'en. kan du avlese hastigheten :D
    Grotesque.... ;)

Alternativt, finn en kopp, skål ell som en setter opp ned over senter på tallerkenspindlen og legg mobilen ovenpå, Ingen sentrifugalkrefter :)

Satisfaction guaranteed ....

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.603
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Grotesque.... ;)

Alternativt, finn en kopp, skål ell som en setter opp ned over senter på tallerkenspindlen og legger mobilen oven på, Ingen sentrifugalkrefter :)

Satisfaction guaranteed ....
    #Reodofelgenlurt
    Takk for tipset.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.510
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Høres ut som du har lært det av,Karmana ;)

O

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ouch.
    en dag skal karmana få fred, en dag skal vi glemme.
    men det er tydeligvis ikke idag.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    btw, telefonen fløy av da jeg kom i skade for å legge den på den glatte siden av skinnmatta en gang jeg skulle måle 45rpm.
    landet heldigvis på stortåa istedenfor trioderørene på monoblokken.
    aldri vært så glad for å kjenne en jagende smerte over fotskulderen noen gang.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.052
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    btw, telefonen fløy av da jeg kom i skade for å legge den på den glatte siden av skinnmatta en gang jeg skulle måle 45rpm.
    landet heldigvis på stortåa istedenfor trioderørene på monoblokken.
    Du skulle måle, ja.... Burde visst at målinger og hi-fi ikke passer sammen. ;)

• Liker

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.760
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ja, en av de få gangene jeg skulle måle noentingsomhelst i det jævla anlegget, så gikk det galt.

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    HCS RPM app`en fungerer fint. Kan stilles inn slik at displayet står stille selvom telefonen roterer. Min Well tempered målte 32,48 med gammel reim. Kjøpte ny av samme type - da ble resultatet 33,12. Bestilte også 3stk uoriginale på nettet. Da måler spilleren 33,33:).

Vinylen og reimdriftens gleder dette. Skal man ha skuddsikker hastighet uavhengig av reim og romtemperatur er det direktedrift som gjelder.

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    HCS RPM app`en fungerer fint. Kan stilles inn slik at displayet står stille selvom telefonen roterer. Min Well tempered målte 32,48 med gammel reim. Kjøpte ny av samme type - da ble resultatet 33,12. Bestilte også 3stk uoriginale på nettet. Da måler spilleren 33,33:).

Vinylen og reimdriftens gleder dette. Skal man ha skuddsikker hastighet uavhengig av reim og romtemperatur er det direktedrift som gjelder.
    Takk for gode tips. Skal teste ut. Har forøvrig plass til et par snurrer til. En billig direktedrift kunne vært greit. Jorwed?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Ad forskjeller på de store Quadene har jeg skrevet om det i Quad-tråden etter innspill fra Rubyred.

Det foreligger ingen store forskjeller mellom Quad ESL-2905 og 2912.
    Det mest slående er det rent kosmetiske.
    Forskjellene er penere ramme på 2912 (ikke så nøye for alle), lysende Quad logo bak i tillegg til foran.
    Hva skal man vel med det? Aluminiumsramma, sort stoff kledning og sort pianolakk lignende topp bue fungerer fint.
    Jeg har Quad logoen skrudd av på mine 2905 da jeg ikke trenger å jåle det til for meg selv.
    Jeg er jo forfengelig nok som det er allerede :rolleyes:
    Så er det 2 deler i signalveien (en motstand og en kondis pr side om jeg ikke husker helt feil) som man kan kjøpe løst å få loddet inn på 2905 sine signalbaner. Vist nok foreligger det litt bedre integrering av vekten til foten også, og det er et pluss.
    Jeg har lyttet til begge modellene hver for seg under forskjellige forhold, men det avstedkom intet halleluja eller eureka hva forskjeller i lydgjengivelse angår i noens favør. Et brukt velholdt sett 2905 i dag er et kupp etter mitt skjønn.

Ad ESL-63 kan du lese masse der om i nevnte tråd :cool:

Sist redigert:
    • Liker

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.965
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har akkurat vært i Danmark.
    Ingen vits i å handle Quader der.
    100 N.kr=136.43 Danske.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Jeg har akkurat vært i Danmark.
    Ingen vits i å handle Quader der.
    100 N.kr=136.43 Danske.
    Så absolutt ikke nå om dagen.
    Dessuten ligger det plutselig et sett på bruktbørsen for 35-40 tusen.
    Så det er heller ingen vits i å handle nye av OHC.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for gode råd power. Dukker det opp et par store Quad på bruktn kunne det vært spennende. Magnepan har og vært litt i tankene etter vellykkede møter med 3.6 og MMG. Blir nok uansett en runde i Oslo for å besøke nlykke bla for å høre PMC. Fikk et godt inntrykk av de etter å ha snakket med nlykke og grumpy på samlingen hos Final. En ting er sikkert, silda vi fikk hos Karmana i Nederland var langt verre enn den sterkeste Final kom med :).

Idag tester jeg musikk som er like krevende som maten i går. Nemlig en helt ny "dødsmesse" av Kjetil Bjerkestrand. Jeg er glad i Verdi og Mozart sine varianter av denne typen musikk. Så spent.

STABAT MATAR utgitt av KKV har sju satser på latin og engelsk. Trondheims solistene, Arve Tellefsen og Live Marie Roggen.. Dette er mektig! Avslutningen, med melodien, "Into Paradise" verdt prisen alene.

Dette er voksen musikk om møte med døden som gjør at en føler seg i live...

1571495073686.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn