HC's lille reise inn i musikkens store univers...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.208
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her er du inne på noe vesentlig, Power. Det er ikke hva slags hifi som er viktig siden det meste låter likt likevel, uansett om det blir satt opp i frisk luft, skog, mark og vann, uansett årstid. Man skal heller ikke undervurdere verdien av å kose seg med målinger, og bare la hjernen jobbe med sitt uten å henge seg opp i noe spesielt. Og REW, min gode mann, er jo ren sjelefred. Hvilken kurv!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nydelig vinterbilde. Til sammenligning var det 10 grader her på Vestlandet i dag. Dampvasker var et godt kjøp, har hatt en i 15 år. Vil dog fraråde å bruke den på din nye pre eller annet bruktutstyr selv i disse koronatider. Der får det holde med spritvask. Ypperlig til bilen er den og til mye annet. Nå har du skaffet deg arbeid, år etter år. Lykke til.
    Og arbeid ble det, men det er jo julens spirit, å glede andre. I dette tilfellet min kjære :)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ønsker dere som kikker innom en god høytid, godt tilbakelent , med de sysler som gir DEG glede! :). God JUL ! :)


    Og siden er litt petrofil og...En liten snutt til glede for de miljøbevisste av oss..

     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.425
    Antall liker
    17.123
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    En riktig God Jul ønskes deg herfra.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for at jeg fikk komme innom sist jeg passerte. Var veldig hyggelig å møtes igjen å få pratet litt. Og det lille jeg fikk lyttet til anlegget ga godfølelse.
    Får håpe cowid roer seg i 2021, å at det vil bli mulig å treffe likesinnede.
    Ønsker deg å dine en god jul🎄🎅🏼
    mvh
    R
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for at jeg fikk komme innom sist jeg passerte. Var veldig hyggelig å møtes igjen å få pratet litt. Og det lille jeg fikk lyttet til anlegget ga godfølelse.
    Får håpe cowid roer seg i 2021, å at det vil bli mulig å treffe likesinnede.
    Ønsker deg å dine en god jul🎄🎅🏼
    mvh
    R
    Veldig hyggelig å se deg igjen. Jeg satte stor pris på å snakke litt om de "store" tinga, ikke bare hifi. Du er en tålmodig og snill fyr, det er hva jeg tenker. Håper vi sees snart igjen. Ha en hjertevarm feiring med de som betyr mest for deg, God Jul :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    God Jul, HC, håper ellers neste år åpner for nye turer og mye moro!
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God Jul, HC, håper ellers neste år åpner for nye turer og mye moro!
    God jul til deg og dine Håkon. Du er iferd med å få en gave jeg nesten misunner deg :). Tur, glede, fellesskap, hva var veø hobbyen uten å ha gjort slike sprell. Tipper Polen er et reelt alternativ neste år, men det kan fort skje mer. Vi sees plutselig :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.866
    Antall liker
    13.740
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    God Jul, @HCS
    Tenk vi sa sees snart i februar, før verden datt av hengslene. En stund siden, side 180 i tråden faktisk 😅
    Ønsker deg en fin juletid, og at vi ses i -21 😊
    mvh
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God Jul, @HCS
    Tenk vi sa sees snart i februar, før verden datt av hengslene. En stund siden, side 180 i tråden faktisk 😅
    Ønsker deg en fin juletid, og at vi ses i -21 😊
    mvh
    Ja, tiden går fort. Men så veldig trivelig å ha litt tid med deg. Ha en strålende god feiring min venn, vi sees :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Ha en fredfull turvennlig jul ved Mjøstraktene HCS, og husk og etterfylle med livets vann, god mat og kaker ;)
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fri, late gode dager. I dag snør det samr gråvær. Godt å slappe av inne da. Gårsdagen ble tilbrakt ute med truger og hund. Bål og kokekaffe, rene terapien. Godt å få renset hodet litt. Vurderer å bytte høyttalere, til noe mer sedat og voksent. Er vel barw et tegn på at en begynner å bli voksen, les: satt, selv
    ..?

