Hobby for å hobbyen sin eller er det musikken som setter premissene? Jeg finner utviklingen lett forvirrende. Forvirrende fordi jeg synes det er blitt så komplisert, så teknisk, så usjarmernde å utøve denne hobbyen. Må jeg virkelig ha 40 kubikk med en eller form for demping, eller en forsterker som måler perfekt og poste skryte-vannfall som jeg ikke skjønner noe av?
... De beste, og sterkeste, opplevelser rundt musikk har vært spontane, lave skuldre og i en setting av enkelhet og lave forventinger..
De fleste som begynner med hobbyen sitter "midt i salen" med sine konvensjonelle høyttalere. Ytterst på fløyene sitter rundt-strålerne, midt i men alikevel langt ut, og det funker. Noen lenger bak lavere oppløsning og varm lyd , men alle i trygg avstand til scenen. Så har en de mer "rabiate", de som omtrent vil sitte på scenekanten. Horn-gutta. De vil nesten være intime med artisten og nyter når dynamikken gir følelser av live-lyd og levd liv. På balkongen sitter fjøl-gutta. Stort lydbilde med litt pastell topp og en altomfattende lyd. Hmm, hvor i salen vil jeg sitte nå? Har prøvd nesten alle seter, noen har gitt glede som vil huskes resten av livet.. Og min tolkning er den som teller, for meg.. Enkelt..
Livet er for kort for kjedelig hifi... Ihvertfall i møte med den levende musikken.. Takknemlig for reisen.
Forøvrig, må pakke ut, etterhvert..