    Tur.jpg


    Heldigvis er det litt humor igjen i skrotten. Nei ikke "skrotum"..

    FB_IMG_1608935726891.jpg


    Nå som vaksine har kommet vil det forhåpentligvis bli flere muligheter for å treffe folk igjen. Audiofile sysler er ofte hyggelige i samkvem med andre. Også André..

    FB_IMG_1608986659304.jpg


    Julemusikk kan jeg styre meg for, Hændel blir rett og slett litt kjedelig... Men for all del.. 🙂
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.346
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Du er rastløs og nyskjerrig som du alltid har vært. Blir spennende å se hva som har ført til kløe denne gang🙈🎶
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Høyttalere for voksne er innmari dyre, HC. :)

    Men jeg kan foreslå et par Kudos. Har du penger som brenner i lomma, gå for Titan-serien, 707 må vel være selve drømmehøyttaleren for en hver voksenperson. Brenner ikke pengene så forferdelig, er det en standard C20 som gjelder, eventuelt om du snubler over en C2. Du vet jo nesten eksakt hvordan sånne låter, men er du i tvil får du ta med TV-høyttalerne dine over gårdsplassen en tur. :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kudos er svine gode høyttalere ja🥰.
    Savner til tider mine C20 Super ennå😰.

    O
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    M

    medlem215396

    Gjest
    Tiltross for godt fornøyd med nåværende, kunne gjerne prøvd Tannoy en gang i fremtiden. Fremstår som høyttalere for voksne? Fortsatt Gode Juledager
     
    Sist redigert av en moderator:
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    God jul og snart er det jaggu 2021 også.. Du får ha ei fin nyttårs feiring.
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS
    M

    MarkusH

    Gjest
    Rett utpå nyåret har jeg litt fri, så da står muligheten åpen for en lytt til XTZ ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for gode råd... Sitter en stille i båten hele tiden blir en satt, gynger en for mye rundt blir en sjøsyk.. :). Jeg hører vel til siste kategori vil jeg tro. Er litt lei av å bytte, bære opp og ned. Men det er kanskje på tide å lande med noe som stort sett funker på det meste, uten å brilijere på noe helt der oppe? Vet ikke. Men at det plutselig skjer noe skal en ikke se bort ifra... Ihvertfall i morgen... :cool:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hobby for å hobbyen sin eller er det musikken som setter premissene? Jeg finner utviklingen lett forvirrende. Forvirrende fordi jeg synes det er blitt så komplisert, så teknisk, så usjarmernde å utøve denne hobbyen. Må jeg virkelig ha 40 kubikk med en eller form for demping, eller en forsterker som måler perfekt og poste skryte-vannfall som jeg ikke skjønner noe av? :)... De beste, og sterkeste, opplevelser rundt musikk har vært spontane, lave skuldre og i en setting av enkelhet og lave forventinger..

    FB_IMG_1609084368595.jpg


    De fleste som begynner med hobbyen sitter "midt i salen" med sine konvensjonelle høyttalere. Ytterst på fløyene sitter rundt-strålerne, midt i men alikevel langt ut, og det funker. Noen lenger bak lavere oppløsning og varm lyd , men alle i trygg avstand til scenen. Så har en de mer "rabiate", de som omtrent vil sitte på scenekanten. Horn-gutta. De vil nesten være intime med artisten og nyter når dynamikken gir følelser av live-lyd og levd liv. På balkongen sitter fjøl-gutta. Stort lydbilde med litt pastell topp og en altomfattende lyd. Hmm, hvor i salen vil jeg sitte nå? Har prøvd nesten alle seter, noen har gitt glede som vil huskes resten av livet.. Og min tolkning er den som teller, for meg.. Enkelt..

    FB_IMG_1607870611016.jpg


    Livet er for kort for kjedelig hifi... Ihvertfall i møte med den levende musikken.. Takknemlig for reisen.

    Forøvrig, må pakke ut, etterhvert..
    20201230_120551_1609335295057.jpg
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn